Přidání názoru ke článku 'Čapí hnízdo 2024'

Zpět na článek | Počet příspěvků: 440 | Poslední aktivita: 2.6.2024 01:13:36

Reakce na příspěvek 'Re: Dubínek'

Zrušit reakci

Aktivně se snažíme zamezit zasílání SPAMu, který je zasílán do našich stránek. Proto prosíme, odpovězte jednou číslicí na následující otázku:

Červená, zelená, modrá, bíla a hnědá. Kolikátá je červená?

Vypnuta kamera

vložil: Alena Plzeňčas: 1.6.2024 20:47:41Reagovat
Dobrý den, co se u Vas deje? Proč je vypnutá kamera? Snad jsou dráčci v pořádku ?

Re: Vypnuta kamera

vložil: Simčačas: 2.6.2024 01:13:36Reagovat
Právě, že nejsou, proto, je kamera vypnutá. Jako každý rok...když je problém, tak se hnízdo schová a je to vyřešeno.

Re: Vypnuta kamera

vložil: Jitka čas: 1.6.2024 20:56:24Reagovat
Pročtěte si chat, prosím. Čápata zřejmě v pořádku nejsou, rozhodně ráno se v mokrém nepropustém hnízdě na dně krčili tři ubozí černí tvorové, tak nepodobní těm krásným mláďatům ze včera, zato stejní jako loni, každopádně vrchnost rozhodla, že lidi moc pindají a není člověk, není problém, tak kameru vypli a hotovo.

Re: Re: Vypnuta kamera

vložil: Alena Plzeňčas: 1.6.2024 23:47:08Reagovat
Bože, ja už hnízdo sleduji několik let a myslím, ze tento scénář už tam mají po několikáté, proč tedy mladé někdo neodebere, tak jako v jiných hnízdech, když třeba někde úhyne jeden z capiho páru, tak se normálně odeberou mladé. A tady nic, proč už někdo sakra neopravi to hnízdo, tak aby bylo přípustné? Smutny příběh lidské lhostejnosti! Tak at to hnízdo sundaji úplně a alespoň tam nebudou mladí každý rok umírat !

Hnízdo

vložil: Hanušečas: 1.6.2024 19:07:48Reagovat
A je to tady, než něco řešit, tak se vypne kamera. Hotový kocourkov. Stejný scénář jako v loni.

Re: Hnízdo

vložil: Jitka čas: 1.6.2024 19:34:59Reagovat
Teď už je na řešení pozdě, to se mělo řešit než čápi přiletěli. Bylo úplně jasný, jak to dopadne, je to jako přes kopírák. Hnízdo se chová úplně jinak než jiná (pod kamerou u nás je ještě malér ve Cvikově, ostatní jsou v pohodě), to nikdo neokecá, leje všude, i víc, stačí kouknout na jiné kamery. Tak třeba na podzim, no.

Re: Re: Hnízdo

vložil: Jitkačas: 1.6.2024 19:51:45Reagovat
Jen pro zajímavost, nedaleká hnízda v Křemži a Chýnově. Jedná propršená noc, to je toho. Naprší, vsákne, vyschne. Nic víc, nic míň.

Re: Re: Re: Hnízdo

vložil: Milena B.čas: 1.6.2024 20:22:49Reagovat
A co Staňkovští čapi? Co říkáte jim?

Kamera

vložil: Saša Dčas: 1.6.2024 16:53:59Reagovat
Už neprší????

Re: Kamera

vložil: Ivačas: 1.6.2024 16:58:29Reagovat
Jsem asi 15 km odsud a nepršelo tu celý den.

Re: Re: Kamera

vložil: Blanka R.čas: 1.6.2024 19:34:42Reagovat
Nesmysl. Jsme na chalupě kousek dál a lilo tu celý den. A to dost.

Debata ...

vložil: Alena Sušice čas: 1.6.2024 13:43:43Reagovat
Nepochopím jak jedna pisatelka má názor že by se mělo.hnizdo odstranit , když jim nechtějí pomáhat . Asi nečetla co napsal pan Hronek : že v žádném případě nebudou zasahovat do života na hnízdě a ještě je tam článek jak probíhala rekonstrukce hnízda a že je pravidelně kontrolováno , přeji dubenskym pevné nervy ....ps: kdo pár let sleduje hnízdo ,ví že bylo o hodně sníženo a že čáp si pokaždé upravi hnízdo po svém , kolik je hnízd kde není webkamera a stane se něco nepěkného...jistě máte právo na názor jako každý , ale takhle docílíte , že bude zrušena nejen diskuse ale hlavně přímý přenos!

Re: Debata ...

vložil: Věra T.čas: 1.6.2024 16:29:44Reagovat
Aleno, Vy jste ze Sušice? Často tudy projíždíme na milovanou Šumavu...nikdy si nezapomeneme koupit knedlík ve Svatoboru, jsou výborné.:-)))

Re: Re: Debata ...

vložil: Alena Sušice čas: 1.6.2024 19:02:10Reagovat
Ano jsem ze Sušice a opravdu dělávaji tu dobré knedlíky , žiju tu 40 let ale pocházím z Moravy a pak HK a teď Šumava, pěkný večer přeji

Re: Debata ...

vložil: Zoračas: 1.6.2024 14:06:39Reagovat
Máte naprostou pravdu. Stačí si najít, kolik hnízd v Bavorsku teď ničí neustálý silný déšť.
A tam prý se umí starat o hnízda a byla často vychvalovaná. Ale s tímhle počasím si malí čápíci neumí poradit. Bohužel.

Re: Re: Debata ...

vložil: JanaGčas: 1.6.2024 22:08:48Reagovat
Asi nemá smysl něco dodávat, nicméně bychom si mohli vzpomenout, že jsme se shodli, že podle chování se jedná o mladé, zřejmě poprvé hnízdící čápy. Člověk s hnízdem může pomoci, ale čápi si ho dotváří sami. Čápi obvykle usilovně od začátku důlek vystýlají senem, ale tito tam skoro nic nenosili, takže žádná propustnější vrstva zatím nevznikla. A stejně jako loni smůla na počasí. Jinak než vypnutou kamerou to skončit nemohlo, tak držím palce, aby to dobře dopadlo.

.....

vložil: Ivačas: 1.6.2024 13:15:25Reagovat
No nic...jdu radši koukat na hnízdo do Mladých Buků, tam se o něj a čápata každý rok starají a pomáhají i lidé. Letos je tam bohužel jen jeden čapík, ale zato je to už pěkný cvalda.

Re: .....

vložil: Milena B.čas: 1.6.2024 13:21:03Reagovat
A proč je v Mladých Bukách jen jeden?

Re: Re: .....

vložil: Ivačas: 1.6.2024 13:37:32Reagovat
Letos měli jen dvě vajíčka a to jedno bylo asi neoplodněné, tak zbyl jen jeden...a všechno, co rodiče nosí, má sám pro sebe, proto je to takový pořízek

Staňkovstí čápi

vložil: Zoračas: 1.6.2024 13:11:35Reagovat
Podívejte se na tyto čápi. Čápíci leží chudáci v bahně v důlku, čelí černí...Naštěstí už jsou větší než zde. Kde je tam chyba?

Re: Staňkovstí čápi

vložil: Milena B.čas: 1.6.2024 13:29:23Reagovat
Na chatu Staňkovstí čápi sami diskutující píši, že čapi sedí v důlku plném vody, nejvíc to chudák odnáší samozřejmě ten nejmenší. Ale i ten už dokáže sedět.

Hnízdo

vložil: Jitka čas: 1.6.2024 12:13:04Reagovat
Podívejte, já rozhodně nepatřím k těm hysterkám, co se náhle zjeví na každém hnízdě, kde se šustne něco víc, než obvyklá pohodičková nuda a pláčou, volají záchranné stanice atd. Sleduji mnoho let hodně hnízd, cizích i našich, respektuji život čápů, eliminace (i starších čápat, rozhodně rodiče důvod mají), nemoc a smrt třeba na aspergilozu jako předloni skoro v celém Německu a i letos v UO a RK. Ale tohle je úplně jiná situace a kdo to nevidí, ten si to prostě jen odmítá přiznat. To hnízdo je špatné, nepouští vodu, prší všude, leckdy dlouhé trvalé deště (letos Alfeld už pátý den), ale čápata se rok co rok topí jen tady.

Re: Hnízdo

vložil: Zoračas: 1.6.2024 12:25:34Reagovat
Snad to dopadne dobře. Ve Cvikově také přerušili přenos a diskuze není.

Re: Hnízdo

vložil: Danačas: 1.6.2024 12:16:59Reagovat
Úplně zbytečný :( Loni se tu po té tragédii s mláďaty rozjela stejná debata. Kdyby to hnízdo alespoň odstranili :(

Hnízdo - čápata

vložil: Hankačas: 1.6.2024 11:45:20Reagovat
Paní Barčo, sledovala jste vůbec hnízdo, jak to tam vypadá od vylíhnutí čápat ? Máte-li zájem, mohu zaslat fotky jiných hnízd pro porovnání. Potom snad pochopíte, o co tu vlastně jde.

Zrušení diskuze

vložil: Barča čas: 1.6.2024 11:04:14Reagovat
Prosím o dočasné zrušení diskuze, než zdejší aktivistky trošku vychladnou.

Re: Zrušení diskuze

vložil: Jitkačas: 1.6.2024 11:24:14Reagovat
Kdo až vychladne? Aktivistky, nebo čápátka?

Re: Zrušení diskuze

vložil: Johanačas: 1.6.2024 11:09:28Reagovat
Prosím, nemusíte se zapojovat do diskuze, až vychladnete

Re: Zrušení diskuze

vložil: Alenačas: 1.6.2024 11:09:01Reagovat
Barčo, co to je ? není Vám trapně ?

vypnutí přenosu

vložil: Petračas: 1.6.2024 10:45:28Reagovat
Vypnout přenos-taky řešení! zdravím odborníky! Přes veliké deště je všude jinde na hnízdech s kamerou pohoda! hnízda sice mokrá, ale mláďata v suchu a běloučka, tady se už plácají v bahně! asi mě smažete, ale není to výmysl, bohužel pravda!

Re: vypnutí přenosu

vložil: Danačas: 1.6.2024 12:14:10Reagovat
Bohužel stejný scénář jako loni. I roky před tím byly s hnízdem problémy. Lze najít na youtube . Loni se v bahně utopila taky čápata. A kdo za to mohl? Nakonec prý vlastně sami čápi, protože si ty drny na hnízdo nanosili sami. Marný boj. Kdyby to hnízdo a bahnitou past alespoň odstranili , když už ptáky nechtějí zachraňovat . Úhyny jsou samozřejmě součástí života ale tady je to předem prohraný boj. Na jiných hnízdech je taky mokro ale voda proteče a hnízdo vyschne .

re dubné

vložil: eva pčas: 1.6.2024 10:44:40Reagovat
už jste spokojeni vy rejpalové kvůly vám nemohu už sledovat čápíky

Re: re dubné

vložil: Janačas: 1.6.2024 11:39:56Reagovat
...kvůly?

Re: re dubné

vložil: Johanačas: 1.6.2024 11:05:19Reagovat
Jste normální? Vám se líbí sledovat týrání čápíků? Neuvěřitelné.

Re: re dubné

vložil: Petračas: 1.6.2024 11:01:16Reagovat
a co chcete sledovat? loňský scénář? to pěknou podívanou! je dobře, že to vypli!

Hnízdo

vložil: Ivačas: 1.6.2024 10:32:21Reagovat
Prosím, napište někdo co se přihodilo, přišla jsem až teď. Když vypnuli kameru a mažou komentáře, tak to asi nebude nic hezkého,že?

Re: Hnízdo

vložil: Dubenský občančas: 1.6.2024 10:37:21Reagovat
Je to napsané v záhlaví stránky: V souladu se zásadami provozovatele kamery je živé vysílání přerušeno. Viz bod č. 3) - 'Provozovatel kamery pokud možno zabrání vysílání kontroverzních záběrů.' Bezprostředním podnětem k přerušení vysílání je obnovení sporu o stavu hnízda.
Vysílání bude pokračovat po skončení deštivého počasí.

Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse

--- čas: 1.6.2024 17:57:40
Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse.

Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse

--- čas: 1.6.2024 15:53:02
Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse.

Re: Re: Re: Hnízdo

vložil: Ivačas: 1.6.2024 16:06:25Reagovat
Tady se totiž maže o 106

Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse

--- čas: 1.6.2024 14:11:45
Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse.

Re: Re: Re: Hnízdo

vložil: Helenačas: 1.6.2024 14:23:23Reagovat
Skvělá reakce, líp se to nedá napsat

Re: Re: Hnízdo

vložil: Jarkačas: 1.6.2024 11:08:33Reagovat
Aha, takže když bude pršet a mláďata se budou topit v - jako vždycky - v bahně, tak se nebude vysílat a když náhodou přežijí a budou suchá, tak se přenos spustí??? Toto se neděje nikde jen tady. A pokud lidé něco kritizují a je jich víc, tak právem. Tady nejde o vměšování se do života čápů nebo vyvolávat spory v Diskuzi, tady jde o to, aby čápata mohla přežít, vyrůst a odletět, tak jak se to děje jinde!!!!
A vy to víte úplně stejně přesně jako my - 'kritikové' . Nám na těch maličkých fakt záleží. Na všech, i v Dubné.
Ale, ale - spor o stavu hnízda byl snad 'vyřešen', ne? 'Vše je přece v úplném pořádku, hnízdo vyhovuje'. Tak nám to bylo řečeno. Ale je asi pravda, že odborníci 'netušli' , že v Dubné bude někdy pršet....

Re: Re: Re: Hnízdo

vložil: Ivačas: 1.6.2024 11:21:48Reagovat
Myslím, že ti 'odborníci' hnízdo vůbec neviděli !

