Archiv diskuse

Archiv diskuse 31.05. - 19.06.2017

Zpět

čápátka

vložil: Anna Kčas: 19.6.2017 09:18:25
♥♥♥♥

Re: čápátka

vložil: Jednoduchýčas: 19.6.2017 10:02:57
http://url.googluj.cz/ne5 Psát umíte ale ukázat ne, ne,ne.

Re: čápátka

vložil: Vendulačas: 19.6.2017 09:31:15
Maxík je vzorný taťka, je to nádhera.

čapí rodinka

vložil: Věračas: 19.6.2017 09:18:23
Kouzelná rodinka, čápátka se mají k světu a tak se můžeme všichni radovat. Právě jsem si uvařila kávičku a bedlivě budu sledovat co se v hnízdě děje a snad se dnes vyklube i třetí čápátko. Zdravím všechny příznivce čápů a přeji hezký den.

třetí čápík

vložil: MarieJ.čas: 19.6.2017 09:06:26
Zdá se mi, že se klube \"podkladek\". Zajímavé je, že vajíčko bylo sneseno jako první a líhne se jako poslední. Už jsem to někde četla, že to tak bývá.

Re: třetí čápík

vložil: Simonačas: 19.6.2017 10:22:59
Kdepak podkladek je podkladek. .. :-) Jedině snad male cerne čápátko , kdo ví kde Natálka porad lítá :-)

čapí miminka

vložil: nojačas: 19.6.2017 07:58:09
Také mám velikou radost,že příroda přeci zvítězila a Maxíkovi mají rodinku.Jsou všichni úžasní a snad se dočkáme ještě třetího sourozence. Hned je den ještě krásnější!! Zdravím všechnny čápomily

:-)

vložil: Ditačas: 19.6.2017 06:52:58
Tak ještě nejmladší benjamínek a rodinka bude kompletní :-)

mimičápátka

vložil: Kristina Č.čas: 19.6.2017 06:19:42
Jsou nádherní! Hemží se tam jak pytel blech, takže chuť do života jim určitě nechybí :) zrovna se rodiče vyměnili a teď drží stráž Maxík :)

Dvě Nedělňátka!!!

vložil: Alčačas: 19.6.2017 01:23:53
Milý Maxíku!
Ku Dni otců hned 2 děti, to máš krásnou odměnu \"za zásluhy\"!!!
Chtělo by to medajli a titul \"Zasloužilý otec\"!!! Poděkování i Natálce!
Podle Marušky by to mohli být oba Milánci, aby se nám to nepletlo.
Dopo jdu k lékaři, ale k obědu si dáme 2.šampus na počest 2.čápíka.
Ať se vám daří, rodinko!!!!!!! Alča

Re: Dvě Nedělňátka!!!

vložil: Vendulačas: 19.6.2017 06:33:26
Jsou krásní, také přeji ať se vše vydaří. Včera mi nevyšlo se podívat, jak se daří, tak budu muset dnes oslavovat 2x, zítra budu potřebovat asi tedy dovolenou.... :))) A nedělňátka mívají v životě štěstí.... Krásný den. Škoda malého v Malontech, ale ti dva pěkně rostou.

Dubné

vložil: Ivanačas: 19.6.2017 00:06:36
tak se tam mihotají dvě hlavičky:)) držme palce. aby vše dobře dopadlo. Za tu trpělivost si to oba zaslouží.

Další přírustek

vložil: Slávkačas: 18.6.2017 22:07:57
Tak už jsou dva sourozenci.Vidím to sice zamlženě, ale to druhé se klube. Tak je to veselejší.Dobrou noc čapí rodince a všem, kdo je sledují.

Montana

vložil: Xxxčas: 18.6.2017 19:40:03
Radujme se s capatkem, to v Montaně tragédie, útoky v pátek a sobotu ráno jiným orlovcem prezil jen jeden rodič a druhý a mláďata nejsou byli moc roztomilý :-((( je mi to moc líto.

vítání nového občánka

vložil: maruškačas: 18.6.2017 18:44:07
Mohl by to být Milánek....oběma rodičům velký obdiv,že to dokázali...

Re: vítání nového občánka

vložil: pozorovatelkačas: 18.6.2017 21:12:53
to je hezké Maruško :-) vymyslela jste to moc hezky :-)

neďelňátko

vložil: Hanačas: 18.6.2017 18:19:50
Hezký nedělní den,všem co sledují Natálku a Maxe chci říct,že Natálka sedí celé odpoledne, stačí si prohlédnout fotogalerii a podívat se na kroužek na levé noze,ten má Maxík ale dneska odpoledne je asi na fotbale.

Re: neďelňátko

vložil: majačas: 18.6.2017 20:56:39
Maxík se sice už ve 20.38 vrátil, ale malému nic k snědku nepřinesl i když se snažil mu něco dát, ale nešlo to :(

Tmavé vejce

vložil: Simonačas: 18.6.2017 16:27:57
Tmavé vejcem je jen \"podkladka\" od mistniho narodniho výboru. .Z toho nic nebude... :-)

Čápátko

vložil: Eva B.čas: 18.6.2017 15:08:42
Odpoledne maličký krásně papá...Asi budeme sledovat první dny čápat ještě úzkostlivěji než na jaře. Moc držím palce.4

Re: Čápátko

vložil: Helena z Č.B.čas: 18.6.2017 15:38:23
A navíc je dneska den otců - tak Maxík dostal ten nejkrásnější dárek :-)

Re: Re: Čápátko

vložil: Eva 2čas: 18.6.2017 16:30:39
Tak Maxíku: vše nej a dítě navrch! :-)

Re: Re: Re: Čápátko

vložil: Věračas: 18.6.2017 20:23:41
Mám velikou radost z čápátka a přeji hodně štěstí a slušné počasí, až se všechny vylíhnou, to budu sedět jenom u PC a budu sledovat jejich počínání. Ale to nevadí, přeji Všem hezký večer.

Re: Čápátko

vložil: L.K.čas: 18.6.2017 15:20:34
Kolem 14.55 se začíná klovat druhé čápátko, malý Dubňáček, jako by mu chtěl pomoci na svět. Je to hezké pozorovat. Lída

Re: Re: Čápátko

vložil: Eva B.čas: 18.6.2017 18:23:42
Ano, už je z poloviny venku. Tak hodně štěstí i druhému mrňouskovi...

Re: Re: Re: Čápátko

vložil: Alča čas: 18.6.2017 20:56:50
Já vidím jen prasklé druhé vejce a malý otvor. Ještě ven neleze nebo špatně vidím?

Malonty

vložil: Kristina Č.čas: 18.6.2017 13:47:56
Nevíte někdo, proč jsou v Malontech jen dva malí čápíci? Ještě nedávno byli tři :( Jinak malý Dubeňáček je rozkošný, vypadá jako plyšáček :)

Re: Malonty

vložil: Renatačas: 18.6.2017 18:10:37
Dnes ráno kolem 9. byli tři, jeden byl výrazně menší.

Re: Malonty

vložil: martačas: 18.6.2017 15:13:14
ještě v noci tam byli tři. Nejsem si jistá, jestli se čápi střídají nebo jestli je na hnízdě jen jeden dospělý. Dívám se několikrát denně a nikdy tam druhý není.

Re: Re: Malonty

vložil: martačas: 18.6.2017 16:13:55
ted se mi povedlo zahlédnout i druhého dospělého, je to ale jen okamžik, nezdrží se ani půl minuty

Re: Re: Re: Malonty

vložil: martačas: 18.6.2017 19:00:06
před chvílí se staří zase vyměnili, ale je to skutečně jen okamžik, jeden přiletí a druhý hned odlétá. A zmizel skutečně ten nejmenší čápík.

Dubné

vložil: stefančas: 18.6.2017 13:16:24
To zas bude starostí či rodičia nedávajú mladým príliš veľké kusy potravy, podobne ako v Libštáte... :-)

Nedělňátko

vložil: Alčačas: 18.6.2017 12:43:36
Typ na neděli mi vyšel, ale dále je mne to mate. Druhé na řadě by mě!o být to tmavší vejce, ale zdá se mi, že naprasklé je to světlejší. A to by mělo být tak středa - čtvrtek. 
A kde je matka? Bylo už mláďátko krmeno?
Slíbený přípitek: Na zdraví!

Re: Nedělňátko

vložil: majačas: 18.6.2017 13:49:06
Ráno Naty zmizela hned, jak se vrátil Maxík. Malému něco vyvrhl a prcek se snažil k tomu dostat a něco pozřel, ale měl co dělat, aby se k soustu přes jedno vajíčko dostal. No a Naty se ještě neukázala. Snad se neobjeví zase až ve 22 hod. jako vždy.

druhé mládě?

vložil: Leiahčas: 18.6.2017 10:51:58
Zdá se mi to, nebo tam už kouká druhá hlavička?

Re: druhé mládě?

vložil: nojačas: 18.6.2017 11:49:50
Druhé vejce je naprasklé a před chvílí se malý čápík snažil do praskliny klovat. Asi chtěl sourozenci pomoci na svět.

Nové mláďátko

vložil: Yvonačas: 18.6.2017 10:30:52
Taky přeji moc štěstí a lepší podmínky než byly. Mám velkou radost, že je v hnízdě nové čápátko. Maxík s Natálkou si to štěstí určitě zaslouží.

:-)

vložil: Ditačas: 18.6.2017 10:02:43
Úžasná zpráva při nedělním ránu !!! 
Maxovi a Natálce přeji ať se tentokrát vše vydaří !!!
Prďolka ať roste a sílí :-)

čápátka

vložil: Ivanačas: 18.6.2017 07:01:57
Teď jsem koukala na mláďátko a ještě má prdelku ve skořápce,ať se dobře vyklubou a je na co koukat.Hezky den

Re: čápátka

vložil: Lýdiačas: 18.6.2017 10:28:30
Niekto písal že to bude v nedeľu, tak to trafil presne do čierného. Po tých horúčavách čo si vytrpeli pri sedení na hniezde sa dočkali a spolu snimi aj mi pozorovatelia, tak /VITAJ Dubnáček/. Peknú a zároveň radostnú nedeľu prajem všetkým.

Re: čápátka

vložil: Xxxčas: 18.6.2017 08:26:24
Velká radost Hodně štěstí!!!!

Sláva

vložil: D. P.čas: 18.6.2017 06:49:11
To máme všichni velkou radost ! Kéž se jim daří !
D. P.

čápátka

vložil: Ivanačas: 18.6.2017 06:47:47
6:45 hod.druhé vejce hodně prasklé.

Nové rodina

vložil: Marie J.čas: 18.6.2017 05:38:09
Opravdu je na světě 1 mládě.Je už čilý, života schopný.

1.čápík.

vložil: Hana Plzenčas: 18.6.2017 01:57:56
V 1h.39min.Se vylíhl 1.drobeček!!!!Hodně štěstí čapíku!!

Už je to tady!!!

vložil: Alčačas: 18.6.2017 00:50:42
00:20
Vidím hlavičku! Do rána snad bude venku! Nedělňátko!

Re: Už je to tady!!!

vložil: Alča čas: 18.6.2017 01:51:34
01:40
Už je skoro venku! Pěkně se tam mrská! (Zahřívá Natálka!)

Záchrana

vložil: Marie J.čas: 17.6.2017 23:24:44
V Montaně je odpoledne 15.30 hod. a 20 stupńů tepla. Odpoledne bylo také hnízdo ohroženo.

Záchrana?

vložil: Marie J.čas: 17.6.2017 23:18:38
Máte pravdu, já také viděla jen jednoho ptáka. Kamera celý den prohledává okolí a hlídač-ka mláďat stále volá druha. Plošina je u kraje.

Záchrana

vložil: MarieJ.čas: 17.6.2017 22:43:07
Dívám se živě. Na hnízdě od rána jeden pták. Mláďata bez potravy. Jedno včera zahynulo. Plošina je za hnízdem. Montana USA.

Re: Záchrana

vložil: Xxxčas: 17.6.2017 23:15:40
Marie, taky jsem celý den druheho rodice neviděla snad se mu nestalo ano mladí maji asi hlad :-(

Záchrana

vložil: MarieJ.čas: 17.6.2017 22:11:19
Právě začína akce záchrany orlovce v Montaně-USA. Najíždí plošina.

Re: Záchrana

vložil: Xxxčas: 17.6.2017 22:28:48
Hrozný útok včera dalšího orlovce,branily hnizdo a byli dvě mladata rano znova a mlade jen dvě (jsou tam dvě videa na youtubu) nevíš co se stalo?

Re: Re: Záchrana

vložil: Xxxčas: 17.6.2017 23:12:31
Celý den jsem druheho orlovce nevidela -:(

Re: Re: Záchrana

vložil: Xxxčas: 17.6.2017 22:29:51
Vcera tři mladé

jiná hnízda

vložil: martačas: 17.6.2017 22:04:20
Dnes jsme si vyjeli na výlet a podívali se na pár čapích hnízd, které nemají webkamery. Měla jsem docela radost, protože ve Štáhlavech jsou 3 už celkem velcí čápíci, v Mirošově 2 také větší a ve Spáleném Poříčí jsme sice viděli jen jednu hlavičku, ale mohlo by jich být i víc.

Libštát

vložil: Janačas: 17.6.2017 15:10:49
Teď jsem s hrůzou koukala, jak přesně před dvěma hodinami čápátko spolklo nějaký kus buď papíru nebo plastu , docela velký.... a zůstalo mu něco omotaného kolem zobáčku....

Re: Libštát

vložil: stefančas: 17.6.2017 19:28:31
Tiez som to videl, mne sa zdalo ze to bol nejaky kus hada alebo slepucha, bolo to dost dlhe, mlady s tym mal dost roboty. Ten kus co mu trcal zo zobaku mi pripadal ako kus kože...

