Archiv diskuse

Archiv diskuse 07.09. - 31.12.2017

Zpět

Re

vložil: Elzačas: 31.12.2017 16:26:51
Paní Aleno, paní Dáša má pravdu, přes to vlak nejede, jak se říká. Přeji našim čápům v roce 2018 více štěstí, než měli v roce 2017.

Přáníčko

vložil: Alenačas: 30.12.2017 07:15:15
Dobrý den pane Hronek,přeji Vám do r 2018 vše nejlepší,děkuji Vám za možnost sledovat čápi v přímém přenosu a těším se na vaše-naše čápi kterým přeji šťastný návrat domů.Vsichni rádoby ochránci přírody ať si trhnout nohou ,pletou se do věcí kterým nerozumí a v té diskusi mi to přišlo tak že potřebují do něčeho šťourat ,letos to holt čápům nevyšlo asi to tak mělo být Ještě jednou vám děkuji za možnost pozorovat čápi .Alena

Re: Přáníčko

vložil: FHčas: 1.1.2018 00:04:49
Paní Aleno, díky. Už jsem myslel, že tu je jen jeden názor...
Hodně štěstí (všem) v novém roce!

Re: Re: Přáníčko

vložil: Tomčas: 5.1.2018 18:14:45
No je tady 1000 nazoru a nazor p.Aleny, ktery jak vsichni citime neni pro budoucnost nasich milych capu ten idealni. Ale s tim asi ani 1000 odlisnych nazoru nehne..bohuzel.

Re: Re: Přáníčko

vložil: Alenačas: 1.1.2018 01:59:45
Pane Hronek jsem na Vaši straně- zatím mám snad zdravý rozum Teď úplně odbočíme vezměte si dnešní noc ,kde jsou ti ochránci ptactva a zvířat ,nikdo z nich asi neví že pes slyší šestnáctkrát lépe než člověk takže rachejtle létají a čím víc to bouchá a lidé mají radost tak pro každé zvíře je tahle noc přímo děsivá ,ale jsem v diskusi o čápech tak se tím budu řídit ,Vám pane Hronku přeji i pevné nervy na rýpavé poznámky kolem hnízda ,k těm komentářům se nemíním vyjadřovat ,nestojí mi za to

Re: Přáníčko

vložil: Dasačas: 31.12.2017 14:04:37
Pani Aleno. Jestli nic neudelame muze se lonska smula opakovat. O tom zadna..bohuzel. tak to proste je at chceme nebo ne..

Re: Re: Přáníčko

vložil: Alenačas: 4.1.2018 02:49:55
Nejlepší bude když se usadite na střeše kostela a budete je hlidatPan Hronek to napsal jasne když se vy ostatní Vám podobni dívat na to jak tochodi bude vypnete kameru a kupte si furu hnoje at mate do čeho rejt Víc uz se nenimim vyjadřovat a celasouhladim s panem Hronkem Vim je nám to líto všem co se stalo ale kolik je takovychhnizd o kterých vy nevíte a ději se tam takové věci Místo co byste byli vděční ze mate tuhle možnost tak se tupise dokola coby kdyby...Pan Hronek ma s vámi všemi svatou trpělivost Já jsem také videla kdysi před pul stolketim když bylo sucho a čápi neměli potravu pro mladé jak je vyhazovali z hnízda a s tím nic neudelate leda byste jim nachytala žáby a dakavala pravidelně do hnízda Vase názory me udivuji .kde jsou ochránci zvířat o silvestrovské půlnoci když to kolem vypadá jak na bojišti.to je jen můj osobní názor Vy mate take svůj ale nemusíte rejt do člověka který se mnoha lidem snaží přiblížit život capa a ukázat jeho život v dnesni uspechane době Přejí Vám dobrý rok 2018 příroda je příroda - zkuste zabránit povodni vichřici atd

Re: Re: Re: Přáníčko

vložil: R.u.čas: 5.1.2018 05:57:51
Tak tohle byla fura hnoje. Hnizdo nepropousti vodu a tecka. Tlachy jsou tu naprosto zbytecne..