Re: Re: Re: Re: Hnízdo

vložil: Jarkačas: 1.6.2024 19:58:27Reagovat
Přesně tak! Pokud by byli odborníci, tak by tohle nemohli nikdy dopustit! Toto se stále opakuje a oni nic.
Není přece takový problém to hnízdo dát jinam, opravit podloží, tak jak se to děje jinde - Německo, Polsko. Sleduji spoustu hnízd, ale taková bahnitý bazén není nikde!!!! Hlavně, že odborníci spí v suchém.....modlím se , aby nepršelo, aby ten nejmenší dráček mohl posílit a nemusel se topit v bahně.

Re: Re: Hnízdo

vložil: Helenačas: 1.6.2024 10:51:25Reagovat
To, že prší (pršelo), jsou kontroverzní záběry? Spíš v tom bude něco jiného, že ?

Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse

--- čas: 1.6.2024 10:13:10
Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse.

Hnizdo

vložil: Peter čas: 1.6.2024 09:51:43Reagovat
Dívate sa na Hniezdo so 100% úmrtnosťou, každý rok cintorín bocianov

Re: Hnizdo

vložil: Dana2čas: 1.6.2024 11:40:53Reagovat
Souhlasím!

Re: Hnizdo

vložil: Mačas: 1.6.2024 10:43:44Reagovat
Ano, naprosto s vámi souhlasím. Přesně tak to je. Je to k pláči

Re: Hnizdo

vložil: Saša Dčas: 1.6.2024 10:04:05Reagovat
Já tam žádnou louži nevidím, blbě se dívám??

Re: Re: Hnizdo

vložil: Veronikačas: 1.6.2024 10:26:08Reagovat
Díky za dotaz na louži. Já jsem asi také slepá nebo sleduji jiné hnízdo. Žádná louže tam není. A to,že třetí čápátko od začátku špatně jedlo bylo evidentní a řešilo se to tu celou dobu.

Re: Re: Re: Hnizdo

vložil: Alenačas: 1.6.2024 10:50:07Reagovat
Veroniko, všimla jste si , kdy přestalo nejmenší mládě přijímat potravu ? Já Vám to řeknu - dokavad bylo hnízdo přijatelně suché/ne úplně suché/,jedlo jako ostatní, pak se už všichni váleli v mokru, zřetelné podle urousaného rodiče a obahněných mláďat. prší i jinde, rodiče nosili podestýlku, která ve vlhkém hnízdě neměla účinnost. je to tady pořád stejné, se stejnými lidmi, o NIČEM.

Re: Re: Re: Re: Hnizdo

vložil: Johanačas: 1.6.2024 11:21:10Reagovat
ano, to je vše pravda. Trojka krásně přijímala potravu, rodiče nosili podestýlku na hnízdo, ale jak může zůstat suchá, když je hnízdo nepropustné? Dokud se tam bude držet voda, ani seno to nezachrání

Re: Re: Re: Re: Hnizdo

vložil: Veronika čas: 1.6.2024 11:00:40Reagovat
Prosím podívejte se na velikost čápat na jiných hnízdech. Je jasné,že když budou na mokré hlíně ležet budou špinavá. V Příboru je hnízdo s kaluží, čápata mokrá od hlavy k patě,ale neleží tudíž na sobě nemají bahno.

Re: Re: Re: Re: Re: Hnizdo

vložil: Alenačas: 1.6.2024 11:14:00Reagovat
Vidím, že to nemá smysl, ovládám se a dál víc nekomentuji.

Re: Re: Hnizdo

vložil: Ilonačas: 1.6.2024 10:14:05Reagovat
Nemá cenu nic psát ani na Vás reagovat.

Re: Re: Hnizdo

vložil: Johanačas: 1.6.2024 10:07:45Reagovat
Nemůžete nic vidět, když vypnuli kameru

Re: Re: Re: Hnizdo

vložil: Dubenský občančas: 1.6.2024 10:33:05Reagovat
Pořád máte možnost vrátit kameru 12 hodin nazpět nebo se podívat do galerie fotek. Louže vody je výmysl.

Čápata

vložil: Annačas: 1.6.2024 09:45:17Reagovat
Všechno je v pořádku, vypneme to. Sleduji každým rokem???? mám toto hnízdo nejblíže. Neprší tady tolik jako v jiných krajích, kde jsou čapíci v pohodě. Každýmu živýmu tvoru se snažím pomoct, ale….

Čápi

vložil: Marie Klaskovačas: 1.6.2024 09:42:26Reagovat
Je mi líto těch rodičů. Každý rok stejné. S jakou radosti a důvěrou obsadí hnízdo že vychovají mladé. A pak už jen sledujeme jejich bolest jak jim mladí hynou v blátě.
Už toho tolik bylo o tomto hnízdě napsáno.
Prosím kvůli dalším důvěřivým čápům o odstranění hnízda. Opravdu prosím. Ano, nemusela bych se tady dívat. Ale je tohle opravdu řešeni? Nebo už konečně zasáhnou ochránci zvířat? Když to obec netrápí?

Krmení+hnízdo

vložil: Báračas: 1.6.2024 09:10:13Reagovat
8:27 krmení, trojka to asi nedal, ho vidět, jednička zatím baští, dvojka trochu, na hnízdo je pohled k breku. Blátivý umáčený důlek. Jinde taky prší, ale hnízda takto nevypadají. Je mi to moc líto a už nemám odvahu se dívat!

hnízdo

vložil: Johanačas: 1.6.2024 07:33:22Reagovat
Bohužel se začíná opět potvrzovat...hnízdo není jen vlhké, ale už také promáčené. Jestli to bude takto pokračovat dál, opět budou čápata hynout. Přiznejte si, že to není normální. Zkontrolovat hnízdo nestačí, musí se komplet opravit a jestli to někdo nechápe, tak raději hnízdo zlikvidujte, jinak se to bude každý rok opakovat. Je mi čápů líto. Již níže někdo psal, že je hnízdo zkontrolované, v pořádku a nic se s tím dělat nebude. Nechápu. Od teď už se zdržím komentů a již se k této situaci nebudu vyjadřovat. Všichni sledující to vidí.

Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse

--- čas: 1.6.2024 10:59:32
Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse.

Re: hnízdo

vložil: Jitka čas: 1.6.2024 07:54:47Reagovat
Přesně tak. Pro zájemce, mám fotky z hnízda v Příboře, schválně jsem si je letos udělala, pro ilustraci, jak vypadá propustné hnízdo, jsou na nich časová razítka z kamery, po obří průtrži, kdy čápata stála v lokáči vody, tam za hodinu nebyla ani kapka. Fotky se vkládat nedají, mohu přes email. Kontrola je k ničemu, na hnízdo nikdo fyzicky nelezl, takže letos to zase nedopadne, pokud by dnes nnepřestalo pršet. Nejstarší už byl takový krásný, i druzí dva se drželi, ale na tohle nestačí. A už taky mlčím, těm, kdo by s tím skutečně mohli něco udělat, se třeba rozsvítí a na podzim tam opravdu někdo vyleze, rozebere to a vyndá šmejdstvo, co je tam zaslaný anebo to bude za rok znovu. Co už.

Re: Re: hnízdo

vložil: Johanačas: 1.6.2024 08:41:40Reagovat
děkuji, že jste se k tomu také vyjádřila

Re: Re: hnízdo

vložil: Johanačas: 1.6.2024 08:39:08Reagovat
janake@seznam.cz

Re: Re: hnízdo

vložil: Ilonačas: 1.6.2024 08:21:05Reagovat
Děkuji , že jste napsali pravdu o tomto hnízdě a před Vámi smekám....

hnízdo

vložil: Johanačas: 31.5.2024 14:56:13Reagovat
14:22 mláďata sama na hnízdě, máma upravuje hnízdo, občas vykoukne

Počasí

vložil: Báračas: 31.5.2024 13:02:17Reagovat
Tedy s velikými obavami sleduji počasí a doufejme, že předpověď se Dubnému vyhne a všude, kde jsou čápulky, bude mírný deštík!

Re: Počasí

vložil: Johanačas: 31.5.2024 13:49:04Reagovat
taky se modlím, jsou ještě malincí. Mírný déšť by doufejme zvládli

Čápi

vložil: Dana2čas: 31.5.2024 10:51:48Reagovat
Prosím, sledujete někdo hnízdo v Lindheimu? Letos mají velkou smůlu a Vilma pořád sedí na zbylých dvou vejcích, která už jsou úplně černá, chudinka. Myslíte, že by teď ještě jednou mohla snést vajíčka?

Re: Čápi

vložil: JanaGčas: 1.6.2024 11:00:15Reagovat
Teď už je pozdě na další vejce, starali by se o čápata, tak se starají o vajíčka. Byla asi zachlazená, bylo tam moc špatné počasí. W a W mají takovou dovolenou, zaslouženou, protože celá léta vychovávali čápata až do odletu, zejména Wilma. Nemá úplně zdravou nožku, tak si aspoň odpočine.

Re: Čápi

vložil: Zoračas: 31.5.2024 14:03:41Reagovat
V Sádku u Poličky také mají čápi v hnízdě 2 vajíčka a starají se.. Ale tohle hnízdo často nesleduji, tak víc o něm nevím.

Re: Čápi

vložil: Johanačas: 31.5.2024 13:45:24Reagovat
občas sleduji, ale pravděpodobně ne.

Re: Čápi

vložil: Báračas: 31.5.2024 13:00:13Reagovat
Já je sleduji, možná by na jaře snesla znova, kdyby vejce byla odstraněna, ale takto ne. Možná vejce zastydla. Nevíme, jak moc tam byla zima. Ten začátek jara byl drastický. Snad to nevnímají jako my a nejsou z toho tak smutní, tak moc by chtěli, vajíčka ani na chvíli neopustí.

Re: Re: Čápi

vložil: Johanačas: 31.5.2024 15:55:59Reagovat
taky mi jich je líto

Re: Čápi

vložil: Zoračas: 31.5.2024 12:25:28Reagovat
Také sleduji Wilmu.Je mi jich čápů obo moc líto.Staraji se o ty zabahněná vajíčka s láskou.Ale na chatu to sledující spočítali, kolik dní už jsou vajíčka snesená a že už letos z nich nic nebude.Bohužel.

Re: Re: Čápi

vložil: Dana2čas: 31.5.2024 12:39:22Reagovat
Já si pamatuji, že kdysi na jednom hnízdě (už nevím kde), měli vajíčka ještě jednou. Tak třeba...

Re: Čápi

vložil: Ilonačas: 31.5.2024 11:07:43Reagovat
Taky sleduji Wilmu a je mi jí moc líto. Letos budou odpočívat a příští rok se určitě zadaří.

Krmení

vložil: Báračas: 31.5.2024 08:29:38Reagovat
6:45 krmení žížaly, trojka měl trochu problém, protože se u krmení celý překulil, ale nakonec baštili všichni

Re: Krmení

vložil: Lpčas: 31.5.2024 19:59:53Reagovat
18.04 mlsají všichni, 1 roste s každým soustem, 3 drží se pěkně

Re: Krmení

vložil: Johanačas: 31.5.2024 08:45:01Reagovat
7:58 baštili všichni

dráček

vložil: Johanačas: 30.5.2024 16:40:40Reagovat
16:28:45 roztomilé, jak vykukuje z pod křídla

Re: dráček

vložil: Zoračas: 30.5.2024 17:21:50Reagovat
Jo, jo, to je ten nejsilnější.

Krmení

vložil: Báračas: 30.5.2024 08:13:01Reagovat
8:05 porce žížal, trojka zase nic, k potravě měl dobrý přístup, 8:08 seno do hnízda

Re: Krmení

vložil: Lpčas: 31.5.2024 07:33:55Reagovat
6.47 3 si dává do zobáčku :-)

Re: Krmení

vložil: LDčas: 30.5.2024 09:01:12Reagovat
8:59 krmí se i trojka. Tak snad to bude dobré.

Re: Re: Krmení

vložil: JanaGčas: 30.5.2024 11:50:09Reagovat
Myslím, že jak povyroste a nebude se tak bezmocně plácat, tak se zlepší i jeho přístup k potravě. Ti větší jsou ted hradba, která se špatně zdolává, držím mu palce. Mě překvapuje, jaký rozdíl je ve velikosti jedničky a dvojky, i když se vylíhli pár hodin po sobě Nezdá se vám to také?

Re: Re: Re: Krmení

vložil: Zoračas: 30.5.2024 12:27:12Reagovat
Zdá se mi to.Ten rozdíl je čím dál tím větší.Ten největší je tvrdý bojovník.Ale na hodně hnizdech i ti nejmenší nakonec dorostli. Chce to nosit hodně žížal.

Mrňouskové

vložil: Lpčas: 29.5.2024 16:06:37Reagovat
3 je bojovník snaží se , držíme pěsti

Re: Mrňouskové

vložil: Lpčas: 30.5.2024 07:46:04Reagovat
5.10 snídají všichni

3 čápata

vložil: Zoračas: 29.5.2024 15:54:03Reagovat
Ty dvě větší tomu mrňousovi ubližují. Jestli se to tak dá říct.Často ho klovou. Dělají to prý i slepice, když se jim zdá, ža mají málo prostoru nebo jídla.

Krmení

vložil: Lpčas: 29.5.2024 12:51:12Reagovat
12.20 i trojka se snaží zobat

krmení

vložil: Johanačas: 29.5.2024 09:22:32Reagovat
8:42 krmení. Pěkně se nadlábli, jen trojka nic.

Re: krmení

vložil: Věra S.čas: 29.5.2024 11:42:49Reagovat
11.23 baští i trojka, snaží se, snad bude dobře

Re: krmení

vložil: Johanačas: 29.5.2024 11:01:47Reagovat
10:13 jedli všichni

Krmení

vložil: Báračas: 29.5.2024 08:17:11Reagovat
5:47 krmení, jednička ,dvojka žerou, trojka vypadá při krmení bohužel velmi špatně

Čápata

vložil: Hanačas: 28.5.2024 20:10:32Reagovat
Hnízdo se opravovat nebude bohužel, prý je v pořádku. Ale kdyby chtěli, tak mohli dát pod hnízdo aspoň seno, oni by si ho našli. Takhle nosili v NM seno pod hnízdo. Ale to by museli chtít tady pomoci.