Re: Libštát

vložil: Lída z Karvinéčas: 17.6.2017 16:33:19
Také jsem si toho všimla, že mu ze zobáčku něco trčí, jako provázek, ale pak je záběr, kdy čápice na něm leží, čápě vystrčí vepředu hlavičku a už má zobáček čistý, tak snad bude všechno v pořádku. A snad to nebyl plast, ale papír, který stráví.

čápátka

vložil: Slávkačas: 17.6.2017 13:14:08
Také se mi zdá,že jedno vajíčko je naprasklé.Asi se dnes už dočkáme a budeme sledovat,jak rychle porostou,protože ta další dvě čápátka na sebe nenechají dlouho čekat.Držme palce,at je Natálka s Maxíkem zdárně vychovají až k podzimnímu odletu.Zdravím všechny pozorovatele a milovníky dubenských čápu.

už se bude líhnout

vložil: nojačas: 17.6.2017 12:42:17
V 10.24 čáp na chviličku vstal a jedno vajíčko už má několik otvorů,takže dnes se už dočkáme!!!

Re: už se bude líhnout

vložil: Miladačas: 17.6.2017 21:45:06
Vypadá to,že 1.čápátko se už klube.

Re: už se bude líhnout

vložil: Kristina Č.čas: 17.6.2017 14:20:40
Také jsem zahlédla praskliny, zatím ale stále nic. To je napínavější než nějaká detektivka či telenovela :D

Re: Re: už se bude líhnout

vložil: majačas: 17.6.2017 19:23:45
Nerada někomu beru naději,ale ještě si počkáme pár dní. Předpokládám, že to bude úterý nebo středa.

Re: Re: Re: už se bude líhnout

vložil: majačas: 17.6.2017 20:43:25
Tak jsem si znovu pustila zpětný záznam a v čase 18.28.49 opravdu vidím v jednom vajíčku dírku a takovou proláklinku. Buď se opravdu už klube nebo Maxík vajíčko přišlápl, jak se mu občas stává

Dubné

vložil: Ivanačas: 16.6.2017 21:42:51
Pravda, už je zpět a na čas, umí si to zařídit:)))

Dubné

vložil: Ivanačas: 16.6.2017 20:03:26
Jo Natálka místo aby se připravovala na mateřské povinnosti, tak už 4 hodiny někde courá. Maxík trpělivě zahřívá:))

Re: Dubné

vložil: majačas: 16.6.2017 20:32:07
Jo, Natálka si to umí zařídit :)) Ta se vracívá pár minut před 22 hod. každý večer.

:-)

vložil: Ditačas: 16.6.2017 17:02:00
Natálko, Maxíku, pěkně nás napínáte .... :-))

Líhnutí

vložil: Miladačas: 16.6.2017 15:01:54
Pokud je vše v pohodě,mělo by být 1.čápátko už dnes

Re: Líhnutí

vložil: martin matesčas: 17.6.2017 09:11:24
Dneska ještě ne, až v pondělí

Re: Líhnutí

vložil: Ivanačas: 16.6.2017 15:19:42
Já již koukám každý den od rána jestli už není čápice taková rozložená jestli už tam něco není,ale když vstala tak vejce nemněla ještě ani náznak k líhnutí,aby byla již taková popraskaná.....no necháme se překvapit.Hezký den

čápátka

vložil: Věračas: 16.6.2017 13:40:15
Koukám na hnízdo několikrát denně jestli už není mládátko už by byl nejvyšší čas aby se začali líhnout....jenom aby vejce nebyly jalový,no snad néé.Věra

Re: čápátka

vložil: Pavlačas: 16.6.2017 14:16:03
Pokud by to bylo shodné jako u první snůšky, tak bychom se prvního čápátka mohli dočkat ve středu příštího týdne....

Kralice

vložil: Kristina Č.čas: 15.6.2017 20:04:48
Zajímalo by mě,proč ještě v Kralicích sedí na vejcích. Vždyť už musí vědět, že je to beznadějné...

Re: Kralice

vložil: Alča čas: 15.6.2017 21:54:41
Je to stejné zvláštní. Jsou schopni přes měsíc sedět na vejcích za každého počasí a pak jsou někteří schopni čápata likvidovat, dokonce pozřít. Jsou to paradoxy.
V přírodě je možné všecko. Od nesmírné krásy až po nesmírnou krutost, pro nás až nepochopitelné jednání některých jedinců. Ale zvířata jednají pudově. Co však říci o lidech, kteří mají rozum a mnozí též jednají bestiálně?
Těšme se raději na dubeňátka!

Jedovnice

vložil: Lída z Karvinéčas: 15.6.2017 16:46:55
Teď jsem se dívala do Jedovnice a na hnízdě vidím jen dospělého čápa.

Re: Jedovnice

vložil: Lída z Karvinéčas: 15.6.2017 17:05:11
Jsem slepá, už je vidím, dvě čápátka. Byla schovaná v dolíku, asi si zdřímla. 
Také jsem se po dlouhé době podívala do Mnichova Hradiště a byla jsem překvapená, jak jsou už čápata velká. Rostou jako z vody.
Ať se všem daří !!!

kamery nejdou

vložil: martačas: 15.6.2017 16:26:10
dubné funguje, kamery přes you tube také, ale ty, které přes you neběží tak nejdou

už se klube?

vložil: martačas: 15.6.2017 12:39:57
ted se mi zdá, že už se na hnízdě něco hýbe. Ze by čápík

Re: už se klube? I

vložil: Xxxčas: 15.6.2017 15:27:41
:-)) taky se těším

Re: už se klube?

vložil: martačas: 15.6.2017 12:42:30
zase planý poplach, nic se neděje, čápík tam ještě není. Asi vítr

Re: Re: už se klube?

vložil: Eva 2čas: 15.6.2017 16:26:05
Má to být až ve středu, tak s šampaňským vyčkejme! :-))) Ten Maxík by měl dostal Čapí řád 1. st. Už napodruhé takhle vytrvávat... v jeho věku, v tom parnu...

Re: Re: Re: už se klube?

vložil: majačas: 15.6.2017 23:14:33
Eva - taky bych se přimlouvala za medaili pro Maxíka. Ten by si ji opravdu zasloužil. Nebo třeba plný koš ryb. I když se někdy chová jako slon v porcelánu a trnu hrůzou, že nějaké vajíčko rozšlápne, tak jako otec se chová vzorně. Přirostl mi k srdci a bude mi smutno, až na podzim odletí. Snad se s ním setkáme i příští rok.

Re: Re: Re: už se klube?

vložil: Alča čas: 15.6.2017 21:32:38
Podle mne tuto neděli! \"Nedělňátko!\" Ale hlavně ať jsou všichni zdraví a zdárně vyrostou. Šampáňo klidně načnu pro každé čápě zvlášť!!!!!!!!!

Re: Re: Re: Re: už se klube?

vložil: Eva B.čas: 15.6.2017 23:55:20
Tak já myslím, že se dočkáme už v sobotu. :-)

Re: Re: Re: Re: Re: už se klube?

vložil: Eva 2čas: 16.6.2017 01:53:04
Můžeme do dát do sázkové kanceláře :-)) V každým případě já už doma šampaňské chladím! Co čápě, to jedno, souhlas! :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: už se klube?

vložil: Vendulačas: 16.6.2017 07:38:45
Jdu do toho také... :)))

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: už se klube?

vložil: Alčačas: 16.6.2017 08:49:10
Vítejte do klubu! Už chladím 3 flašky!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: už se klube?

vložil: Lýdiačas: 16.6.2017 11:27:02
Trošku prizemi sa treba tržať príroda je nevyspitateľná, inak /Bože Chráň/ od zlého. V tom Libštáte je už aký pašák s toho bocianika, lepšie jedno ako nič. Pekný deň.

Jedovnice

vložil: Alča čas: 15.6.2017 12:30:21
V Jedovnicích jsou 2 malá čápata sama na hnízdě - sedí úplně na okraji, jen vypadnout. Třetí čápě už není! Ach jo!

Re: Jedovnice

vložil: martačas: 15.6.2017 12:37:06
já jsem viděla okamžik, kdy se čáp snažil třetího čápíka vyhodit z hnízda . myslím v pondělí

Re: Jedovnice

vložil: martačas: 15.6.2017 12:34:03
už dorazil jeden dospělý a právě je krmí.

Vavrisovo

vložil: Xxxčas: 15.6.2017 08:22:21
Teď jsem se dívala a to capatko co včera mělo poraněné křídlo tam jenom leží :-(((((

Re: Vavrisovo

vložil: Xxxčas: 15.6.2017 08:25:14
Uf už po dlouhé době sedí

Re: Re: Vavrisovo

vložil: Vendulačas: 15.6.2017 08:37:43
Už zase leží, přijde mi opravnu unavené. Snad jen odpočívá. Je mi ho líto, drobka. Držím mu pěsti.

Re: Re: Re: Vavrisovo

vložil: Vendulačas: 15.6.2017 09:51:56
Asi opravdu jen odpočíval, teď se zdá být v pohodě. :)))

Dlouhá Loučka

vložil: L.K.čas: 15.6.2017 05:57:20
Dobrý den, několik dnů jsem nesledovala hnízdo v Dlouhé Loučce, protože mi nefungovala kamera. Dnes jsem tam viděla jen sportovní hřiště. Může mi někdo říct, co se tam děje? Moc děkuji.
Jinak se také moc těším na čápátka v Dubném. 
V Břestu už \"uklízí malí i hnízdo\". 
Přeji vám všem hezký den.

Re: Dlouhá Loučka

vložil: Hanačas: 15.6.2017 06:41:24
Dobrý den,v Dlouhé Loučce je vše v pořádku,dnes 15.6 jsem se tam dívala přes České ornitology,4čapíci stojí na nožkách s nimi mamka nebo taťka a čekají na přísun dobrot.Mějte se pěkně a žádný strach

Re: Dlouhá Loučka

vložil: Vendulačas: 15.6.2017 06:05:12
Také nevím, ale poslední co jsem našla je záznam z 12.6. v noci https://www.youtube.com/watch?v=oQ0PO3Pn0WA

Re: Re: Dlouhá Loučka

vložil: Vendulačas: 15.6.2017 06:10:14
A ještě jsem našla tohle, datum posledního pozorování 13.6. 4 mláďata. http://cap.birdlife.cz/detail-hnizda?id=863

Už?

vložil: Eva B.čas: 14.6.2017 22:10:19
Zbývají už jen hodiny nebo pár dnů, než se vylíhne první čápátko. Jsem strašně netrpělivá. Moc přeju naší čapí rodince, aby se jí už napořád drželo štěstí!

Re: Už?

vložil: martačas: 15.6.2017 12:27:22
Momentálně čáp na vejcích nesedí, ale zdají se mi celá.

krouzkovani v Mnichove Hradisti

vložil: ibčas: 14.6.2017 18:09:08
Ted jsem si vsimla, ze v Hradisti uz capata okrouzkovali, i ta mala prtata. Urcite jim ty nozky jezte zesili, aby je pak krouzky netlacily. Nevim, nejsem odbornik. Jinak je uzasne, ze se na hnizde udrzela vsechna ctyri capata, tedy zatim☺

Re: krouzkovani v Mnichove Hradisti

vložil: Lýdiačas: 14.6.2017 19:41:14
V Demänovej máme už len troch bocianikov, neviem čo sa stalo, či ho nezastihol ten istý osud čo aj vlaňajšie. Dlho som to nemohla rozdýchať. To veru neviem.

Re: Re: krouzkovani v Mnichove Hradisti

vložil: Svetlačas: 14.6.2017 20:36:26
Ráno bolo zdravé, pýtalo si jesť, klepalo zobáčikom, postavilo sa, mávalo krídielkami, len malo smolu a vyliahlo sa posledné, tak prečo by ho starostlivý rodič nezavraždil vyhodením z hniezda. Dúfam, že nebol aspoň taký sadista ako P.ĽUpči. :(

Re: Partizánksa Ľupča - úhyn najmladšieho

vložil: marikačas: 18.6.2017 09:14:13
z mailu od prevádzkovateľa kukaj: \\\"dobry den. ja som si vsimol, ze ho zacali pozierat ostatne mlade. bolo to krute. este sa k tomu vratim len potrebujem cas :. pekny den\\\"

Re: Re: Re: krouzkovani v Mnichove Hradisti

vložil: Lýdiačas: 14.6.2017 21:38:51
Neviem či nebol ešte horší. Vlani mali tri a jedno bolo tiež menšie možno trošku menšie od tohto, tiež som sa pozerala pobede naňho že aké je už pekné a pred večerom ked som si zapla počítač tak ho už mal mrtve v zobáku a hodil ho na hniezdo a potom z hniezda von. Len som si všimla že na zobáku mal nalepené perie z neho tak som si domyslela že čo sa asi odohrávalo tam. V P.Lupči v vlani vychovali päť bocianíkov a to piate bolo tiež menšie a nevyhodil ho, to bol taký typ bociana že on mal s nich radosť. Tento rok má bocka druhého partnera a tohto scenára som sa aj obávala. Tento bocian sa mi vidí že ich menej krmi, väčšinov to ostáva na bocke mamine.

čáp Vavrišovo

vložil: Kristina Č.čas: 14.6.2017 11:07:24
Sledujete někdo čápy i na Slovensku? Vavrišovo má dvě kamery a ta jedna dost přiblíží hnízdo. Zdá se mi, že to nejmenší čápátko má poraněné křídlo :( Nevíte o tom něco? (napadení dravcem?)

Re: čáp Vavrišovo

vložil: Vendulačas: 15.6.2017 08:02:40
Ten maličký se mi dneska vůbec nelíbí, přijde mi úplně bez energie... Leží uprostřed hnízda a ostatní kolem něj \"chodí\".

Re: čáp Vavrišovo

vložil: Svetlačas: 14.6.2017 20:03:58
Pozrite si video http://www.kukaj.sk/clanok/962-smutny-pohlad v Partizánskej Ľupči. Rodič dokáže surovo utýrať mláďa.