Re: Re: Re: Re: Přáníčko

vložil: Alenačas: 13.1.2018 20:47:22
Když někdo nenapíše ani své jméno nemá cenu mu ani odpovídat ,zlatý pan Hronek a pár dalších kteří o přírodě opravdu něco vědí ,a dokáží jen říct coby kdyby atd Jak říká kamarád nemíníme si placat 
jatra Tohle byl poslední můj příspěvek pro všechny chytroliny

Re: Re: Re: Přáníčko

vložil: Alenačas: 4.1.2018 03:24:12
Omlouvam se za chyby víte co umí mobil ale jinak si za vším stojím Alena

Re: Re: Re: Re: Přáníčko

vložil: Evačas: 7.1.2018 14:52:52
Paní Aleno, berete to šmahem. Samozřejmě, že i nám vadí ty pitomé rachejtle, co nedělají našim pejskům radost! Ta většina se tu neozývá proto, že by chtěla do něčeho rejt z plezíru za každou cenu, ale proto, že byla svědkem té loňské tragédie, na které se, bohužel, notnou měrou podílel i \"stav hnízda\" - proto(!!!) a jen proto jsme vyslovili přání na jeho úpravu.

Re: Re: Re: Re: Re: Přáníčko

vložil: Romanačas: 14.1.2018 06:36:32
Souhlasím. Možná se jen obracíme na špatná místa - pan Hronek je pouze správce kamery. I když s loňskou tragédií byli asi seznámeni i ti kompetentní...tak nevím. Ta navrhovaná díra do hnízda (která zajistí jeho propustnost) podle nich není řešení. Já se také bojím, že tohle naši čápi nemůžou zvládnout, ale pokusím se věřit \"moudrým hlavám\" a letošní léto nám dá odpověď.

Nerozumím...

vložil: Evačas: 15.12.2017 00:39:48
Pane Hronku, já tomu nějak nerozumím, prosím, vysvětlete nám to trochu polopaticky: Mám tomu rozumět tak, že čápi se už zanedlouho budou vracet do toho zarostlého hnízda s prapodivnou prohlubní? Děkuji.

Re: Nerozumím...

vložil: FHčas: 18.12.2017 08:40:36
Přečtěte si (znovu) upozornění pod okénkem videa: Kamera je instalována jen a pouze za účelem pozorování. Nikdy nebylo a není naším záměrem jakkoli do života čápů zasahovat a cokoli na hnízdě měnit.

Re: Re: Nerozumím...

vložil: R.u.čas: 26.12.2017 16:47:49
..v tomto pripade vsichni vidi ze je to chyba. Stejne jako nechat pustenou kameru kdyz se topil Junior.tehdy byl ten spravny cas na pomoc. Koukat se na topici se mlade je proti lidskosti..stejne tak i nechat hnizdo v tomto silenem stavu..nerozumim..a p.Hronka nechapu..vymlouvat se na to ze pod kamerou je neco napsano je alibismus:((

Re: Re: Nerozumím...

vložil: Evačas: 19.12.2017 00:23:49
Tak uvidíme, jak si Maxík poradí s tím vzrostlým plevelem. Snad mu budou síly stačit, aby se měli s Natálkou kam uložit... To bude ale brigádička hned po příletu!

Oprava hnízda

vložil: D. P.čas: 12.12.2017 07:33:32
Píšu ještě jednou - reakce na příspěvek p. Hronka se zařadila do listopadu....
Takže - viděli jsme v přímém přenosu jak si čápi se stavem hnízda v roce 2017 \"poradili\" - všechna čápata uhynula ! To nestačí ?

Re: Oprava hnízda

vložil: FHčas: 12.12.2017 13:27:13
V r. 2016 si poradili docela dobře, vyvedli tři mladé až k odletu. Jestli se Vám přímý přenos nelíbí, netrapte se jím a přelaďte na jiný kanál...