Re: Čápata

vložil: Veronika čas: 28.5.2024 22:13:21Reagovat
Dobrý večer. Chtěla jsem reagovat už na Váš odpolední příspěvek. Nakonec jsem si řekla,že to nechám být,ale vy si asi nemůžete pomoci. To se nedokážete ovládat a jen sledovat dění na hnízdě. Ať se podívám na jakékoliv hnízdo, vidím rozdíli mezi čápaty a počtem přeživších jedinců. V Dubném jsou čápata týden a tady se zase objevují komentáře,že je špatně udělané hnízdo ,že nám jsou asi ukradený a že jim nedáme suché seno. Tak za 1. Hnízdo kontroloval odborník a řekl,že je vše v pořádku za 2. Nejsou nám ukradený,ale počasí tento týden bylo spíše deštivé než slunečné což se projeví i na vlhkosti hnízda a za 3. Když prší a někam dáme čápům seno tak než ho najdou bude opět mokré. Hnízdo v Dubnem je na kostele a žebříkem nedostupné. Jediná přístupová cesta je plošinou od Jihočeských hasičů a uzavírkou komunikace. Paní starostka napsala jasné podmínky sledování čápů a já nechci kvůli Vám přijít o pozorování, protože pokud bude neustálá kritika z Vaší strany pokračovat může to k tomu směřovat.

Re: Re: Čápata

vložil: Johanačas: 1.6.2024 07:32:12Reagovat
Bohužel se začíná opět potvrzovat...hnízdo není jen vlhké, ale už také promáčené. Jestli to bude takto pokračovat dál, opět budou čápata hynout. Přiznejte si, že to není normální. Zkontrolovat hnízdo nestačí, musí se komplet opravit a jestli to někdo nechápe, tak raději hnízdo zlikvidujte, jinak se to bude každý rok opakovat. Je mi čápů líto. Již níže někdo psal, že je hnízdo zkontrolované, v pořádku a nic se s tím dělat nebude. Nechápu. Od teď už se zdržím komentů a již se k této situaci nebudu vyjadřovat. Všichni sledující to vidí.

Re: Re: Čápata

vložil: Eva 2čas: 31.5.2024 01:25:33Reagovat
no... šak toho paní zas tak moc, a natožpak zlýho, nenapsala, takže proč tak příkrá reakce? :

/,ale vy si asi nemůžete pomoci. To se nedokážete ovládat a jen sledovat dění na hnízdě..... a já nechci kvůli Vám přijít o pozorování, protože pokud bude neustálá kritika z Vaší strany pokračovat může to k tomu směřovat./

Snad mnoho povyku pro nic...

Re: Re: Re: Čápata

vložil: Johanačas: 1.6.2024 10:06:05Reagovat
Buďte ráda, že vypnuli kameru, jinak byste se dívala, jak jsou mláďata promáčena a možná pomalu hynou

Re: Re: Čápata

vložil: Petračas: 29.5.2024 08:24:11Reagovat
To hnízdo bude v pořádku pouze tehdy, pokud nebude pršet. Jinak bude problém, a to je bohužel dost krutá realita. Pokud jen nemudrcujete a sledujete hnízdo pravidelně každý rok, dala by jste mi za pravdu.

Re: Re: Re: Čápata

vložil: JanaGčas: 29.5.2024 08:56:13Reagovat
Paní Veronika píše jako občanka Dubného, tak to asi není náhodný kolemjdoucí.

Re: Re: Čápata

vložil: Alena , Sušicečas: 29.5.2024 02:34:17Reagovat
díky Vám , líp bych to nenapsala, Už se zase objevují odborníci , zřejmě jim jde o to aby pan Hronek , vypnul diskusi , nehledě na kameru, tenkrát by paní starostku i se správcem stránek nejraději ukamenovali, Škoda ze je dole na stránkách vyjádření odborníka....
dubenským přeju hodně štěstí jak čápatúm tak i ostatním, a nám pěknou podívanou
buďme rádi že máme tu možnost sledování

Re: Re: Čápata

vložil: LDčas: 28.5.2024 22:38:56Reagovat
Díky Veroniko za Váš příspěvek! Také se mi nechtělo reagovat, protože bych musela napsat, že se stačí podívat na zde níže dostupné odborné informace o hnízdě .. Je to hloupá doba, když se každý vyjadřuje ke všemu a neposlouchá nebo nečte slova odborníků. Pro mě osobně je úžasné zblízka sledovat přírodu a mrzelo by mě, kdyby to v budoucnu kvůli některým diskutujícím nebylo možné. Já se dívám ještě i na jiná hnízda, ale to v Dubném má pro mě osobně bonus i mě blízké lokality. Tak budeme doufat, že to zbývající ' mouřeníni' zvládnou.

Re: Re: Re: Čápata

vložil: JanaGčas: 29.5.2024 00:06:08Reagovat
Dovolím si ještě přetisknout příspěvek pana Prouzy z Bohuslavic:
'V Ústí nad Orlicí byl dočasně přerušen přenos z hnízda. Část tamějších čápat je pravděpodobně nakažena aspergilózou, došlo i k úhynům. Protože se však část diváků nedokázala s touto přirozenou situací vypořádat, opakovaně a nevybíravě požadovala zásah záchranné stanice, byl přístup k přenosu ponechán pouze odborníkům. Informace o dalším vývoji na hnízdě se sdělují prostřednictvím dalších médií. Budiž toto mementem pro sledující i jiná hnízda'
A v takovém Oseku zrušili sledování definitivně.
Moc přeju místním čápům po pěti letech úspěšné vyvedení mláďat.

Re: Re: Re: Re: Čápata

vložil: Báračas: 29.5.2024 09:26:51Reagovat
já bych v Ústí jenom vypla chat a přenos ponechala, trestají tím i lidi, kteří na hnízdo koukají s dobrými úmysly, ikdyž za sebe, přenos jsem přestala sledovat, pohled na rodinku byl moc smutný. Ono všeobecně, kde není chat, není ani moc sledovanost

Re: Re: Re: Re: Re: Čápata

vložil: Johanačas: 29.5.2024 13:13:15Reagovat
to máte pravdu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čápata

vložil: JanaGčas: 29.5.2024 23:03:43Reagovat
Nemyslím si -když sleduju oblíbená hnízda, tak je jedno, jestli tam chat je nebo není.Hnízda s chatem mají výhodu, že se čápomil dozví i události, které se staly na hnízdech, které běžně nesleduje.

Re: Re: Re: Re: Re: Čápata

vložil: Milena B.čas: 29.5.2024 12:58:23Reagovat
V Ústí nešlo je o chat, ale také o to, že i ti, co to myslí s čápaty dobře, denně volali × krát do ZS. Zaměstnanci místo aby se starali o zvířata, tak celé dny odpovídali ve většině případů na nesmysly a hrubé urážky.

Re: Čápata

vložil: Johanačas: 28.5.2024 21:09:37Reagovat
když je hnízdo v pořádku, tak se nemusíme obávat, to je dobře. Zřejmě ho kontrolovali.
Předtím v pořádku nebylo.

hnízdo

vložil: Johanačas: 28.5.2024 19:55:59Reagovat
Hlavně, aby už bylo hnízdo konečně dobře propustné. Mají přijít vytrvalé deště, tak aby to nedopadlo jako v předchozích letech, kdy se mláďata utopila v bazénku. V Ústí nad Orlicí před dvěma lety hnízdo opravili kvůli nepropustnosti. Byla vykopána díra a odstraněna nepropustná hmota. Snad už to tady také opravili. Nevíte ????? Bylo by smutné, kdyby vinou člověka opět mláďata uhynula.

Čápata

vložil: Zoračas: 28.5.2024 18:32:40Reagovat
17:39 hod. Jako kdyby nás čápi slyšeli. Toho sena co přinesl.!!!

Re: Čápata

vložil: Milena B.čas: 28.5.2024 19:29:30Reagovat
18:27 hod. Slyšeli.Šikulové. Spousta žižalek a jak jim chutná.

Re: Re: Čápata

vložil: Johanačas: 28.5.2024 19:57:04Reagovat
Jo :-) super

Re: Čápata

vložil: Johanačas: 28.5.2024 19:10:14Reagovat
tleskám, šikula. Ještě by mohli nosit drobnější potravu, nějaké žížaly

Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse

--- čas: 28.5.2024 20:14:51
Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse.

Re: Čápata

vložil: Johanačas: 28.5.2024 19:04:54Reagovat
Fakt? Musím se podívat.

3

vložil: Johanačas: 28.5.2024 14:37:13Reagovat
žádné seno nenosí na podestýlku. Že by neměli kde brát?

Re: 3

vložil: Zoračas: 28.5.2024 15:09:10Reagovat
Asi ne, naposledy přinesli tu zelenou čerstvou trávu, asi se někde setkalo.Jinak nic.

Cizinci

vložil: Veronikačas: 28.5.2024 14:06:30Reagovat
Dva cizinci útočí na hnízdo 14:00

Čápatka

vložil: Dasačas: 28.5.2024 13:18:19Reagovat
To jim tam místní nemůžou podstrčit suchého sena nebo slámy?

Re: Čápatka

vložil: Petrčas: 28.5.2024 15:27:10Reagovat
To hnízdo je prakticky nedostupné ve velké výšce, takže tam jim nikdo nic nepodstrčí.

4-3

vložil: Martinačas: 28.5.2024 09:38:48Reagovat
Zdá se mi to nebo to 4 nepřežilo ????? Pořád leží na stejném místě a poloze. Od rána ???? .

Re: 4-3

vložil: Báračas: 28.5.2024 13:29:51Reagovat
Bohužel, nepřežilo, leží pořád na stejném místě, hlavně, ať neprší, čápátka zase začínají být taková šedá jako loni!!! Potřebují být v suchu.

Re: 4-3

vložil: Zoračas: 28.5.2024 10:50:54Reagovat
Nepřežilo. Tak teď hlavně ty žížalky a sluníčko.

Re: 4-3

vložil: Ilonačas: 28.5.2024 09:54:29Reagovat
Paní Martino taky se mi zdá , že to malý dráček nedal.

Re: Re: 4-3

vložil: Eva 2čas: 28.5.2024 12:44:22Reagovat
Myslím, že ho bohužel pozřeli....

4

vložil: Jihanačas: 28.5.2024 08:18:13Reagovat
Jsou čtyři, ale chtělo by to hodně žížalek????????????????

Re: 4

vložil: Věra S.čas: 28.5.2024 08:56:01Reagovat
Je tam 'čtyřka ' ? Já vidím jen 3

Re: Re: 4

vložil: Zoračas: 28.5.2024 09:40:24Reagovat
Mám dojem, že 'čtyřka' leží pod čápaty a nehýbe se.

Re: Re: 4

vložil: janačas: 28.5.2024 09:08:04Reagovat
Včera navečer se vyklubalo čtvrté, ale myslím, že nepřežilo :(

Krmení

vložil: Věra S.čas: 27.5.2024 18:57:43Reagovat
Pro mrňouse by to chtělo žížalky, taťka nosí myši a krtky

č.4

vložil: LDčas: 27.5.2024 18:46:05Reagovat
Klube se 'čtyřka', nebo mezi těmi ' mouřeníny' špatně vidím?

Re: č.4

vložil: Barča čas: 27.5.2024 18:48:17Reagovat
Teď jsem to chtěla napsat, v 18:42 se tam něco klube :)

Re: Re: č.4

vložil: Zoračas: 27.5.2024 19:49:04Reagovat
19:32 jsou jasně vidět 4. Ale zdá se mi to, že ti 2 dva větší oklobávaji 3 ne zrovna přátelsky?

Čápi Dubné

vložil: Martinčas: 27.5.2024 17:31:49Reagovat
Teď je důležité aby ten měsíc co se vyklubaly přežili.

Čápata dnes

vložil: Zoračas: 27.5.2024 14:23:41Reagovat
13:08 hod. Suché seno, plno jídla a hlavně sluníčko. 3 trochu zaostává, ale určitě sourozence dožene.

Re: Čápata dnes

vložil: Milena B.čas: 27.5.2024 15:48:48Reagovat
Hlavně ne, co je teď v Příboru. Čapata sedí v bazénu, nad nimi hromy a blesky a proudy vody.
Jsou už ale větší, tak by to chuděry měla zvládnout.

samy

vložil: Johanačas: 26.5.2024 19:14:24Reagovat
18:14:34 odlet čápa, mláďata zůstala na hnízdě sama do 18:23:34

Re: samy

vložil: Věra S.čas: 26.5.2024 19:48:56Reagovat
18.23.32 je vidět, že čáp zpět do hnízda nakráčel, nepřilít, vypadá to, že byl jen vedle na střeše.

Re: samy

vložil: Zoračas: 26.5.2024 19:32:02Reagovat
Ale zajištěni čápata jídlem teda byla Jen těch krtků. Jeden čápík se něčím cpal, div se neudusil.

Dnes

vložil: Věra čas: 26.5.2024 11:19:05Reagovat
Při krmení se všechna 3 čápata měla k světu!

Re: Dnes

vložil: Eva 2čas: 26.5.2024 16:26:16Reagovat
To 4, zatím nevyklubaný, to bude mít asi těžký...

Re: Re: Dnes

vložil: Milena B.čas: 26.5.2024 17:27:58Reagovat
Lepší by možna bylo, kdyby se z posledního vajíčka už nic nevyklubalo. Ale 3 se mají k světu. Tak snad i počasí bude přívětivé.

Re: Dnes

vložil: Zoračas: 26.5.2024 15:26:48Reagovat
14:47 cpou se všichni 3. Vypadají jako trojhlavý dráček.

Vra

vložil: Včas: 26.5.2024 11:15:34Reagovat
Věra

3

vložil: Johanačas: 25.5.2024 13:04:24Reagovat
Vítej 3

Re: 3

vložil: Věra S.čas: 25.5.2024 17:35:33Reagovat
Trojka je bojovník , v posledním vajíčku je už také prasklina, tak snad zítra.