Re: čáp Vavrišovo

vložil: Vendulačas: 14.6.2017 12:27:08
Vypadá to, že je opravdu nad křídlem od krve, ale také nevím co stalo. Doufám, že drobek bude v pořádku a držím mu pěsti, vlastně všem čápatům.... :)

Re: Re: čáp Vavrišovo

vložil: Xxxčas: 14.6.2017 13:51:59
Ano levé křídlo má červené je to ten nejmenší :-(

Re: čáp Vavrišovo

vložil: Xxxčas: 14.6.2017 12:09:29
Sleduji a ve Vavrišove ty kamery super. Teď jsou pohromadě v klubku není vidět jen škoda že kamera nejde vrátit.

Re: Re: čáp Vavrišovo

vložil: Lýdiačas: 14.6.2017 12:17:46
Videla som trochu červené, dúfam že to nebude nejak vážne.

Re: Re: Re: čáp Vavrišovo

vložil: Lýdiačas: 14.6.2017 16:51:50
Len ma tak napadlo, či ho náhodov tato pri škrapkaný trochu viac nezaškrabol a začalo mu to krvácať a potom si to krídlom rozmazal. Momentálne sa mi vidí že je v poriatku, ale to si len ja myslím a dúfam že to nebude vážne. Pekný deň prajem všetkým.

Re: Re: Re: Re: čáp Vavrišovo

vložil: Svetlačas: 14.6.2017 19:56:16
Nerobte si ilúzie o bocianoch, asi sa ho chystá chúďa zlikvidovať. Osud štvrťáčika, posledného. Dnes zlikvidovali v Demänovej životaschopné mláďa, ktoré sa už vedelo postaviť, len bolo najmenšie, naposledy vyliahnuté. Učilo sa mávať krídlami, chcelo žiť, malo chuť do jedla. Tak isto ako to posledné v P.Ľupči. To bolo čisté utýranie, bezcitné. Tak isto ako dve v Břeste... U týchto párov by som posledné mladé odoberala.Bocianov ubúda, dali by sa zachrániť. Bociany majú rôzne povahy, ako ľudia, sú hniezda, kde sa starali aj o zjavne postihnuté mladé a nevyhadzovali ich.

Re: Partizánska Ľupča - úhyn štvrtého

vložil: marikačas: 18.6.2017 07:38:00
z mailu od prevádzkovateľa kukaj: \"dobry den ja som si vsimol, ze ho zacali pozierat ostatne mlade. bolo to krute. este sa k tomu vratim len potrebujem cas :). pekny den\" 

Libštát

vložil: MarieJ.čas: 14.6.2017 10:52:59
Pro Xxx: Ty háďata budou pravděpodobně slepýši, podle velikosti také mladí slepýši. Po dešti jsou tam také žížaly, jinak i myši. Ty jsou pro ně , staré čápy.Žábu jsem ještě nerozpoznala.Mládě je už šikovné a roste.

Re: Libštát

vložil: Xxxčas: 14.6.2017 11:53:51
Moc děkuji a také mám radost jak roste a je fit

Libštát

vložil: Xxxčas: 14.6.2017 10:35:15
Mám radost jak capatko roste.. nevíte prosím čím je krmí, co to je ty háďata nebo co to je? Děkuji

Libštát

vložil: MarieJ.čas: 14.6.2017 06:57:03
V Libštátě je vše v pořádku, mládě roste. Množství potravy sice rodiče dosti regulují, ale ukízí se, načechrává a krmí. Jedináček vyroste.

Re: Libštát

vložil: Ditačas: 14.6.2017 07:15:38
Ano, moc rodince fandím, ať vypiplají alespoň to jedno mláďátko :-))
Jinak už netrpělivě sleduji Natálku a Maxe, snad už bude o víkendu první prcek :-)

Re: Re: Libštát

vložil: Kristina / Sčas: 14.6.2017 10:27:49
Rodiče si mrňouse pořád opečovávají, jsou šťastní.Ať jim roste ........

Neklube se už?

vložil: ivčačas: 13.6.2017 09:10:57
https://ibb.co/mwUMfv

Re: Neklube se už?

vložil: Vendulačas: 13.6.2017 09:32:54
Nevím...., dnes je to 29den od snesení prvního vejce, radši jsem si to znovu přepočítala :)

Re: Re: Neklube se už?

vložil: Eva 2čas: 14.6.2017 14:25:43
Podle mě je termín \"porodu\" až příští středu :-)))))

Re: Re: Re: Neklube se už?

vložil: Alčačas: 14.6.2017 20:23:58
33.den připadá na tuto neděli. To by mělo být první čápátko dubeňátko :-)

Re: Re: Neklube se už?

vložil: ivčačas: 13.6.2017 10:12:23
Tak to by bylo brzy - ještě pár dní je potřeba. Na vajíčku bylo asi smítko :-)

Libštát

vložil: Xxxčas: 13.6.2017 08:50:48
Už podruhé od rána capik bašti a u kraje hnízda je skořápka a mrtvé páté mládě.

Re: Libštát

vložil: Vendulačas: 14.6.2017 05:31:18
Právě malinký vykukuje \"z pod křídla\", je to moc milé a krásné (cca 05:28). Vypadá to, že je snad už z nejhoršího venku a zvládne to.

Re: Libštát

vložil: Kristinačas: 13.6.2017 20:32:23
Teď jsem se pořádně nabaštil, no konečně
, něco menšího k snědku .....

Re: Libštát

vložil: Janačas: 13.6.2017 16:01:28
A zase něco obrovského, pro čápátko nespolknutelného.....

Re: Libštát

vložil: Kristinačas: 13.6.2017 10:27:30
A už zase papá. Vypadá mnohem lépe než včera, tak snad alespoň tenhle drobek přežije :)

Malonty

vložil: Alča čas: 13.6.2017 00:18:45
00:14
Na hnízdě jsou nyni oba rodiče. Tak je to v pořádku.

Re: Malonty

vložil: Vendulačas: 13.6.2017 07:40:54
Ráno před šestou jsem také zahlédla oba a čápátka mi připadají zase větší než včera :)

Re: Re: Malonty

vložil: martačas: 13.6.2017 13:56:55
mě se zdají hlavně čilejší než byli předevčírem a včera. Snad bude dobře

Xxx

vložil: Libštátčas: 12.6.2017 19:43:20
Je na capatku vidět že povyrostlo i zobáček má větší snad už bude dobře moc držím palce -:)

Info - děkuji

vložil: Alčačas: 12.6.2017 13:47:48
Díky všem za zprávy.
Chuďátko Libštáťátko! Určitě je hladové! 
Ty Jedovnice jsem nechytla. Asi mají poruchu jako předevčírem.

Re: Info - děkuji

vložil: stefančas: 12.6.2017 18:45:40
Ja by som sa o to mlade v Libstate nebal. Dnes odpoludnia som videl, ako mu vyvrhli akehosi hada rozporcovaneho na viac kusov, chvilu sa s jednym kusom trapil, ale nakoniec ho prehltol a o chvilu uz odpocival vyvaleny ako mrtvolka... Ako jedinacik nebude trpiet nedostatkom potravy, vzdy sa nieco najde co dokaze prehltnut.

Re: Re: Info - děkuji

vložil: Alčačas: 13.6.2017 00:48:41
Kéž byste měl pravdu!!!!!!!! Ať alespoň tento drobeček přežije!
Je smutný pohled na prázdné hnízdo v Oseku nebo v polském Wyszanow(ě), na rozházená vejce v hnízdě ve Starém Městě pod Sněžníkem, na marné sezení v Kralicích.....
A v Dubném už se to blíží, snad to podruhé bude OK!

Re: Info - děkuji

vložil: Jarkačas: 12.6.2017 18:07:29
Viděla jsem jak baštilo! Snad bude OK.

Re: Info - děkuji

vložil: martačas: 12.6.2017 16:16:42
teď jsem se na Jedovnici dívala, ale hnízdo vidět není, jen čapí nohy cca od kolen nahoru

Re: Info - děkuji

vložil: Xxxčas: 12.6.2017 14:13:15
Je mi ho líto moc určitě má hlad i když trochu povyrostla nevím co mu to nosí za háďata nebo co. Taky jsem viděla jak mu to vyvrhne, dá na stranu a pak sní, držím mu palce drobkovi.

Re: Re: Info - děkuji

vložil: Janačas: 12.6.2017 17:51:10
Tak 17:03 další klubko hadů, zase pro čápátko moc velké, viděla jsem jen jedno sousto, které pozřelo.....

Re: Re: Re: Info - děkuji

vložil: Xxxčas: 12.6.2017 17:59:32
Ano a je vidět jak by jedlo :-( drobek malý

Prosím info...

vložil: Alča čas: 12.6.2017 12:54:16
Nevíte někdo,prosím,jak to vypadá v Libštátě a v Jedovnicích? Tyto dvě kamery mi nejedou. Děkuji.

Re: Prosím info...

vložil: martačas: 12.6.2017 13:13:47
tady by měl Libštát fungovat https://www.youtube.com/watch?v=bzFWwBetFAw

Re: Re: Prosím info...

vložil: majačas: 12.6.2017 20:47:56
Libštát mi nejde už několik dní. Používám Google Chrome a na youtube mi to pořád píše, že video je nedostupné. I přes uvedený odkaz to nejde. Nevím, kde je chyba :-((

Re: Re: Re: Prosím info...

vložil: majačas: 12.6.2017 20:56:55
Tak se omlouvám, už vím, kde byla chyba. Odkaz jsem hledala přes Seznam a to nešlo. Teď jsem zadala přímo přes Google a podařilo se. Zrovna jsem viděla opět malé hádě, čápátko se s tím pralo, ale nemělo šanci. Čáp hádě snědl sám - snad ho vyvrhne.

Re: Prosím info...

vložil: martačas: 12.6.2017 13:11:36
Jedovnice mi nejde, ale Libštát přes you tube ano

Re: Re: Prosím info...

vložil: martačas: 13.6.2017 22:28:13
ted Jedovnice jde, ale není nic vidět. Tedy je u jednoho dospěláka hlava a u druhého nohy od kolen nahoru, prckové ale ne.

Re: Prosím info...

vložil: Vendulačas: 12.6.2017 13:11:36
V Libštátu zůstává jedno mládě, ale rodiče mu nosí samé velké kusy potravy a chudák neví co s tím, asi má hlad (cca 12:12). Zkuste Google chrom, přes ten mi kamery fungují, přes Explorer mi také nejde skoro nic.

Re: Re: Prosím info...

vložil: Vendulačas: 12.6.2017 13:16:00
Teď tam ten maličký jen tak leží a velký čáp ho pošťuchuje, asi je opravdu hladové a nemá moc sil. Je to smutné.

Re: Re: Re: Prosím info...

vložil: Janačas: 12.6.2017 13:31:41
13:20 - zase rodič vyvrhnul něco a než se čápátko stihlo nasytit, tak mu to zase všechno rodič spolykal. Už jsem to viděla několikrát... Tentokrát nebyly veliké kusy...

???

vložil: Mariečas: 12.6.2017 08:50:17
To je divné, že se tady v Dubném pořád nikdo nelíhne, ne?

Re: ???

vložil: Vendulačas: 12.6.2017 09:03:30
První vejce 16. druhé 18. a třetí 20.5. a čápata se líhnou za 31-33 dní od počátku sezení. Tak ještě mají chvilku čas.

Re: ???

vložil: janačas: 12.6.2017 09:02:24
mají čas, podívejte se na datumy minulé snůšky:-)

Malonty

vložil: Vendulačas: 12.6.2017 07:50:50
Tak V Malontech, už ten nejmenší, také chybí :(, teď jsou tam tři drobečci.

Re: Malonty

vložil: martačas: 12.6.2017 12:44:37
viděli jste někdo v Malontech dnes nebo včera druhého čápa. Já jsem sedovala včera hnízdo celý večer, ale druhý čáp se neobjevil.

Re: Re: Malonty

vložil: Vendulačas: 12.6.2017 12:53:48
Také vidím pouze jednoho, ale nesleduji pořád, spíš jen nahlížím, tak bohužel nevím, jestli se třeba nevystřídali... Snad je v pořádku, tři malá čápata budou ještě vyžadovat spoustu péče, jeden by to nemohl zvládnout. Hlídat mladé a ještě nosit potravu.

Re: Re: Re: Malonty

vložil: martačas: 12.6.2017 13:23:24
před několika minutami se na chviličku druhý čáp objevil, takže je to snad v pořádku, mladé krmí.

jedovnice

vložil: martačas: 11.6.2017 18:08:01
I v Jedovnici to vypadá, že chce čáp vyhodit malého z hnízda i když ho chytl za hlavičku, strčil ho na kraj hnízda a ono spadlo zpátky do důlku k ostatním. Teď se ho už nevšímá.

Re: jedovnice

vložil: martačas: 15.6.2017 12:29:13
dnes opustili hnízdo oba dospělí čápi. Sleduji hnízdo cca 7 min. a jsou stále sami, navíc na okraji hnízda.

Re: jedovnice

vložil: Lýdiačas: 11.6.2017 18:33:35
Aj v Liskovej je už vidno dve hlavičky.

Re: Re: jedovnice

vložil: Lýdiačas: 12.6.2017 15:14:04
V Liskovej sú už traja drobci, v Demänovej sa zatiaľ držia všetci, uvidíme ako to bude dalej. Pekný deň.

Libštát

vložil: MarieJ.čas: 11.6.2017 14:36:39
Dopoledne přenos nešel. Od jedné hodiny je to živě. Vejce je stále celé i když by se mělo líhnout. Žijící mládě sice reaguje na podněty, ale je nějaké slabé. Také bych ráda aby přežilo.

Re: Libštát

vložil: Lýdiačas: 11.6.2017 15:49:45
Ked som si zapla toto hniezdo, práve mamina sedela na hniezde a malému vykúkala hlavička spoza krídla, potom priletel tato a doniesol mu také porcie že malé sa z nich nič nenajedlo, dvoch potkanov veľkých skoro ako ono a jedného hada. Možno že mu mamina donesie niečo menšie. Tiež mu prajem aby sa mu darilo a bojovalo. S toho vajička možno už nič nebude, uvidíme. Peknú nedeľu prajem všetkým.

Re: Libštát

vložil: Janačas: 11.6.2017 15:40:46
Jestli čápátko není hladové, už několikrát rodič vyvrhnul velkého hada a něco jako krysu a žádné malé kousky, které by čápátko mohlo spolknout. Rodič to pokaždé spolkne a pak zase vyvrhne. Jeden velký kus naštěstí vypadnul mimo hnízdo před pár minutami při posledním pokusu o krmení...

Poslední mládě v Libštátě

vložil: Alča čas: 11.6.2017 14:01:56
Právě se vylíhlo mládě z posledního vajíčka! Jak to s ním asi dopadne? Je krásné...

Re: Poslední mládě v Libštátě

vložil: Xxxčas: 11.6.2017 14:07:48
:-) snad se to páté už vylíhne

Re: Poslední mládě v Libštátě

vložil: Alčačas: 11.6.2017 14:05:18
Omyl! To je předposlední mládě! Vajíčko je celé! Bylo to ve stínu, špatné jsem to vyhodnotila! Omlouvám se.

Libstat

vložil: Xxxčas: 10.6.2017 17:41:50
Zdá se jenom mně že poslední mládě jen tak přežívá? :-(

Re: Libstat

vložil: Ivanačas: 11.6.2017 08:26:55
V Libštatě je již kamera vypnutá

Re: Libstat

vložil: pkčas: 10.6.2017 17:53:50
Asi nezdá taky mi přjde. Ale držím pěsti.

Re: Libstat

vložil: pkčas: 10.6.2017 17:51:52
 

pro Lídu, Věru, Honzu

vložil: Lubomírčas: 10.6.2017 14:43:42
Já mám stejný problém, Partyzánská Lupča a ostatní slovenské kamery OK, Mnichovo Hrafiště a Supíkovice taky. Libštát a Žichlínek naopak houbeles...Už mně to štve, hlavně Makov.

Re: pro Lídu, Věru, Honzu

vložil: Vendulačas: 12.6.2017 05:44:23
Mám ten stejný problém. Jde jen to co vám, ostatní pouze na telefonu... :(((

pro Lídu, Věru, Honzu

vložil: jana Dčas: 10.6.2017 14:37:11
Mám to také tak. Byla jsem na Firefoxu, tak jsem zkusila Google chrome, a tam mi kamery chodí. Jetli máte starší počítač - jako já - tak on firefix si trochu vymýšlí pořád nějaké novoty, a ten můj chudák starý už to nepobírá. Tak to zkuste, :-))

Re: pro Lídu, Věru, Honzu

vložil: Vendulačas: 12.6.2017 05:56:02
Tak pře Google chrom mi to jde, díky za radu. Ale proč to tak je, to nechápu....

Libštát

vložil: MarieJ.čas: 10.6.2017 11:26:39
Smutné, dnes by se mělo líhnout poslední vejce. 

Re: Libštát

vložil: Ivanačas: 10.6.2017 11:28:41
Chudinka jak hledá mámu

Re: Re: Libštát

vložil: majačas: 10.6.2017 13:26:02
Pár dní mi Libštát nejede a tak jsem docela ráda, že ten smutný obraz na čapí hnízdo nevidím. Ale moc se těším až nám za týden ukáží své první čápě Maxík s Natálkou

Capatka

vložil: Ivanačas: 10.6.2017 11:23:52
Jenom má prazdný volátko

kamery

vložil: MarieJ.čas: 10.6.2017 11:23:18
Můj příjem je v pořádku. Sleduji hnízda u nás, v Lotyšsku, Estonsku, Španělsku, v Americe je to i Aljaška. Vše pře You Tube. Vaše načítání je pomalé nebo špatné.

Capatka

vložil: Ivanačas: 10.6.2017 11:21:23
11:20 Libštát ....opuštěné hnízdo,jenom maličkej a vejce.

kamery?

vložil: Lídačas: 10.6.2017 10:40:02
V posledním týdnu mám problém s vyhledáním jakéhokoliv čapího hnízda. Neustále se točí vyhledávač a nemá to konce. Je chyba v mém počítači nebo stáhli kamery? Máte někdo podobné zkušenosti? Dubné, Makov, Španělsko, Holandsko - všude stejné i přes you tube.

Re: kamery?

vložil: Honzačas: 10.6.2017 11:18:14
Mám ten samý problém . trvá to už 3 dny

Re: Re: kamery?

vložil: Věračas: 10.6.2017 13:50:48
Mám ten samý problém, přenos nejde, může někdo vysvětlit příčinu? 
Děkuji. Hezký den Vám Všem.

Re: Re: Re: kamery?

vložil: L.K.čas: 10.6.2017 15:26:43
Mám stejný problém už 3.den, a to v Makově, v Dubném, v Dlouhé loučce, všude jsou kamery, kde jde nahledat zpětný záznam. Bez problémů mi funguje Mnichovo Hradiště i Břest. 

Re: kamery?

vložil: Helena z Č.B.čas: 10.6.2017 10:53:36
pro p.Lídu - já sleduji Dubné a Makov a v obou případech mi jdou i kamery i you tube pořád bez problémů

Re: Re: kamery?

vložil: Eva 2čas: 11.6.2017 11:46:02
Stejný problém, nejde to, když už přes Google, tak záznam je zpožděný.......

Partizánska Lupča

vložil: Lýdiačas: 9.6.2017 19:04:36
V Partizánskej Lupči v ten nešťastný deň, ked nešli kamery, napadlo hniezdo viac bocianov. Na zázname je už len, ako matka vyhadzuje dobité mláda z hniezda. Ten záznam je na http://www.kukaj.sk.

Re: Partizánska Lupča

vložil: marikačas: 9.6.2017 19:42:09
Lydka, odkiaľ máte tú informáciu, keď nešli kamery? Ja mám od prevádzkovateľa ďalšie smutné info k tomuto, ale to tu nechcem písať.

Re: Re: Partizánska Lupča

vložil: Lýdiačas: 9.6.2017 20:30:34
Marika, to video dali až teraz večerom na kukaj.sk. tak som napísala len to čo som videla na tom videu. Pred spusteným videa je tam vidieť na hniezde viac bocianov, po spustený videa je vidieť už len ako bocian naprava hniezdo a potom vytiahne mláda, da ho na kraj hniezda a potom ho vyhadzuje.

Re: Re: Re: Partizánska Lupča

vložil: marikačas: 9.6.2017 20:57:17
\"Pred spusteným videa je tam vidieť na hniezde viac bocianov\" - to sem tam naskočí záber z minuloročného videa - 5 hladných krkov s už veľkými bociančatmi (mláďatá - tmavé zobáky). Viac razy som si po tejto Vašej odpovedi púšťala video o nešťastnom drobcovi, a raz sa mi toto s tým obrazom \"vidieť na hniezde viac bocianov\" stalo tiež. Takže žiadne napadanutie hniezda, ako ste napísali (\"V Partizánskej Lupči v ten nešťastný deň, keď nešli kamery, napadlo hniezdo viac bocianov.\") Lydka, ďakujem za odpoveď - už v tom mám teraz jasno.

Re: Re: Re: Re: Partizánska Lupča

vložil: Lýdiačas: 9.6.2017 21:22:59
Marika, tak to som nevedela, že to môže byť zaber z minulo ročného videa. Druhý raz si to lepšie všimnem. Pekný večer.

čápátka

vložil: Ivanačas: 9.6.2017 15:49:18
Koukala jsem na Libštát jak čáp se snaží uhynulé mládě spolknout a potom a po chvilce klobe i do živého mláďátka.

Libštát

vložil: Marie J.čas: 9.6.2017 14:05:56
Libštát následuje Osek, zbývá jedno mládě. Poslední by se mělo začít klubat. Myslím, že toto hnízdo je nemocné.Je to škoda.

Re: Libštát

vložil: Eva 2čas: 9.6.2017 15:47:07
Bohužel!!! To poslední děsně bojuje o život. Byly tam i nějaký žížaly, o které bojovalo, ale máma (táta?) mu se sežrali. Drží se, zssloužilo by si přežít. Možná by nějaký znalec věděl, co se děje - napadá mě kontaminovaná potrava, která rodičům už nevadí a děti hubí :-( Ale kdoví... Není to, myslím, normální, vždyť ta mláďata už nebyla nejmenší...

Re: Re: Libštát

vložil: Eva 2čas: 9.6.2017 16:15:17
Asi se ta čápice zbláznila... Půl hodiny přenáší po hnízdě to uhynulé mládě a vrací ho doprostřed hnízda k tomu poslednímu živýmu, teď dokonce usedla na to jedno vajíčko, jedno živý a jedno mrtvý mláďátko...

Dubné

vložil: Irenačas: 9.6.2017 13:47:19
V Dubném by se pomalu již mohla líhnout

Re: Dubné

vložil: Vendulačas: 9.6.2017 13:51:22
Myslím, že mají ještě týden čas. První vejce bylo 16.5. ale už se také nemohu dočkat.

čápata

vložil: Ivanačas: 9.6.2017 13:45:52
Ráno jsem koukala a bylo vše v pořádku....no škoda ale je to příroda a někdy bývá dost krutá.

Libštát

vložil: ellčas: 9.6.2017 13:01:26
V Libštátě v čase 11:11 byla obě mláďata živá, asi za minutu padlo to větší do hnízda, čápice mu ještě zvedala hlavu, ale pak už se mi zdá, že už se nepohnulo...

Re: Libštát

vložil: Xxxčas: 9.6.2017 13:11:42
Přesně tak, najednou padlo, smutné moc.

Re: Re: Libštát

vložil: Vendulačas: 9.6.2017 13:18:18
Kdo ví, co se tam tedy děje?

Libštát

vložil: Xxxčas: 9.6.2017 12:27:12
Neeeeeeee další mládě není (11,16)

Re: Libštát

vložil: Vendulačas: 9.6.2017 12:42:54
Také se mi zdá, že je tam jen jeden živý drobek, ale koukám jen přes telefon, tak jsem tomu nechtěla věřit. Ale bohužel to asi už tak bude. Co se stalo?????

Re: Re: Libštát

vložil: Ivanačas: 9.6.2017 13:57:07
Tak jsem koukala na čápatka asi v 8hod.zarazilo mě že přiletěl čáp nebo jestli to byla čápice,vyvrhla jim potravu a zase všechnu sežrala byly to nějaké žížaly a jak s tím zápasily tak jim bylo vše sežrãno.

Re: Libštát

vložil: Xxxčas: 9.6.2017 12:41:05
Už je jen to nejmladší snad bude dobře

????

vložil: Libštátčas: 9.6.2017 11:51:55
Od rána vidím jen dvě capatka ??? Nebo špatně vidím? Co vy?

Re Libštát

vložil: .???čas: 9.6.2017 11:59:23
Už z toho blbnu dvě už nejsou

Slunečný den

vložil: Vendulačas: 9.6.2017 10:57:15
Je krásné jak se rodiče na hnízdech snaží uchránit mláďata před sluníčkem a dělají jim \"slunečník\" vlastním tělem.

Xxx

vložil: Pěknéčas: 9.6.2017 09:55:09
http://domazlicky.denik.cz/zpravy_region/capi-v-horsovskem-tyne-dostali-do-hnizda-adoptivni-mlade-20160628.html

Re: Xxx

vložil: Alčačas: 9.6.2017 10:50:39
6.6.2017 v témže regionu: Poběžovice
Čápa zabilo auto,max.3dny stará mláďata zachránili hasiči. K hnízdu nebyl přístup,museli rozstříhat plot v parku. Přežili 3 čápata že 4.
V záchranné stanici jsou uměle zahřívána a vede se jim dobře.

Re: Xxx

vložil: Vendulačas: 9.6.2017 10:36:54
Záslužná práce, díky. Snad to všem dobře dopadne.

Malonty

vložil: Vendulačas: 9.6.2017 08:38:40
V Malontech to vypadá na čtyři čápata, ale jeden je malinký, snad to zvládnou. A snad je nepotká takové neštěstí jako minulý rok. Natálce a Maxovi držím palce a netrpělivě odpočítávám dny, kdy se začnou klubat nová mláďata.

Re: Malonty

vložil: Xxxčas: 9.6.2017 09:50:21
Ano jsou krásné hodně štěstí!

Re: Malonty

vložil: Lýdiačas: 9.6.2017 09:50:07
Dnes ked som sa zapla naše hniezda, taká pohoda od ních vyžarovala, ako sa vyvaľujú na slniečku. A najviac som sa potešila ked som zazrela už aj v Liskovej jednemu maličkému hlavčku, a tí rodičia akú mali radosť, mamina priletela a išla dať malému jesť tak sa tam krútili na tom hniezde chcel mu dať aj tato ale nemal nič. Dúfam že mu pribudne ešte nejaky súrodenec. A samozrejme nesmiem zabudnúť ani na Maxíka a Natálku, je to sympatícký párik a budeme sa tešiť aj z ich novej rodinky.

Za týden - líhnutí v Dubné

vložil: MarieJ.čas: 9.6.2017 05:53:31
Sledování ostatních hnízd je pro mě čekání na líhnutí v Dubném.Včera jsem napsala hnízda v Litvě. Omlouvám se jsou to hnízda v Lotyšsku. Výra velkého - tři mláďata, a orlovce říčního, také tři mláďátka. Také černý čáp v Estonsku a jejich tři mláďata jsou krásní. Naše čápi v Dubném jsou ale nejkrásnější, protože jsou naše.

čapí rodiny

vložil: Bettyčas: 8.6.2017 20:19:25
Vypadá to tak,že v Oseku se čapí rodina rozpadla. Hnízdo je pořád prázdné s kusem pytle. Na rozdíl od dubenských, kteří se pečlivě starají o vajíčka, i když je potkala velká ztráta. Pracují dál na rodince, kéž se jim to podaří a vychovají mladé.Je smutné, že v jiných hnízdech se zbavili mláďat, nebo nevyseděli vejce a nechali je rozházené v hnízdě. Tito naši dubeňáci se zatím dobře starají. Jen tak dál Maxi a Natálko. Také v Makově se dobře starají, všichni mladí jsou pěkní cvalíci.

černí čápi

vložil: Lída z Karvinéčas: 8.6.2017 15:53:44
Dívala jsem se na černé čápy, mají tam tři mláďata, jedno předčasem čáp vyhodil, ale na záznamu mne zaujalo, že když byl čáp s mláďaty, tak na něj zaútočil nějaký dravec, skoro čápa vyvrátil a ten byl krátkou dobu dost otřesen. Nemají to lehké, nakrmit mláďata a uhlídat hnízdo i svůj život.

xxx

vložil: MarieJ.čas: 8.6.2017 15:05:09
Najděte si video na You Tube. Litva, Osprey webcam-orlovec říční, Pandion Haliaetus, tři malinkaté mláďátka, krásné.

Re: xxx

vložil: Xxxčas: 9.6.2017 08:17:59
Ano jsou jak tri malinký plysacci nadhera :-)

bernau

vložil: martačas: 8.6.2017 15:02:10
Omlouvám se za tento příspěvek, úplně sem nepatří, ale čápů se týká. Léta jsem hledala nové webkamery, které sledují čápy na webu \"Storche aus Bernau\", nyní ho ale nemohu najít. Nevíte někdo, jestli skončil?

Re: bernau

vložil: jirkačas: 8.6.2017 15:46:46
http://www.storchenelke.de/storchen_webcams.htm

nejde, tady je podobná stránka

Re: Re: bernau

vložil: martačas: 9.6.2017 00:26:41
díky za zprávu

Libštát

vložil: MarieJ.čas: 8.6.2017 14:53:12
Opravdu? Chvíli jsem se nedívala, děkuji, že jste to napsala.

Re: Libštát

vložil: Xxxčas: 8.6.2017 15:01:42
Nehezká podívaná 14,43 ho vyvrhla a znova snědla -((((

-((((( Libštát

vložil: Xxxčas: 8.6.2017 14:30:11
14,20 snědla ho -((

Libštát

vložil: Marie J.čas: 8.6.2017 11:48:19
Děkuji, myslím, že tam opravdu stále je.Mláďata se přes něj natahují.

čápi Libštát

vložil: MarieJ.čas: 8.6.2017 11:01:42
I když moderátor pod videem uvádí, že mrtvé mládě z hnízda čáp vyhodil, stále mám dojem, že tam leží. Mám sice zelený zákal, ale monitor velký a vidím něco v hnízdě. Vydíte to i vy?

Re: čápi Libštát

vložil: Xxxčas: 8.6.2017 11:41:08
Také vidím že tam pořád leží :-((

Re: Re: čápi Libštát

vložil: Xxxčas: 8.6.2017 11:44:01
To první vyhodil to jsem i viděla

Webkamery

vložil: Alča čas: 8.6.2017 10:07:12
Zkuste
čáp.birdlife.cz/webkamery
Jede tam vše kromě Libstatu

Re: Webkamery

vložil: Vendulačas: 8.6.2017 10:28:29
Díky, ale asi bude chyba někde u mne v PC, tam kde je přenos živě přes youtube mi to nejde, pouze Makov 1 a Kralice, což je mi divné. Ještě v úterý bylo vše ok. Tak teď sleduji aspoň to co jde. V Malontech se, ale nemůžu dopočítat. Tři nebo čtyři jsou určitě, ale vajec bylo pět.

Re: Re: Webkamery

vložil: Eva 2čas: 8.6.2017 11:08:38
Mně Dubný nejde už druhý den kamera....

Re: Re: Re: Webkamery

vložil: Vendulačas: 8.6.2017 12:39:00
Dubné mi jde jen na těchto stránkách obce, ale jakmile přepnu na youtube, tak taky nejde.

Lištát

vložil: Marie J.čas: 8.6.2017 08:31:02
Stále je v hnízdě mrtvé mládě.Živá jsou jen dvě. Přenos na všech živě sledovaných hnízdech mám dobrý. Jen Makov byl před dvěma dny poruchový. A Libštát má stále neznámou poruchu. Ještě aby se tam to poslední vejce vylíhlo.

Libštát

vložil: Marie J.čas: 8.6.2017 06:54:25
V Libštátě mají dnes ráno v hnízdě jedno uhynulé mládě, zatím sedí na posledním vejci, které by se mělo dnes líhnout. Zatím jsou dvě mláďata.

Re: Libštát

vložil: Vendulačas: 8.6.2017 07:01:46
To je smutné, snad to ti dva už zvládnou a doufám, že se k nim připojí i ten zatím nevylíhnutý drobeček. Nevím proč, ale stále mi přenos nefunguje, tak díky za zprávu, i když je smutná.

Re: Re: Libštát

vložil: Xxxčas: 8.6.2017 07:33:31
Včera odpoledne vsichni tři krásně bastili i to posledni vylihnute a dnes jen dva :-((((

Re: Re: Libštát

vložil: Xxxčas: 8.6.2017 07:21:44
Tak se divejte na youtube tam to jde vv pohode na stránkách mi píše že kamera nejde.






 

Re: Re: Re: Libštát

vložil: Vendulačas: 8.6.2017 07:38:21
Nevím, kde je chyba, ale od včerejška to prostě přes youtube nespustím, jediné co se mi tam chytne je Makov, ale také jen jedna kamera. Dubné, Břest, Partizánská Lubča ... jde jen přes stránky obcí. Ale živé přenosy na youtube nějak stagnují, stránka naskočí, ale přenos se nenačte. Mimochodem v Břestu už taky pěkně čápíci vyrostli, tak už jim snad ti dva zůstanou.

Re: Re: Re: Re: Libštát

vložil: I. V.čas: 8.6.2017 09:14:20

Libštát
https://www.youtube.com/user/DSlogisticcz/live

Partizánska Lupča

vložil: Lýdiačas: 7.6.2017 19:31:09
V Partizánskej Lupči vidím už len tri bocianiky, neviem čo sa stalo, nešiel prenos a sa mi vidí že chýba jeden s väčších mládat. Pekný a zároveň smutný večer.

Re: Partizánska Lupča

vložil: marikačas: 8.6.2017 11:25:36
áno, Lydka, aj mne to zaskočilo, a tá handra či čo to tam je (tiež si myslím, že zmizol jeden z väčších :-( )... a veľmi som sa bála o drobca vo Vavrišove, večer pred poruchou prenosu mal uviaznuté v krku velikánske sústo (nemala som silu pozerať ako to dopadne)

Re: Partizánska Lupča

vložil: Vendulačas: 8.6.2017 09:04:13
Teď se jedem čápík \"tulí\" k dospělému, který si sedl na hnízdo, je to krásná podívaná.... Snad už zůstanou aspoň ti tři mladí.

Re: Re: Partizánska Lupča

vložil: Lýdiačas: 8.6.2017 16:07:14
Aj ja si veľmi prajem, aby zostali aspoň ty traja. Vo Vavríšove som teraz pozerala, to najmenšie sa drží zatiaľ statočne. Práve im rodič doniesol potravu, to malé má veru dobrý apetít, nech mu len chutí. Marika, našťastie to s tým sústom to dobre dopadlo, ked je v poriatku, ja som to včera nevidela. Pekný deň všetkým.

Re: Re: Partizánska Lupča

vložil: Vendulačas: 8.6.2017 09:04:48
Oprava - jeden...

nejde přenos

vložil: Věračas: 7.6.2017 18:24:08
V Dubném ani v Makově, ale i jinde, nejdou kamery. Nevím proč? Jinak přeji Všem hezký večer, a doufám, že v čapích hnízdech bude vše OK.

Re: nejde přenos

vložil: Vendulačas: 8.6.2017 05:12:43
Také mám potíže s přenosy, netuším kde je tady problém. Včera mi šlo Dubné až tak od deseti dopoledne, ale jen přes stránky Dubného na you tube se mi vůbec nepodařilo spustit. Makov mi šel jen jedna kamera a ostatní hnízda také ne. Teď se mi podařilo spustit pouze Partizánskou Lupču a nic jiného, Makov, Dubné, Libštát... prostě nic. Dobečka v Partizánskej je mi líto... :(((

Re: nejde přenos

vložil: Helena z Č.B.čas: 7.6.2017 21:15:40
Dobrý den,
v jižních Čechách jdou kamery v Dubném i v Makově od rána normálně bez přerušení.

Re: nejde přenos

vložil: majačas: 7.6.2017 19:27:33
Mně z Dubneho šel přenos od rána normálně, ale z Maková nevím, ten jsem si pustila až teď večer a taky jde.

Dubné kamera

vložil: Eva 2čas: 7.6.2017 16:38:02
Mně od rána přenos nejde ... :-(

Re: Dubné kamera

vložil: Lýdiačas: 7.6.2017 17:03:32
Mne zase u nás na kukaj po tej včerajšiej búrke nejde prenos. Tu u vás v čechách mi prenos ide.

Mnichovo Hradiště

vložil: Nojačas: 7.6.2017 13:53:53
V Mnichově Hradišti jsou 4 čápata,dvě jsou pěkně vypasené a dvě poloviční. K světu se mají všichni,uvidíme,jestli si všechny nechají.Loni zbylo ze 4 jenom jedno mládě,jedno uhynulo a dvě rodiče vyhodili z hnízda .Zdravím všechny čápí příznivce

Libstat

vložil: Xxxčas: 6.6.2017 19:38:50
18,37 třetí capik má ještě zadeček ve skořápce ,... hodně štěstí!

Libštát

vložil: Ivačas: 6.6.2017 19:37:19
v 18.48 se vyklubalo 3.mládě:))

Re: Libštát

vložil: Eva 2čas: 6.6.2017 22:20:23
Tady je odkáz:
https://www.youtube.com/watch?v=AkiH8xfRXrI
...a smutný pohled do oseckýho hnízda, kde to zeje prázdnotou.......

Re: Re: Libštát

vložil: Helena z Č.B.čas: 7.6.2017 13:15:45
pro p.Evu 2
Ano,v tom Oseku to zeje prázdnotou-tam to podle mého bylo divné od začátku a hnízdo vypadá stejně, jako na začátku,když čáp vyhlížel partnerku.Pak přiletěla, ale já jsem na vlastní oči viděla konec těch mláďat-i jsem to sem psala,tak jak to bylo,to zůstalo-hnízdo plné starých krámů.Proč,se můžeme jenom domnívat.Tak aspoň držme palce těm v Dubném-na druhý pokus,ti snad mají ještě šanci

Re: Re: Re: Libštát

vložil: Eva 2čas: 7.6.2017 16:35:53
No jasně, držíme palce.........!

Hnízdo v Žichlínku

vložil: Maňasčas: 6.6.2017 17:06:59
Dobrý den. Hnízdo v Žichlínku je cca 6-7m nad zemí, na sloupu elektrického vedení. Kamera je umístěna na domku naproti hnízda, výše než je hnízdo samotné, tak, aby do něj bylo dobře vidět. Díky kameře s vysokým rozlišením, působí záběr jako by bylo hnízdo nad zemí. S klesajícím záběrem je tudíž vidět za hnízdem plod s vraty opticky ve velice krátké vzdálenosti. Mezi hnízdem a plotem je vzdálenost cca 30m přes silnici, lze občas spatřit vysoké projíždějící vozy. Kamera je umístěna na adrese: Žichlínek 117, při zadání do google mapy /street view/ lze hnízdo spatřit ze silnice.

Re: Hnízdo v Žichlínku

vložil: Alčačas: 6.6.2017 18:19:11
Vypadá to zajímavě (nízko) a přitom je to optický klam. Viděla jsem teď cyklistu jet hluboko pod hnízdem. To samé je ve Wyszanow(ě),PL a teď jsem našla hnízdo v Novém Veselí, také to asi bude optický klam. Nechala jsem se splést. Ale hnízda jsou to pěkná a pohled na ně zajímavý. Hezký den všem!

Libštát

vložil: MarieJ.čas: 6.6.2017 16:20:02
Na chatu Makov: Muzikovar napsal: čáp v Libštátě ukloval jedno mládě jsou dvě a dvě vejce, odnesl čapíka na okraj hnízda. budu hnízdo sledovat.

Re: Libštát

vložil: Hana K.čas: 6.6.2017 19:11:57
Podle diskuze na Makově to bylo úplně jinak, neukloval ho, uhynulo.

Re: Libštát

vložil: Xxxčas: 6.6.2017 16:25:34
Mládě usmrcené tam na okraji leží bylo to v 15,25 :-((((((

Re: Re: Libštát

vložil: Alča čas: 6.6.2017 18:22:34
Pod videem píší, že mládě bylo vadné. Škoda.

Re: Re: Re: Libštát

vložil: Eva 2čas: 6.6.2017 19:21:38
Vylíhlo se už třetí mládě, zůstává jedno vajíčko. Uhynulé mládě vyselektovali.....

Kralice

vložil: Jarkačas: 6.6.2017 15:10:57
V Kralicích pořád sedí na vajíčkách, 26.4. bylo poslední vajíčko, neměla by se už líhnout?

Re: Kralice

vložil: Alčačas: 6.6.2017 18:29:27
Zdravím. O Kralicích bylo psáno v diskuzi 29.a 30.5. Tam už z toho nic nebude.

Žichlínek

vložil: MarieJ.čas: 6.6.2017 10:05:14
Záznam od r. 2014- 3 mláďata, r. 2015-3 mláďata,r. 2016-3 mláďata, poslední záznam 5.6.2017-4 mláďata.Tedy hnízdo staré 4 roky.

Re: Žichlínek

vložil: Lída z Karvinéčas: 6.6.2017 11:03:37
A nezná někdo historii hnízda v Žichlínku, zda si čáp začal stavět sám hnízdo tak nízko, nebo majitel pozemku připravil základ pro hnízdo. Je to zajímavé, protože takové hnízdo je výjimečné, pokud to není v záchranné stanici.
Mimochodem jsou krásná videa z vypouštění uzdravených čápů v Makově a Bartošovicích.

hezký zážitek

vložil: Mončačas: 6.6.2017 09:08:14
To je krásné i ty zvuky kolem. Jen si to nechat puštěné a poslouchat i když není čas sledovat. Bydlíme ve městě, tak je to pro mě balzám na duši :-)

Re: hezký zážitek

vložil: Vendulačas: 6.6.2017 10:06:17
Ano, také to tak dělám, je to příjemné a uklidňující...

jak dlouho je hnízdo v Žichlínku

vložil: MarieJ.čas: 5.6.2017 21:52:47
Pro Alču: Na cap.birdlife.cz, jsem na mapě klikla na jejich hnízdo a zde byl napsán rok 2014. Sama bych ráda věděla, zda je na tomto místě teprve třetí rok.

Dotaz

vložil: Věračas: 5.6.2017 20:15:37
Kdy by se měla capatka klubat? Může mi někdo odpovědět? Děkuji.

Re: Dotaz

vložil: Alča čas: 5.6.2017 20:40:04
Ve čtvrtek 15.června to bude 30 dní od sneseni 1.vejce. Uvádí se doba inkubace 30-33 dní. Tzn. přibližně příští víkend.

Re: Re: Dotaz

vložil: Věra čas: 5.6.2017 23:43:04
Děkuji za odpověď.

Makov, čápi černí

vložil: martačas: 5.6.2017 19:01:26
 

Re: Makov, čápi černí

vložil: martačas: 5.6.2017 19:03:07
zapomněla jsem napsat zprávu. Právě jsem si na stránkách Makova na facebooku přečetla, že se v líhni vylíhl černý čápík - bravo.

Re: Re: Makov, čápi černí

vložil: Alčačas: 5.6.2017 20:48:43
Je tam i video, jak se živí z misky! Jde mu to.

Re: Re: Makov, čápi černí

vložil: marikačas: 5.6.2017 19:07:01
https://youtu.be/yXvEJbuMwG0 (včera ráno prvý a večer druhý)

peří

vložil: Bettyčas: 5.6.2017 18:47:26
nikdy jsem si nevšimla, že by měli v hnízdě tolik peří jako teď.

Re: peří

vložil: Alča čas: 5.6.2017 20:43:17
Také jsem si všimla. Buď je jim horko nebo se snad s někým poprali? Mezi sebou snad ne.....

Capatka

vložil: Irenačas: 5.6.2017 15:03:09
Dobrý den,v Oseku je to moc špatný,už ani jedno mládě.....škoda

Re: Capatka

vložil: Eva 2čas: 6.6.2017 00:27:13
Bohužel, přes noc zmizelo i to jedno a nikdo z nás nevíme, proč... V noci tam ještě bylo a mělo se k světu! Po takových čekáních a bojích to nakonec takhle špatně dopadlo..... 4 vajíčka, 4 mláďata - a nakonec nic :-(

Žichlínek

vložil: Kristinačas: 5.6.2017 14:30:45
Žichlínek nemá chybu , tak nízko vybudované hnízdo asi
věří domácím .........

Re: Žichlínek

vložil: Alča čas: 5.6.2017 21:12:38
Začátek živého vysílání v Žichlínku je 2.6.2017. Jak dlouho je tam hnízdo, jsem nezjistila ani na stránkách obce. Ale moc vysoké není, takže tam asi dlouho není.
Ještě jsem viděla jedno tak nízko vybudované hnízdo. Ale bohužel si nevzpomínám, kde to bylo. Bylo to velmi zvláštní. Cesta mezi domky a před jedním domkem hned u branky nizoučké hnízdo s čápem. Za plotem na zahradě běhal pes, s čápem to ani nehlo. Budu pátrat, třeba už jsou tam též mláďata.

Musíme to brát jak to je.

vložil: Lída z Karvinéčas: 5.6.2017 10:26:53
Z Oseku jsem smutná, protože si čápi zasloužili vyvést mladé. Už to čekání na partnerku bylo dlouhé a teď takhle.V Libštátě se budou muset ohánět, aby tu drobotinu uživili. Naopak v Žichlínku by jich snadno uživili daleko víc. Hnízdo ve výšce plotu a majitel domku, kde je kamera,je jistě bude přikrmovat, kdyby bylo třeba. Nevíte, zda tam čápi hnízdí každý rok a že si vybrali hnízdo tak nízko u země. V vesnici je to jistě rarita.

Partizánská Lupča

vložil: Vendulačas: 5.6.2017 08:29:06
V Partizánskej Lupči už taky vidím jen tři, v pátek byla čtyři čápata a taky už docela velká, neví někdo co se tam stalo?

Re: Partizánská Lupča

vložil: Vendulačas: 5.6.2017 08:30:49
Tak pardon, už ho vidím, to čtvrté je nejmenší a bylo schované mezi ostatními. Uf, to se mi ulevilo...

Re: Re: Partizánská Lupča

vložil: Lýdiačas: 5.6.2017 14:42:04
Na tomto hniezde má samička/Dodka/, tento rok nového partnera, ten vlaňajší/Dadko/, priletel ale zdržal sa len jeden alebo dva dni a odišiel, potom sa už nevrátil, neviem čo sa sním stalo. Tohto nového partnera ešte nepoznám uvidíme na jeseň. Ten vlaňajší vlani vychoval päť mládat, bez toho že by niektoré vyhodil. V Demänovej vlani samec, z troch mládat jedno vyhodil a už bolo také väčšie, tak mám aj obavy, či aj teraz nejaké nevyhodí, v nedeľu už malo najmladšie namále. Uvidíme ako to dopadne. Pekný deň prajem všetkým.

Re: Re: Re: Partizánská Lupča

vložil: marikačas: 5.6.2017 19:04:52
Lydka, odkiaľ máte istotu, kto je na hniezde, keď nemajú krúžky? Neviem, či je to pre tých drobcov výhra - budú to mať ťažké absolvovať úspešne migráciu :-(

Re: Re: Re: Re: Partizánská Lupča

vložil: Lýdiačas: 6.6.2017 01:22:56
To ste mi vsadili chrobáka do hlavy, dúfam že tú migráciu tý drobci zvládnu.

Re: Re: Re: Re: Partizánská Lupča

vložil: Lýdiačas: 5.6.2017 20:08:16
Na hniezdo najprv priletel jeden bocian, potom o tri dni priletel druhý, boli spolu asi jeden alebo dva dni, to som usúdila podľa vízoru že je to vlaňajší pár. Potom odletel a už sa nevrátil, samička medzi tým zniesla dve vajíčka. Potom sa objavil tento samček s ktorým tie dve vajíčka vyhodili. Na tomto samčekovi som si všimla že má na chvoste medzi bielymi pierkami aj čierne a ten vlaňajší, čo sa zdržal len pár dní mal len čisto biele a bol aj vyšší. Podľa toho som usúdila že má druhého partnera.

Re: Re: Re: Re: Re: Partizánská Lupča

vložil: marikačas: 5.6.2017 20:49:42
Lýdia, vďaka za odpoveď :-), ale bez krúžkov či iného výrazného znaku (napr. poúrazová zmena na nohách) je to len domnienka (perá sa menía - to mám od odborníka).

Re: Re: Re: Partizánská Lupča

vložil: Lýdiačas: 5.6.2017 15:29:12
Tieto hniezda sú na, http://www. kukaj.sk.

Osek

vložil: Hana K.čas: 5.6.2017 08:16:28
V Oseku zřejmě nepřežilo ani poslední mládě a přitom včera se mělo docela k světu :-((( V 8 hod. byli oba čápi na hnízdě a stáli. Ráda bych se spletla.

Re: Osek

vložil: Renatačas: 5.6.2017 08:29:07
Je to tak, není tam žádné mládě.

Re: Re: Osek

vložil: Hana K.čas: 5.6.2017 08:48:07
Je mi z toho smutno, upravují hnízdo, nosí peřinky... Letos v Lublewu také hynula malá mláďata, jen jedno se podařilo zachránit. Udělali pitvu a zjistili, že problém byl ve stravě. Nechápu to, včera malý jedl a vypadal dobře.

Re: Re: Re: Osek

vložil: Eva 2čas: 5.6.2017 09:19:26
V noci ještě bylo a mělo se k světu, nebylo nejmenší... Vypadalo, že přežije, i když už přišlo o 3 sourozence. No a ráno už tam opravdu nebylo :-(

Re: Re: Re: Re: Osek

vložil: Helena z Č.B.čas: 5.6.2017 16:53:26
Bohužel v tom Oseku to dopadlo špatně. To poslední mládě potkal asi stejný osud, jako jeho sourozence.Ale kdo ví, třeba to tak mělo být stejně jako s těmi původními čápátky v Dubném-příroda ví nejlépe!

Malonty

vložil: Vendulačas: 5.6.2017 08:10:48
V Malontech už jsou asi taky komplet čtyři drobečci.

Dolní Loučka - Plinkout

vložil: pozorovatelka čápůčas: 4.6.2017 18:50:01
hezký nedělní podvečer všem, občas mrknu na přenos čápů Dolní Loučka - Plinkout, mají krásná čápátka, jsou čtyři, ale zdá se mi, že od včerejšího večera je na hnízdě jen jeden z dospělých čápů, tak doufám, že se tomu druhému nic nepřihodilo, žádné zranění

Re: Dolní Loučka - Plinkout

vložil: pozorovatelka čápůčas: 4.6.2017 21:32:58
tak už tam jsou oba, jsem moc ráda, že je vše v pořádku , hezký zbytek večera všem :-)

Praha drží palce

vložil: Věra čas: 4.6.2017 18:37:45
Sleduji hlavně čápy v Dubne, moc jim držím palce, aby se to napodruhé povedlo. Tady komu.zatazeno, ale teplo. Hlavně, aby je nezaskočily kroupy.

V Libštátě jsou už tři čapíci.

vložil: Mariečas: 4.6.2017 18:37:18
Snad jsem se dívala dobře jsou tři!

Re: V Libštátě jsou už tři čapíci.

vložil: Vendulačas: 5.6.2017 12:47:15
Zhruba 12:42 bylo v Libštátu krmení a ten jeden chudák malinký se přes zbývající vejce nedostal ani k soustu, snad mu to vyjde příště, držím palce všem

Re: V Libštátě jsou už tři čapíci.

vložil: Alča čas: 4.6.2017 19:57:18
Máte pravdu! Už 3 drobečci! Ať se jim dobře daří! Všem, i těm, co se snad ještě vylíhnou!
Díval jste se někdo na hnízdo v Žichlínku? Pěkná 4 čápata a dolní část hnízda obývá drobné ptactvo! Krása, pohoda! Zahřeje to u srdce.....

Re: Re: V Libštátě jsou už tři čapíci.

vložil: Vendulačas: 5.6.2017 10:28:49
Jsou to roztomilí drobečci, snad se jim bude dařit. V Žichlínku je opravdu moc krásný pohled na čapí hnízdo a jeho další obyvatele. V Břestu ti dva poslední krásně rostou, tak už to snad zvládnou. V Makově už to jsou pěkní obři a začínají se opeřovat, je vidět, že jim to tam svědčí, bez péče lidí by těžko i \"zdraví\" rodiče zvládali uživit pět čápat. A Dubenským držím palce a už se těším, až se po dvacátém začnou klubat....

klekusiewo

vložil: martačas: 4.6.2017 18:00:12
odkaz na hnizdo v Polsku, kde to vypadá lépe než u nás. https://klekusiowo.pl/#kamera

kam se poděli ?

vložil: Bettyčas: 4.6.2017 14:59:11
To mě tedy hodně překvapilo,že v Oseku ze čtyř mláďat zůstalo jen jedno.Co se tam stalo,ví někdo o tom něco?

Re: kam se poděli ?

vložil: Lída z Karvinéčas: 4.6.2017 15:48:11
Moc jim držím palce, aby vychovali aspoň to jedno mládě. Škoda, že v Oseku nemají kameru se zpětným posunem, abychom zjistili, zda na hnízdo přilétá i druhý čáp.

Re: Re: kam se poděli ?

vložil: Helena z Č.B.čas: 4.6.2017 16:11:46
To jedno mládě snad vychovají, před chvílí přiletěl i druhý čáp, i včera jsem ho zahlédla. Ale i to poslední mládě mělo včera namále, jak psala Eva 2

Re: Re: Re: kam se poděli ?

vložil: Renatačas: 5.6.2017 08:04:44
Dnes nevidím v Oseku žádné mládě.

Re: Re: Re: Re: kam se poděli ?

vložil: Vendulačas: 5.6.2017 08:22:28
Taky už tam žádné nevidím. Tak dlouho čekal na partnerku sám a nakonec jim nezůstalo žádné čápátko, je mi z toho smutno...

Re: kam se poděli ?

vložil: Helena z Č.B.čas: 4.6.2017 15:08:16
Dobrý den,
pozoruji hlavně \"naše\" čápy v Dubném.Ale včera náhodou jsem koukala i na ten Osek a bohužel jsem viděla, jak čáp(nebo čápice-nevím) doslova 2 uhynulá čápata snědl(a).Nejdřív si je přehazoval(a) a pak je spolkl(a).Zůstalo jen to jedno, ale asi i to je příroda-hodně krutá!

Re: Re: kam se poděli ?

vložil: Eva 2čas: 4.6.2017 15:53:24
... tak snad to poslední nepotká stejnej osud! :-((( Včera mělo už namále.....

Hniezdo Demänová

vložil: Lýdiačas: 4.6.2017 10:26:27
Pravde podobne sa už aj tu začne vyhadzovať. Ked som si zapla hniezdo v Demänovej tak práve mal jedno mláda v zobáku a chcel ho vyhodiť, ale ho hodil len na kraj hniezda tak sa vrátilo naspäť k ostatným. Ale niekedy ho tiež vyhodí, to je len otázka času. Vlani tiež tak spravil. Uvidíme.

Libštát

vložil: Ditačas: 3.6.2017 19:16:18
Čápátka v Libštátě se mají čile k světu :-) Radost pohledět !!!

Osek - krize?

vložil: Eva 2čas: 3.6.2017 12:22:32
V Oseku to vypadá divně! Jestli se nemýlím, tak už žije jen jedno mládě...:-( Něco se tam muselo stát, asi hlady.......

Re: Osek - krize?

vložil: Lýdiačas: 3.6.2017 13:25:26
Keby im aspon to jedno ostalo, vyzerá zatiaľ bystré. Budú mať tento rok smolu, čo ja pozerám niektoré hniezda tak sa stslo, že raz na jedno, raz na druhom bola smola.

Re: Re: Osek - krize?

vložil: Lýdiačas: 3.6.2017 13:27:11
/stalo/

Re: Osek - krize?

vložil: Alčačas: 3.6.2017 13:20:05
Prosím o email.adresu do Oseku. Moje pátrací schopnosti tentokrát selhaly! Děkuji

Re: Re: Osek - krize?

vložil: Mikičas: 3.6.2017 13:30:17
Alčo stačí napsat do vyhledávače Google čapí hnízdo Osek a je to !

Re: Re: Re: Osek - krize?

vložil: Alčačas: 3.6.2017 13:35:39
Miki díky! Hezký den!

Re: Re: Re: Re: Osek - krize?

vložil: Eva 2čas: 3.6.2017 13:59:56
Vypadá to, že se jeden čáp nevrátil :-((( A mládě doslova bojuje o život....
http://webcam.optim.cz/zsosek/capi01/online.html
pustit přes Google.....

Re: Re: Re: Re: Re: Osek - krize?

vložil: Pozorovatelčas: 3.6.2017 15:54:11
Nepanikařte, oba čápi byli v 15.50 na hnízdě a mládě dostalo krmení.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Osek - krize?

vložil: Eva 2čas: 3.6.2017 21:56:06
Tak to je dobrá zpráva. Ze 4 jim zůstalo už jen 1 mládě..... :-(

čápi Libštát

vložil: Marie Jirsováčas: 3.6.2017 09:41:06
Pro Naďu: www.youtube.com. Čápi , také jinde ve světě!

2.mládě v Libštátě

vložil: Marie J.čas: 3.6.2017 09:01:23
Dnes ráno se líhne druhé čápátko.

Re: 2.mládě v Libštátě

vložil: Naďačas: 3.6.2017 09:19:44
Jaká je prosím emailová adresa do Libštátu, nemůžu to najít ?

Re: Re: 2.mládě v Libštátě

vložil: Alča čas: 3.6.2017 09:55:49
Zdravím! Stačí na YouTube zadat : cap libstat zive
(už jsou 2 drobečci )

1.mládě v Libštátě

vložil: Alčačas: 2.6.2017 20:10:15
V Libštátě se právě líhne 1. čápátko!

Re: 1.mládě v Libštátě

vložil: Lýdiačas: 3.6.2017 13:12:47
Ja čakám každú chvíľu v Liskovej, neviem presne, lebo tam neni záznam ale počítam od kedy začali sedieť, tak mi to vychádza tento víkend, alebo začiatkom budúceho týždňa. Pekný deň prajem všetkým.

Pozdrav z Ostravy

vložil: Milančas: 2.6.2017 17:38:23
Dobrý den z Ostravy do Dubného. Také fandím vašim čápům. Bydlím v Ostravě od dvou let a přes Dubné jsem jezdil každý rok nejméně dvakrát, k babičce a domů na vlak do Budějc tak, že vaší obec znám dost dobře. Maminka pochází ze Lhenic což je přes \"les\" tak, že mám k vaší obci blízko. Zdraví Milan

Re: Pozdrav z Ostravy

vložil: Denyčas: 3.6.2017 08:56:56
Zdravíme do Ostravy ze Lhenic.Těší nás že stále, alespoň přes čapí miláčky v Dubném jste ve spojení s tímto krásným krajem. My jsme zase léta jezdili do Ostravy k příbuzným.......

medvědi na Slvensku

vložil: L.K.čas: 2.6.2017 16:54:09
Na internetu je zpráva, že na Slovensku -Starý Smokovec zastřelili medvědici, údajně se obávali, že by mohla ohrožovat lidi. Její dvě mláďata dali do karantény ZOO Bojnice. Nechápu, proč ji neodchytili do klece a mohli ji umístit i s mláďaty. Zde se píše hlavně o čápech, ale tato zpráva se mě celkem dost dotkla.

Re: medvědi na Slvensku

vložil: Mikičas: 2.6.2017 18:16:52
Medvedicu, ktorá sa na slovenskom niekoľko týždňov pohybovala so svojimi mláďatami v blízkosti ľudí, zastrelili. Stalo sa to v piatok v obci Liptovská Kokava v okrese Liptovský Mikuláš. Medvieďatá bola dočasne prevezená do karantény do bojnickej zoo a potom budú umiestnené v medvedej rezervácii v Maďarsku.

Libštát

vložil: Alčačas: 2.6.2017 15:50:40
Včera v 18:14 při přerovnávání samička omylem proklovla vejce. Ale drobečci už by se měli začít klubat. První vejce bylo sneseno 1.5.

Žichlínek.....

vložil: Alča čas: 2.6.2017 15:33:49
*Žichlínek
Hnízdo přímo na úrovni okna rod.domu

Re: Žichlínek.....

vložil: Eva 2čas: 3.6.2017 22:00:01
Tak to je krásná podívaná!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=iNiASjdUR4k

Re: Žichlínek.....

vložil: Ivanačas: 3.6.2017 12:57:04
Dobrý den píšete že v Žichlínku máte čápata,já jezdím k příbuzným do Krasíkova a tam létají čápi nad starým tunelem,tak jestli nejsou z Žichlínka....nevím jak je to daleko ale je to krásná podívaná když krouží nad námi,jinak přeji hezký den.Ivana

čápátka

vložil: Efčačas: 2.6.2017 12:16:59
Hezký den všem - sleduju pár hnízd občas \"nárazově\" a fandím všem rodičům ,ale moc se ještě nevyznám. Mají dubenští šanci odchovat druhou snůšku do odletu?Když vidím , že zatím \"jen sedí\" a čekají na líhnutí a pak kouknu na makovské jací jsou to už obříci,bude tam ohromný rozdíl ve velikosti do podzimu. Jistě makovští mají výhodu \"útulku\" takže se to nedá srovnat...
Také jsem někde četla, že při globálním oteplování ne všichni čápi létají až do Afriky, snad přezimují někde ve Španělsku...To by možná byl důvod proč někteří přilétají i zahnizďují tak brzy...
Zdraví Efča

Re: čápátka

vložil: L.K.čas: 2.6.2017 16:39:54
Dubenská čápata by se měla začít líhnout kolem 20.6., takže kolem 20.8. už budou vylétat z hnízda za potravou. Doufejme, že při počtu tří porostou rychleji. Jejich rodiče jsou starostliví a kolem Dubného je snad celkem dost potravy. V tomto případě je opravdu lepší, že jsou jen tři vajíčka. 
Dnes kolem druhé hod. jsem se docela pobavila, když čáp v Makově na hnízdě rovnal klacky a čápová mu je od spodu odebírala. Bylo to jako \"PAT a MAT\".

Čapí hnízdo, čáp černý v Estonsku

vložil: Marie J.čas: 2.6.2017 07:48:45
Najděte si na You Tube,čápa černého. Původně 5 čápat, jedno vyhozeno,před týdnem, včera,zlikvidováné čtvrté. Videa z 1.6. 2017.

Re: Čapí hnízdo, čáp černý v Estonsku

vložil: Kristinačas: 2.6.2017 13:35:07
Tak to byla teda síla .......... hold je to přírod,a tak to má asi být. Sami vědí kolik zvládnout odchovat, ale mrňouska mi bylo hrozně líto.

Břest

vložil: L.K.čas: 1.6.2017 14:13:08
Ještě předevčírem byla v Břestu čtyři mláďata. Včera tři a dne jsou už jen dvě. Asi ta slabší uhynula, oni to sami poznají, že by jich tolik nevychovali, ta to vyřeší takto. \\on ten samec tam zalétá zřídka, asi neměli dostatek potravy. Opravdu jsou to zákony přírody, i když my to vidíme mnohdy jinak z lidského hlediska. Zůstávají silnější jedinci. Nejlépe se mají v Makově, kde jim servírují potravu do hrnce, je to z toho důvodu, že jsou oba čápi omezni lovem ze zdravotních důvodů.

Re: Břest

vložil: Eva 2čas: 2.6.2017 12:46:55
Jestli se nemýlím, tak v Oseku už taky jedno mládě chybí.....

ZRe: Re: Břest

vložil: Irenačas: 2.6.2017 14:25:12
Dobrý den,nedávno jsem našla na YOUTUBE nějaké video někde v Polsku jak čápice nebo čáp...ono se to nepozná jak jedno živé čápě vzal do zobáku to vydávalo takové zvuky a šel s ním na kraj hnízda a pustil ho dolů.Také sleduji čápí hnízdo ve Vysoké na Moravě a tam jedno uhynulé mládě vzal do zobáku,chvilku si ho přehazoval a nakonec spolknul....no asi to tak v přírodě funguje

Re: Břest

vložil: Lída z Karvinéčas: 1.6.2017 16:36:04
Jsou to skutečně zákony přírody. Dívala jsem se i na mapu, že kolem Břestu není žádná vodní plocha. Mimo obec protéká nějaký Němčický potok, ale u něho je solární elektrárna, které se čáp asi bojí. Při pohledu na hnízdo sice vidět les, ale té potravy tam asi nebude tolik, jako jinde u rybníků. Budou mít dost starosti i se dvěma potomky. Přeji jim, aby se odchování podařilo.

Barbaři

vložil: Lída z Karvinéčas: 1.6.2017 12:56:23
Dnes jsem se poprvé podívala i do Partizánské Lupče. Krásný pohled, v pozadí hory a pěkný záběr na hnízdo. 
Všichni tady obdivujeme krásné ptáky, jak se vzorně starají o svá vajíčka a pak mláďata. Je nepochopitelné, že se najdou i takoví barbaři, jako na Hodonínsku, kde pachatel ucpal 57 hnízdišť chráněného ptáka montážní stavební pěnou. V otvorech se nacházela vajíčka i živí ptáci. Kde se v lidech bere taková krutost vůči nevinným ptákům. Doufám, že naši čápi nebudou vystaveni žádné lidské krutosti.

Re: Barbaři

vložil: Marie H.čas: 2.6.2017 11:03:54
Bohužel i takovou zrůdnost dokáže udělat tvor, který si říká člověk :-(

Re: Barbaři

vložil: Dasačas: 1.6.2017 18:09:47
Radeji o tom ani nepiste. Cim min lidi to vi tim lip. Nekteri blazni to berou jako navod pro zabavu:((

Re: Barbaři

vložil: Vendulačas: 1.6.2017 13:04:10
Ano, také jsem to četla. Nechápu, jak to někdo může udělat, kde se to v lidech bere... https://www.novinky.cz/domaci/439442-hnizda-chranenych-ptaku-na-hodoninsku-nekdo-ucpal-montazni-penou.html

Partizánská Lupča

vložil: Vendulačas: 1.6.2017 10:37:09
Před chvílí byl vidět v Partizánskej Lupči útok na hnízdo, jeden rodič byl na hnízdě s mláďaty, jsou tam čtyři a patrně druhý odháněl útočníka a teď vše sleduje z nedaleké střechy. Nebo to byl druhý útočník..., to nedovedu posoudit, ale spíš rodič, jelikož čáp na hnízdě už se zdá být v klidu.

Re: Partizánská Lupča

vložil: Lýdiačas: 1.6.2017 12:29:05
Posledné tri alebo štyri dni tam majú často návštevi. Pekný teplý a slnečný deň prajem všetkým.

Re: Re: Partizánská Lupča

vložil: Vendulačas: 1.6.2017 12:47:36
Děkuji. Hnízdo je v nádherné krajině. Našla jsem ho na netu teprve včera, po té, co jste o něm psala.

šprýmař Maxík

vložil: majačas: 1.6.2017 10:33:52
Po ránu jsem se musela smát. Jestli chcete, podívejte se na záznam v 8.18 - 8.19. Maxík ozobával Natálku na zádech a v 8.19 ji chytil za peří na zadku a zvedl ji, aby mu uvolnila místo na vajíčkách

Re: šprýmař Maxík

vložil: Ditačas: 1.6.2017 11:00:07
To je filuta, ale je to vzornej tatka, to se musi nechat ! O svou rodinku pecuje naramne, moc ho chvalim :-)

Re: šprýmař Maxík

vložil: Vendulačas: 1.6.2017 10:54:20
Jo, jo, to byl bezva okamžik. Jeden z těch moc pěkných záběrů z chování těchto krásných ptáků...

Re: Re: šprýmař Maxík

vložil: Leiahčas: 2.6.2017 06:40:48
Tak mu to před chvílí Natálka vrátila. Max se neměl ke zvedání, tak si ho vytáhla za peří.

Ještě jednou Kralice...

vložil: Alča čas: 31.5.2017 21:36:06
Bylo 5 vajíček, teď jsou jen 4! Termín líhnutí však už je dávno pryč! (Poslední vejce bylo sneseno 26.4., takže toto poslední čápě se mělo vyklubat cca za 33 dni, a to bylo 29.5.) Asi z toho zas nebude nic jako loni! Je mi to líto! Tolik marného sezení a ještě k tomu Lori s tou nemocnou nožkou, chuděrka!

Španělsko

vložil: Alča čas: 31.5.2017 17:14:59
Dnes po poledni odebrali poslední španělátko z hnízda, z hnizda pak uklidili nepatřičné věci, načež čápě, mezitím okroužkované, vrátili. (Zásah do přírody?)

Re: Španělsko

vložil: Ditačas: 1.6.2017 07:18:17
V tomto hnízdě bylo ještě jedno vajíčko, které společně s nepořádkem v hnízdě odebrali ...bylo to tedy vejce neoplodněné?
Jsem laik, možná se ptám blbě...

Re: Re: Španělsko

vložil: Lýdiačas: 1.6.2017 09:23:22
Nepýtate sa blbo, v tom vajíčku pravde podobne nebol zárodok. V Brzotíne vlani mali zo štyroch vajíčok len jedno mláda, ostatné boli prázdne /neoplodnené/. A pravde podobne to dopadlo tento rok aj v Pribyline, majú tam len jedno.

Re: Španělsko

vložil: Pavlačas: 31.5.2017 18:45:12
To snad nemyslíte vážně, jaký \"zásah do přírody\"? Okroužkování považujete za zásah do přírody ? Vždyť je to důležité pro sledování ! A \"uklidili nepatřičné věci\".... Ten horolezec jim udělal moc užitečnou věc, ten kabel, co tam měli, byl nebezpečný, už několikrát se do něj mládě zamotalo a dospělák měl co dělat, aby ho vyprostil. Velmi jsem ocenila, že ten kabel je pryč !!!

Re: Re: Španělsko

vložil: Alča čas: 31.5.2017 19:27:52
Tu otázku myslím vážně, vzhledem k tomu, že u nás je téměř všude psáno, že \"v žádném případě nebude zasahováno do života v čapích hnízdech\"! Ve Španělsku letos \"zasahovali\" nejméně 3x! I v Polsku jsem pár zásahů viděla! Naposled v Lublewu zachránili alespoň 1 mládě po otravě z jídla! Jen u nás kategoricky \"NE\"! Proto se ptám, ne proto, že nesouhlasím. Ba naopak: rozumnou promyšlenou odbornou pomoc schvaluji, jak je vidno z mých předešlých příspěvků! Asi jsem to měla lépe napsat. Zdravím!

Re: Re: Re: Španělsko

vložil: Pavlačas: 31.5.2017 21:13:08
To jsem ráda, že se to vyjasnilo !!!! Děkuji za vysvětlení a také zdravím !

Re: Re: Re: Re: Španělsko

vložil: Alča čas: 31.5.2017 22:07:51
Holt jsem moc pospíchala. Skutečně se ta moje otázka dala vyložit všelijak! Byla myšlena jako ironické dloubnutí na to naše \"\"v žádném případě nebudeme zasahovat.....!\"\" A přitom jinde to jde bez problémů! Člověk toho mnoho pokazil a když může a je schopen pomocí, proč se tomu bránit? Pro několik nepovedených zásahů? Vždyť těch povedených, odborně provedených, může být mnohem víc! Když se ví o problému (hlad, nemoc, zamotání do provázku=Španělsko atd.), proč v \"žádném případě\" nepomoci a ještě se na to dívat kamerou! Instalací těch kamer podle mne lidé tak trochu přebírají zodpovědnost. Když se jim díváme do soukromí, měli bychom se jim v případě jejich potřeby tak trochu revanžovat.
[Tak teď jsem se nějak rozepsala]! Hezký zbytek večera a zítra krásný Den dětí!

Re: Re: Re: Re: Re: Španělsko

vložil: Lčas: 31.5.2017 23:16:55
\'Instalací těch kamer podle mne lidé tak trochu přebírají zodpovědnost.\'
Tak s tím jednoznačně nesouhlasím. Doporučuji v souladu s doporučením pod videem přenos vypnout a nesledovat. Kamera tu je pro sledování života čápů takového, jaký je. Ne pro jejich kontrolu a vytváření jejich životní pohody.

Situace v Makově a ve Španělsku je zcela odlišná, v Makově se jedná o zařízení přímo pro starost o zvířata a ve Španělsku provozuje kameru organizace pro studium a ochranu ptáků.

Doporučuji respektovat i přání provozovatele kamery. Nejsme většinou znalí místních poměrů (ohledně možného zásahu) ani specialisté na chov čápů. Na jedno hnízdo, kde máte kameru, připadají tisíce hnízd, o kterých nevíte vůbec nic a můžou se na nich odehrávat o hodně horší tragédie. A těm, co stále pochybují, nechť si nastudují události v Dubném nedávno minulé.

Re: Re: Re: Re: Re: Španělsko

vložil: ibčas: 31.5.2017 22:41:08
S timto nazorem musi souhlasit kazdy clovek se zdravym rozumem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španělsko

vložil: ibčas: 31.5.2017 23:59:10
Doplnuji, ze souhlasim s nazorem pani Alci, nikoliv s nazorem prispevovatele L.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španělsko

vložil: Alčačas: 1.6.2017 04:49:39
Děkuji

Lublewo?

vložil: Alča čas: 31.5.2017 09:58:37
Nevíte někdo, prosím, co se stalo s čápaty v Lublewu? Otrava jídlem? Neumím, bohužel, polsky. Děkuji

Re: Lublewo?

vložil: bětkačas: 31.5.2017 10:16:36
Jj, otrava jídlem. První a druhý zemřeli. Nejmladší je v záchranné stanici a je na tom zatím dobře, tak by se snad z toho mohl dostat.

Re: Re: Lublewo?

vložil: Alča čas: 31.5.2017 12:43:29
Moc děkuji. Alč a

Re: Lublewo?

vložil: Alčačas: 31.5.2017 10:14:01
bocianylublewo.pl

Makov

vložil: Jarkačas: 31.5.2017 09:52:30
Prosím, kdo sledujete Makov, najednou se nemohu dostat na jejich web, stalo se něco? Díky.

Re: Makov

vložil: Věračas: 31.5.2017 17:20:02
Mě Makov jde: Seznam - čápi Makov a otevře se mi nabídka - kliknu na hnízdění a šup, už jsem tam, někdy si zadám záchrannou stanici a tam sleduji jezírko a občas tam zahlídnu srnky, kachny, aj. když baští. Je to uklidňující - super. Makovští čápata jsou tak velká, zanedlouho opustí hnízdo. Zdravím všechny. Hezký večer a ještě pohled na Maxíka, jak tam sedí sám.

Re: Makov

vložil: Helena z Č.B.čas: 31.5.2017 09:55:07
Dobrý den,
mě ten Makov normálně jde

Re: Re: Makov

vložil: Xxxčas: 31.5.2017 12:32:57
Zkuste to pres youtube jinak mne to takejde.

čtyři

vložil: Bettyčas: 31.5.2017 08:24:03
Tak v Oseku jsou kompletní,všechny čtyři čápatka.

Re: čtyři

vložil: Vendulačas: 31.5.2017 08:42:14
Jo jo, a nechybí zase ani kus papíru...

Bouřka

vložil: Eva B.čas: 30.5.2017 22:06:00
Po dalším velmi parném dnu zkouší naše čápy bouřka. Teď za tmy není dobře vidět, jestli padají i kroupy nebo jde jen o liják. Každopádně čápi si oba sedli a přitiskli se k sobě. Hodně štěstí přeju, ať ta čina brzy přejde.

Už je zpátky

vložil: Petra B.čas: 30.5.2017 20:06:16
Už se vrátila. Frajerka. to jí to trvalo.

Re: Už je zpátky

vložil: Dasačas: 30.5.2017 21:10:05
Konečněě:))

čápi

vložil: JRčas: 30.5.2017 20:05:26
Maxík bude asi zase bez večeře, chudák, je mi ho líto. Včera to bylo taky tak.

Re: čápi

vložil: Vendulačas: 31.5.2017 08:40:10
Vypadá to, že tohle \"druhé\" sezení na vejcích asi oddře Max sám.... Natálka se nějak moc courá. hi hi

Kam letí ten čáp

vložil: vrčas: 30.5.2017 18:35:06
https://www.youtube.com/watch?v=WFuMmUhzQZU

Re: Kam letí ten čáp

vložil: Ditačas: 30.5.2017 19:54:16
Moc pěkné :-))) Děkuji...

Maxík pořád sám...

vložil: Pavlačas: 30.5.2017 17:05:04
Už se dívám na naše hnízdo asi hodinu, Maxík je tam pořád sám, za celou dobu si jen dvakrát na krátkou dobu na vejce sedl. Vyhlíží Natálku... Vejce jsou už dlouho \"nepřikrytá\", ale třeba to nevadí, když je takové horko... Jen aby bylo všechno v pořádku....

Re: Maxík pořád sám...

vložil: Dasačas: 30.5.2017 17:52:02
Doufam,ze to zvladne a Natalka brzo za nim doleti,uz je vyrizenej..:(

Re: Re: Maxík pořád sám...

vložil: Bettyčas: 30.5.2017 18:01:47
...snad už doletí, je pryč tři hodiny.

Re: Re: Re: Maxík pořád sám...

vložil: Věračas: 30.5.2017 18:23:18
Zdravím příznivce čápů, Natálka je dlouho pryč, tak bych to vzala sezení za ni, beztak sedím celý den na vozíku. Tak bych to zvládla.
Mějte se krásně.

Re: Re: Re: Re: Maxík pořád sám...

vložil: majačas: 30.5.2017 19:26:12
Natálka odletěla myslím, že v 14.06 a Maxíkovi trvalo, než si sedl, skoro 25 min. Včera to bylo taky tak a holka se vrátila až za tmy.

Re: Re: Re: Re: Re: Maxík pořád sám...

vložil: Ditačas: 30.5.2017 19:55:13
No je to ženská, zase se někde zapovídala..nejspíš....

pro bio

vložil: martačas: 30.5.2017 10:45:36
Hnízdo se zobrazuje na stránkách pro-bio, kde přesně je nevím, ale právě jsem viděla, jak dospělý čáp odlétl a nechal vejce bez dozoru. Za chvíli se sice vrátil, ale jak to s vejci dopadne kdo ví. sice se na hnízdo znovu posadil, ale druhý dospělý vidět není.

Re: pro bio

vložil: Vendulačas: 30.5.2017 11:04:47
Myslím, že je to Staré Město. A pokud nebyla vejce dlouho \"bez dozoru\" nemělo by to vadit, je teplo a děje se to i na jiných hnízdech. Nejsem sice odborník na čápy, ale něco člověk vysleduje, tím že je šmíruje....

Re: Re: pro bio

vložil: martačas: 30.5.2017 13:34:03
díky, už jsem zjistila, které Staré Město to je. A s tím sezením nevím, vejce jsou odkrytá dost často, ale možná je to opravdu tím horkem.

Re: Re: Re: pro bio

vložil: Vendulačas: 30.5.2017 13:46:22
Snad to dobře dopadne, druhého dospělého čápa jsem tam, ale také neviděla, ale je pravda, že jsem tam koukala občas jen cca 3 hodiny. Budu jim držet palce.

Re: Re: Re: Re: pro bio

vložil: martačas: 1.6.2017 00:15:59
já jsem dnes hnízdo sledovala často a i dlouho, dokonce jsem nahrávala video a druhého čápa jsem neviděla, naopak vejce byla každou chvíli bez dozoru, večer dokonce minimálně 21 minut a pak několikrát denně musel čáp odhánět vetřelce.
 

Re: Re: Re: Re: Re: pro bio

vložil: martačas: 1.6.2017 11:00:04
no a dnes už je jedno vejce vyhozené mimo ostatní. Čáp je pořád sám.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro bio

vložil: martačas: 1.6.2017 14:25:20
a vejce jsou znovu bez dozoru

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro bio

vložil: Hana K.čas: 1.6.2017 15:44:51
Bohužel je tam skutečně jen jeden čáp. Nedalo mi to a zeptala jsem se v ZS Ruda, pod jejíž působnost tato oblast spadá, jestli tam nemají hlášení o zranění nebo úhynu čápa. O situaci v hnízdě vědí, ale řešit zatím nic nebudou - dostala jsem následující odpověď:
Dobrý den,
bohužel žádný úhyn ani zranění čápa jsme v posledních den hlášený neměli. Čápí hnízdo ve Sta.Městě také sledujeme a o té situaci víme.Je to velmi nemilá a smutná situace, ale bohužel tak to v přírodě někdy chodí :(
S pozdravem Jitka Maixnerová ZS Ruda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro bio

vložil: Alča čas: 1.6.2017 20:17:07
Dobrý večer. Pod videem je popsána situace, jen mne zaráží poslední věta, že byla zjišťována možnost umělého odchovu mláďat, ale u čápů je tato možnost nereálná.
Přitom v Dubném v roce 2015 byla po úhynu samice na hnízdě vajíčka odebrána a předána k inkubaci do ZOO Hluboká n/Vltavou. Z 6 vajec se vylíhla 4 čápata, 3 přežila!!! Čtvrté bylo pro genetickou vadu utraceno.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro bio

vložil: Alčačas: 3.6.2017 13:30:05
Tak už pod videem ta věta o nereálnosti umělého odchovu zmizela!!!!!!! Už by to asi stejně nebylo nic platné. Vejce se teď zase pečou na tom prudkém slunci.........