Re: Re: Oprava hnízda

vložil: Dasačas: 1.1.2018 16:40:10
Blby nazor-taky nazor..kde je rozum?

Kamera

vložil: Bobčas: 6.12.2017 08:40:35
Na jakou Maryšu ta kamera je epustěná v tomto čase ?

Bude hnízdo v r. 2018 v pořádku ?

vložil: D. P.čas: 29.11.2017 19:41:34
Dobrý večer, po dlouhé době jsem se chtěla podívat, v jakém stavu je hnízdo, resp. jak se povedla oprava.....
Bohužel, nic - zda-li to byla jen útěcha pro milovníky přírody po úhynu čápat nebo zbožné přání nedovedu posoudit. Pokud nedojde k úpravě hnízda, přimlouvám za to, abyste kameru přemístili jinam - letos to stačilo !!!

Oprava hnízda

vložil: Lucie D.čas: 13.11.2017 09:41:51
Dobrý den,

jestli to chápu správně, tak se oprava hnízda nekoná? Já nevím, vám nestačily 2 úhyny vrhů kvůli tomu, že se ti maličcí utopili a to zjevně kvůli nepropustnému materiálu na hnízdě? Mnoho lidí se nabízelo, že pomůže, a to i finančně. Každý laik vidí, že hnízdo potřebuje opravit. Se podívejte, jak vypadají jiná hnízda - jak v ČR, tak v zahraničí. Nelíbí se mi tento přístup. Po tragédii jste chtěli ukonejšit lidi opravou a když má přijít na věc, tak se nic nekoná? Stále doufám, že na úpravu hnízda nezanevřete :(

Re: Oprava hnízda

vložil: Marikačas: 17.11.2017 16:59:54
Lucie D., připadá mi, že je to tu marné. Ale jak píšete, vidí to každý laik. Co naděláme. Příští rok se prostě budu dívat na ostatní online hnízda. Další tragédii vidět nemusím. Zvláštní, že má na to někdo svědomí. Ale to je už jeho věc.

Re: Re: Oprava hnízda

vložil: Dasačas: 2.1.2018 21:17:15
Souhlas!

Re: Re: Oprava hnízda

vložil: Elzačas: 22.11.2017 15:27:42
Pro Mariku:je to marné stále psát, že lidé jsou tady také proto, aby pomáhali. Vždy si zvířata nemohou pomocí sama a právě tehdy má přijít člověk napomoc. A to je tento případ. Jak jsem už psala, ta obec si ten pár čápů nezaslouží.

Re: Oprava hnízda

vložil: FHčas: 14.11.2017 10:23:07
Oprava a zásah do hnízda se bude konat pouze v souvislosti s opravou střechy kostela. Tato část střechy (pod hnízdem) se bude spravovat až koncem příštího roku, ne letos, jak jsem si myslel. Omlouvám se za mylnou informaci.

oprava hnízda

vložil: Janačas: 11.11.2017 15:23:30
Prosím o kratičkou zprávu, zda je hnízdo alespon trochu opraveno, abychom příští rok zas nelkali nad utonulými mláďaty i smutkem čapích rodičů. 

Děkuji předem za vyjádření odpovědného pracovníka, který má čapí hnízdo i webkameru na starost.

Re: Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: OPčas: 18.10.2017 13:42:57
Souhlasím s F. Hronekem. Myslím si, že si čápi se svým zarostlým hnízdem poradí sami. Jsme tu od toho, aby jsme nahlédli do zajímavého života čápů a ne proto, aby jsme rozkazovali lidem, co a kde mají udělat. Zkrátka, když se zde bude čápům líbit, tak tu jistě příští rok zahnízdí.

Re: Re: Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: Marikačas: 11.11.2017 14:42:14
Oni tam zahnízdí proto, že jsou věrní svému hnízdu.
Je těžké si ale poradit s tím, jakým způsobem bylo hnízdo upraveno člověkem. 

Bylo slibováno, že na podzim se opraví. Nevidím nic. 
Tentokrát by to chtělo ale zkušeného ornitologa. I na Ukrajině jim hnízdo spravili krásně a funkčně. Tak budeme doufat, že se dotyční poučili a tentokrát to bude spraveno dobře.

Re: Re: Re: Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: FHčas: 13.11.2017 21:52:49
Hnízdo bylo upraveno (sníženo) člověkem v rámci záchranné akce po úhynu samice 11.04.2015. Poté ještě v tom samém roce i v r. 2016 čápi úspěšně vyvedli mladé. Od tohoto zásahu žádný člověk hnízdo nijak neupravoval.
Můžete sem, prosím, vložit kontakt na podle Vás \"zkušeného\" ornitologa? Děkuji.

Hnízdo

vložil: D. P.čas: 1.10.2017 22:34:32
Tak na shledanou v příštím roce ! Jen pevně doufám, že hnízdo bude v lepším stavu než letos, aby dubenští čápi měli šanci........

Re: Re: Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: OPčas: 30.9.2017 14:53:29
Ať už zde napíšete cokoliv, rozhodnutí čápů nezměníte a ať to dopadne jakkoliv, doufám, že si čápi poradí a vychovají zdravá mláďata.

zarostlé hnízdo

vložil: Pavlačas: 17.9.2017 18:11:19
Dobrý den, pane Hronku, zdravím do Dubného. Právě jsem si přečetla Vaše krátké vyjádření, že oprava střechy se letos hnízda nedotkne. Moc se přimlouvám a prosím, alespoň jim z hnízda odstraňte ty již značně vzrostlé kapradiny a křoví, aby se tam milí čápové aspoň vešli. Moc prosím. Děkuji Pavla

Re: zarostlé hnízdo

vložil: FHčas: 18.9.2017 10:11:35
Dobrý den,
nebojte se, já myslím, že na jaře si s tím sami dobře poradí.
S pozdravem a přáním všeho dobrého
F. Hronek

Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: D. P.čas: 12.12.2017 07:29:34
Ano, viděli jsme, jak si čápi se stavem hnízda v roce 2017 \"poradili\" - jediný výsledek uhynulá čápata v přímém přenosu.......

Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: Marikačas: 11.11.2017 14:44:45
Nevím, jak si můžou poradit s dírou uprostřed, vytvořenou lidskou rukou. 
Čekala jsem nějaké poučení se, inspirování se jinde - v ČR, Ukrajině... kdekoliv, kde lidé čapí hnízda upravovali a nic takového se tam nestalo. 
Apeluji na svědomí.

Re: Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: FHčas: 13.11.2017 21:59:55
Prosím Vás, kde vidíte jakou díru? A ještě k tomu vytvořenou lidskou rukou?? \"Díra\" tam byla v době vajec a nejmenších mláďat a vytvořili si ji čápi sami. Asi ji tam chtěli mít...! Doporučuji podívat se do naší fotogalerie.

Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: Alenačas: 17.10.2017 17:22:35
Pane Hronek úplně s Vámi souhlasím že si čápi s hnízdem poradi na jaře sami a přeji jim šťastný návrat domů na kostel v Dubném

Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: Elzačas: 22.9.2017 06:51:25
Byla bych ráda, kdyby si ten pár čápů našel jiné hnízdo, nezasluhujete si je.

Re: Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: Dasačas: 17.11.2017 13:28:21
Jestli nedojde aspon k zakladni oprave jamy v hnizde bude se smutna historie bohuzel opakovat.capi si sami neporadi to je jiste.sedite si na vedeni?nebo jste tak naivni?

Re: Re: Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: FHčas: 20.11.2017 08:19:56
Kde vidíte jakou jámu? Ta už tam přece dávno není...

Re: Re: Re: zarostlé hnízdo

vložil: MPčas: 30.9.2017 09:20:58
No ještě že o tom nerozhodujete, Elzo. Možná byste zrušila i ten kostel a nakonec i celou vesnici. :-)

Na rozloučenou

vložil: OPčas: 10.9.2017 10:21:53
I já přeji Dubenským čápům hodně štěstí, mějte se dobře a šťastné shledání v roce 2018, kdy budeme konečně moci vidět celou čapí rodinku v pořádku.

Re: Na rozloučenou

vložil: Annačas: 11.9.2017 10:43:19
I já přeji naším čápům šťastnou cestu , vraťte se nám v pořádku, budeme tady na vás čekat.

Natálka a Max

vložil: Věra čas: 10.9.2017 01:27:53
Je to největší pár ze všech, které jsem sledovala. Snad se na jaře zase spolu setkají a vyvedou bez problémů rodinku. Moc jim to přeji.

dotaz

vložil: Markétačas: 8.9.2017 10:10:49
Opět se na ně budeme těšit příští jaro,ale jetlipak se plánuje úprava hnízda,aby se opět při větším dešti mládata neutopila?Vím,že se to má nechat na přírodě,ale viděli jsme,jak to letos dopadlo,děkuji za odpověd.

Re: dotaz

vložil: Alčačas: 8.9.2017 15:43:01
cap.birdlife.cz/webkamery
Čapí hnízda
Sledujte s Českou společností ornitologickou

***Tam najdete pod názvem Pomáhejte čápům mnoho příkladů m.j.
i o čapích hnízdech, úpravách hnízd, snižování hnízd, přemisťování hnízd - v případě nutnosti i s živými mláďaty. Takže to asi není nic tak výjimečného!!! Samozřejmě je nutný souhlas odborníků!!!
***A navíc je tam i výzva Přispějte na opravu čapích hnízd!!!

Mám ale dojem, že v Dub. se má opravovat střecha kostela. Tudíž snad i hnízda! Přeji hezký den!

Re: Re: dotaz

vložil: FH, obec Dubnéčas: 10.9.2017 16:48:10
Oprava střechy kostela se v letošním roce čapího hnízda zatím nedotkne, až na podzim v roce příštím. Při této opravě bude zřejmě zhotovena i nová hnízdní podložka. 
V r. 2015 bylo hnízdo sníženo na 1/3, přesně podle doporučení odborníků (http://cap.birdlife.cz/ctete-o-capech/hnizdo-v-ohrozeni), přesto tady někteří tomuto zásahu dávali za vinu nezdar při vyvedení mláďat v letošním roce. Názor odborníků se však tímto neztotožňuje.
S jinými zásahy do hnízda nepočítáme.

Re: dotaz

vložil: Alčačas: 8.9.2017 15:41:27
cap.birdlife.cz/webkamery
Čapí hnízda
Sledujte s Českou společností ornitologickou

***Tam najdete pod názvem Pomáhejte čápům mnoho příkladů m.j.
i o čapích hnízdech, úpravách hnízd, snižování hnízd, přemisťování hnízd - v případě nutnosti i s živými mláďaty. Takže to asi není nic tak výjimečného!!! Samozřejmě je nutný souhlas odborníků!!!
***A navíc je tam i výzva Přispějte na opravu čapích hnízd!!!

Mám ale dojem, že v Dub. se má opravovat střecha kostela. Tudíž snad i hnízda! Přeji hezký den!

Nashledanou na jaře

vložil: Alčačas: 7.9.2017 19:16:12
Šťastnou cestu, šťastný návrat a více štěstí v r.2018!

Zdravím též všechny pozorovatele čápů, přeji pevné zdraví a radostné shledání u kamery na jaře!
(V Supíkovicích je 1 čáp stále na hnízdě!)

Šťastnou cestu.

vložil: MPčas: 7.9.2017 09:45:39
Přeji \"našim\" čápům šťastnou cestu a vraťte se zase v pořádku domů.

Re:

vložil: Guestidiokčas: 23.11.2017 13:22:03
guest test post 
bbcode 
html 
http://gdhyuei23kol.com/ simple