Re: 3

vložil: Jitka čas: 25.5.2024 13:34:54Reagovat
12:55:30 poprvé jsi zvedl hlavičku. Vítej mezi námi, Trojko:)

Re: 3

vložil: Zoračas: 25.5.2024 13:10:04Reagovat
Zdravíme Tě! A drž se!

Třetí čápátko

vložil: Barča čas: 25.5.2024 12:08:57Reagovat
Bohužel to s ním asi vypadá špatně, sice se vyklubalo, ale pak zalezlo zpátky hlavičkou do skořápky, a už se moc nehýbe...

Re: Třetí čápátko

vložil: LDčas: 25.5.2024 12:56:55Reagovat
Je venku! Hurááá!

Re: Třetí čápátko

vložil: Věra S.čas: 25.5.2024 12:34:42Reagovat
12.28 pořád se snaží vyndat hlavičku, snad se to podaří

Re: Re: Třetí čápátko

vložil: Barča čas: 25.5.2024 12:53:31Reagovat
Callimero bojuje!!!

Re: Re: Re: Třetí čápátko

vložil: Zoračas: 25.5.2024 12:55:22Reagovat
Bojuje!!!! Už bude venku! Opravdu jako Callimero !

3.prcek

vložil: Barča čas: 25.5.2024 09:17:01Reagovat
V 8:36 je už ulomená špička vajíčka a kouká hlavička;))

Dráččci

vložil: Báračas: 25.5.2024 08:19:02Reagovat
krmení 7:05-žížalky

Dráčci

vložil: Johanačas: 24.5.2024 19:45:43Reagovat
Vítejte na svět dráčci. Hodně štěstí hnízdu ❤️❤️❤️

Čápata

vložil: Hanačas: 24.5.2024 16:03:27Reagovat
Už jsou 2 dráčkové. Tak jím přeji krásné počasí a hodně potravy a hlavně ať ve zdraví vyrostou a odletí.

re dubné

vložil: eva pčas: 24.5.2024 15:40:06Reagovat
velká gratulace čapí rodince

krmení

vložil: Romanačas: 24.5.2024 14:33:58Reagovat
Nádhera - přeji přívětivé počasí a dlouhý spokojený čapí život všem. Koukám, že už probíhá i krmení a jak jim chutná.

Re: krmení

vložil: Romanačas: 24.5.2024 14:41:34Reagovat
krmení ve 14:22hod

Jsou tam

vložil: Ilonačas: 24.5.2024 13:07:15Reagovat
Přeji všem dráčkům v Dubném krásný a dlouhý čapí život.

Re: Jsou tam

vložil: Milena B.čas: 24.5.2024 14:29:10Reagovat
14.22. Jsou nádherná. Hnízdo upravené. Tak snad se tomuhle hnízdu letos vyhnou některé chaty, jako ty, které probíhají právě v Ústí nad Orlicí a v Nových Mlýnech.
Držím palce a čekáme na dalšího mrňouska, aby se vyklubal co nejdříve po sourozencích.

Re: Re: Jsou tam

vložil: Ludmila K.čas: 24.5.2024 21:50:25Reagovat
Ve 20,39 krmení a každý si nazobal několik žížal. Hnízdo mají hezky upravené.jsou hezky běloučcí. Radost se dívat.

Re: Jsou tam

vložil: Zoračas: 24.5.2024 13:22:40Reagovat
Dlouhý život a ve zdraví čápata. Zdá se, že už se dere ven 3. Tak ať vám letos přeje počasí.

Jsou tam

vložil: Báračas: 24.5.2024 07:44:30Reagovat
Hodně štěstí zlatíčka, jste nádherní, ať se Vám jenom daří. Ráno krmení, jeden už hezky baštil

Jsou tam

vložil: Luděk čas: 23.5.2024 21:04:09Reagovat
Už dva dráčci jsou venku

Re: Jsou tam

vložil: Eva 2čas: 24.5.2024 00:14:22Reagovat
... jsou to zázraky přírody v live přenosu...

Jsem tu

vložil: Věra S.čas: 23.5.2024 20:24:10Reagovat
20.19 už je mrňous způli venku

Re: Jsem tu

vložil: Jitka čas: 23.5.2024 21:11:16Reagovat
20:54 druhé vajíčko už má ulomený vrchlík, bráška se dere na svět jako raketka:) Možná budou ráno dvojčata.

Re: Jsem tu

vložil: LDčas: 23.5.2024 20:59:24Reagovat
Je to dřina dostat se ze skořápky, snad ráno už bude mít prcek č.1 vybojováno.

Re: Jsem tu

vložil: LDčas: 23.5.2024 20:28:01Reagovat
Ano, úžasné to sledovat! Držíme palce!

Líhnutí

vložil: Věra S.čas: 23.5.2024 16:10:53Reagovat
16.06.31 je vidět prasklé vajíčko a pohyb mrňouse v něm

Re: Líhnutí

vložil: Zoračas: 23.5.2024 17:20:12Reagovat
Vidím! 16.30 hod. Vykukuje!

Re: Líhnutí

vložil: LDčas: 23.5.2024 17:11:52Reagovat
Také jsem právě zaregistrovala, dávají si na čas! Třeba se dnes dočkáme.

Dočkali jsme se :)

vložil: Jitkačas: 22.5.2024 23:04:28Reagovat
Mrňousci pilně pracují a ráno možná budou tady. Těsně než kamera přepla do ir módu ve 20:53, je při střídání rodičů vidět velké dírky ve dvou vajíčkách a uvnitř patrný pohyb. Během dalších obracení, když přestane být provoz, je slyšet i pípání. Škoda, že samotný zázrak pro noční dobu nevidíme v detailech, ale i tak je to krásné a držíme palce.

Re: Dočkali jsme se :)

vložil: Jitkačas: 23.5.2024 06:03:32Reagovat
Tak ještě nejsou a vše uvidíme :-) Nicméně zdá se, že poměrně velký otvor je i ve třetím vajíčku a jestli to není špína, tak i ve čtvrtém, a to by tedy bylo to nejvíc synchronní líhnutí, co jsem kdy viděla. Hlavně, aby jim to nepřekazilo zas počasí, když už byli tak šikovní.

Re: Dočkali jsme se :)

vložil: LDčas: 22.5.2024 23:15:45Reagovat
Výborná zpráva, hned jsem si to prohlédla. Tak se budeme těšit!

Re: Re: Dočkali jsme se :)

vložil: Alenačas: 23.5.2024 09:47:35Reagovat
Vůbec se mi nelíbí to mokro v hnízdní jamce, líhnou se do mokra, na štěstí je jen to, že není zima. ještě jednou zaprší a máme tady další rok ...

Re: Re: Re: Dočkali jsme se :)

vložil: Jarkačas: 25.5.2024 16:15:28Reagovat
Taky se mi to nelíbí, je tam špína a bláto, jsem sice ráda, že se klubou, ale bojím se o ně. Všichni víme, co se na dubenském hnízdě několikrát stalo, když napršelo. Snad tahle malinká zlatíčka vše přečkají, dožijí se čapí dospělosti, budou mít stále co baštit a budou sílit a pak až nastane čas, šťastně odlétnou.....

Re: Re: Re: Dočkali jsme se :)

vložil: Jarkačas: 25.5.2024 16:14:16Reagovat
Taky se mi to nelíbí, je tam špína a bláto, jsem sice ráda, že se klubou, ale bojím se o ně. Všichni víme, co se na dubenském hnízdě několikrát stalo, když napršelo. Snad tahle malinká zlatíčka vše přečkají, dožijí se čapí dospělosti, budou mít stále co baštit a budou sílit a pak až nastane čas, šťastně odlétnou.....

Oprava

vložil: Alena Sušice čas: 22.5.2024 12:45:08Reagovat
Měla být dírka u nadpisu a včera už byla ...

Šířka ?

vložil: Alena , Susicečas: 22.5.2024 12:43:03Reagovat
Dobrý den , už byl včera...přeji čápům lepší roky než byly ty minulé ...

Dírka?

vložil: LDčas: 22.5.2024 11:37:46Reagovat
Skoro se mi zdá, že jsem zahlédla ve vajíčku dírku...tak čas ukáže :-)

Re: Dírka?

vložil: Věra S.čas: 22.5.2024 12:08:28Reagovat
Také se mi zdá, že je vidět dírka. Počasí v ČB by už dnes mělo být bez deště, zítra snad také. Po tom včerejším slejváku večer snad venku oschne seno aby si mohli nosit do hnízda suché.

Re: Re: Dírka?

vložil: Zoračas: 22.5.2024 15:27:14Reagovat
14:33 hod. Mám dojem, že opravdu dírku vidím. Sluníčko, hnízdo vyschlé. Vše připraveno.
Letos musí být dobře.

Hnízdo Dubne

vložil: Báračas: 22.5.2024 08:24:13Reagovat
Bohužel je opět vidět, že trochu zapršelo a hnízdo opět začíná připomínat blátivý důlek a to se mají začít líhnout čápátka. Tak už se jen modlit, aby počasí bylo milosrdné!!

Re: Hnízdo Dubne

vložil: Zoračas: 22.5.2024 10:03:23Reagovat
V 9.42 hod. zdá se hnízdo v pořádku. V minulých dnech mělo dost hnízdo blátivý důlek, ale jsou tam už dost velká čápata. V Sádku u Poličky jsou zatím také jen vajíčka. V Storchennest Lindheim
leží vajíčka celá v blátě, jsou celá zabahněná. Tak držme palce všem hnízdům.

Samec je vždy poblíž

vložil: Barča čas: 22.5.2024 05:02:07Reagovat
Samička v noci sama na hnízdě, ale je vidět ve 4:50:40, že samec byl s ní na střeše, je vidět jeho hlava a pak na chvilku přelítl do hnízda než odletěl na snídani.

re dubné

vložil: eva pčas: 22.5.2024 00:45:56Reagovat
dnes se začnou klubat čapata držíme palce aby vše dobře dopadlo

Tak už je na čase...

vložil: Eva 2čas: 21.5.2024 02:43:10Reagovat
Líhnutí
vložil: Barča čas: 14.5.2024 14:45:23Reagovat
Tak přesně za týden +- 22.5., ;-D Držím palce ať to letos vyjde:)
*
Tak už je na čase...!

Čápi na hnízdě

vložil: Zoračas: 20.5.2024 10:28:32Reagovat
Hezký den. Viděl jste někdo přes noc oba čápi na hnízdě? Že by se vyměnili?

Re: Čápi na hnízdě

vložil: Máňačas: 21.5.2024 15:37:17Reagovat
Cca kolem 3 ráno tam byli oba …

Re: Čápi na hnízdě

vložil: Jitkačas: 20.5.2024 13:38:01Reagovat
Oni se vystřídali večer už poměrně pozdě, samička byla dlouho na lovu a seděl on, když přiletěla, byla už kamera v IR módu, takže bylo jasný, že jestli on odletí, vrátí se až ráno, to on už tak dělá, že pokud není do jedné doma, tak spí jinde. Takže ne, v noci se nevystřídali. Každopádně teď sedí (aspoň co jsem rychle koukla) on.

Re: Re: Čápi na hnízdě

vložil: Zoračas: 20.5.2024 17:06:14Reagovat
Děkuji za informaci. Možná jak v předešlých zprávách psal 'Dubeňák', že tráví noc jeden čápů dost času vedle na střeše a kamera to nezabírá. Tak snad je vše v pořádku a brzy se vyklubou čápata a začne krmení.

Čápi

vložil: Johanačas: 19.5.2024 15:00:14Reagovat
Hodně štěstí ❤️

Re: Čápi

vložil: Milena B.čas: 19.5.2024 15:31:35Reagovat
Moc se těšíme a také přejeme hodně štěstí.????

Re: Re: Čápi

vložil: Milena B.čas: 19.5.2024 15:33:33Reagovat
???? To je omyl!

Líhnutí

vložil: Barča čas: 14.5.2024 14:45:23Reagovat
Tak přesně za týden +- 22.5., ;-D Držím palce ať to letos vyjde:)

Re: Líhnutí

vložil: Zoračas: 17.5.2024 10:40:27Reagovat
Držme palce, aby přestalo pršet a čápata se líhla do suchého.

Oba na hnízdě

vložil: Věra S.čas: 12.5.2024 17:17:36Reagovat
13.53 přílet pana čápa , velké klapání a prohlíží oblohu, něco se jim nezdá,
13.57 usedá pan čáp
14.21 do té doby spolu na hnízdě, teď výměna, pan čáp na večeři, sedí opět paní čápová.
Neměla jsem čas vysledovat více.
Snaží se.
Zdravím a držme společně palce

Re: Oba na hnízdě

vložil: Dubeňák čas: 12.5.2024 20:23:15Reagovat
Dobrý večer, ono to není webkamerou vidět, ale druhý čáp tráví hodně času vedle hnízda na střeše. Nebojte, jsou více času spolu, než vidíte vy. Hezký večer z Dubného ☺️.

Re: Re: Oba na hnízdě

vložil: JanaGčas: 13.5.2024 22:25:32Reagovat
Díky za zprávu, myslela jsem si to, dřív to tak bylo. Asi před týdnem se mi poštěstilo, že jsem zastihla druhého, jak právě ze střechy vyskakuje na hnízdo. Ale nezaznamenala jsem si čas, tak jsem pak to pozorování nenapsala.

Re: Oba na hnízdě

vložil: Zoračas: 12.5.2024 17:44:13Reagovat
Děkuji za informace a držíme palce.

Střídání rodičů

vložil: Věra S.čas: 12.5.2024 08:35:45Reagovat
23.43 - 04.54 na hnízdě přes noc oba
06.17 - přílet druhého s kupou sena
Střídají se rychle a myslím, že se starají dobře, tak držme palce !!!!!!
A podle fotogalerie jsou přes noc na hnízdě často oba.

Střídání na hnízdě

vložil: Milena B.čas: 11.5.2024 20:33:52Reagovat
Prosím, došlo dnes ke střídání na hnízdě? Nějak jsem to nezaznamenala.

Re: Střídání na hnízdě

vložil: Jitka čas: 11.5.2024 21:40:03Reagovat
Mno....přiznám se, že ať procházím časovou osu jak procházím, tak střídání nevidím. Celý den jen sameček.

Re: Re: Střídání na hnízdě

vložil: Barča čas: 11.5.2024 21:53:37Reagovat
Ve 20:52 se střídali, teď je tam holka ;-)

Re: Re: Re: Střídání na hnízdě

vložil: Jitka čas: 12.5.2024 16:37:00Reagovat
Barčo super, díky. Ono jak je teď horko, tak jsou takoví rozpláclí a špatně se určuje linie křídel :) Sice jak píše Zorka, stejně je to tu mimořádná mizerie, ale když se spolu domluví...co už. Hlavně, že jsou oba ok. A jak budou krmit, čím, intervaly...to si zkrátka musíme ještě vyčekat.

Re: Re: Re: Střídání na hnízdě

vložil: Zoračas: 11.5.2024 23:22:42Reagovat
To to teda trvalo. Všude na hnízdech aspoň přes noc oba čápi a tady se lítá bůh ví kde.
Tak uvidíme až se vylíhnou čápata.

Klid na hnízdě

vložil: Zoračas: 9.5.2024 09:00:34Reagovat
Čápi se střídají, práce na hnízdě také pokračuje, materiál se přináší. Tak doufám, že se brzy dočkáme čápat.
Všechno je zatím tak, jak má být.

Bouřka

vložil: Věra S.čas: 6.5.2024 15:03:36Reagovat
Taťka statečně chrání vajíčka v tom slejváku a bouřce3

Re: Bouřka

vložil: Jitkačas: 6.5.2024 21:32:29Reagovat
To ano. Dnes má velkou pochvalu. Seděl až do 20:36, pak se na chvilku vystřídali, ve 20:50 už byl zpátky, ale hned zase fuč a utíkal asi ještě za klucíma užívat posledních pár bezstarostných týdnů :)

re dubné

vložil: eva pčas: 6.5.2024 01:34:30Reagovat
těšíme se na 22 05 až se začnou líhnout čápata

Noční návrat

vložil: Věra S.čas: 6.5.2024 00:59:58Reagovat
23,59 návrat z nočního lovu, na hnízdě oba

Re: Noční návrat

vložil: JanaGčas: 6.5.2024 11:45:00Reagovat
Kdoví, jestli z lovu:-). Nicméně dneska jistá změna, nosí se seno a střídají se na poměry často.

Kdy by se to mělo začít klubat?

vložil: Eva 2čas: 6.5.2024 00:26:33Reagovat
Máte někdo spočítáno, kdy by se měla mláďata začít klubat?

Re: Kdy by se to mělo začít klubat?

vložil: Věra Sčas: 6.5.2024 01:01:15Reagovat
nevím jistě, ale zhruba po 33 dnech po snesení.

Střídání na hnízdě

vložil: Věra S.čas: 5.5.2024 23:03:23Reagovat
Večerní střídání 19.45, přiletěla mamka, velké klapání a rychlé vystřídání

Zase sama samička :)

vložil: Jitkačas: 5.5.2024 08:51:00Reagovat
Dnes po několika dnech opět podle všeho strávila noc samička sama, sameček se doteď zatím neobjevil, resp. přes časovou osu jsem ho na hnízdě nepostřehla, budu ráda za opravu. Doufám, že až se vyklubou dráčata, bude trochu zodpovědnější.

Re: Zase sama samička :)

vložil: Zoračas: 5.5.2024 09:23:29Reagovat
Máte pravdu, sameček celou noc na hnízdě pravděpodobně nebyl.Kde se asi zdržuje nebo možná u které přenocuje. Tak doufám, že ho brzy na hnízdě uvidíme.

Re: Re: Zase sama samička :)

vložil: Jitkačas: 5.5.2024 11:24:44Reagovat
Tulák dorazil až v 11:02????

Re: Re: Re: Zase sama samička :)

vložil: Zoračas: 5.5.2024 12:42:25Reagovat
Aspoň že dorazil.Už jsem měla obavy... Tak snad až bude mít vylíhlé potomky tak bude zodpovědnější.

Re: Re: Re: Re: Zase sama samička :)

vložil: JanaGčas: 5.5.2024 13:44:19Reagovat
Asi se mu zdálo, že jsme příliš v klidu a není co číst na chatu:-).Kdoví, jak to s vajíčky dopadne, když byla tak dlouho bez zahřívání. V Lindheimu jsou rodiče zodpovědní a vypadá to, že to bude letos bez mladých:-(.

Re: Re: Re: Re: Re: Zase sama samička :)

vložil: Jitkačas: 5.5.2024 14:58:22Reagovat
Ono to dopadne nejspíš dobře, loni v Tudele museli akutně opravit hnízdo a přestávka trvala skoro 3 hodiny a vejce se vylíhla všechna, tady to bylo asi pokaždé max. půl hodiny, ale spíš jestli si představuje, že v tomhle režimu bude krmit, tak se máme na co těšit.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zase sama samička :)

vložil: JanaGčas: 6.5.2024 00:02:23Reagovat
Šel do sebe, stihl se vrátit těsně před půlnocí:-).

Ve větru se špatně přistává ke střídání

vložil: Barča čas: 2.5.2024 12:01:56Reagovat
V 11:37 pokus o přistání se nezdařil, úspěšný až pokus číslo 2 v 11:38. Nejdřív jsem myslela , že je to vetřelec.

Re: Ve větru se špatně přistává ke střídání

vložil: Milena B.čas: 2.5.2024 13:59:25Reagovat
No jó, mladému se to nepovedlo!!

Výměna na hnízdě

vložil: Zoračas: 1.5.2024 15:10:08Reagovat
Dnes je na hnízdech větrno. Výměnu jsem viděla 8.21 hod. a pak 11.25 hod. O dalších nevím. Seno nosí, o vajíčka se starají. Tak snad je vše v pořádku.

Re: Výměna na hnízdě

vložil: Barča čas: 1.5.2024 19:04:46Reagovat
Tentokrát se někde toulá mamina, myslím že od půl dvanácté je tam furt kluk.

Re: Re: Výměna na hnízdě

vložil: Barča čas: 1.5.2024 20:03:59Reagovat
V 19:25 střídání:)

Čápi na chatu...

vložil: Jitka čas: 30.4.2024 15:05:41Reagovat
... asi definitivně čtou, protože dnes jsou vzorní. Pěkně se střídají a od 14:24 dosud, jsou na hnízdě spolu, mamka taťku i hezky oždibovala, přesně jak to má být :) Tak snad už se do sebe trochu víc zakoukají, než jim začne dračí lopota:)

Re: Čápi na chatu...

vložil: Carkačas: 30.4.2024 16:20:22Reagovat
Ano, vypadá to super.Sú to miláčci, věřme, že to bude i nadále takto probíhat.Oni mají své hlavičky..

Noc na hnízdě v páru

vložil: JanaGčas: 30.4.2024 08:52:08Reagovat
No ne, před jednou přiletěl druhý a strávili zbytek noci na hnízdě oba. Že by si četli diskusi a šli do sebe:-D?

Re: Noc na hnízdě v páru

vložil: Jitkačas: 30.4.2024 10:50:57Reagovat
Přesně to jsem si říkala :-) Jinak jsem včera zahlédla pokus o páření, samička už pochopitelně nechtěla, nicméně myslím, že je to obráceně, tu černou letku 'navíc' má ona, nikoli samec. Navíc ono je to vidět i když jsou na hnízdě spolu (což je tedy chvil jako šafránu :-) ), že je přece jen on trochu větší.

Re: Re: Noc na hnízdě v páru

vložil: Věra S.čas: 30.4.2024 11:25:48Reagovat
Černou letku navíc má opravdu Duběnka, Doubek je větší, jsou dobře poznar, když jsou vedle sebe

Re: Re: Re: Noc na hnízdě v páru

vložil: Zoračas: 30.4.2024 12:45:32Reagovat
Teď by teda měla sedět na hnízdě Duběnka.

Re: Re: Re: Re: Noc na hnízdě v páru

vložil: Barča čas: 30.4.2024 14:12:10Reagovat
Ne, od 10:37 do teď je na hnízdě samec

Re: Re: Re: Re: Re: Noc na hnízdě v páru

vložil: Zoračas: 30.4.2024 14:44:46Reagovat
Díky, tak teď už je snad rozeznám.

Výměna na hnizdě

vložil: Zoračas: 29.4.2024 20:16:27Reagovat
Ve 20.02 přiletěla asi Duběnka, nerozeznám je. Hlavně, že se vyměnili. Tak to vypadá, že bude dobře.

Odvolávám co jsem napsala :)

vložil: Danačas: 29.4.2024 13:22:23Reagovat
Koukám, že na hnízdě jsou čápi dva, tak snad bude vše OK :) Omlouvám se za poplach a přeju hnízdu hodně štěstí :)

Oba na hnízdě - výměna

vložil: Barča čas: 29.4.2024 13:20:39Reagovat
Střídání v 13:16, nepanikařit a hlavně nevolat čapí sociálku. :D

Střídání rodičů

vložil: Věra S.čas: 29.4.2024 12:51:33Reagovat
Myslím, že do 9.18 seděl na hnízdě samec, pak ale záznam skočil rovnou na čas 9.49 a to podle mého už sedí Duběnka. Jak tu psala Barča dají se poznat podle pravé letky. Tak snad se střídají.

Re: Střídání rodičů

vložil: Hankačas: 29.4.2024 13:13:28Reagovat
Taky to tak mám vypozorované, a samec je takový trochu nezodpovědný Kuba, tak snad přijde k rozumu. ;-))

Opuštěná vejce

vložil: Jitkačas: 29.4.2024 10:34:50Reagovat
No, uznávám, že tihle dva jsou trochu sociální případ :-) Letos v Lukách nad Jihlavou seděl samec dva dny, než se dočkal partnerky sám a jakože fakt seděl. A ve Vrchlabí 4! (potom vejce odebrali, našel novou partnerku a mají další vajíčko, další budou asi následovat). Tady madam nevydrží 12hodin (ano, hlad chápu, ale instinkt v tomhle případě bývá silnější). Tak uvidíme, co bude dál :-) Každopádně buďme vděční, že i takové atypické chování můžeme sledovat, taky patří do přírody a pokud se nemá hnízdění takovému páru podařit, jen dobře, příroda si je sama eliminuje.

Problém

vložil: Dana čas: 29.4.2024 08:38:49Reagovat
Nechci šířit paniku ale vypadá to, že se o vejce stará jen jeden čáp. Kdy byl na hnízdě viděn druhý čáp? Koukala jsem X hodi zpátky a neviděla jsem ho . A i to dlouhé chladnutí vajec není dobré. Čápi se střídají a ihned sedne partner, tady vejce dlouhé minuty chladnou.

Re: Problém

vložil: Zuzkačas: 29.4.2024 10:45:11Reagovat
Naposledy jsem viděla oba čápy na hnízdě v pátek večer kolem 19:28 pak odletěl a od té doby je druhý nejspíš sám. Nepodařilo se mi je zpětně najít oba.

Re: Problém

vložil: Hankačas: 29.4.2024 08:50:15Reagovat
Zrovna teď tam sedí druhý čáp (táta záletník), máma ráno odletěla a k osamoceným vajíčkům přiletěl táta.

Čápi

vložil: Veronikačas: 29.4.2024 06:17:03Reagovat
Dnes zase odlet z hnízda. Vajíčka 17 minut bez zahřívání. Začátek 5:58. Je to vážně zvláštní,že se stará vždy jen jeden. Bohužel ji chápu,že má hlad a musí odletět. Začli to dělat až když se oteplilo tak snad ví co dělají

Re: Čápi

vložil: Barča čas: 29.4.2024 06:28:45Reagovat
A k vajíčkům se vrátil samec, pěkně nám motají hlavu. Rozeznávám je podle černých letek na pravé straně.

Střídání

vložil: JanaGčas: 29.4.2024 08:08:25Reagovat
Já je nerozeznám, tak si zkusím všimnout. Jinde musí záchranáři vejce sebrat, aby je osamocený rodič opustil, tak si začínám myslet, že snesli vejce, ale teď neví, co s tím:-). No, uvidíme.

re dubné

vložil: eva pčas: 28.4.2024 20:56:55Reagovat
a mám posledování nejde kamera

Střídání

vložil: Věra S.čas: 28.4.2024 20:21:04Reagovat
Vystřídali se dnes ?

Re: Střídání

vložil: Jitka čas: 28.4.2024 20:45:34Reagovat
Ráno určitě a potom asi jak byly vejce samý 13'. Jinak jsem nepostřehla vyměnu, i když to tu projíždím už hodinu. Ono to nemusí nic znamenat, tady to bývá strašně rychlý a snadno se přehlédne, ale je to s podivem, oni k sobě nemají vztah, tohle jsem za 7 sezón na x hnízdech ještě nezažila. Žádná péče o partnera, společné pobývání doma, dokud nemusí krmit atd. Zvláštní, ale zas jsme o zkušenost bohatší :), i tohle je evidentně přirozené chování.

Re: Re: Střídání

vložil: JanaGčas: 28.4.2024 22:52:14Reagovat
Střídají se,ale je to dílem okamžiku, jen včera byli asi půl hodiny na hnízdě oba. Já mám z jejich chování taky podobný pocit. Velmi často se zvedají, ale jenom postávají celé minuty a o vajíčka moc nepečují a opustit vejce na tak dlouho, to asi ještě nikdo z nás, co čápy sledujeme, nezažil. Když jsem je dneska pozorovala, tak jsem si říkala, že jestli tihle dva něco vysedí, tak to bude překvapení.Asi jsou moc mladí:-). Jak píšete,budeme o zkušenost bohatší, uvidíme, co bude dál.

Re: Re: Střídání

vložil: Věra Sčas: 28.4.2024 20:59:17Reagovat
Snad se vystřídají ráno aby si mohl(a) - nevím kdo je na hnízdě ) doletět nalovit něco k snědku

Klapání

vložil: Ivanačas: 28.4.2024 11:08:17Reagovat
Bývá ale slyšet zřetelné klapání, které nevydává čáp na hnízdě. Takže ten druhý bývá někde blízko. Kéžby nám to tu osvětlit nějaký místní pozorovatel. ????

Re: Klapání

vložil: Cyrkačas: 28.4.2024 16:29:58Reagovat
Ano, mohl by nám někdo napsat jak to tam probíhá.Zdaji se šikovní, tak snad to dobře dopadne.

Re: Klapání

vložil: Ivanačas: 28.4.2024 11:10:09Reagovat
Koukám, že smajlík se přeměnil na řadu otazníků. Ty tam být neměly. :-)

Re: Re: Klapání

vložil: Barča čas: 28.4.2024 11:23:04Reagovat
Možná máte pravdu, ale taky jsem si všimla, že občas bývá zvuk opožděn tak o 15 s , takže čáp už dávno neklape a teprve je slyšet...

Re: Re: Re: Klapání

vložil: Administrátorčas: 28.4.2024 16:42:22Reagovat
Nejsem žádný ornitolog, ale podle mě pokud klapou, vždy to je když chtějí dát najevo 'Toto hnízdo je moje, nepřibližujte se!', tedy je-li na blízku nějaká konkurence. Viděl jsem je klapat na čápa vysoko v oblacích, kterého jsem sotva okem viděl. Pokud nejsou na hnízdě, tak neklapou.
Na kameře se bohužel rozchází obraz se zvukem. To je problém, který nelze při stávajícím technickém vybavení uspokojivě vyřešit. Pokud je slyšet klapání, pochází z hnízda přestože nekoresponduje s obrazem. Někdy je zvuk napřed, jindy zpožděně.

Re: Re: Re: Re: Klapání

vložil: JanaGčas: 28.4.2024 22:40:51Reagovat
Já je pozoruju i bez zvuku, vidím jen klapání, ovšem to je klapání jako když se vítají, proto jsem psala, jestli ten druhý není poblíž na střeše. Vždycky jen klapou, nikdy nemávají ještě křídly jako na obranu. Velmi často postávají,aniž by pečovali o vejce, vzbuzuje to dojem, že na hnízdě není klid. Že by opustili vejce na víc jak 15 minut, to jsem ještě nikdy neviděla. Tak uvidíme, co bude dál.

Dubínek?

vložil: Cyrka čas: 28.4.2024 08:52:06Reagovat
Také není vidět hopi hopi..

Re: Dubínek?

vložil: Jitka čas: 28.4.2024 20:20:09Reagovat
Už mají vejce, hopi teď není potřeba. Pokud se opět objeví, bude to až koncem sezóny, pro utužení vztahu.

Čápi Dubné

vložil: Martinčas: 28.4.2024 08:22:21Reagovat
8:21 hnízdo prázdné a vejce chladnou.

Re: Čápi Dubné

vložil: matysek-martinkačas: 28.4.2024 08:36:51Reagovat
Ano 13 minut bez zahřívání. Už přiletěl.

Střídání mají pod kontrolou :D

vložil: Barča čas: 28.4.2024 07:21:59Reagovat
V 06:07:22 odlet samičky, ale během chvilky v 06:07:55 přílet samečka, v 06: 55 návrat samičky, chvilku pobyli spolu a sameček zas frnkl :-))

re dubné

vložil: eva p2čas: 27.4.2024 19:23:55Reagovat
co se stalo že nikde nevidím dubínka

Střídání

vložil: JanaGčas: 27.4.2024 19:43:48Reagovat
17:10 až 17:28 oba na hnízdě.

Čápi

vložil: Veronikačas: 27.4.2024 16:53:33Reagovat
V 16:28 na hnízdo útočil cizí čáp

Střídání

vložil: JanaGčas: 27.4.2024 14:36:40Reagovat
11:24 přílet a odlet za dvě minuty. 11:55 klapání, jako by byl druhý poblíž. Možná sedí na střeše, neví někdo z místních?

Čápi

vložil: Věra Sčas: 27.4.2024 09:53:33Reagovat
9.46 přílet se senem a rychlé střídání, hurá je v pořádku

Re: Čápi

vložil: Ivanačas: 27.4.2024 10:33:59Reagovat
Kam asi ty poslední noci na tak dlouho mizí.

Re: Re: Čápi

vložil: JanaGčas: 27.4.2024 11:16:49Reagovat
Že by střídavá péče? Zvláštní to je, stane se, že občas jeden je celou noc mimo, ale takhle pravidelně? No uvidíme.

No konečně

vložil: Veronikačas: 27.4.2024 09:52:33Reagovat
V 9:46 konečně střídání

Dubňáčci

vložil: Báračas: 27.4.2024 09:30:31Reagovat
9:30 - vidíte někdo střídání od večera, já zase ne...

Dubňáčci

vložil: Báračas: 26.4.2024 09:31:07Reagovat
Od večera vůbec neprobíhá střídání! Kde je druhý čáp???? Koukám na záznam od 21:00 až do rána 9:30 a stále nic....

Re: Dubňáčci

vložil: matysek-martinkačas: 26.4.2024 22:39:08Reagovat
Dnes 26.4.2024 jsem 2ho čápa viděla na hnízdě po 17 hod. A od té doby se tam ještě neukázal.

Re: Dubňáčci

vložil: Zoračas: 26.4.2024 17:26:04Reagovat
Mladej má 'toulavý boty'.V Ústí nad Orlicí mají také hluboké hnízdo a v něm 6 vajíček.

Re: Dubňáčci

vložil: Báračas: 26.4.2024 09:37:02Reagovat
už to vidím taky v 6:15 přiletěl, tak je to v pohodě

Re: Re: Dubňáčci

vložil: Báračas: 26.4.2024 09:42:51Reagovat
To bylo tak rychlé střídání, ještě že jsou ty fotky, na kameře jsem to nezaznamenala, až když jste zde dali přesný čas. Duběnce se na sluníčku třpytily letky, jak kdyby je měla poseté třpytkami. Snad už ten mrazík skončí.

Re: Re: Re: Dubňáčci

vložil: JanaGčas: 26.4.2024 14:02:50Reagovat
Byloto takřka bleskové, zjistila jsem to podle toho, že v jednu chvíli se změnila úplně poloha zahřívajícího a pak se to hledalo líp:-).

Re: Dubňáčci

vložil: Cyrkačas: 26.4.2024 09:36:54Reagovat
Dubínek se vrátil v 6,15 a bylo střídání. Je to vidět ve fotodokumentaci. Mají už 4 vajíčka.

Čápi

vložil: Ilonačas: 26.4.2024 07:08:29Reagovat
Dubňáčci moc vám gratuluji ke 4 vajíčku.

Re: Čápi

vložil: Eva 2čas: 26.4.2024 15:49:54Reagovat
Takže celou noc někde procoural, nezbeda! Ale 4 vajíčko s jeho návratem je super, tak odteď už jen vše dobré!

Dubínek

vložil: Pozorovatelkačas: 25.4.2024 23:26:42Reagovat
Kdepak máme Dubínka? Už se o nej žácinam bát!

Re: Dubínek

vložil: Barča čas: 26.4.2024 06:34:59Reagovat
Už je doma! A máme 4 vajíčka! :))

Re: Re: Dubínek

vložil: JanaGčas: 26.4.2024 07:10:25Reagovat
6:15 přiletěl a vystřídali se. Oddychla jsem si,všechno je v pořádku.

Re: Dubínek

vložil: Věra S.čas: 26.4.2024 00:58:39Reagovat
Snad je někde poblíž. Zatím byl každou noc na hnízdě.

Re: Dubínek

vložil: Eva 2čas: 26.4.2024 00:58:29Reagovat
No je to fakt divný.... 1. hodina v noci a nikde. Nevím, zdali jsem to dobře zpětně vysledovala, ale vidím, že tam byl naposledy ve 14.40 hod. Ale třeba jsem jen přehlídla...... Taky koukám, že ten důlek s jejich dětmi je zas opravdu zas dost hluboký....

Re: Re: Dubínek

vložil: Báračas: 26.4.2024 09:44:23Reagovat
Co sleduji hnízda, tak mají všichni na hnízdech hluboké důlky, asi taky cítí, že s tím počasím není něco v pořádku.

Čápi

vložil: Cyrka čas: 24.4.2024 20:47:25Reagovat
Čtvrté vajíčko bude zítra večer.

Re: Čápi

vložil: Milena B.čas: 25.4.2024 10:33:37Reagovat
Možná by to mohlo už stačit.Víme, co se bohužel stává, když je čápat víc. Poslední vylíhnuté bývá slabé a neprůbojné. A pak nastanou zákony přirody a nám všem je to líto.Jinak jsou to opravdu vzorní a starostliví čápi. Radost je pozorovat. Držme jim palce.

Re: Re: Čápi

vložil: Ludmila K.čas: 25.4.2024 19:07:47Reagovat
Mileno, sdílím Váš názor, ale neovlivníme nic. Ve Vriezenveenu měli 5 vajíček a vylíhla se dvě čápata. Zřejmě byla vejce prochlazená. Letos to mají pěkně vystlané a celkem dobře je krmí.
Doufejme, že v Dubném se letos zadaří. Jsou to opravdu šikulové.

Oprava - správně je Dubné

vložil: Cyrka čas: 24.4.2024 09:33:37Reagovat
Zadejte obec Dubné, je tam webkamera.

Čápi v Dubé

vložil: Cyrka čas: 23.4.2024 22:44:04Reagovat
Jsou už tři vajíčka
.

Re: Čápi v Dubé

vložil: Eva 2čas: 24.4.2024 19:15:46Reagovat
Manželé Duběnkovi by mohli ještě přidat 4 vajíčko, ne? :-))))))

Re: Čápi v Dubé

vložil: Barča čas: 24.4.2024 09:23:32Reagovat
V Dubé? Kde to je? :D Posílám do Dubného velkou gratulaci ke třetímu vajíčku!

Re: Čápi v Dubé

vložil: Zoračas: 24.4.2024 09:06:28Reagovat
7.28 hod. je Duběnka s láskou opečovává. Naprosto vzorní čápi.

Čápi Dubné

vložil: Zoračas: 23.4.2024 16:53:14Reagovat
Zdravím všechny u hnízda. Prosím, viděli jste někdo, že by se čápi na hnízdě střídali v zahřívání vajiček? Zdá se mi, že na vajíčkách sedí jen Duběnka.

Re: Čápi Dubné

vložil: Cyrkačas: 23.4.2024 19:56:42Reagovat
Ano, střídají se. Oba vajíčka překulují. Dnes večer by mohlo být třetí vejce, snaží se ..

Re: Čápi Dubné

vložil: Věra S.čas: 23.4.2024 17:07:31Reagovat
15.09 na hnízdě sedí Dubínek, přilétá Duběnka se senem , pak se zvedá Dubínek a je hopi . Takže se střídají, jsou vzorní šikulové

Re: Re: Čápi Dubné

vložil: Zoračas: 23.4.2024 18:46:11Reagovat
Děkuji. Už se mi podařilo vrátit zpět na daný čas. Tak by mohlo být 3 vajíčko. Držím palce.

Je tam číslo dva

vložil: Ivanačas: 21.4.2024 22:33:26Reagovat
Ve 21:26 vyskočila a odhalila druhé!

Re: Je tam číslo dva

vložil: Zoračas: 22.4.2024 08:56:35Reagovat
Ano! 8.37hod.je vidím. Blahopřeji.

Čápi Dubné

vložil: Martinčas: 21.4.2024 15:14:23Reagovat
Ten čáp dlouho sedí, to znamená že už je jedno vejce. A taky že jo.

Re: Čápi Dubné

vložil: Barča čas: 21.4.2024 15:56:03Reagovat
A dnes v noci očekáváme druhé! :-D

čápi na západě

vložil: Báračas: 21.4.2024 09:33:17Reagovat
S velikými obavami sleduji hnízdění v Německu. Začínají se tam líhnout čápata, současné přenosy bohužel jsou takové, že jsou hnízda pod sněhem. Momentálně tomu je tak i v Chebu, pokud se zde už líhnout čápata,bude to tragické.

Re: čápi na západě

vložil: Pavlačas: 22.4.2024 14:49:55Reagovat
V Netolicích a ve Strunkovicích už jsou ve hnízdech taky čápata.

Re: Re: čápi na západě

vložil: eva pčas: 22.4.2024 20:47:52Reagovat
když tak na hnízdě a né v hnízdě

Re: Re: Re: čápi na západě

vložil: Milena B.čas: 23.4.2024 08:52:01Reagovat
Podle Ústavu pro jazyk český Akademie věd České republiky Praha jsou oba výrazy správné a oba se používají.

Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse

--- čas: 23.4.2024 10:44:47
Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse.

re dubné

vložil: eva pčas: 21.4.2024 02:29:16Reagovat
přeji duběnce a dubískovi hodně štěstí at vychovají čapata

Článek o čápech

vložil: Zoračas: 20.4.2024 19:52:26Reagovat
Všichni pozorovatelé čapích hnízd by si měli povinně přečíst článek :
'David Číp otevřeně k (ne)zachraňovani čápat na hnízdech'
Mimo jiné zde i píše o uhynulých čápatech v mokrých hnízdech za nepříznivého počasí. Velice poučné a měli bychom se z toho leckdo z nás vzít ponaučení.


.

Re: Článek o čápech

vložil: Sašačas: 20.4.2024 20:10:25Reagovat
Poučení si vezmeme mnozí rádi, zvláště když tam dáte odkaz, děkuji

Re: Re: Článek o čápech

vložil: Dubeňákčas: 20.4.2024 21:06:27Reagovat
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/davidn-cip-otevrene-k-ne-zachranovani-capat-na-hnizdech

Re: Re: Re: Článek o čápech

vložil: Saša Dobešováčas: 22.4.2024 16:49:05Reagovat
Díky Dubeňáku

Re: Re: Re: Článek o čápech

vložil: Zoračas: 21.4.2024 08:56:40Reagovat
Děkuji.

Re: Re: Článek o čápech

vložil: Zoračas: 20.4.2024 21:04:15Reagovat
Někdo se o tomto článku zmiňoval na chatu Čápi Trutnov bez odkazu. Na Googlu jsem zadala stránky JARO Jaroměř David Číp otevřeně.... a článek mi vyskočil.

1. vajíčko

vložil: Ilonačas: 20.4.2024 17:37:23Reagovat
Čápulky máte tady moc pěkné hnízdečko a přeji vám jen samé štěstí.

Re: 1. vajíčko

vložil: Milena B.čas: 20.4.2024 17:55:49Reagovat
Hodně štěstí a zdravá čápata. Ať vám to letos vyjde.

Mohla by to být Duběnka a Dobeš ?

1.vajíčko

vložil: Juliečas: 20.4.2024 14:49:34Reagovat
ať tato rodinka má hodně štěstí

Dubne -1.vajíčko

vložil: Báračas: 20.4.2024 09:07:08Reagovat
Gratulace k 1.vajíčku. Snůška začínala probíhat kolem 21.hodiny. Mají hnízdo krásně vystlané senem do měkoučka, opravdu se moc snaží. I přes to příšerné počasí vypadají být v pohodě. Tak hodně štěstí Dubeňáčci.

Re: Dubne -1.vajíčko

vložil: Danačas: 20.4.2024 13:31:29Reagovat
Vystlané ho měli krásně i loni . Problém byla propustnost . Kdy v hnízdě stála voda a všechna mláďata se v tom bahně a vodě utopila.

Re: Re: Dubne -1.vajíčko

vložil: Báračas: 21.4.2024 11:16:35Reagovat
Proto to píšu, v loňské diskuzi zde dokonce obviňovali i čápy, že si natahali špatný materiál. Proto letos zdůrazňuji, jak si letos vystlali hnízdo krásně senem. Tak už jen doufejme a držme pěsti, aby jejich snaha nebyla letos marná.

Re: Re: Dubne -1.vajíčko

vložil: Občan z Dubnéhočas: 20.4.2024 13:54:52Reagovat
Loni v hnízdě voda nestála a mláďata se tudíž nemohla utopit. Hnízdo je vyfocené do forogalerie každých pět minut, jestli jste někde našla nějakou vodu, hoďte sem odkaz, rád bych se taky podíval.

Re: Re: Re: Dubne -1.vajíčko

vložil: Zoračas: 20.4.2024 14:29:01Reagovat
My tady máme vsichni radost z upraveného hnizda a 1 vajíčka. Někteří opět začali pošťuchovat a pak si mnou ruce, jak rozdmýchali nenávist v příspěvcích. Nemá význam reagovat.
Těšíme se na další vajíčko.Přeji hezký den.

Re: Re: Re: Re: Dubne -1.vajíčko

vložil: Cyrkačas: 20.4.2024 15:00:31Reagovat
Ok.

Re: Re: Re: Re: Dubne -1.vajíčko

vložil: Občan z Dubnéhočas: 20.4.2024 14:43:53Reagovat
OK

Re: Dubne -1.vajíčko

vložil: Cyrkačas: 20.4.2024 10:52:26Reagovat
Ano, sú velice šikovní, snaživí. Bylo vidět jak se oba těšili. Přejme jim nech vše dobře dopadne a maličké vychovají.

1.vajíčko

vložil: Matýsek-Martinkačas: 19.4.2024 21:11:54Reagovat
Dne 19.4.2024 ve 21:09 snesla Duběnka 1 vajíčko .

Bude vajíčko?

vložil: Zdenkačas: 19.4.2024 18:31:25Reagovat
Dle chování Dubněnky si myslím, že bude vajíčko dnes večer. Přeji štěstí tomuto hnízdu.

Re: Bude vajíčko?

vložil: Zdenkačas: 19.4.2024 21:12:03Reagovat
Anóó, je tam. 21,08. Šikulka Dubněnka. Trochu ji to potrápilo, ale je tam! Velká gratulace a mám obrovskou radost.

Re: Re: Bude vajíčko?

vložil: Ludmila K.čas: 19.4.2024 21:30:01Reagovat
Vypadá to jako by snášela porvé. Druhé vajíčko už snad půjde lépe. Také mám velkou radost.

Re: Re: Re: Bude vajíčko?

vložil: Zoračas: 19.4.2024 22:21:41Reagovat
Hurá.Je tam. Hodné štěstí ve hnízdě.

Vriezenveen -Nizozemsko

vložil: Ludmila K.čas: 19.4.2024 09:18:26Reagovat
První čápátko, ještě čtyři vajíčka. V loňském roce vlivem špatného počasí jim ze šesti mláďat zůstala dvě. Přejme jim, aby letošní rok byl pro ně příznivější.

Článek o čápech

vložil: Zoračas: 18.4.2024 13:09:35Reagovat
V českobudějovickém deníku cz je moc hezký a zajímavý článek 'O hnízdo v Dubném je zájem.....'

Re: Článek o čápech

vložil: Administrátorčas: 18.4.2024 13:44:29Reagovat
Díky za zprávu!

Midlum

vložil: Ludmila K.čas: 17.4.2024 09:53:29Reagovat
V Midlum se v noci vylíhla 2 čápata, ještě zbývají tři vajíčka. Je to vzorný čapí pár. Vždy se pěkně o mladé starají.

Díky

vložil: Eva 2čas: 14.4.2024 16:02:37Reagovat
Díky, že opět lze záznam vracet, aspoň člověk o nic ze života těchto přenádherných tvorů nepřijde.......

Bude brzy 1.vajíčko?

vložil: Barča čas: 13.4.2024 21:40:57Reagovat
Samička neklidně uléhá, zatím vždycky dle fotogalerie celou noc stála, samec donesl v 20:07 velkou kupu sena :)

Re: Bude brzy 1.vajíčko?

vložil: Milena B.čas: 16.4.2024 16:34:52Reagovat
Nemají náhodou tihle krasavci poruchu plodnosti? Stále žádné vajíčko!!

Re: Re: Bude brzy 1.vajíčko?

vložil: Saša Dčas: 17.4.2024 09:44:10Reagovat
Někde jsem tu četla, že přiletěli 8. to jedno páření, co jsem zahlédla tedy moc povedené nebylo, ale určitě se chlapec zlepšuje. Takže se nebojme, vajíčko bude v neděli, jako dárek.

Re: Re: Re: Bude brzy 1.vajíčko?

vložil: Milena B.čas: 17.4.2024 15:10:09Reagovat
Páření jsem několikrát zahlédla, ale opravdu moc povedená nebyla. Naposledy dnes asi 15.05hod. To se snad ani pářením nedá nazvat. Tak snad to vyjde.

Re: Re: Re: Re: Bude brzy 1.vajíčko?

vložil: Ludmila K.čas: 19.4.2024 09:20:45Reagovat
Doufejme, že se každým dnem objeví první vajíčko. Hnízdo mají celkem pěkně vystlané, tak budeme čekat.

Re: Re: Re: Re: Re: Bude brzy 1.vajíčko?

vložil: Zoračas: 19.4.2024 16:45:21Reagovat
Stále nakukuji a stále nic. Možná asi lepší, když bude vajíčko až trochu tahle zima pomine.V Praze teď zrovna dost prší.

Re: Bude brzy 1.vajíčko?

vložil: Báračas: 14.4.2024 09:10:36Reagovat
To je moc dobře,že je seno k dispozici!! Je to i dobrý tepelný izolant a má se vrátit téměř zimní počasí.

Re: Bude brzy 1.vajíčko?

vložil: Zoračas: 14.4.2024 08:59:35Reagovat
Už je i pěkná podestýlka, tak už jen to vajíčko.

Mají čápi jména?

vložil: Hanka čas: 13.4.2024 17:34:23Reagovat
Jsou tito čápi pojmenování? Jestli ano, jaká mají jména?

Re: Mají čápi jména?

vložil: Eva 2čas: 14.4.2024 16:04:18Reagovat
No, to by chtělo je pojmenovat, mají na to nárok!

Re: Re: Mají čápi jména?

vložil: Barča čas: 14.4.2024 17:52:54Reagovat
Mohly by být na D jako Dubné

Re: Re: Re: Mají čápi jména?

vložil: Barča čas: 16.4.2024 09:57:02Reagovat
No ještě mě napadla jedna možnost: pojmenovat je po kostelu - čápici Maruška a pro čápa by se našlo určitě taky nějaké biblické jméno....

Re: Re: Re: Mají čápi jména?

vložil: Milena B.čas: 15.4.2024 10:06:08Reagovat
Dobrý nápad od D. Dejme návrhy a až bude první vajíčko, tak můžeme rozhodnout a pojmenovat.
Nutné to není, ale zaslouží si.Jsou to krásní, mladí čápi. Tak ať se jim daří!!

Re: Re: Re: Re: Mají čápi jména?

vložil: Zoračas: 15.4.2024 10:32:40Reagovat
Jsem pro jména, jen bych dala prosím přednost těm, co nejdou moc zdrobňovat. Na některých chatech se použivaji zdrobněliny zdrobnělin. Ale je to můj názor.
Dona, Doly, Dara, Dino......

Re: Re: Re: Re: Re: Mají čápi jména?

vložil: Barča čas: 15.4.2024 11:19:43Reagovat
Damián, Dorotka,

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají čápi jména?

vložil: Zoračas: 15.4.2024 17:00:28Reagovat
Možná Dobeš? Ale mám takový dojem, že se před několika lety už jeden čáp v Dubné tak jmenoval.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají čápi jména?

vložil: JanaGčas: 15.4.2024 22:29:05Reagovat
Poslednímu čápovi, který se na hnízdě vylíhl, jsme říkali Toník(nebo Tonička).Jsou to asi mladí čápi, tak bychom si mohli myslet, že se třeba vrátil(a):-)).

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mají čápi jména?

vložil: Zoračas: 16.4.2024 09:16:50Reagovat
Toník se jmenuje čáp v Třebíči, kde už několik let hnízdí. Letos se zdržel při cestě domů ,tak hnízdo obsadil Evžen. Při návratu se Tomík s Evženem dost o hnízdo poprali. Kdo nakonec zůstal už nevím.

Podaří se udělat podestýlku?

vložil: Zdenačas: 13.4.2024 13:33:51Reagovat
Snaha donést seno na hnízdo se objevila. Ale moc jí nebylo a ještě ta trocha od zobáčku ulítla. Asi se měl zdržet klapání... ;-) https://picasion.com/i/2HylV

Dotaz na provozovatele stránek

vložil: Báračas: 12.4.2024 10:41:51Reagovat
Zeptám se, zda je skutečně nutné, aby při přenosu běhal neustále dole titulek o respektování a zásadách? Stačí snad, že to uživatel potvrdí, když otvírá tyto stránky ne? to jsem skutečně nikde nezažila a je to vyloženě rušivé.

Re: Dotaz na provozovatele stránek

vložil: Administrátorčas: 12.4.2024 13:56:24Reagovat
Ano, titulek je nutný pro sledující, kteří souhlas na našich stránkách obejdou. Ale zařídím, aby tam nebyl tak často.

Dnes se hnízdo upravovalo s větší vervou

vložil: Zdenačas: 11.4.2024 18:28:00Reagovat
https://i.postimg.cc/PxyrmyRk/Dubn.jpg

Re: Dnes se hnízdo upravovalo s větší vervou

vložil: Věra S.čas: 11.4.2024 18:59:55Reagovat
Krásná fotka, jsou to fešáci

Re: Dnes se hnízdo upravovalo s větší vervou

vložil: Zoračas: 11.4.2024 18:32:22Reagovat
Tak to je dobrá zpráva. Zdálo se mi totiž, že milenecký pár se akorát oždibuje navzájem.????

Čápi Dubné

vložil: Martinčas: 10.4.2024 11:44:06Reagovat
11:42 páření.

Loňský pár

vložil: Jitka čas: 9.4.2024 18:58:31Reagovat
Zdravím, také se přikláním k názoru, že je to loňský pár. Ale jestli se poučili, to nevím, pořád tahají na hnízdo drny s hlínou. Kroužkovaní nosili seno a slámu, nehrozilo opět ucpání. No, uvidíme, je to jejich boj. Držím palce, hnízdo už by si zasloužilo ožít mladými.

Re: Loňský pár

vložil: Báračas: 10.4.2024 10:02:43Reagovat
Já tam tedy žádné drny nevidím a nosí jen takový materiál,který mají v okolí k dispozici.

Re: Re: Loňský pár

vložil: Ludmila K.čas: 10.4.2024 12:58:56Reagovat
Možná by bylo vhodné jim umístit na místa, kde se pohybují, nějaké seno nebo slámu. K tomu by se nám mohl vyjádřit pan administrátor. Děkuji.

Dubné

vložil: Zoračas: 9.4.2024 17:52:10Reagovat
Držím palce. Opravdu zamilovaný pár. Mám z nich radost.

Re: Dubné

vložil: Ludmila K.čas: 9.4.2024 19:05:47Reagovat
17.11 při příletu na hnízdo odehnali dalšího čápa.

Dubné

vložil: Věračas: 9.4.2024 17:36:54Reagovat
Jsou mladí, zamilovaní a hlavně poučení, pokud je to loňský pár. Přeji na hnízdě všem spoustu štěstí a zdraví! Ať se daří!

Dubne

vložil: Báračas: 9.4.2024 09:53:47Reagovat
Podle porovnání bych řekla, že jde o loňský pár. Ani nevíte, jak moc Vám čapíci přeji, ať je k Vám příroda milosrdná!

Re: Dubne

vložil: Barča čas: 9.4.2024 10:24:13Reagovat
To bylo taky to první, co mě napadlo, že jsou to ti z loňska, jak včera vítali hnízdo a hned uklízeli. Držím palečky a zdravím do Dubného. ;-)

Re: Dubne

vložil: Občan Dubnéhočas: 9.4.2024 10:05:04Reagovat
Díky, taky si myslím, že tohle by mohli být ti loňští...

Ráno na hnízdě

vložil: JanaGčas: 9.4.2024 07:48:52Reagovat
Hnízdo poklízí dvojice bez kroužků.

Hnízdo s čápy dosud v klidu

vložil: Zdenačas: 8.4.2024 20:23:51Reagovat
Dva čápi bez kroužků a okroužkovaný pár se asi nesetkali, na hnízdě klid. Vrátili se za tmy, odhaduji, že je to dvojice bez kroužků, která bude na hnízdě nocovat.

hnízdo

vložil: Jarka čas: 8.4.2024 19:09:29Reagovat
Je 19,10, a pár odpočívá na hnízdě

Klid v Dubné

vložil: Zoračas: 8.4.2024 18:12:23Reagovat
Zdá se, že bez kroužku je mladá milenecká dvojice.

Vetřelci nebo loňský pár?

vložil: Barča čas: 8.4.2024 17:05:55Reagovat
V 16:39 přílet čápího páru bez kroužků, bude boj o hnízdo?

Čápi Dubné

vložil: Martinčas: 8.4.2024 09:52:22Reagovat
V 9:45 hodin podřimují

Zůstanou!

vložil: Barča čas: 8.4.2024 07:18:44Reagovat
Už se zabydlují, nosí klacíky !!

Snad zůstanou

vložil: Zdenačas: 7.4.2024 14:39:14Reagovat
Vypadá to nadějně, už se na hnízdě pářili, tak by letos mohla být podařená sezóna hnízdění.
https://postimg.cc/344czrVF/6483d88a

Re: Snad zůstanou

vložil: JanaGčas: 7.4.2024 20:23:01Reagovat
19:27 dokonce obrana hnízda. Asi se můžeme opatrně těšit:-)).

Re: Re: Snad zůstanou

vložil: Báračas: 8.4.2024 10:00:56Reagovat
A na co se těšíte?modlím se, aby nepršelo

Re: Re: Re: Snad zůstanou

vložil: JanaGčas: 8.4.2024 11:37:33Reagovat
Taky tak nějak. Aby se sezona vydařila, aby nepřišlo špatné počasí ve špatnou dobu jako loni.

Re: Re: Re: Snad zůstanou

vložil: Zdenačas: 8.4.2024 10:34:34Reagovat
Dokud je naděje, tak se můžeme těšit, i když víme, jak to s propustností hnízda je. Smutní budeme, pokud k tomu bude důvod a ta situace nastane.

Re: Re: Re: Re: Snad zůstanou

vložil: JanaGčas: 8.4.2024 12:15:24Reagovat
Já jsem myslela tak, že nám neuletí a zůstanou. Teď už se těším a doufám, že to letos vyjde. Vidíme na dalších hnízdech, že nikdy není nic jisté. Nedaří se všude tak jako třeba v Bohuslavicích-celou dobu, co hnízda sleduju (od roku 2019) mají celkem štěstí. Žichlínek je taky takové pohodové hnízdo,loni se to trochu pokazilo a letos je otázka, jak to tam dopadne.Tak jen můžeme držet čápům palce.Hezký den všem fanouškům dubenského hnízda!

Klid v Dubném

vložil: Barča čas: 7.4.2024 12:56:34Reagovat
Přiletěl pár, kroužky mají oba dva, už tam byli dnes ráno! Tak uvidíme, jestli zůstanou :) Možná je jeden z nich ten, co už tam pár dnů pobýval a našel si partnera ....

Re: Klid v Dubném

vložil: JanaGčas: 7.4.2024 13:18:33Reagovat
13:10 oba odlet, doufejme, že jen na lov. Při příletu oba klapali, tak to vypadá nadějně.

Klid v Dubné

vložil: Milena B.čas: 7.4.2024 12:52:33Reagovat
Na hnízdě je klid a pohoda.Možna by se dal přečíst nápis na kroužku.
Zdravím do Dubného.

Re: Klid v Dubné

vložil: Ludmila K.čas: 7.4.2024 17:22:46Reagovat
Mileno, také to vidím nadějně a věřím, že si hnízdo vystelou. Určitě nějakou slámu nebo suchou trávu nasbírají a úspěšně zahnízdí. Některá hnízda byla v horším stavu a dokázali si je vylepšit. O černých čápech píši Zoře níže v diskuzi. Ještě také sleduji makovské černoušky Kruma a Isis. Krum byl celou zimu v Bulharsku a Isis po delším pobytu v Turecku se vydala na jih. Zatím o ní nejsou žádné zprávy, ale Marika píše, že je to v těchto oblastech celkem běžné.

Re: Re: Klid v Dubné

vložil: Zoračas: 7.4.2024 18:30:24Reagovat
Děkuji za info o černých čápech. Letos prý proběhne u nás jejich sčítání.

Klid v Dubné

vložil: Zoračas: 7.4.2024 10:56:16Reagovat
10.39 hod. přílet čápa bez kroužku.

Klid v Dubné

vložil: Zoračas: 4.4.2024 21:17:32Reagovat
Zdá se, že se mu tady líbí.

Re: Klid v Dubné

vložil: Věračas: 5.4.2024 08:06:09Reagovat
Má kroužek!

Re: Re: Klid v Dubné

vložil: Ivačas: 6.4.2024 19:20:24Reagovat
To není ta Dubná, ale to Dubné!

Re: Re: Klid v Dubné

vložil: Zoračas: 5.4.2024 09:24:58Reagovat
Tak asi samička.

Re: Re: Klid v Dubné

vložil: Administrátorčas: 5.4.2024 08:27:58Reagovat
O víkendu zkusíme vyfotit a přečíst...

Čápi Dubné

vložil: Martinčas: 2.4.2024 16:52:08Reagovat
Na hnízdě je už samec se samicí.

Re: Čápi Dubné

vložil: Jitkačas: 4.4.2024 19:40:30Reagovat
Kde? Ti si jen odpočinuli a letí dál. Co tady? Jestli chtějí vychovat mladé, tak musí jinam.

Re: Čápi Dubné

vložil: Barča čas: 2.4.2024 19:42:57Reagovat
A vypadá to, že zůstanou na noc! :))

Re: Re: Čápi Dubné

vložil: Barča čas: 2.4.2024 20:20:00Reagovat
A bylo Hopi Hopi , s kroužkem je samička.

čápi Dubné

vložil: Saša Dčas: 30.3.2024 14:33:02Reagovat
Vy tam máte zase vichr, kamera se jen tak třepotá. Tady v Praze ani moc není. Sluníčko se ale přes saharský písek dostat nemůže. Čápík zatím nic, no,on nějaký přiletí, držím palce.

Čápi Dubné

vložil: Martinčas: 30.3.2024 09:37:01Reagovat
Velký vítr přerušil sledování webkamery.

Re: Čápi Dubné

vložil: Martinčas: 30.3.2024 10:53:01Reagovat
Funguje

Čápi Dubné

vložil: Martinčas: 28.3.2024 11:42:24Reagovat
A zase tam není.

Čapí hnízdo

vložil: Zoračas: 27.3.2024 10:27:26Reagovat
V Chýnově byl chat zrušen právě k vůli 'prudícím' komentářům.
Minulou sezónu se tu vedla diskuze ohledně černých čápů. Nevíte někdo, jak dopadli a jestli se už vracejí na hnizda?
Děkuji.

Re: Čapí hnízdo

vložil: Ludmila K.čas: 7.4.2024 17:04:39Reagovat
Zoro, černý čáp Kergu je od 2.4. na hnízdě v Estonsku. Kuremari 6.4. se nachází na severu Turecka a Nurme je 6.4. v Lotyšsku a oba míří do Estonska. Ostatní jsou zřejmě mimo signál a na Webu píší, že je to zcela běžné. Doufejme, že se v pořádku vrátí na hnízdo Kaia partnerka od Karla II, který vloni v listopadu zahynul na elektrickém vedení.
V Polsku jsou obsazena na kameře čtyři hnízda. Jejich jeden potomek s vysílačkou byl postřelen v Itálii a je v záchranné stanici.
Na kameře v Litvě je také jeden pár černých čápů. Někteří už mají snesená i vajíčka.

1. čápík ;)

vložil: Barča čas: 26.3.2024 15:57:29Reagovat
Přílet 1. letošniho čápa v 15:16 hod

Re: 1. čápík ;)

vložil: Oličas: 27.3.2024 08:36:13Reagovat
Je tam pořád, moc tomu sice nevěřím, ale možná už bude smůla zažehnána...:-)))

Čapí hnízdo

vložil: Zoračas: 26.3.2024 10:49:36Reagovat
Holubi byli skoro ve všech hnízdech a v některých ješte jsou.Nevím, proč má někdo touhu stále psát zlé komentáře.
Možná by svůj zájem mohli obrátit na diskuzi u jiných čapích hnízd, kde se diskutující každý den několikrát zdraví : Boženko, Růženko, Jitunko, Bohdanko, Pepíčku.....A dozvíte se víc, co kdo má za nemoce nebo vaří k obědu, než o čápech.
Držím palce a přeji klidnou sezónu.

Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse

--- čas: 26.3.2024 16:25:48
Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse.

Poděkování

vložil: Barča čas: 23.3.2024 19:56:43Reagovat
Moc moc děkujeme za opravení kamery !!!!

Re: Poděkování

vložil: Administrátorčas: 23.3.2024 21:14:00Reagovat
Díky, a zdravím!

re dubné

vložil: eva pčas: 23.3.2024 18:46:51Reagovat
vše děláte zbytečně čápi na tak hnusnym hnízdě nebudou

Směrování kamery

vložil: Běžný Franta uživatelčas: 20.3.2024 13:15:24Reagovat
Dobrý den. Posunutý pohled kamery je úmyslně, aby nezabírala okolí, a nebo došlo vnějšími vlivy k jejímu sklopení? Děkuji.

Re: Směrování kamery

vložil: Administrátorčas: 20.3.2024 13:59:20Reagovat
Dobrý den,
pokud máte na mysli skutečnost, že není v záběru přední okraj hnízda, je to po vichřici takto přenastaveno ze dvou důvodů:
1) jedná se o pohled ze strany, při záběru celého hnízda by čápům vylézaly hlavy ze záběru,
2) čápi si hnízdo postupně dostavují a tím se zabíraná část bude zvětšovat, aniž by bylo nutné kameru častěji přestavovat.

Jedná se o přiblížení z velké vzdálenosti a směrování kamery je dosti kritické a obtížně proveditelné.

Re: Re: Směrování kamery

vložil: Administrátorčas: 20.3.2024 14:03:40Reagovat
Aha, už to vidím, tak to se něco uvolnilo a musíme tam znovu vylézt... :-(

Re: Re: Re: Směrování kamery

vložil: B.čas: 22.3.2024 01:16:14Reagovat
To je zbytečné, šetřte síly, čápi tam stejně nebudou...

Re: Re: Re: Re: Směrování kamery

vložil: Občan Dubnéhočas: 22.3.2024 10:42:49Reagovat
A třeba tam zrovna budou... :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Směrování kamery

vložil: Jitkačas: 22.3.2024 20:17:40Reagovat
To těžko, to by je holubi, kteří se tam zabydleli, museli zahnat. Už si tam totiž udělali squat. Aspoň někomu to hnízdo poslouží. :-)))

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Směrování kamery

vložil: Milena B.čas: 27.3.2024 17:06:42Reagovat
Jestli chcete vidět holuby v hnízdě, tak v Chýnově jsou na čapim hnízdě dnes celé odpoledne.Máte možnost tam přidat svůj komentář o squatu.

Re: Re: Re: Směrování kamery

vložil: Běžný Franta uživatelčas: 20.3.2024 18:21:38Reagovat
Vůbec Vám to nezávidím :( a moc držím palce.

Re: Re: Re: Re: Směrování kamery

vložil: Administrátorčas: 23.3.2024 19:54:23Reagovat
Díky, opraveno.

Re: Re: Re: Re: Re: Směrování kamery

vložil: Běžný Franta uživatelčas: 25.3.2024 07:40:04Reagovat
A já za sebe i za další sledovatele děkuji a přeji úspěšnou a klidnou sezónu.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Směrování kamery

vložil: Alenačas: 25.3.2024 08:57:35Reagovat
Naivko :-)))

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Směrování kamery

vložil: Běžný Franta uživatelčas: 26.3.2024 07:32:41Reagovat
Můžete mi říci, proč jsem dle Vás naivka? Mé přání Vám přijde naivní?

Re: Směrování kamery

vložil: Barča čas: 20.3.2024 13:55:12Reagovat
To spíš vypadá na nějakého technicky založeného holuba :-))

re dubné

vložil: eva pčas: 19.3.2024 22:23:49Reagovat

Hnízdo 2024

vložil: Janačas: 17.3.2024 14:50:31Reagovat
Občas kouknu až budou čápi a čápata, diskutovat nebudu, to nedělám ani na jiných hnizdech, koukat bezmocně jak zbytečně hynou mláďata byť v souladu s přírodou je děsivé. Tak ať se tady daří. :)

Hnízdo

vložil: lenkačas: 16.3.2024 17:22:56Reagovat
Holubí dům :-)))

re dubné

vložil: eva pčas: 14.3.2024 10:22:24Reagovat
mužete si to rovnou vypnout já o vaše čápi nestojim

Hnízdo.

vložil: ...čas: 12.3.2024 19:45:02Reagovat
Takže abychom to zkrátili...kdo nenapíše souhlasný a 'přikyvující' příspěvek bude okamžitě smazán. Je to tak? Prosím, zrušte tu diskusi rovnou, to bude nejlepší! Kladných komentářů tu stejně moc nemíváte.

Čápi Dubné

vložil: Martinčas: 9.3.2024 08:23:28Reagovat
Webkamera zaplá, držím palce.

Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse

--- čas: 8.3.2024 17:14:00
Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse.

Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse

--- čas: 8.3.2024 16:26:31
Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse.