Přidání názoru ke článku 'Čapí hnízdo 2026'

Zpět na článek | Počet příspěvků: 368 | Poslední aktivita: 16.4.2026 21:42:25

Reakce na příspěvek 'Re: lítý boj s několika nepřáteli najednou'

Zrušit reakci

Aktivně se snažíme zamezit zasílání SPAMu, který je zasílán do našich stránek. Proto prosíme, odpovězte jednou číslicí na následující otázku:

Kolik nohou má pavouk?

21:23:47

vložil: JituH čas: 16.4.2026 21:25:32Reagovat
Zadeček nahoře, tzn.2.vajíčko (by mělo být) dole:))

Tak uvidíme, kdy se pochlubí❤️

21:39:57

vložil: JituH čas: 16.4.2026 21:42:25Reagovat
Vajíčko představeno, Hugo i Maruška ho hezky uvítali klapáním❤️

Tak dobrou noc.

V Milíne zatím tři vajíčka, v Dubném zatím jedno

vložil: Eva 2čas: 16.4.2026 20:38:01Reagovat
V Milíne tři vajíčka, v Dubném jedno. Hlavně, že do Dubného konečně přiletěli.... a v Milíně, že se propadl Čert do pekla a mohou tak - po prvním vyhozením vajíčku - opečovávat další tři. Tak ta nápověda AI nakonec měla pravdu s tou odpovědí, že Čert zmizí....

Re: V Milíne zatím tři vajíčka, v Dubném zatím jedno

vložil: JituH čas: 16.4.2026 21:04:39Reagovat
Je to tak, v Milíně se objevili další 3 Čerti a tenhle lump s nima odletěl. Snad už se nevrátí.

Tady čekáme na 2.vajíčko, zatím sedí Hugo. Maru dneska nebyla pořádně ani na večeři, nějak si to blbě rozplánovali:))

20:59:07 ho Maru zvedla, hned toho využil:), aspoň urychlí příchod vajíčka:))

Manželé:))

vložil: JituH čas: 16.4.2026 16:41:28Reagovat
Maruška se vrátila v 16:29 a o minutu později a i teď v 26:39 ji snad vidím poprvé za ty dva roky, že láskyplně oďobkává Huga. Vždycky se čistili jen každý sebe. Je to hezký pohled na ty dva❤️

Re: Manželé:))

vložil: JituH čas: 16.4.2026 16:45:25Reagovat
16:39 samozřejmě:)

Další sprška

vložil: JituH čas: 16.4.2026 15:32:38Reagovat
Už pár desítek minut tu zase prší, nic hrozného, ale čápi se nám trochu rozčepejřili:)

Hugo donesl 15:24:02 čerstvé seno, Maruška vstala, vypadalo to na střídání, ale nakonec proběhlo jen páření a Hugo odletěl 15:28:05, možná pro další podestýlku.

Re: Další sprška

vložil: JituH čas: 16.4.2026 16:05:20Reagovat
15:59:00 Hugo doma a konečně to střídání, 16:00:20 Maruška může na svačinu.

Re: Re: Další sprška

vložil: Zora čas: 16.4.2026 16:31:54Reagovat
Děkuji mockrát za informace. Nemám teď moc času na sledování, tak se hodí.
Hnízdo je vzorně, rodiče také, co víc dodat. Jen že se těšíme na druhé vajíčko!

O víkendu je v Miletíně pouť, tak omrkneme ji i čapí hnízdo. Tam se už ani neví, kdo je kdo za čápa.

Re: Re: Re: Další sprška

vložil: JituH čas: 16.4.2026 16:44:15Reagovat
Zorko, užijte si pouť i hnízdo . Občas tam mrknu v rámci projíždění hnízd, hlavní je, že je tam pár, tak či tak. Už by asi mělo být každým dnem vajíčko, i kdyby se ten minulý týden vyměnily samice, tak snad se to obejde bez čapích tragédií jako loni:(

Re: Re: Re: Re: Další sprška

vložil: Zora čas: 16.4.2026 20:02:36Reagovat
V Miletíně snad raději bez vajíček. 19:41 přiletěl jiný pár čápů a ti co byli na hnízdě zkrátka vyhnali a hnízdo obsadili.


Blížil se déšť...

vložil: JituHčas: 16.4.2026 09:31:54Reagovat
....a tak čápi nosili hlavně seno. Hugo to odpálil už v půl šesté, kdy odletěl a přinesl balíček, další donesla v 6:15:27 Maruška, další nálož velkého suchého troudí přišla v 6:32:20. Jinak se krásně pravidelně střídají v zahřívání a péči o vajíčko, v 7:53 se posnažili, aby mu přibyl brzy bráška. Ten se čeká dneska večer.

Pěkný den všem.

Re: Blížil se déšť...

vložil: Evačas: 16.4.2026 11:42:13Reagovat
Dobre poledne capikum a ostatním.
Není co dodat. Jen se těšit na další vajíčko.
Oni jsou jak z učebnice. Prohlížela jsem si dnešní dopoledne. Zkušeni rodiče. Hnizdo vzorně připravené......střídava péče.
Tak jak jsme na ně dlouho se strachem čekali, jestli se v pořádku vrátí, tak nám to teď vynahrazuji.....je radost je pozorovat.
Snad jsem teď něco nezakrikla ťuk ťuk ťuk
Hezké odpoledne

re dubné

vložil: eva.pčas: 16.4.2026 00:39:50Reagovat
milínačci gratuluji ke třetímu vajíčku

Re: re dubné

vložil: Zora čas: 16.4.2026 08:13:31Reagovat
6:32 donáška kupy sena.Hlavně už prosím žádné klacky. Tady čekáme na druhé.

Milín si zaslouží už za to, co si čápíci zakusili. Tak ať jim to vydrží.

Re: Re: re dubné

vložil: JituHčas: 16.4.2026 09:33:54Reagovat
Jo, teď jsem si všimla, že jste si sena taky všimla :-)) Dneska je ho fakt hodně. Asi by pršet nemělo dlouho, ale je dobře, že si hnízdo trochu zvykne se čistit.

Milínu to taky přeju, doufám, že se na poslední chvíli nepřižene Čert k hotovému a neudělá nějakou neplechu. Ale věřím, že jak byli 4, tak aspoň jedno z toho byla samice a odtáhli hluboko do lesů.

A je tu večer...

vložil: JituH čas: 15.4.2026 20:47:51Reagovat
...M se vrátila z lovu v 18:59:40, s sebou donesla plno sena a slámu, vypadala velmi fousatě:)

Vystřídala H, který se z večeře vrátil ve 20:20:05. M chvíli vypadala, že rozmýšlí, jestli se ještě vydat ven, ale nakonec se rozhodla středeční letové okno uzavřít a už zůstala doma.

Dneska vajíčko nebude, tak hezký večer a zítra naviděnou.

Hnízdo

vložil: Zora čas: 15.4.2026 15:53:54Reagovat
Hnízdo vypadá jako nedobytná pevnost z větví a klacků, že by si nevítaný host mohl akorát tak vypíchnout oko. Uprostřed malé hnízdečko s vajíčkem. Kolik pak se jich tam asi tak vejde?

Ostatní hnízda se pomalu také plní vajíčky, u Bukáčků se stále čeká.
V Milíně dopoledne byla dvě.

16:31:25

vložil: JituH čas: 15.4.2026 17:09:06Reagovat
Poplach, přiřítila se rozzuřená Maruška a nastalo velké bránění. Naštěstí to nevypadalo na žádný útok a tak se situace rychle zklidnila. Odpoledne probíhá v poklidném rytmu, oba čápi se hezky střídají a jak píšete-hnízdo začíná připomínat pevnost. Tímhle tempem za měsíc klubánky ani neuvidíme:))

1. ráno s vajíčkem

vložil: JituHčas: 15.4.2026 06:25:24Reagovat
Maruška ho oprášila, v 5:40:42 H odlétá, Maru zasedá, 6:05:32 H doma s větvema, vajíčko se větrá, uklízí se tu i tam, 6:08:59 M odlet, 6:10:07 M zpátky s podestýlkou, H poděkoval zaklapáním, uložil seno opatrně kolem vajíčka, M:06:11:10 odlet, zahřívá Hugo

pěknou středu!

Re: 1. ráno s vajíčkem

vložil: Martinkačas: 15.4.2026 14:57:19Reagovat
Moc gratuluji k vajíčku ????????

Re: 1. ráno s vajíčkem

vložil: Evačas: 15.4.2026 08:53:07Reagovat
Jitu dekuju za vyčerpávající zmapování dnešního rána. Na mobilu, co já z postele sleduju, se to blbě posouvá a já dohromady nevím co se tam odehrává . Jak čtu, jsou příkladni rodiče . Máš pravdu s tím počasím. Letos je to celý nějaký bláznivý, střídá se to každým dnem. Teď budou potřebovat mít stalejsi, ale poruc větru a......
Taky hezkou středu vsem

Re: 1. ráno s vajíčkem

vložil: Zora čas: 15.4.2026 08:49:35Reagovat
Gratuluji!

Jak píše Eva, teď už jen si přát, ať je příroda milosrdná.

21:30

vložil: JituH čas: 14.4.2026 21:33:40Reagovat
Myslím, že v máme 1.vajíčko:) Po úporném čtyřminutovém tlačení konečně zvedla celý zadeček, tak věřím, že už je ooklad v důlku. Teď si odpočine a potom ho s Hugem jistě přivítají:)

Ano, 22:00 vítáme 1.vajíčko:)

vložil: JituH čas: 14.4.2026 22:08:17Reagovat
Dalo jí pořádně zabrat, ale je tam a to je hlavní. Hugo ho samozřejmě přijal, tady není o otcovství pochyb, termín jako z učebnice:)

Tak hezkou 1.noc na světě, dvoubuňkáči:)

22:02:00

vložil: JituH čas: 14.4.2026 22:18:05Reagovat
Ještě poděkování a oslava po Hugovsku:)) a pak už hrdý otec může zasednout na poklad.

Tak klidnou noc všem, nastává období 'na hnízdě vždycky někdo bude':))

Re: 22:02:00

vložil: Evačas: 15.4.2026 02:35:05Reagovat
Nádhera. Marus a Hugo blahopřeji! Tak at vam to dal takhle pokračuje a my budeme jen přihlížet, jak začíná další novy život a ať je k vám příroda milosrdna a nedělá vám moc velký překážky ve výchově těch drobečku. Ještě chvilku dobrou noc.

Re: Re: 22:02:00

vložil: JituHčas: 15.4.2026 06:26:30Reagovat
No, popravdě mám z toho počasí strach...teď vůbec neprší, jestli si to zase vybere v květnu :-( No...musíme doufat.

Oba doma

vložil: JituH čas: 14.4.2026 20:41:22Reagovat
M 19:30:45, H 19:46:37

M zase šla odpočívat, teď oba stojí a uvidíme, jestli se bude ještě něco dít:)

18:13 začíná příprava důlku

vložil: JituH čas: 14.4.2026 18:16:08Reagovat
Maruška si pořádně odpočinula a pustila se do čištění budoucí hnízdní jamky.

18:16:07

vložil: JituH čas: 14.4.2026 18:17:15Reagovat
A je tu Hugo s dalším materiálem do dětského pokoje.

18:19:10

vložil: JituH čas: 14.4.2026 18:20:44Reagovat
Hugo-gauč volný! Maru letí na večeři.

Testování gauče

vložil: JituH čas: 14.4.2026 16:29:40Reagovat
Dneska probíhá velmi pilně, zejména z Hugovy strany. Maruška už se víc vykrmuje na vajíčka, snůška může začít každým dnem a hnízdo, jakož i ochotný inkubátor, jsou rozhodně připraveni:)

Re: Testování gauče

vložil: Zora čas: 14.4.2026 18:19:17Reagovat
Hnízdo,zdá se, moc dobře připravené. Teď už jen několik vajíček. Budeme netrpělivě čekat.

V Miletíně jsou čápíci nějací rozhádaní, ani hnízdo se jim nechce upravovat.

V Milíně je za to hnízdo krásně připravené a v něm už 2 vajíčka. Dnes kolem poledne je bohužel museli domácí chránit před vetřelci. Naštěstí to byl bílý, ne náš známý Čert.

Hezký večer všem.

Re: Testování gauče

vložil: JituH čas: 14.4.2026 16:54:33Reagovat
16:46:38 Hugo s nákupem-seno, větve. Posypal s tím odpočívající Marušku a letěl pro nášup.

10:56:00

vložil: JituHčas: 14.4.2026 11:16:13Reagovat
Hezké dopoledne, ráno jsem nějak nestihla, teď v čase v titulku donesl Hugo větvičku a seno, upravil si gauč a už se povaluje.

Re: 10:56:00

vložil: Zora čas: 14.4.2026 11:23:28Reagovat
Ale ten dlouhý prut!

Nikdo nepřichází s prázdnou:)

vložil: JituH čas: 13.4.2026 19:33:12Reagovat
Oba doma, 19:17:56 Hugo s krásnou suchou podestýlkou, 19:20:06 Maruška s větvičkou a dalším malým trsem. Potom chvilka zadělání na vajíčka a odpočinek může začít. Hugo dnes vypadá velmi unaven, skoro už tluče špačky.

Jo ale ne...nějak se zrestartoval a teď se tam oba hemží a poopravují ohrádku.

Tak klidný večer všem.

A přece ještě odlet

vložil: JituH čas: 13.4.2026 19:45:06Reagovat
H 19:31:21, M 19:39:35. Letěli senosměrem a koupelosměrem, tak uvidíme, jestli něco přinesou nebo dorazí mokrý:))

Tak jen večeře

vložil: JituH čas: 13.4.2026 20:20:23Reagovat
Oba doma, H 20:13:55, M 20:14:38. Proběhlo páření, večerní hygiena a teď už snad opravdu klídek.

Dobrou noc.

12:28:25

vložil: JituH čas: 13.4.2026 15:54:57Reagovat
Velké vztekání na neviditelného narušitele, ale zlobit se začala Maruška, Hugo se přidal vsedě, aby tedy neměla pocit, že je v tom sama:))

Útulné hnízdo

vložil: Zora čas: 13.4.2026 10:42:45Reagovat
Hnizdečko vypadá opravdu už útulně.
10:03 další suché seno a pak na to ještě milostné povinnosti.

Re: Útulné hnízdo

vložil: JituH čas: 13.4.2026 10:57:30Reagovat
Hugo si někde pořídil roztomilou pihu krásy na čele, koukám:)

Re: Re: Útulné hnízdo

vložil: Zora čas: 13.4.2026 12:00:13Reagovat
No opravdu! Já myslela, že mám špinavý tablet...

Re: Re: Re: Útulné hnízdo

vložil: JituH čas: 13.4.2026 15:52:23Reagovat
Já taky:))) Až když jsem to 'utřela' a neutřela, potvrdil se flek na peří:))

6:55 Díky za nahození

vložil: JituH čas: 13.4.2026 08:12:29Reagovat
Na hnízdě oba čápi, M už trénuje sezení:), 6:46:43 H nese nové suché seno, hnízdo začíná vypadat velmi utulně a tak když M 7:49:22 odlétá na snídani, zabírá pro sebe gauč.

Hezký den i týden všem❤️

20:31:55 VÝPADEK KAMERY

vložil: JituH čas: 12.4.2026 20:54:13Reagovat
Vysílání je nedostupné...

19:19:00

vložil: JituH čas: 12.4.2026 19:39:39Reagovat
I Maruška donesla nějakou slámu. Tak snad už začnou vystýlat. Asi už dneska nikam nepoletí, čekáme na Huga.

20:12:18

vložil: JituH čas: 12.4.2026 20:25:41Reagovat
A už je pantáta doma.

Tak dobrou noc a v Miletíně klid❤️

Miletín hnízdo

vložil: Zora čas: 12.4.2026 19:04:44Reagovat
V Miletíně opět asi od 18:57 opravdu tvrdé boje čápů. To jsem snad ještě neviděla. Je to smutný.Už ani není poznat, kdo je kdo.Jestli 2 samičky nebo 2 samci. Ach jo.
Tam to snad neskončí.

Re: Miletín hnízdo

vložil: JituH čas: 12.4.2026 19:20:14Reagovat
Koukám na to, myslím, že domácí sameček hnízdo ubránil...má zablácený nohy. Druhý má růžový, jako samice. A ten tedy schytal šeredný zobanec, poměrně krvácí na boku. Snad už si vrátit netroufne...

Re: Miletín hnízdo

vložil: JituH čas: 12.4.2026 19:06:31Reagovat
Achjo...oni tam loni snad vůbec nezahnízdili, ne?

Re: Re: Miletín hnízdo

vložil: Zora čas: 13.4.2026 09:25:14Reagovat
Loni přilétl cizí čáp a z hnízda vyhodil všechna vajíčka už těsně před vylíhnutím. Na YouTube jsem moc nesledovala, ale když jsme jeli z chalupy do Miletína pro koláče, tak jsme hnízdo pozorovali.
Nakonec zůstalo myslím hnízdo opuštěné.
Bylo to dost smutné. Tam nalétávají různí samečci a samice, těžko se v tom někdo vyzná.

Re: Miletín hnízdo

vložil: JituH čas: 13.4.2026 10:55:49Reagovat
Aha, tak to je naprd. Věřím, že hnízdo zůstalo opuštěné, vypadá hodně nezabydleně:( Tak snad budou mít letos už klid, ať už je tam kterýkoli pár.

17:40

vložil: Zora čas: 12.4.2026 18:23:46Reagovat
Konečně trs suché trávy.

Na odkazu obce Dubne mám na tabletu ten správný přenos. Někdy se mi zasekl přenos YT na mobilu. Ale nechci to moc tvrdit, na mobilu moc nesleduji.

Re: 17:40

vložil: JituH čas: 12.4.2026 19:05:46Reagovat
Ovšem co to bylo za cvik při tom příletu? :)))))

Video

vložil: LDčas: 12.4.2026 12:28:06Reagovat
Zajímalo by mě, jestli ještě někomu záhadně funguje video jako mě. Pokud se chci podívat zpětně a ukazuji si kurzorem, tak obrázek, který vidím není stejný, jako když pak video spustím. Uvedu příklad: ukazuji kurzorem zpět a na !šedém! obrázku vidím jednoho čápa, když video spustím jsou tam oba....

Re: Video

vložil: Janačas: 12.4.2026 13:41:38Reagovat
To samé jsem psala již asi před 14 dny.....dělá mi to u hnízda v Dubném, někdo psal, že je to záležitost YouTube ??

Re: Re: Video

vložil: LDčas: 12.4.2026 14:57:27Reagovat
Tak jsem přišla na to, že zmíněný problém nastane, když se dívám na kameru z odkazu obce Dubné ( https://www.dubne.cz/zive-prenosy-webkamery/capi-hnizdo-2026/capi-hnizdo-2026.html). Pokud přepnu na YouTube ( https://www.youtube.com/watch?v=9jzpJuh9Aj8), funguje vše jak má...
Pořád ve střehu.... :-)))

Re: Re: Video

vložil: JituH čas: 12.4.2026 13:50:39Reagovat
Asi jo, určitě to není individuální, ale mě to nedělá aplikace v mobilu, ale dělá to na normálním počítači ta 'neaplikace'.

Re: Video

vložil: JituH čas: 12.4.2026 12:41:24Reagovat
Koukáte na mobilu nebo počítači? Tohle mi dělá YT v práci na PC, na mobilu je to v pořádku. Týká se to všech hnízd, asi je to problém systémový od YT, ale nevím, počítačům nerozumím. Uvidíme, jakou zkušenost budou mít ostatní.

Re: Re: Video

vložil: LDčas: 12.4.2026 12:47:46Reagovat
Díky za odpověď! Dělá mi to na počítači, ale záhadně jen u hnízda v Dubném; jinde ne. Tak třeba to zase někdy samozmizí... :-)
Přeji pěkný zbytek neděle!

Stavitel

vložil: Evačas: 12.4.2026 11:04:02Reagovat
To je sranda. Asi tak 9.48 a dal...
Maruška 'spokojene' leží na těch větvích. Kam se asi uz nikdo jinej nevejde. Přiletí stavitel a začne budovat . Šlape ji po hlavě, má problém ji s těma kladama obejít. Začíná hnizdo připomínat hromadu klacku na ohnisek a opékání burtu než útulný pelíšek pro Marušku
On se nám asi pomatnul


Re: Stavitel

vložil: Zora čas: 12.4.2026 15:01:49Reagovat
Snaží se tedy Hugouš. To opravdu vypadá spíš jako základ k ohýnku na pálení čarodějnic a na buřty.
Hlavně že se to líbí Maruš i jemu.

Re: Re: Stavitel

vložil: JituH čas: 12.4.2026 16:20:28Reagovat
:))) základ ohýnku. Pobavilo. Oni jim to draci rozvalí, nemám strach. Loni to taky pěkně rozebírali, když se otravovali.

Re: Stavitel

vložil: Evačas: 12.4.2026 11:12:14Reagovat
Blbě čas ne 9.48, ale 10.48.priletel pracovat

Re: Re: Stavitel

vložil: JituH čas: 12.4.2026 11:17:06Reagovat
Tak teď donesl jen peřinku, to je dobrý:))

Oni už by měli pomalu hnízdo začít spíš vystýlat a provzdušňovat, tak snad nebude chodit tolik větví a už to nebudou tlouct směrem dovnitř...

Re: Stavitel

vložil: Evačas: 12.4.2026 11:11:06Reagovat
Blbě čas ne 9.48, ale 10.48.priletel pracovat

Asi zastrašování

vložil: Eva čas: 12.4.2026 09:15:36Reagovat
9.10
Byl zřejmě někdo poblíž. Několikrát klapali a Maruska si pridrepla jako zastrasovani...

09:09:55

vložil: JituH čas: 12.4.2026 09:38:07Reagovat
Dokonce Hugo po někom vyjel jak volavka a málem ho chytil za flígr.

09:09:44

vložil: JituH čas: 12.4.2026 09:43:22Reagovat
Taky:)) Asi je tam fakt někdo trollí a skvěle se baví.

Tady se vstává brzo:)

vložil: JituH čas: 12.4.2026 08:30:21Reagovat
Probrali se už po půl šesté a v 5:44 unisono vyrazili na snídani, podobně společně se potom v 6:50 vrátili. Věnovali se peříčkúře, úklidu a odpočinku, v 7:39:48 H odletěl, M ještě zůstala a odlétla až 8:10:35.

8:24:40 se H vrací s větvičkou, naučil se přistávat ladně kolmo z výšky jako vrtulník:))

Re: Tady se vstává brzo:)

vložil: Zora čas: 12.4.2026 08:58:16Reagovat
Díky za výstižné informace.
8:46 se pracuje na vajíčkach. Aby jich zase nebylo moc, miláčkové. Hnizdečko malé, ale vypadá dobře upravené a stále se pracuje. Dělají nám radost.

V Miletíně i v Milíně to naštěstí vypadá, že se situace uklidnila.

Re: Re: Tady se vstává brzo:)

vložil: Janačas: 12.4.2026 09:07:03Reagovat
V Milíně dokonce již zase vajíčko...tak snad tam tentokrát zůstane..

Re: Re: Re: Tady se vstává brzo:)

vložil: JituH čas: 12.4.2026 09:34:55Reagovat
Zatím vypadá, že se situace uklidnila, o vajíčko se starají, taťka mu dokonce donesl peřinku. Tak snad to dopadne.

V Miletíně psala paní na fb taky, že zatím všechno v pořádku, tak I tam doufejme.

Jinak 1.vajíčko mají Bohuslavice, Nové Mlýny. Jsem zvědavá, kdy bude dubenské, může být klidně už zítra nebo pozítří:)

e: Tady se vstává brzo:)

vložil: JituH čas: 12.4.2026 09:41:02Reagovat
No, zítra asi ne...to jsem byla nějak moc optimista:)) Přijde mi, že jsou tu už věčnost, ale ono to bude teprve 5 dnů. Tak spíš úterý-středa. Rozhodně se dočkáme, protože Hugo tedy nezahálí:)

Re: e: Tady se vstává brzo:)

vložil: Zora čas: 12.4.2026 10:59:34Reagovat
Tady se teda opravdu nezahálí. Jen se mrknu na hnízdo a je tam tedy lásky plno až se z toho oba rozčechrali.

Závěr dne

vložil: JituH čas: 11.4.2026 20:25:36Reagovat
20:15:12 z večeře doma H, 20:15:35 v závěsu M. Rychle stihnout hezkou chvilku před usnutím a teď už oba podřimují.

Tak klidnou noc všem a příjemné probuzení do neděle:)

Po koupeli

vložil: JituH čas: 11.4.2026 16:43:54Reagovat
15:33:45 přiletěla mokrá Maruška s ručníčkem (chuchvalec sena:)), 15:34:14 i Hugo. Osušili se prací na potomstvu a na stavbě a teď už jsou zase čistí a načechraní a odpočívají na sluníčku ❤️

Re: Po koupeli

vložil: Evačas: 11.4.2026 18:42:22Reagovat
Jo houby, 18.30 makali na baracku. Pak to pri plné práci obou na Huga přišlo a šup na Marusku. Následovala velká očista a teď píšu, tak nevim.....


: Po koupeli

vložil: JituH čas: 11.4.2026 18:44:38Reagovat
Teď prchli na večeři. Předtím 18:32:43 H přinesl nový materiál na dřevostavbu. Dřív H a potom 18:41:10 M.

Miletín

vložil: Zora čas: 11.4.2026 15:18:45Reagovat
V Miletíně kolem 14:58 urputně bojovali 3 čápi. Nejsem na chalupě u Miletína, tak nepoznám, kdo vlastně zůstal na hnízdě a nemohu se podívat. Tohle hnízdo mělo vloni velkou smůlu.
Tak snad se situace zklidní. ❤️

Re: Miletín

vložil: JituH čas: 11.4.2026 16:38:41Reagovat
Achjo. Tyhle řežby než se srovnají páry a domovy jsou zjara nejhorší.

Pohoda na hnízdě

vložil: Zora čas: 11.4.2026 12:02:13Reagovat
Polední pohoda na hnízdě. Sluníčko konečně hřeje, tak se probírá peří.
Na hnízdě spokojenost. Tak snad to vydrží a počkáme si na první vajíčko.
Hnízdo je opravdu čím dál menší, ohrádka větší. Tak akorát pro 1 Otíka.

Hezké poledne všem sledujícím.

Re: Pohoda na hnízdě

vložil: JituH čas: 11.4.2026 12:34:28Reagovat
A to 11:46:17 přinesl Hugo z nákupu další obrněco...roští smíchané s nějakou trávou, jakoby tam toho bince nebylo už dost.

12:08:23 M odlet.

Re: Re: Pohoda na hnízdě

vložil: Zora čas: 11.4.2026 12:54:34Reagovat
Vypadá to jako uschlá větev túje.

Re: Re: Re: Pohoda na hnízdě

vložil: Evačas: 11.4.2026 14:47:42Reagovat
On asi někde v Africe, nebo kde se toulali, se zhlidnul v tech chatrcich co si budují domorodci a ty velký klacky má na střechu, teď buduje poradne nosné zdi
Proto furt něco nosí. Zkrátka se stará .je to hodnej kluk
Akorát kam nacpe Marusku až dílo dokončí

Re: Re: Re: Re: Pohoda na hnízdě

vložil: JituH čas: 11.4.2026 16:37:41Reagovat
:)) no, asi budou muset stavět do vejšky, jinak fakt nevím.

Mlha sem, mlha tam...

vložil: JituH čas: 11.4.2026 08:20:54Reagovat
...čápové si taky pospali:), v 7:52 ještě dřímali, Maruška se probrala v 7:56, trochu se upravila a 8:02:50 frnkla na snídani. Hugo se trochu rozkoukal, sotva natáhl kalhoty, došel si na záchod a bez dalších úprav zevnějšku ji v 8:04:45 ladně následoval.

Hezkou sobotu:)

10:17:15

vložil: JituH čas: 11.4.2026 10:39:14Reagovat
H doma, chvíli zevluje, potom rovná plot a teď se válí.

11:24:50

vložil: JituH čas: 11.4.2026 11:32:25Reagovat
A Maruška, společná siesta může začít.

11:39:55

vložil: JituH čas: 11.4.2026 11:41:40Reagovat
Hugo už se doma naseděl dost a prý čas oběda. Gauč bude Maruščin, až se našlechtí.

Hnizdo

vložil: Evačas: 10.4.2026 18:09:41Reagovat
Já nevim? Ale oni tak urputně makaji na hnízdě, že je čím dál menší. Se tam nevejdou.
Ono je velký dost, sle ohrádka je čím dál širší a kde budou spát a budou mít děti?

Re: Hnizdo

vložil: JituH čas: 10.4.2026 20:07:24Reagovat
Zrovna na to myslím, jsou šikovní, ale hnízdo opravdu velké není. Ono když jsou potom draci velcí, různě se tam hemží, z nudy ohrádku rozebírají, tak tomu trochu pomůžou, ale objektivně proti jiným to letiště mrňavé je. A není to kamerou, je to vidět i normálně zezdola. Ale s tím se nic nenadělá, tahle hřebenová hnízda moc velká z principu být nemohou.

Jinak dneska žádné pozdní návraty, odpoledne se doma střídali, Maruška už je na značce dlouho a Hugo se vrátil 19:59:03 plavným seskokem přímo Maruš k nohám jako Superman:)

Tak prima páteční večer a zítra slibují už zase jarní probuzení (i když studené).

Psí počasí

vložil: JituH čas: 10.4.2026 15:32:43Reagovat
Tak si dali dubnový snížek, ale oni jsou zvyklí:)

14:28 přiletěl Hugo, pustil se do velké práce, kontrola a úprava pevnosti ohrádky. Ve 14:36:06 odskočil na svou oblíbenou střechu, někdy odtud pak odletěl, protože se (zase na ní), vrátil 15:13:44 a odtud pak za pár vteřin přestoupil na hnízdo, kde je pořád.

15:38:48

vložil: JituH čas: 10.4.2026 16:23:10Reagovat
Maruška domů, hospodaří teď oba.

Milin

vložil: Evačas: 10.4.2026 15:07:52Reagovat
V 15.04 v Miline bylo hodně lásky a zadelavalo se na další vejce. Tak už snad bude dobře

Milin

vložil: Ivetačas: 10.4.2026 11:17:49Reagovat
Oprava 9.36 vyhazuje

Re: Milin

vložil: JituH čas: 10.4.2026 11:29:38Reagovat
Blbý...ale jak už jsem psala, podle mě nebylo jeho, je to mnohem větší samec, než předchozí. Tento je ten, co zbavil hnízdo Čerta. Určitě má srdnatější povahu, asi to tak mělo být a další už nechá. Překvapilo mě, že ho nevyhodil už v noci a začala o svojí teorii pochybovat.

Věřím, že se dočkají, loni v Žichlínku Pepan vyhodil 4 a nakonec jich snesla dohromady 10:)

Re: Re: Milin

vložil: Zora čas: 10.4.2026 12:03:23Reagovat
Tak jste měla asi pravdu, že na hnízdě je teď jiný čáp.Aspoň je průbojný a v případě příletu Čerta by ho doufám vyhnal. Příští vajícko bude už snad jeho a nebude taková zima se sněhem.

Milín

vložil: Ivetačas: 10.4.2026 10:08:39Reagovat
Tak bohužel, 9.26 vejce vyhozeno - Milín. Tak nadějně to vypadalo.

Malý update k Milínu:)

vložil: JituH čas: 10.4.2026 06:32:57Reagovat
Milín se konečně ve 22:58:05 dočkal vajíčka a milínské vajíčko se konečně dočkalo rána a rodičovské péče. Ukázala ho už 22:59:16, protože ji zvedl nedočkavý otec. Tak snad jim to dobře dopadne.

Naši čápi se vyspali a v 6:10:47 vyrazil Hugo na snídani, minutu nato po něm Maruška.

Re: Malý update k Milínu:)

vložil: Zora čas: 10.4.2026 08:36:12Reagovat
V Milíně vajíčko v hezkém hnízdečku.Ale v té sněhové chumelenici, co tam právě je, se musí řádně zahřívat. Tak snad nebezpečí od Čerta už pominulo.

Zase spolu

vložil: Věračas: 9.4.2026 22:29:35Reagovat
Oba jsou už na hnízdě a spí.

Kdepak je máme?

vložil: JituH čas: 9.4.2026 21:00:35Reagovat
Zatím je hnízdo prázdný, snad nocují Hugo na hřebeni střecha Maruš na faře, jak byli zvyklí a ráno se zase vrátí na hnízdo...

Je to divný a znepokojující pohled.

A vida, flamendři...21:18:43 a 45

vložil: JituH čas: 9.4.2026 21:28:48Reagovat
se vrátili s velkým rachotem z večeře při měsíčku:)

Helejte, tohle nám nedělejte, jo?

Re: Kdepak je máme?

vložil: Janačas: 9.4.2026 21:26:02Reagovat
Tak společný návrat na hnízdo ve 21.18. :)

Re: Kdepak je máme?

vložil: JituH čas: 9.4.2026 21:02:40Reagovat
Huho si byl na hodinku dáchnout mezi 17:34 a 18:33.

Re: Re: Kdepak je máme?

vložil: JituH čas: 9.4.2026 21:03:52Reagovat
Hugo samozřejmě:)) Mně to dneska píše jak ponocnej.

Tak dobrou noc a snad ráno dorazí, pokud ne ještě teď:)

milí

vložil: Jarka čas: 9.4.2026 16:15:38Reagovat
Netušíte kam se poděl čert? Na hnízdě pohoda a on se celý den nebo bjevil????

Re: milí

vložil: Eva 2čas: 9.4.2026 17:53:02Reagovat
No kam? Tam, kam patří. Do pekla! Má na svědomí smrt čápěte, kterýmu nedovolil, aby ho rodiče vychovali...!

Re: milí

vložil: JituH čas: 9.4.2026 16:40:18Reagovat
Čerta vyhnal v úterý pozdě večer Bílý. Nebyl to ale ten poseroutka, co se nechával zničit jen čertím pohledem, ale jiný, který si přiletěl nárokovat hnízdo. Čerta vyrazil na hanbu na komín, nakonec z něj odletěl a od té doby je nezvěstný.

Před půlnocí pak snesla Bílá vajíčko a v noci přišel útok Bílého, který předtím vyhodil Čerta. Dál už se scénář liší, já si myslím, že se tam vyměnili samci a nový vejce ještě v noci shodil. Někdo se domnívá, že se vyměnil komplet pár a někdo, že tam pořád jsou původní a vlastní vejce si shodil dolu sameček. Rozhodně: dnes by mělo (pokud je stejná samice), přibýt další vejce, co s ním bude, kdo ví, pokud je nový samec, možná ho taky zničí. Nebo ne, to úplně jisté není, jsou i 'adoptující' čápi. A Čert snad našel štěstí v tom lese, kam ho už měsíc posíláme:)

Re: Re: milí

vložil: LDčas: 9.4.2026 20:43:23Reagovat
Já jsem při zpětném prohlížení viděla, jak bílý osobně vzal vejde č.2 do zobáku na nadvakrát ho shodil. Byli tou dobou na hnízdě oba bílí. Poznamenala jsem si i čas 00:38; domnívám se, že to bylo 8.4..

Re: Re: milí

vložil: Zora čas: 9.4.2026 16:54:16Reagovat
Na některé diskuzi u hnízda někdo psal, že byl viděn černý čáp na sloupu asi 5km od Milína.Ale jestli to byl Čert, těžko říct. V Milíne se mění čápi jako na běžícím pásu. Tak přeji do Milína konečně klid na hnízdě. Už by si to zasloužili.

Re: Re: Re: milí

vložil: JituH čas: 9.4.2026 17:10:08Reagovat
Ahá...tak to jsem nezaznamenala a doufám tedy že nebude vyvádět zase v noci.

Kdoví, který to byl, Čerti se tam žení, prokazatelně jsou tam 4. Snad už bude klid.

Čtvrteční ráno

vložil: JituHčas: 9.4.2026 08:54:58Reagovat
7:05:11 H odlétá, vrací se 7:08:50 s větví a to neměl dělat. Pokazilo mu to nakonec celé ráno :-D Maruška ho chvíli nechala prát se s tím, pak přiložila zobák k dílu a začala mu za větev tahat, usazovat ji podle sebe...až H nakonec ustoupil a nechal ji, ať si ji uloží sama. M to celé nějak navztekalo, pak už tam nadělala vcelku i binec, větev nikam moc nechtěla, akorát ji strkala hlouběji do hnízda a zmenšovala už tak malou plochu letiště :-) Pak si uraženě lehla, čehož H využil k pokusu o usmiřovačku, ale M byla stále nabroušená, ocásek mu nezvedla, tak z toho byla nakonec jen trochu nepovedená masáž zad. H si stoupl zhrzeně na ohrádku zády k nám, M si pucovala kabát a když byla dostatečně naleštěná, odletěla 7:16:10 na snídani, H se konečně rozhoupal a letěl zažrat stres :-)) 7:27:09.

Re: Čtvrteční ráno

vložil: Evačas: 9.4.2026 10:56:55Reagovat
No toje sranda
Oni se taky takhle hádají. Včera na sebe zamilované pokukovali a dneska....No jo je to jako v manželství. Každý má svoji pravdu. Hugo si hrál na udatu, ale nesetkal se od Marušky s uznáním.

Brzké odpoledne

vložil: JituHčas: 9.4.2026 13:31:35Reagovat
12:21:30 se domů vrátil H, ovšem s prázdnou, zato M nenechala nic náhodě a pro jistotu, asi aby se neopakovala situace z rána, kdy Hugo donesl nekvalitní materiál :-), si přinesla 12:25:50 větev svou. Dlouho ji upravovala, nakonec tedy někam umístila...H zatím odpočíval, ale neustálé šmrdlání klackama okolo hlavy ho přestalo bavit a 12:30 se zvedl. Marušku už hlava nebolela, tak se pustili do práce na nové generaci, bylo to tak vášnivé, až ho to odstřelilo z hnízda :-D

oni jsou fakt parádní, jak píše Eva, jak starý manželé.

Re: Brzké odpoledne

vložil: Zora čas: 9.4.2026 14:07:23Reagovat
14:01 nechápu, jak to s těmi klacky dělají. Sem tam a zase tam a sem. Ale snaží se. Opravdu jako manželé po X letech. Radost pohledět.

Re: Re: Brzké odpoledne

vložil: JituH čas: 9.4.2026 15:53:24Reagovat
No fakt, za 7 měsíců v Africe nějak zapomněli, co s tím:)) To jsou komici.

Re: Re: Re: Brzké odpoledne

vložil: Zora čas: 9.4.2026 16:21:21Reagovat
No jenom jestli naší miláčci to nezapomněli spíš někde na nějakém smeťáku ve Španělsku než pod Kilimandžarem u Masajů. Škoda, že nemohu dát smějícího se smajlíka.

Re: Re: Re: Re: Brzké odpoledne

vložil: JituH čas: 9.4.2026 16:49:56Reagovat
Tak pravda je, že hnízdo připomíná spíš ten smeťák, možná i tržnici v Marrakéši, ale tihle viděli spíš tu tureckou:)

Já bych si taky myslela, že by ještě mohli lítat Z trasu jen do Španělska, ale vrací se poměrně pozdě a přes nás táhl z Makova i Karlík se svou bandou a ten zimoval v Súdánu, tak možná už mají na pláních svinčík i ti Masajové:)), co my víme.

Aspoň že netahají na hnízdo fakt ten cizorodý elent, co je potom nebezpečný čápatům.

dobré zprávy, snad vydrží

vložil: Eva 2čas: 8.4.2026 23:39:49Reagovat
Tak ta první dobrá je, že Maruška s Hugem doma! Druhá z milinských bojů: snad celý den se Čert neukázal a bílí přetáhli podestýlku pro druhý vajíčko, tak snad to na obou hnízdech vydrží k radosti nás všech!

Re: dobré zprávy, snad vydrží

vložil: JituHčas: 9.4.2026 08:50:06Reagovat
v tom Milíně, já mám podezření, že se tam po úterní noční bitvě vyměnil samec, je to ten, který se nebojí Čerta a vyhodil ho hned zvečera...tak uvidíme. Dneska by mělo být třetí vejce, tak jestli si (pokud Čert dorazí), aspoň uhájí hnízdo. Vajíčko možná shodí, možná ne...to se necháme překvapit. Hlavně aby se už situace usadila...

Návrat z večeře

vložil: JituH čas: 8.4.2026 19:12:18Reagovat
M 18:37:33, H 19:03:56. Zapracovali na nové generaci a teď v zapadajícím sluníčku přemýšlí jak jsou rádi, že se sešli.

Hezký večer všem a zase zítra.

12:11:13

vložil: JituH čas: 8.4.2026 15:26:55Reagovat
Vytvořili ti dva ze zobáků pravidelné ❤️ Taková blbinka, jen tak pro radost, ale pořád jsem taková naměkko, že se oba vrátili domů:)

Hnízdo

vložil: Zora čas: 8.4.2026 13:03:30Reagovat
12:50 velká kontrola a úprava hnízda. To jsem moc ráda, že oba jsou doma. To je radostné sledování.
Při návratu na chalupu pozorujeme hnízdo v Miletíně. Tam se vrátil Milouš, ale už 2 dny asi na hnízdě prý nebyl. Asi někde courá. Čápy jsme viděli i na loukách za ZOO ve Dvoře Králové, ale to prý budou asi místní že Dvora.

Re: Hnízdo

vložil: Jolanačas: 8.4.2026 13:56:36Reagovat
Mám také velkou radost, že je již páreček na hnízdě a přeji mu moc a moc štěstí při hnízdění.

Re: Hnízdo

vložil: JituHčas: 8.4.2026 13:26:58Reagovat
Letos mají totiž klapačky zase novinku...trochu to odpálil už loni Jirásek v RK, ale teď je toho víc. Když se nedočkají partnera (nebo resp. zdá se jim to moc dlouho), najdou si jiné hnízdo. Takhle momentálně sedí Pepina v Žichlínku na 4 vejcích od souseda vedle ze Sázavy a, to je pro mě ještě překvapivější, Cukřenka v Příboře opustila svoje dlouholeté hnízdo, toulala se a usadila se v nějaké Košatce.

Archív 2025

vložil: Barča čas: 8.4.2026 12:07:12Reagovat
Škoda, že tu nejsou uložená data a odkazy z loňského roku, chtěla jsem se podívat, kdy vlastně bylo první vajíčko. No nic , budu hledat ve fotkách:)

Vajíčko 2025

vložil: JituHčas: 8.4.2026 13:23:43Reagovat
Na BL vidím, že pár se zkompletoval 9.4., 17.4. potom bylo první vajíčko :-) Beník se vylíhl 20.5..

Hugo

vložil: Barča čas: 8.4.2026 10:38:39Reagovat
Já mám trochu pocit , že na snídani odlitla Maruška, pak v 7:35 přiletěl Hugo na prázdné hnízdo a za ty dvě minuty se vrátila Maruška ze snídaně. Nebo ne? Jinak vítejte oba doma !!!♥️

Re: Hugo

vložil: Janačas: 8.4.2026 12:29:31Reagovat
Koukla jsem znovu a máte pravdu, na prázdné hnízdo v 7.35. přilétl Hugo a pak až za ním se přihnala Maruška :)

Re: Hugo

vložil: Evačas: 8.4.2026 12:05:28Reagovat
Zrovna když jsem se koukala, tak 11.51 hod. Hugo se činil zadelaval na kluky a holky. To je skvělý. Myslím, že podle toho jsou ve formě...
Předtím jsem je chvilku pozorovala...To byla legrace. Hugo kouknul na Marušku, ta se podivala na něj, on okamžitě dělal že nic a zas obracene. Pořád kolem dokola.
Pokaždé ten druhý dělal 'já na tebe nečučim'.
Asi jsou šťastní, že jsou spolu a potajmu se pozorujou. Kdyby to šlo dala bych rozchechtanyho smajlika

Re: Hugo

vložil: JituHčas: 8.4.2026 10:56:09Reagovat
Jo, podle počápení nožiček je to možný :-D Oni se celkem poznají podle tvaru toho černého na zádech, už jsme je tak rozeznávali loni (Hugo to má užší a dělá mu to taková mikymauzí ouška, Maruška má černou linii rovnou), ale tím, že to dávalo tak nějak smysl takhle, tak mě vůbec nenapadlo o nich přemýšlet detailně.

Nebudeme si prostě kazit příběh pravdou :-D :-D :-D

Ale to je jedno, hlavně, že jsou v pořádku spolu. Mám fakt z toho Huga obrovskou radost, když si vezmu, jak bídně to loni vypadalo, do konce sezóny se mu packa sice hodně zlepšila, ale odlétal bez diskuze ještě dost kulhavý. Je to prostě silný chlapík!

A jsou v dvou

vložil: Janačas: 8.4.2026 08:05:56Reagovat
Tak ráno Maruška odlétla na snídani, návrat v 7.35. a cca za dvě minuty přilétl druhý čáp ( Hugo ?) . Velké vítání, tak uvidíme, co z toho bude:)

Re: A jsou v dvou

vložil: Evačas: 8.4.2026 10:07:18Reagovat
Našla jsem si na mobilu Huguv přílet. Nádhera, dojemné to vitani ,až jsem měla plný oči....
Ležím a je mi nic moc, ale tohle mi zvedlo náladu o 100%
Jsme se dočkali. Tak jim poprejme ať jim to všechno vyjde a budou mít zas tak krásný děti- jako vloni

Re: A jsou v dvou

vložil: JituHčas: 8.4.2026 09:38:04Reagovat
Budou z toho vejce :-D 7:47 se Hugo hned postaral.

Líbilo se mi, jak přiletěl asi s nějakou partičkou a Maruška pro jistotu hned letěla někoho prohnat, aby náááhodou :-) Tak třeba se Evi naplní i ty Hakláky, jelo to tím směrem.

Radost nebrala konce :-)

vložil: JituHčas: 8.4.2026 08:57:05Reagovat
Mám velkou radost, že jsou v pořádku oba doma.

Re: A jsou v dvou

vložil: JituHčas: 8.4.2026 08:54:15Reagovat
Juchů, vítej doma!

Re: A jsou v dvou

vložil: Zora čas: 8.4.2026 08:38:26Reagovat
Konečně Hugo! Tak opravdu byl včera už za humny. Hned bude veseleji.

HUGO!!

vložil: JanaKčas: 8.4.2026 08:00:27Reagovat
Tak konečně dneska ráno dorazil, velké vítáni!

Hnizdo

vložil: Evačas: 7.4.2026 21:37:41Reagovat
To je fajn, že už nekoukame na prázdné hnízdo. Bylo to moc smutný.
Tak Maruško dobrou noc Hugo je už určitě za humny.❤️
Vám všem taky dobrou.
P.S. V Haklakach včera pořád nic.

18:32-33

vložil: JituH čas: 7.4.2026 18:59:30Reagovat
Maru zkontrolovala pevnost ohrádky, se stavem se zdála být spokojená a 18:38 vyrazila na večeři.

20:06:19

vložil: JituH čas: 7.4.2026 20:08:26Reagovat
Návrat z lovu. Dobrou noc.

Odečet AUW E0810 ze včera

vložil: JituH čas: 7.4.2026 16:42:27Reagovat
Přišel odečtový list, k prohlédnutí na https://projekty.birds.cz/capihnizda/hnizdo/9

Jde o dvouletého Rakušánka:) Tak hodně štěstí v dalším životě kamaráde, ale na naše hnízdo jsi ještě moc mladý:)

Ještě jednou moc děkuju @Administrátor za přiblížení kroužku.

Re: Odečet AUW E0810 ze včera

vložil: Zora čas: 7.4.2026 17:39:11Reagovat
Děkuji moc za přiblížení i za odečet. Tak to byl ještě puberťáček. My čekáme i s Maru na zkušeného Huga. Jestliže jsou ještě hejna čápů nad Maďarskem,jak se tu někdo zmiňoval, tak to by tu mohl být coby dub.

Oběd?

vložil: Evačas: 7.4.2026 13:22:15Reagovat
13.16 hod. Odlet oběd. Snad? Určitě se vrátí.....

Re: Oběd?

vložil: JituH čas: 7.4.2026 15:13:02Reagovat
15:00:00 nabaštěná zpátky. Hned vypadá líp:)) Teď se zaslouženě povaluje na sluníčku❤️

Úterý :-)

vložil: JituHčas: 7.4.2026 09:01:27Reagovat
Maruška se vyspala, malinko ráno poklidila, v 6:29:26 odlétla na snídani a v 6:47:43 se zase vrátila a teď pořád odpočívá. Je chudinka nějaká přešlá mrazem. Snad se nám brzy rozveselí :-) Nás těší každopádně.

Re: Středa

vložil: Zora čas: 7.4.2026 12:17:52Reagovat
Tak nevím, jestli víc netrpělivě vyhlíží Huga Maruška na hnízdě nebo my zde u webkamery. Určitě se všichni dočkáme. ????

Re: Re: Středa

vložil: JituHčas: 7.4.2026 12:44:50Reagovat
taky doufám, že se dočkáme, pořád noví a noví se vrací. Ještě jsou i v Maďarsku pořád velká hejna.

Re: Re: Středa

vložil: Zora čas: 7.4.2026 12:20:14Reagovat
????. To je omyl.To jsem chtěla dát srdíčko.

Smajlíky

vložil: JituHčas: 7.4.2026 12:45:48Reagovat
To nebere, akorát srdíčko jo a to ještě musí být červený :-D Já jsem včera ze srandy dala šedý, ke komentáři o šedým čápovi, jak lezl v mikině z komína v Milíně a taky jsem tam měla jen otazníky :-)

Re: Smajlíky

vložil: Zora čas: 7.4.2026 13:38:42Reagovat
Díky za radu. Už se mi to stalo párkrat. Bylo oranžové. Teď vyzkouším červené. ❤️

Re: Úterý :-)

vložil: Evačas: 7.4.2026 12:16:57Reagovat
Jituš musí odpocivat. Takovou dalku má v křídlech. Hele tohle když poletis letadlem, tak budeš taky úplně vyřízena haha. Myslím jestli přistane Hugo, (což si všichni prejeme) budeme koukat jak pookreje. Už aby to bylo ❤️

Re: Re: Úterý :-)

vložil: JituHčas: 7.4.2026 12:44:08Reagovat
To je fakt. My jsme unavení i z letadla :-)) Ona si to odmává a odplachtí sama a ještě tu po ní chceme výkony.

19:16:01

vložil: JituH čas: 6.4.2026 19:41:21Reagovat
Odlet na večeři. Tak snad se vrátí:)

@Jana děkujeme za krásné fotky. Věříme, že he to naše zlatá Maruška, všechno tomu zatím nasvědčuje...hlavně jsme se na první dobrou shodly minimálně ve třech.

20:05:36

vložil: JituH čas: 6.4.2026 20:13:16Reagovat
Návrat, krásný pozdrav. Tak se hezky vyspinkej a zítra budeme s tebou čekat na Huga❤️

Velikonoční fotogalerie ... tak snad zůstane

vložil: Jana J.čas: 6.4.2026 19:09:19Reagovat
https://eu.zonerama.com/CapiDubne/Album/15048236

Re: Velikonoční fotogalerie ... tak snad zůstane

vložil: Zoračas: 6.4.2026 19:53:47Reagovat
Moc krásně fotky. Velké díky.

Re: Velikonoční fotogalerie ... tak snad zůstane

vložil: Barča čas: 6.4.2026 19:39:44Reagovat
Krásné fotečky, děkujeme!! ♥️

Re: Velikonoční fotogalerie ... tak snad zůstane

vložil: Janačas: 6.4.2026 19:13:36Reagovat
Krásné fotky.....jako vždy :)

17:59:35

vložil: JituH čas: 6.4.2026 18:01:21Reagovat
Hezký čápanec pěkně za ohrádku, i to ukazuje na domácího, který má k hnízdu vztah a chce tam mít potomky.

Milín

vložil: Barča čas: 6.4.2026 16:46:10Reagovat
Právě se dává asi podložka na druhý komin

Re: Milín

vložil: Zoračas: 6.4.2026 16:52:47Reagovat
Také sleduji. Pánové dali na komín mříž, aby si mohli čápi postavit na něm nové hnízdo hnízdo.

Re: Re: Milín

vložil: Jolanačas: 7.4.2026 14:55:45Reagovat
při strkanici jeden z bílých čápů zapadl do komína, mohl by se vážně zranit, proto asi ta mříž, tam by stejně nezahnízdili, ani to jim Gargamel nedovolí...

Re: Re: Milín

vložil: JituH čas: 6.4.2026 17:01:43Reagovat
Ano. Bylo možno pozorovat vzácného čápa šedého????

kroužkovaný čáp

vložil: Administrátorčas: 6.4.2026 16:37:38Reagovat
Kroužkovaný čáp má číslo kroužku AUW E0810. Viz snímek ve fotogalerii v 16:03 hod.

Re: kroužkovaný čáp

vložil: JituH čas: 6.4.2026 16:49:59Reagovat
Super!! Díky moc, posílám na odečet.

Druhý čáp

vložil: Zora čas: 6.4.2026 16:32:00Reagovat
16:03:37 přiletá druhý čáp a zdraví. Okroužkovany odletěl.
Pozná někdo druhého čápa?

Re: Druhý čáp

vložil: JituH čas: 6.4.2026 17:05:00Reagovat
Eh pardon...můj spodnèjší příspěvek neberte vážně. Už jsem z toho celá zblblá a rychleji píšu, než čtu.

Re: Druhý čáp

vložil: JituH čas: 6.4.2026 17:03:30Reagovat
S Barčou jsme se shodly, že tipujeme Marušku. Snad zůstane. Snad je to ona. A jestli jsme si ji spletly s Hugem, snad odpustí:)))

Ale dala se do úklidu, snažila se odstranit vývržky, tak uvidíme.

Nový čápík

vložil: Barčačas: 6.4.2026 16:26:50Reagovat
Tak jestli zůstane, tak taky typuju Marušku ♥️

Re: Nový čápík

vložil: Zoračas: 6.4.2026 16:44:52Reagovat

Dubné dostalo krásnou a očekávanou nadílku na velikonoční pondělí.Pod hnízdem jsou slyšet děti.

To bude Maruš! Tak jeďte Hugo.

Přílet zraněného čápa

vložil: Alenačas: 6.4.2026 15:14:08Reagovat
Ve 15:38 přiletěl čáp s vážně zraněnou nohou.

Re: Přílet zraněného čápa

vložil: Barča čas: 6.4.2026 16:10:23Reagovat
A v 16:03 ho vyhnal další čáp, který hezký pozdravil hnízdo !!!!

Re: Re: Přílet zraněného čápa

vložil: JituH čas: 6.4.2026 16:19:02Reagovat
No joooo....není to Maruška? Rovná linie černého na zádech ❤️

Re: Přílet zraněného čápa

vložil: Alenačas: 6.4.2026 15:33:25Reagovat
Oprava : přílet čápa v 15:00:38

Re: Přílet zraněného čápa

vložil: Zora čas: 6.4.2026 15:29:27Reagovat
15:00:30 přílet čápa. Myslíte, že má zraněnou nohu tu s tím kroužkem? Trochu kulhá.

Re: Re: Přílet zraněného čápa

vložil: JituH čas: 6.4.2026 15:42:32Reagovat
Taky mi přijde, že kulhá, nebyla jsem si jistá, jestli to není jen jak se třese kamera vichrem. ELSA na P nožce (vím že všechny vidíme:)) píšu jen pro pořádek). Otík to asi nebude, ten by jistě pozdravil, jestli jsme ho dobře vychovali:))

re dubné

vložil: eva.pčas: 6.4.2026 10:45:25Reagovat
koukám že jste se zorou obě stejný nejde vám o čápi a jenom rejpete

Re: re dubné

vložil: JituHčas: 6.4.2026 12:34:56Reagovat
Paní Evo, já se ve vás nevyznám. Věřím, že máte čápy ráda, ale tady býváte sprostá, většinou váš příspěvek nikdo nestihne ani vidět, protože ho smažou. Ale na mě jste teď hrubá nebyla, tak to zkusím ještě jednou. Sledujeme přece divoká zvířata a ne slepice na dvorku. Druhy se vyvíjí, mění a ty neúspěšné zanikají. Čáp bílý je sice černému blízký příbuzný geneticky, ale je to na vývojovém žebříčku mladší, vyvinutější druh, méně primitivní než černý. Díky tomu se už před stovkami let přízpůsobil a vyšel z lesů k lidským sídlům. Možná to stálo pár hnízdních sezón nějaké straky nebo vrány, to netuším, každopádně naučil se to.

My likvidujeme (jako lidi) přirozené prostředí čápa černého, který jak se zdá, možná není ani tak vzácný, jako spíš žil do téhle doby úplně skrytě a tiše jako duch lesa. Slabé kusy to vzdají, silné se pokouší přizpůsobit, překonat strach z lidí a hnízdit v jejich blízkosti. Ale taky to neumí a táhne je to k jejich příbuzným bílým, možná pro jakousi 'jistotu'. Už bylo několik pozorování v posledních letech, kdy se pokoušeli žít v blízkosti, dokonce pářit a dokonce měli mladé (neplodné hybridy, ale to je jedno). Tohle se nám nemusí líbit, ale je to jen konstatování faktu, žádné rejpání. Co se mě týče, nijak zvlášť se mi Čerti nelíbí a kdyby zůstali v lese, bylo by to fajn. Ale oni mě, Zoru, ornitology...nikoho tak nějak neposlouchají, no. Když tu budeme nadávat, tak je to jedno a když Milín vypne kameru, protože se tam místo bílých nasáčkoval černý, tak je to jedno dvakrát, stejně tam bude. A příští rok třeba přiletí statečnější bílý pár, který Čerta vypráská.

Re: Re: re dubné

vložil: Zora čas: 6.4.2026 13:41:57Reagovat
Jitu, ještě že někteří diskutující nerozhodují o tom, jaký čáp má být kde a na kterém hnízdě.

Moc hezky a jasně jste to napsala.
Přeji hezké a klidné velikonoční pondělí u pozorování čapích hnízd. Snad se dočkáme i v klidu tady M&H.

re dubné

vložil: eva.pčas: 6.4.2026 09:51:46Reagovat
nechápu proč tam dal milín na čapí hnízdo kameru když je jim to fuk a toho černýho vetřelce nechali aby to tam okupoval

Re: re dubné

vložil: JituH čas: 6.4.2026 10:14:13Reagovat
No a to byste vyřešila jak? Zastřelila ho? Chytit se nedá a i kdyby dalo, nepřipadá v úvahu. Čáp černý je přirozeným obyvatelem našich lesů, nejde o invazní druh jako třeba husice nilská, kterése za účelem regulace povinně odstřelují. Pokud černým mizí biotop, musí se přizpůsobit a možná naučit žít taky vedle nás. A určitou oběť budou muset přinést i bílí-taky se přizpůsobit, naučit se jim rozumět a přestat se jich bát. Druh jako celek to jenom posílí, byť samozřejmě jednotlivé příběhy třeba nebudou podle našich představ.

Vajíčko

vložil: Evačas: 5.4.2026 20:54:59Reagovat
Tak se stalo to z čeho jsem měla obavy. Vajíčko je venku a nikdo se o něj nestará. Taky jsem čekala, že když už jsou rodiče a hlavně pan Čáp bude tvrdé bránit svoje, ale nechali se zase odehnat.Je to asi tím, že se Čerta boji. Protože když si brání bílý pár svoje hnizdo proti stejnému vetřelci, tak je to kolikrát bitka na život a na smrt. Tak proč do toho taky teď nejdou......už se na to nemohu koukat. Je mi jich líto.

Re: Vajíčko

vložil: Jarka čas: 6.4.2026 10:03:47Reagovat
Taky už na to nemohu koukat, já si říkala že když jsou 2 a už mají vajíčko, budou si hnízdo bránit, ovšem situace je jiná .....holt přírodě neporučíme.

Re: Vajíčko

vložil: Eva 2čas: 5.4.2026 22:18:11Reagovat
22.15 - tristní pohled na opuštěný vajíčko, čápátko, když není zahřívaný, nemá šanci přežít.

Re: Re: Vajíčko

vložil: JituH čas: 6.4.2026 08:01:45Reagovat
Škoda, že se nenaplnily předpoklady (měli jsme je tu asi všichni, zvlášť po tim nadějném vyhnání Čerta z hnízda a i ta rešerže z AI, co jste tu dávala tu teorii potvrzovala), že rodičovský instinkt povede k mnohem razantnější obraně. Místo toho jsme byli svědky pravého opaku-jakoby to vejce Čertovi podstrčili jako hračku, aby už měli pokoj. Nebránili ho ani vteřinu, ani se k němu absolutně nesnažili vrátit.

Dobrý je,že se ani nezačalo vyvíjet, situace pro zárodek byla tak 'krutá', jako je 'krutá' naše snídaně z dětství, kdy babička sbírala 'dej si, ještě bude teplý, teď ho slepička snesla':)

Re: Re: Re: Vajíčko

vložil: LDčas: 6.4.2026 09:01:54Reagovat
7:31 sami bílí vajíčko vyhodil; je to nekonečný příběh.

Re: Re: Re: Re: Vajíčko

vložil: Eva 2čas: 6.4.2026 15:28:46Reagovat
Ano. je to tak. V 4.40 je na záznamu, že Čert vajíčko zvedá a nosí po hnízdě, nakonec ho nechává na okraji ...no a v 7.31 bílý čáp ho vyhazuje z hnízda.... Zvláštní: přiletěli, vajíčko na okraji, ale vůbec si ho nevšímali..... No, šak ono přibude další...
Tak co, dočkáme se dubenských snoubenců?

lítý boj s několika nepřáteli najednou

vložil: Eva 2čas: 5.4.2026 16:09:19Reagovat
Ve 14.45 Čert tlačí vajíčko ze středu hnízda na kraj - asi má v úmyslu ho z hnízda vyhodit....? :-(
Za ním na komíně zase bílí svádějí boje s jiným bílým čápem. To je ale lítý boj...

Re: lítý boj s několika nepřáteli najednou

vložil: Zora čas: 5.4.2026 17:00:07Reagovat
Tam se tedy dějí věci! Dnes už ztrácím přehled. Nějak se mi nezdá, že by bílý pár ovládl hnízdo. I když bych jim to samozřejmě moc přála, ale příroda si to zařídí podle sebe.

Tady máme bohužel zatím prázdné hnízdo.

Re: lítý boj s několika nepřáteli najednou

vložil: Jarka čas: 5.4.2026 16:16:22Reagovat
Ten boj jsem viděla na zpětném chodu, vajíčko zatím na okraji

12:08:55 Milín

vložil: JituH čas: 5.4.2026 13:30:55Reagovat
Bílá snesla vajíčko, nešlo to asi zadržet. Ve dne jsem to ještě neviděla, za světla ano, ale v poledne fakt ne:(

Dopadlo to tak, že se zase zapomněli bránit, má ho teď Čert.

Re: 12:08:55 Milín

vložil: Eva 2čas: 5.4.2026 13:45:57Reagovat
V 9.36 hod. bitka s bílým čápem, hnízdo ubránil samec bílé. Ve 12.16 snesla bílá chvatně první vajíčko, ale obratem je vytlačil Čert, který koukal, kde se tam vzalo.... Poté i on odletěl a hnízdo zůstalo s vajíčkem osiřelé.... Nevím, jak je možný, že si s Čertem teď nějak neporadí ve dvou, přemohl už několik soků a teď, když by měl chránit potomstvo, tak uletí........ No, bude to ještě napínavý.......

Re: Re: 12:08:55 Milín

vložil: Eva 2čas: 5.4.2026 15:04:54Reagovat
Optimistický scénář: zeptala jsem se AI:
Váš pokyn
co říkají ornitologové na situaci na čapím hnízdě v Milíně?

Odpověď Gemini
Situace na čapím hnízdě v Milíně je v dubnu 2026 pro ornitology i laickou veřejnost mimořádně fascinující a z odborného hlediska až netradiční. Hlavním tématem, které hýbe komunitou, je přítomnost černého čápa, který se nečekaně objevil na hnízdě určeném pro čápy bílé.

Zde je shrnutí toho, co k situaci říkají odborníci a aktuální pozorování:

1. Neobvyklý 'souboj' o hnízdo
V Milíně na komíně (kde hnízdí známý pár Florián a Terezie, respektive se nyní mluví o návratu samice Nověnky) se objevil černý čáp. Ornitologové potvrzují, že černí čápi jsou přirozeně velmi plaší 'duchové lesa', kteří vyhledávají klid a hluboké hvozdy. Jejich výskyt uprostřed zástavby v Milíně, hned vedle frekventované silnice, je proto považován za velmi atypické chování.

2. Biologické 'sci-fi' vs. realita
Mezi fanoušky se objevily úvahy o 'střídavé péči' nebo mezidruhovém míru, kdy by bílí a černí čápi hnízdili společně. Odborníci (včetně koordinátorů z České společnosti ornitologické) jsou však v tomto směru realističtí:

Mezidruhová spolupráce je v podstatě biologické sci-fi. Čáp bílý a černý jsou odlišné druhy s jinými nároky a instinkty.

Teritoriální pud: Čápi bílí jsou na hnízdě velmi agresivní a své teritorium si tvrdě brání. Očekává se, že blížící se první snůška a silný rodičovský pud bílých čápů povede k urputnější obraně, která černého hosta nakonec pravděpodobně definitivně vytlačí.

3. Aktuální dění (duben 2026)
Návrat Nověnky: Podle pozorování z 4. dubna 2026 se na hnízdo vrátila samice Nověnka.

Přípravy na snůšku: Hnízdo prochází klíčovou fází, kdy ptáci intenzivně doplňují podestýlku.

Zájem médií: Situace je natolik unikátní, že o milínských čápech informoval i Český rozhlas jako o souboji mezi Floriánem, Terezií a nečekaným černým hostem.

Co doporučují ornitologové?
Ornitologové z ČSO situaci monitorují a využívají data z milínské kamery k lepšímu pochopení interakcí mezi těmito dvěma druhy. Veřejnost vyzývají k trpělivému pozorování, ale varují před polidšťováním situace – příroda se pravděpodobně rozhodne pro 'syrový' scénář, kde silnější nebo vytrvalejší jedinec (v tomto případě pravděpodobně pár čápů bílých) hnízdo zcela ovládne.

Milín-no sláva 16:38 (na kameře)

vložil: JituH čas: 4.4.2026 18:10:24Reagovat
Bílý samec konečně našel odvahu hnízdo bránit a to proti dvěma Čertům! Hezky se s jedním střetnul přímo na hniza vytlačil ho. Přiletěla i Bílá a odstrašovali pak společně.

Bravo a už se nedejte:)

Re: Milín-no sláva 16:38 (na kameře)

vložil: Zora čas: 4.4.2026 19:13:10Reagovat
Super! Bílým došla trpělivost. Vajíčko je už asi na cestě. Teď musí hnízdo opravdu bránit!

Re: Re: Milín-no sláva 16:38 (na kameře)

vložil: LDčas: 4.4.2026 21:07:32Reagovat
Hurá, držím bílým palce!

7:04:30

vložil: JituH čas: 3.4.2026 08:18:47Reagovat
Byl na inspekci hnízda pan konipas, prý už by rád předal klíče, tak ať si domácí pospíší.

Pěkné Velikonoce všem sledujícím❤️

Re: 7:04:30

vložil: Eva 2čas: 3.4.2026 14:58:11Reagovat
Díky, snad i sluníčko bude hodné a naši čapíci už dorazí :-))))))))))))))))))))))))

0.31 bitka

vložil: Eva 2čas: 3.4.2026 02:21:26Reagovat
Tak jsem se až lekla: v 0.30 hod. spokojeně bílí spali bok po boku vedle sebe a za minutu dorazil, myslím, že původní Čert - bez kroužku. Vyhodil bílého samce, ale bacha - samice se dala do boje!!!!!! Nakonec ji Čert 1 vytlačil, ale je to pokrok, že už se začínají bránit. Ehm - tedy 'ženská'. Kdyby bílý neuletěl a dal se taky do boje, třeba by ho přemohli. Bílý se má čile k rozmnožování, leč k boji o hnízdo bohužel ne. Kam ta bojovná chuděra těch 10 vajec nakonec naklade?

Re: 0.31 bitka

vložil: JituH čas: 3.4.2026 08:15:45Reagovat
Díky za informaci...snad jestli se jim podaří položit to vajíčko, budou rodinu bránit oba.

A zatím v Milíně...

vložil: JituH čas: 2.4.2026 12:47:47Reagovat
...se objevil 3.Čert, v 10:54:20 vyhodil (ale průletem, nepřistál), našeho Čerta a potom v 11:22 přistál. Má kroužek F670, bude se posílat k odečtu, tak se aspoň něco málo dozvíme.

Re: A zatím v Milíně...

vložil: Jarka čas: 2.4.2026 19:55:52Reagovat
Taky je sledují a pořád věřím že to dopadne dobře pro bílý pár, musí se řídit heslem 'je nás víc,, nebojme se čerta nic'????

Re: A zatím v Milíně...

vložil: Evačas: 2.4.2026 13:17:13Reagovat
JituH děkujeme za vyčerpávající informace.
Jak jsem pochopila, už se o hnizdo v Miline ucházející nejméně 2 čerti. No, to nezní moc dobře pro to naší bílou dvojku. Teď jsem si prohlížela video, oni se pořád snaží na tom hnízdě usadit......(chudinky) chvilku tam hospodaří a už je tam černá přepadovka. Těm se snad letos nepodaří zahnizdit....
A Dubeňačci honem domů...už se vas nemůžeme dockat????

Re: Re: A zatím v Milíně...

vložil: JituH čas: 2.4.2026 14:04:24Reagovat
Přesně tak. Minulou sobotu se tam nakrátko objevil druhý Čert, vypadalo to, že prvního odvedl do lesa, to byla ta nadějná noc, kterou Bílí směli být doma. A dneska třetí Čert, s velkým bílým kroužkem, který dostávají černí čápi a ten vyhodil toho trapiče.

Ještě doplním, že F670 v roce 2023 odchoval mladé ve Středočeském kraji.

Re: Re: Re: A zatím v Milíně...

vložil: Zora čas: 2.4.2026 16:16:27Reagovat
Jitu, děkuji za vyčerpávající a zajímavé informace. Dnes je tedy v Milíně opravdu letecký den.

Re: A zatím v Milíně...

vložil: JituH čas: 2.4.2026 12:57:04Reagovat
Tak čáp pochází z Táborska, vylíhl se 2019. Odečten už byl 2021 v Bulharsku a letos v lednu zase, takže se normálně vrátil ze zimoviště a chtěl by hnízdit, je to dospělý čáp v nejlepším věku. V Bulharsku zimuje např.i makovský Krum, což je čertík s batůžkem, který posílá pravidelně GPS data.

Mmch když jsme u batůžkářů, Karel, zdá se, letí domů, už je v Izraeli. Tak uvidíme, jestli tam zůstane nebo opravdu jako roční čápě dorazí až sem a bude koncem léta verbovat další juvíky do Súdánu, kde sám strávil svou první zimu.

7:30:29

vložil: JituH čas: 2.4.2026 08:57:50Reagovat
Další návštěva s ELSA kroužkem na L noze, beznadějně počápený. Pobyl 5 minut, hnízdo orazítkoval a uletěl. Zezadu byl trochu podobný Hugovi, ale samozřejmě kroužek a nedomácké chování ho vylučuje (navíc mi přišlo, žemákratšínožkya zobák, tak možná to byla i holka), jen se mi tak vybavilo, jak by bylo fajn, kdyby se už Hugo vrátil.

Hugo pojď! O Velikonocích to má lítat, včera přibylo nejvíc čápů za poslední dva týdny a to je jen začátek 2. vlny.

Re: 7:30:29

vložil: JituH čas: 2.4.2026 11:34:44Reagovat
Jinak si z nás snad dělají srandu...I včerejší návštěvník i dnešní se trefili do okýnka focení tak, že je nemáme na fotkách. Tak už nevím a nezjistíme, jestli měli kroužek aspoň na stejný nožce a nemůžeme zkusit srovnat, jestli si tu hnízdo náhodou neobhlíží ten samý.

Milín

vložil: LDčas: 1.4.2026 17:18:45Reagovat
V 15:20 a kousek bílé 2 čápy Čert vyhnal dokonce z vedlejšího komína!

Re: Milín

vložil: JituH čas: 1.4.2026 17:51:40Reagovat
To on dělá furt. Vadí mu všude. Jedu busem ze služebky po D4, bílí stojí na louce, Čerta jsem neviděla. Dneska ne, ale před dvěma týdny se s nima pásl u týdny dálnice.

Re: Re: Milín

vložil: JituH čas: 1.4.2026 17:52:37Reagovat
Týdny tam skočily z vůle mobilu, ne mojí:))

Re: Re: Re: Milín

vložil: Zora čas: 2.4.2026 08:53:58Reagovat
Hogo nikde, jen pár čápanců na hnízdě.
Milín, to je stále dokola. Čert se se střídá s bílými na hnízdě, na komíně, na úpravě hnízda, stále vyhání....aby nakonec nesnesl nějaké vajíčko????.

Čekání

vložil: Barča čas: 31.3.2026 18:18:51Reagovat
Zítra máme 1.dubna, svátek má Hugo a to znamená, že loni 1.4. přiletěl. Má se oteplit,tak snad už konečně doletí ♥️

Re: Čekání

vložil: Barča čas: 1.4.2026 17:08:47Reagovat
Tak dnes přibyl jen čápanec, čáp nikde ! :-D

Re: Re: Čekání

vložil: JituH čas: 1.4.2026 17:13:49Reagovat
13:17 se zastavil pachatel fleku, kamera zrovna přeskakovala. Přehupsnul tedy i hnízdo, čápnul, poupravil se a je fuč. Další nečitelná ELSA.

Fotogalerie

vložil: JituHčas: 31.3.2026 12:35:47Reagovat
Funguje Vám nebo je chyba jenom u mě? Ráno jsem se tam nemohla dostat vůbec, teď jakože jó, ale obrázky se nenačtou...už včera to trochu zlobilo (otevřela se třeba půlka), ale dneska nevidím fakt nic.

Re: Fotogalerie

vložil: LDčas: 31.3.2026 13:16:18Reagovat
Fotky se mi vůbec nenačtou a zkušenost s 'dvojím vysíláním' podobná. :-(

Re: Re: Fotogalerie

vložil: LDčas: 31.3.2026 16:41:43Reagovat
Už to všechno 'šlape', děkujeme a jsme ve střehu až někdo přiletí!

Re: Fotogalerie

vložil: Zora čas: 31.3.2026 13:03:06Reagovat
Já měla něco podobného.Ale teď se zdá, že přenos je OK.

Re: Fotogalerie

vložil: Janačas: 31.3.2026 12:54:24Reagovat
Dobrý den, také se mi nic nenačte, a když jsem včera projížděla v živém vysílání po liště, tak jsem tam poměrně dlouho viděla čápa, i v nočním vysílání. Jenže při samotném živém vysílání ne. Jakoby tam probíhalo nějaké dvojí vysílání v odlišném čase ...

Re: Re: Fotogalerie

vložil: JituH čas: 31.3.2026 21:21:05Reagovat
Tohle je asi problém youtubu, stává se to i Makově. Jeřáb Jonáš už je tři neděle zavřený, aby nerušil seznamování nového čapího páru a v tomhle lištovém zobrazení ho je pořád vidět.

Jinak díky moc za opravení galerie.

Bílý začíná bojovat

vložil: Zoračas: 30.3.2026 19:23:48Reagovat
Změna v chování bílého. Ve starém čase na kameře 18: 01: 20 hod. přiletá Čert, ale bílý se jen tak nechce vzdát a jde do boje o hnízdo. To je poprvé, co to vidím.

Re: Bílý začíná bojovat

vložil: JituH čas: 30.3.2026 21:03:31Reagovat
Pravda, díky za čas. Taky jsem ještě nezaznamenala bránění, škoda, že zrovna nebyla doma Bílá. Kdyby na Čerta zadupali dva, možná by se necítil tak sebevědomý. Teď sedí na komíně, Bílí byli (aspoň než se setmělo) ve vyhnanství na komínkách vlevo pod.

Re: Re: Bílý začíná bojovat

vložil: Eva 2čas: 31.3.2026 03:21:12Reagovat
Jo, dneska bílý bojoval, ale marně: razance Čerta je intenzivnější. Třeba ve dvou by ho dali - třeba k tomu dojde, protože ona už bude potřebovat slehnout. Věřila jsem, že když už nepřenocoval, takže zmizel. Bohužel. Jak tohle dopadne?

Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse

--- čas: 30.3.2026 14:55:35
Příspěvek není zobrazen z důvodu porušení pravidel této diskuse.

Je zpět

vložil: Evačas: 30.3.2026 08:46:50Reagovat
Okolo 7.00 je zase zpět! Co k tomu dodat....

Re: Je zpět

vložil: LDčas: 30.3.2026 10:37:14Reagovat
Ach jo, ten mě štve...je tam pořád.

Re: Je zpět

vložil: Zora čas: 30.3.2026 08:55:26Reagovat
Ach jo.

Je zpět

vložil: JituHčas: 30.3.2026 11:10:16Reagovat
to snad ne :-( Je mi jich strašně líto, byli výsostně spokojení. Dareba kazisvět, fakt. Opravdový Gargamel (tak mu říkají některý lidi na fb).

Re: Je zpět

vložil: Zora čas: 30.3.2026 12:42:14Reagovat
Máte naprostou pravdu. Ale Čert si našel hnízdo a rozhodl se tak, jak mu velí jeho pudy a instinkty.
Bohužel v neprospěch dvou bílých chudáků. Je to smutný pohled, ale ten se hnízda už nevzdá.

Musíme si říct, že je to možná v tomhle případě lepší, než kdyby bílá snesla vajíčka a vylíhla se čapata. Do toho by se přiřítil Čert. Ten bude vždy na blízku.

Už by se konečně tady na hnízdě měli objevit čápi. Nejlépe Hugo a Maru, abychom měli co pozorovat a nejen hnízdo v Milíně.

Nevíte jestli na hnízdě nad vodou v Tajo se vrátili ti dva vyhnání černí čápi nebo je to zcela nový pár?

Re: Re: Je zpět

vložil: JituH čas: 30.3.2026 15:20:30Reagovat
Ad Tajo-vúbec netuším.

A Čert: souhlasím, nevím, proč byste neměla být normální. Taky bych radši bílé, je mi jich lidsky líto, ale on jim pokoj nedá a jestli jim má hnízdění zkazit, tak radši teď než až budou mladý. Ono to včera byly takový těšínský jablíčka, je tu možnost, že Čert, kterýho se bílí moc nebáli když večer odlétal, byl jiný než ten jejich trapič-po srovnání fotek byl tenhle včera drobnější a měl jiný tvar náprsenky a je fakt, že chování na tom hnízdě bylo nejisté. A my víme přece natuty, že i Čerti jsou dva. Kde spal ten 'náš' otrapa nikdo neví, ale ráno byl hned na koni.

Je to tak, už aby se vrátili Dubeňáci, ideálně HM . A hlavně žádný Čerty už-byť i tady v okolí hnízdí:)))

Ťuk ťuk ťuk

vložil: Evačas: 30.3.2026 05:42:55Reagovat
Nechci to zakriknout, ale jsou na hnízdě a zda se, že byli celou noc........

re dubné

vložil: eva.pčas: 29.3.2026 22:40:36Reagovat
tak snad už čert odletěl definitivně hugo a maru pořád nejsou na hnízdě

Re: re dubné

vložil: JituH čas: 29.3.2026 23:06:06Reagovat
Uvidíme, zatím to vypadá nadějně...Bílí leží bok po boku v hnízdě jako na pekáčku:), nebýt těch čertovin, mohli mít už útulnou vystlanou postel. Ale to zítra vypilují, snad jim ten plivník dá definitivně pokoj.

Dobrou noc.

Ticho před bouří nebo se Čert vzdal?

vložil: JituH čas: 29.3.2026 20:07:27Reagovat
V 15:33 se Čert dozdobil a práskl do koní, v 15:41 přinesl Bílý větev, ale v tu ránu tam byl Čert (pronásledovala ho Bílá) a vyhnal ho, oba přistáli na komíně. Nicméně Čert je tam nechal a v 15:45 se začal rozhlížet a odletěl směrem přes dálnici k lesu a od té doby je pryč! Na hnízdě hospodaří Bílí, pracovali, samec dlouho odpočíval, Bílá se vypásala kvůli vajíčkům, nakonec se přihnala v 18:38 následovaná jiným bílým čápem (zřejmě samicí, protože ji létala vyhnat z komína ona), ale teď je tam klid a mír, tak uvidíme, jestli Čert jen nabírá síly na noční přepad nebo už se opravdu nechal zlákat voláním lesa a svého druhu a odletěl nadobro.

Re: Ticho před bouří nebo se Čert vzdal?

vložil: Eva 2čas: 29.3.2026 23:19:38Reagovat
Opravdu v 15.45 Čert odletěl a od té doby se neukázal! Tak snad se už nevrátí. Oba bílí se spokojeně uvelebili a leží bok po boku ve svém, snad už definitivním, domově. Takže ráno, pokud se Čert zase neobjeví, by mohla radostí snést první vajíčko :-)))) Teda, to byl teda akční film!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: Ticho před bouří nebo se Čert vzdal?

vložil: Evačas: 29.3.2026 22:53:10Reagovat
To by bylo! ani se mi tomu nechce věřit, že by ten černý bambula už konečně dal pokoj. Ťuk ťuk ťuk. Moc bych to těm dvěma přála.
Dobrou noc.

Re: Ticho před bouří nebo se Čert vzdal?

vložil: Zora čas: 29.3.2026 20:17:19Reagovat
Díky za vyčerpávající info. Že by se Čert vzdal? Moc bych to Bílým přála. Na jedno hnízdo s výhledem na dálnici je toho opravdu dost.

Včera v 15:50:03

vložil: JituH čas: 29.3.2026 10:48:21Reagovat
Koukám v galerii, že se na chviličku zastavil pocestný, ale potřeboval akorát na záchod:) a byl fuč. Jen ten flek je tam doteď (přilákal mě do galerie zjišťovat, kdo to udělal:)). Musíme se tady spokojit zatím holt s málem.

2.Čert v Milíně

vložil: JituH čas: 29.3.2026 08:07:07Reagovat
Dneska v 5:32:30 provedl druhý Čert nálet na našeho. Ale neútočil, nevrátil se. Zvláštní situace tam.

Teď jsou na hnízdě bílí. Nejlepší by bylo, kdyby si druhý odvedl Čerta do lesa kam patří.

Re: 2.Čert v Milíně

vložil: JituH čas: 29.3.2026 09:57:03Reagovat
Bohužel, je zpátky.

Re: Re: 2.Čert v Milíně

vložil: Zora čas: 29.3.2026 10:09:30Reagovat
Bohužel. Zatím žádné svádění do lesů, kam by měl patřit. Čert se rozhodl, že je tady doma.
Nebo myslíte, že by to mohla být Čertice?

Čert ví, kdo je kdo:))

vložil: JituH čas: 29.3.2026 10:39:21Reagovat
Je tam zmatek. Jedno hnízdo u dálnice a odvčera souhrn 2 ks Čertů, 3ks Bílých. To by bylo fajn, kdyby 'náš' Čert byla Čertice, nijak s tím z rána nebojoval, vlastně po něm ani nevystartoval, spíš vypadal, že se trochu bojí. Nicméně je zpátky (teda teď zrovna není nikdo nikde, ale evidentně se zlákat pryč nenechal).

Hnízda

vložil: Zora čas: 28.3.2026 17:14:58Reagovat
V Milíně stále kolotoč.
Ve 13: 50: 15 na hnízdě skuhrající Čert, na druhém klapající 2 bělouši, kteří odstrašují třetího čápa, který je asi chce vyhnat z komína. Na Čerta si netrofnul.

A tady stále čekáme na přilet M&H.

Re: Hnízda

vložil: JituH čas: 28.3.2026 21:19:36Reagovat
Skuhrající Čert pobavil:))

Jinak situace napřeszobák, co k tomu dodat. Chudáci jsou všichni. Dneska možná někam musí Bílá položit vajíčko a na hnízdo nemůže, teď tam vládne Čert a tváří se jako mistr.

Kroužek návštěvy

vložil: JituHčas: 27.3.2026 14:29:27Reagovat
Teď asi bez šance přečíst, kamarádka je na to moc šikovná a nečte z mobilu, ale taky se jí nepovedlo, je blbé světlo teď...pokud vydrží do rána a bude i dopoledne sluníčko, tak by to možná šlo, to se daly kroužky číst líp.

Dostala se jen k poslednímu číslu, asi 1. Písmena i první dvě bez šance. Ale zkuste taky, kdo umíte a můžete. Je to většinou moc hezký příběh, když se podaří spárovat čápa s rodným hnízdem.

Anebo kdyby se tu vyskytla paní Jana s tím bájo foťákem, co od mí máme mraky vzpomínek hlavně na loňskou trojku :-) Tak uvidíme.

Přílet

vložil: Matysek-Martinkačas: 27.3.2026 14:05:32Reagovat
Dnes ve 13:17 přiletěl čáp a vítal hnízdo :) , že by už pan domácí???

Re: Přílet

vložil: JituHčas: 27.3.2026 14:09:40Reagovat
bohužel ne...jak píšeme níž. Domácí kroužkovaní nejsou a mládě 2024 to být nemůže, mělo kroužek na druhé nožce. A stejně by se takhle s hnízdem už asi nevítalo.

Pan čáp

vložil: Zdenkačas: 27.3.2026 13:46:57Reagovat
Hugo ani Mary kroužky neměli? Ale na zadičkách má Mickey Mouse.

Re: Pan čáp

vložil: JituHčas: 27.3.2026 13:55:44Reagovat
Nene, Hugo ani Maruška kroužkovaní nebyli. Koukám na starý fotky a Otík to taky není, toho okroužkovali na P nožku. Tenhle má na levý. Tak dobrý :-)) Uvidíme, jestli se to někomu povede přečíst. Choval se nicméně velmi odhodlaně, další falešný vítač :-))

Re: Re: Pan čáp

vložil: Zoračas: 27.3.2026 14:16:38Reagovat
Ale fešák! Aspoň hnízdo není tak prázdné.

Návštěva číslo 3 ?

vložil: Barča čas: 27.3.2026 13:28:30Reagovat
V 13:17 přílet čápíka s kroužkem, takže asi jenom host....♥️

Re: Návštěva číslo 3 ?

vložil: JituH čas: 27.3.2026 13:41:15Reagovat
Ten je hezký:) Škoda, že přečíst kroužek je pro mě aspoň nemožný. Nepovede se někomu?

Re: Re: Návštěva číslo 3 ?

vložil: JituH čas: 27.3.2026 13:43:56Reagovat
Ale přiletěl velmi sebevědomě, doufám, že to není Otík:)))

Re: Re: Re: Návštěva číslo 3 ?

vložil: Barča čas: 27.3.2026 13:57:50Reagovat
Otík měl kroužek na pravé nožce, teď jsem to zkoumala na fotogalerii..Ale je krásnej :⁠-⁠)

Hnizdo

vložil: Evačas: 27.3.2026 10:38:46Reagovat
Abych se přiznala, já už se skoro ani nedívám co se děje na obou hnizdech. Je to strašně frustrující. Už se mi i dneska zdálo, že v Dubnym seděl Hugo a půlka Dubneho stala u kostela.....honem jsem koukla na stránky....No a co, nic. Milín, to je kapitola sama pro sebe..... těch dvou je mi moc lito. Je to prostě příroda. Už to trvá moc dlouho. Přesto držím palce....

Re: Hnizdo

vložil: Zoračas: 27.3.2026 11:36:53Reagovat
Včera na You Tubě hnízdo v Storchennest Kirchzarten je naprosto zapadané sněhem a stateční čápi se střídají v tom sněhu a chumelenici zahřívat 4 vajíčka.
Milín stále dokola.

Kam ta bílá slehne?

vložil: Eva 2čas: 27.3.2026 01:33:21Reagovat
Jak tak občas koukám na tu milínskou rošádu, tak si říkám, kam asi ta bílá slehne? Čert by vajíčka určitě zničil, to je jasný - ale vědí, cítí to tak i oni? Kdyby mělo ke snůšce asi dojít? Zaseto už mají na 100 vajíček :-)

Re: Kam ta bílá slehne?

vložil: JituHčas: 27.3.2026 09:57:33Reagovat
No, najde si místo, kam si aspoň sedne...tak, jako tolik 'svobodných' matek před a po ní :-( Akorát je smutný, že ona partnera má a oba by chtěli, to je fakt dojemný, jak využijí každou volnou chvilku, kdy můžou stavět. Vajíčko bude každým dnem, asi i to je pudí víc nosit ty klacíky, předtím to tolik nedělali, jak poslední tři dny.

Re: Re: Kam ta bílá slehne?

vložil: Eva 2čas: 27.3.2026 15:30:58Reagovat
No jo, ale když slehne na komíně či v hnízdě, tak Čert bude tam či tam ta vajíčka 'ovládat'. Raději nedomýšlet další.......... Mohl by se pak za této situace v těch dvou bílých objevit mateřský pud a mohli by ho společně vyhnat, ale i tak by on stále dotíral a chtěl ta vajíčka shodit. Anebo by holt měli rezignovat a najít si jiné místo. A on by osiřel mezi 2 místy.... Co na to ornitologové?

Re: Re: Re: Kam ta bílá slehne?

vložil: JituHčas: 27.3.2026 17:07:54Reagovat
Ti to určitě ví, hnízdo je pod kamerou a takovou libůstku si nedají ujít, ale určitě nic dělat nebudou...to je prostě příroda. Co nejhoršího se stane...jednu sezónu prostě bílý pár vynechá. Je to smutný a škoda, ale jiná možnost se udělat nedá, určitě ne legální. Navíc zrovna černý čáp je silně ohrožený a chráněný druh, do toho vůbec nikdo zasahovat nebude, byť se chová nenormálně. Na fb padaly návrhy na to Čerta uspat a odvézt do lesa...to je vyloučené, létající zdravé zvíře nechytíte, čáp má únikovou vzdálenost max 30m a chytit se nenechá a uspat taky ne, navzdory své poměrné mohutnosti nemá tolik svaloviny, takže by bylo obtížné ho trefit uspávačkou a mířit do letových svalů je nebezpečné, čáp by mohl zchromnout a nelítat nikdy.

Re: Re: Re: Re: Kam ta bílá slehne?

vložil: Eva 2čas: 28.3.2026 17:00:25Reagovat
Jasně, takže z toho plyne, že když ti dva neodletí na jiné hnízdo, kde může naklást vajíčka, takže za týhle šikany Čerta ta vajíčka někde snese, ale čápátka neodchovají, protože není vyloučeno, že on ta vajíčka zlikviduje, což nejspíš udělá. Mě by zajímal názor ornitologa, proč on se tak chová, co znamená to jeho 'kvílení' a zdali je jeho chování 'normální'?

Bílí pracanti

vložil: JituHčas: 26.3.2026 06:57:29Reagovat
od 6:19 pořád, ti dva chudáci pilně uklízí hnízdo, staví ohrádku, nejdřív letěli s větvema rovnou na komín, ale všimli si, že je hnízdo volné a tak se tam vrátili. Jsem zvědavá, kdy je zase rozpráší Čert a všechno jim zničí :-(

Re: Bílí pracanti

vložil: LDčas: 26.3.2026 10:49:35Reagovat
To je nekonečný příběh; 10:47 je zase vyhnala ta černá smršť. :-(

Re: Bílí pracanti

vložil: Zoračas: 26.3.2026 08:27:36Reagovat
Je to smutný pohled. 7:42 přinesl bílý taťka plný zobák sena, v rychlosti začala úprava hnízda a do jedné minuty tu byl Čert.

Re: Re: Bílí pracanti

vložil: JituHčas: 26.3.2026 09:19:38Reagovat
To bylo neuvěřitelný, nevím, jestli to tak časuje náhodně nebo schválně, ale sotva se sameček přiblížil k samici na páření, přiřítil se, jeho smetl a jí pomalu skočil na záda sám. Tohle asi fakt nikdy neskončí, je to k vzteku, ale mám obavu, aby tam někomu neruply nervy a nesejmul ho. Je to fakt moc smutný pohled, oni by tak strašně chtěli, jsou tak vděční, když se můžou starat o hnízdo a připravovat si domov...využijí každé volné chvilky.

Re: Re: Re: Bílí pracanti

vložil: Zora čas: 26.3.2026 10:57:52Reagovat
Asi v 10 : 32 se zdá, že Čert dole něco pozoruje a má z toho obavu. Nakonec odletí.

re dubné

vložil: eva.pčas: 25.3.2026 21:02:15Reagovat
18 42 hodin přilétl na nízdo v milíně bílý čáp a vyhnal černého čápa ale dosud se nevrátily s partnerkou na hnízdo

Re: re dubné

vložil: JituH čas: 25.3.2026 21:31:29Reagovat
No, to je zajímavá situace, mně totiž přišlo, že ho vyhnala samice, ona je málo melírovaná, na rozdíl od samce, ten má křídla nápadně světlá. Obletěla kolo a přistála na jednom z komínků na budově vlevo.18:57:35 potom na druhém přistál samec a bylo vidět, že tam stojí až dokud nepřepla kamera na IR a už to nešlo.

Re: Re: re dubné

vložil: Jitučas: 25.3.2026 21:39:47Reagovat
18:56:59 se před kamerou prohnal bílý (ten druhý, první byl pořád na místě už od té 42.minuty) a stíhal ho černý, všimla jsem si toho až dodatečně. Ale nechal ho vklidu přistát na tom komínku a sám někam zmizel. To by bylo nejlepší, kdyby to už vzdal.

Tak nic

vložil: JituH čas: 25.3.2026 22:23:09Reagovat
21:51 na komín bílý pár, 21:53 přelétají na hnízdo, po 20s smeteni Čertem a nastává obvyklý status: vyhnanci na komín, Čert vládne na hnízdě. Tak dobrou noc.

Milín

vložil: LDčas: 25.3.2026 11:48:21Reagovat
Díky Vám JituH, Evo, Zoro, sleduji i Milín. Příroda je neuvěřitelná. Držím palce bílým!

Re: Milín

vložil: Jolanačas: 25.3.2026 14:36:41Reagovat
nevíte někdo, jestli ten komín má podložku? já jenom trnu, kdy tam někdo z nich spadne dovnitř....

Re: Re: Milín

vložil: Zora čas: 25.3.2026 16:33:46Reagovat
Četla jsem v diskuzi u nějakého čapiho hnízda, že tenhle komín je funkční a proto bylo hnízdo postaveno pro čápy vedle. V horním konci komína je prý mříž, aby do komína nepadaly ptáci.
Už jsem se o tom tady zmiňovala. Víc o tom také nevím.

Re: Re: Re: Milín

vložil: JituH čas: 25.3.2026 17:59:16Reagovat
https://projekty.birds.cz/capihnizda/hnizdo/454

Tady na mapě je situace vidět, to je fakt luxusní hnízdo. Překvapilo mě, jak nízký je ten komín, takhle z kamery to vůbec nevypadá. Anebo že by to byl optický klam?

Re: Re: Milín

vložil: JituH čas: 25.3.2026 15:24:19Reagovat
Podložku nemá a jak se tuhle řvali 3 bílí, tak tam jeden dokonce zahučel, koukala mu jen hlava. Ale vyletěl ven a někdo potom psal, že snad uvnitř je nějaká vložka, takže úplně na dno spadnout nemůžou, ale nebezpečí to představuje, můžou se šeredně polámat a hnízdo tam taky neudělají:(

Re: Milín

vložil: Jarka čas: 25.3.2026 14:35:53Reagovat
Taky Milín sledují, a říkám si jak tohle asi dopadne

Re: Milín

vložil: Zora čas: 25.3.2026 13:42:04Reagovat
Opravdu zajímavé. Jak dlouho asi vydrží čápi takhle stále přilétat a zase odlétat. Stále být ve střehu. Asi dlouho.

Re: Milín

vložil: JituHčas: 25.3.2026 13:03:17Reagovat
je to opravdu veliká zajímavost a jak psala tuším Zorka-než přiletí naši čápi, je to zpestření.

Zamilovaný Čert

vložil: JituH čas: 24.3.2026 21:05:50Reagovat
Tak jsem dneska různě pátrala, něco mě napadlo a před chvílí jsem náhodou narazila na fb na potvrzení, že by tam teorie nemusela být úplně marná.

Čert totiž toká, to děsný pištění, co připomíná rozflákanou žábu na nafukování matrace a svůdné ;) pohazování hlavou, má přilákat samici. Ta Milínská se prý jmenuje Terezie. On si ji prostě vyhlídl a nedá jim pokoj. Rád by zahnal samce a partnerku si nechal, ale jak oni jsou pořád spolu, je každý jeho nálet 'útokem' i na ni.

Re: Zamilovaný Čert

vložil: Evačas: 25.3.2026 08:14:28Reagovat
Dobre ráno, Jitu já nevím, ale to se mi zdá být trochu přitazeny za vlasy. Že by se capi takhle snažili si přetahovat 'manzelky'? To je asi vtip a blbě jsem to pochopila. Nebo to takhle může fungovat? Pořád se přikláním k tomu, ze ten trumpeta je úplně mimo a pudy mu říkají, tak už máš hnizdo a pekne ho oprav, mamka už je na cestě..... ono totiž, si myslím., kdyby byl bílý a takhle se choval, byla by o hnizdo sice asi veliká bitka a on by ji vyhrál.....tak bychom kolem toho nedělali takový vlny........on je Čert, ale tak nějak se chová normálně. Nevím, možná...

Re: Re: Zamilovaný Čert

vložil: Zoračas: 25.3.2026 08:35:25Reagovat
Já se také spíš přikláním k názoru, že zkrátka čeká na nějakou černou mamku a bílé čápi bere jako hrozbu. Už to tady Jitu psala, že bílí čápi se bojí černých.Ale možná by ten bílý pár měl být statečnější a bojovat o hnízdo. Ale oni odletí ještě dřív, než se jen Čert přiblíží. Tady nemůže zahnízdit ani jeden z nich.

Re: Re: Re: Zamilovaný Čert

vložil: JituHčas: 25.3.2026 10:26:39Reagovat
Bílí se ho bojí, protože vůbec nerozumí řeči jeho kmene...navíc tedy on je fakt šílenec...pořád tu taktiku zastrašování piluje, včera tam byla taková pohoda a on se přiřítil zespoda, vůbec o něm nevěděli, totálně je rozmetal. V noci potom jsem koukala, že se pokusili vrátit na hnízdo (on kraloval na komíně) a když to zjistil, hned je vyhodil.

Technicky je to diskutabilní kdo by vyhrál, bílý čáp je poněkud těžší a robustnější, tedy asi by měl být silnější, ale (co jsem vyčetla, fakt o čertech nevím nic), tak černý by měl být mnohem agresivnější. A že bílí se prát umí, ne že ne :-) A jsou dva na jednoho, kdyby do toho šli...jenže oni to prostě neví, no a my bychom jim poradili, ale o naše rady nestojí :-))

Co se samice týče: jako jo, kdyby mu tam přeletěla černá, tak úplně nepochybně by dal přednost páření s jedincem svýho druhu, to vůbec není téma. Jenže neletí a asi nepřiletí, protože Čert je tam, kde být vůbec nemá. A chová se tak, jak se chovat nemá. Nebojí se civilizace, vklidu se prochází podél dálnice a sbírá z louky kobylky. On? Který má být v hlubokém lese a číhat na rybičky v potoce? Takže pokud jeho samice nepřichází a on vidí bílou (kterou možná zná, nemyslím tuhle konkrétní, ale jako druh), zavelí mu pud ji získat pro sebe a zkusit to aspoň s ní. Loni a předloni byly zaznamenaný hnízda, kde se spárovat pokusili, tuším v Cerekvi (nevím které) nakonec bílý černýho vyhnal a zahnízdili sami, někde se to povedlo a byli z toho dokonce hybridi (dají se vygůglit, jsou docela legrační :-)). Pravděpodobně ale neplodní. Nicméně totální překážka to není a těžko říct, jak to příroda a rozmnožovací pud vyhodnotil, jestli není lepší bílá vedle, než černá nikde...To ječení a předklony hlavou by měla být analogie klapání a záklonu hlavy u bílých.

To je zas elaborát, omlouvám se. Jsem moc zvědavá, jak to tam nakonec dopadne.

Re: Re: Re: Re: Zamilovaný Čert

vložil: Evačas: 25.3.2026 14:17:42Reagovat
No asi by chtěl tu Terezku. Je hodně vytrvalej. Jak píšeš, že se mohou pařit mezi sebou to jsem myslela, že to nedělají. Tak podle toho co jsi vyčetla, delaji, výjimečně, ale jo.Tak tu máme v Miline výjimku. Ach jo Čerte on ti ji pan Čápák neprenecha. Jak mu to říct. Je průšvih, ze ti dva by potřebovali už zahnizdit. Všechno je špatně! Všichni tři jsou palicaci a nechtějí se toho krásného hnízda vzdát. Jak tohle dopadne???
Jitu děkuji za informace. Zase jsme o něco chytřejší.

Čert stále na hnízdě v Milíně

vložil: Zora čas: 24.3.2026 14:54:16Reagovat
Bílý pár si opravdu na vedlejším komíně začal stavět hnízdo. Po 14hod.je vidět, že nosí klacky a staví. V komíně pod jeho konce je prý nějaká mříž. To bude nepříjemné, tady nevydrží ani sedět čápice, natož vajíčko. Ale snad je to dobře, tady to půjde stále stejně dokola.Už jsou z toho všichni tři asi unavení. Čert bílým překazit i jejich milostné hrátky.
Prý všechny záchranné stanice ani v EU nekroužkují stejně. Vylíhnuté v ZS ano, ale starší např.po úraze už nemusí. Bůhví od kudy Čert přiletěl.
Je to zajímavé pozorování, do doby, než se objeví čápi zde na hnízdě.Snad se dočkáme.

Re: Čert stále na hnízdě v Milíně

vložil: JituH čas: 24.3.2026 17:28:34Reagovat
17:11 je totálně rozprášil, chudáci si užívali idylku, taťka ležel, samička ho oďopkávala...Čert se přiřítil zespoda ze zálohy, zastihl je totálně nepřipravené, musím říct, že taktiku trollení vychytal dokonale.

Jaká touha po hnízdě to musí být, když nesbalí svých pět klacků a nenajdou si klidnější místo:(

Re: Re: Čert stále na hnízdě v Milíně

vložil: Jarka čas: 24.3.2026 19:11:28Reagovat
Je tma a bílý pár nikde, ten černý hajzlík sedí na komíně

Od Čerta ke konipasovi :-) 8:30:50

vložil: JituHčas: 24.3.2026 08:34:33Reagovat
Aspoň malá třasořitná návštěva na našem hnízdě. Pobyl asi dvě minuty a už je pryč.

Čert opět v Milíně

vložil: Zora čas: 23.3.2026 19:05:02Reagovat
18:04:21 a Čert je tu znova. Opět stejná situace. Ach jó.

Re: Čert opět v Milíně

vložil: Jarka čas: 24.3.2026 12:10:56Reagovat
Ten čert je pěkný divoch, koukám a on kraluje na hnízdě a ten pár sedí na komíně, kouknu za čtvrt hodiny a pár fuč a čert sedí na komíně. Na tom komíně je taky hnízdo nebo je to jen komín?

Re: Re: Čert opět v Milíně

vložil: JituHčas: 24.3.2026 12:39:59Reagovat
bohužel je to prý jen komín, není tam podložka a dokonce není ani zabezpečený, psali na fb, že včera při té bitce tam jeden málem zahučel, doslova mu koukala jen hlava, naštěstí vyletěl sám.

Re: Čert opět v Milíně

vložil: jarkatčas: 24.3.2026 07:01:02Reagovat
Včera odpoledne jsem na hnízdě viděla bílou rodinku, pak kouknu navečer - a rodinka fuč a na hnízdě kraluje čert, a teď ráno bílí nikde a čert se šlechtí na komíně

Re: Re: Čert opět v Milíně

vložil: JituHčas: 24.3.2026 07:25:29Reagovat
Podle kamery je to pořád stejný...6:42 Čert naznal, že už se na vedlejším komíně naseděli dost a letěl je tam rozprášit. Teď kraluje vedle, hnízdo je prázdné. Ale pokud nebude na lovu, nenechá je tam a stejně i tak, k ničemu to není, to, že si na hnízdě sem tam vrznou, je akorát smutný, protože samička brzy začne snášet a kam to chudák položí...

Re: Čert opět v Milíně

vložil: JituH čas: 23.3.2026 19:35:37Reagovat
No, to je marný. Hlídá oba komíny, musí to i jeho vyčerpávat. Je to mizera, ale nešťastník, je mi ho líto.

Čert v Milíně

vložil: JituHčas: 23.3.2026 16:06:56Reagovat
Kopíruji (a neopravuji, takže všem, co jsou jako já tak trochu grammar nazi se omlouvám předem) z fb. Je tam rozebrán z etologického hlediska milínský problém a myslím, že dost trefně.

Milín Černý čáp a pár čápa bílého????

Černý čáp mohl projít záchrannou stanicí. Pokud byl v kontaktu s lidmi od mláděte, ztratil přirozený ostych z civilizace a vyhledává hotová hnízda. Staré lesy s klidnými potoky mizí. Mladý nebo slabší jedinec může být vytlačen z lesa zkušenějšími samci a v nouzi zkouší obsadit první volné hnízdo. Ornitologové v poslední době pozorují, že čápi černí začínají hnízdit méně skrytě a blíž k lidem, protože jejich populace roste a ti otřelejší jedinci zjištují že hotová hnízda jsou mnohem stabilnější a bezpečnější před predátory. Pozoruje se větší tolerance k lidem , podobně jako se to stalo kdysi u čápů bílých. Pro pár čápů býlích je to neznámí vetřelec. Zatímco býlí čáp je zvyklí na rituální souboje s vlastním druhem, černý čáp pro ně představuje neznámou hrozbu. Vizuální šok: tmavé peří, jiný způsob signalizace ( pohyby krku, klapání, zvuky) nerozumí jeho řeči těla což v nich vyvolává opatrnost místo přímého útoku. Býlí čáp je nejspíše v šoku z vetřelce kterého nezná, něco tak odlišného okupuje jejich domov . Čáp černý je daleko větší agresor co se bojů týče.

Re: Čert v Milíně

vložil: Alenačas: 24.3.2026 09:10:09Reagovat
JituH, můj názor, nikomu nevnucuji, je že, Ćert, když nemá kroužek nemohl projít ZS, ti si je kroužkují z pochopitelných důvodů.

Re: Re: Čert v Milíně

vložil: JituHčas: 24.3.2026 10:15:02Reagovat
Máte pravdu, je to argument proti...ale fakt nevíme. Pokud (opravdu pokud, hypoteticky) prošel ZS, tak nevíme kde, vlastně v jakém státě ani, třeba všude taková praxe není. Jisté je, že se chová fakt divně a vysvětlení, že během života přišel do kontaktu s bílými čápy (ale tihle divocí s ním ne), je hodně logické.

v mapě je navíc vidět, že se v Milíně objevil už v roce 2024, takže se vrací, i když tam svoje poslání vlastně nemůže naplnit. Je chudák pořádně popletený.

jinak jsem koukala, že bílí si začali nosit na komín větve a možná se pokusí postavit nové hnízdo. Asi marná snaha, on je stejně nenechá, ale taky je to zajímavé pozorovat, že se snaží přizpůsobit.

Re: Čert v Milíně

vložil: Evačas: 23.3.2026 19:51:50Reagovat
Ten článek z fb je výstižný. Koukám na toho čertíka a je mi ho líto, nejsem žádný odborník...ale myslím, že je chudák cely zmatený a neví kam patří. Jsem přesvědčená, že to neni z jeho strany žádné zlomyslne chování. Má to nastavený tak, byl jsem tu dřív a je to moje. Zrovna tak je mi moc líto těch dvou bílých. Ti chtějí domů..... bohužel s tím my lidi nic neuděláme, je to příroda. No, tak jsem si tu zamudrovala a je mi z těch třech smutno. (On se mi ten Čert totiž taky líbí) tak vsem hezky večer????

Re: Re: Čert v Milíně

vložil: JituHčas: 24.3.2026 06:34:39Reagovat
Přesně tak Evi, není zlý, řídí se jen instinkty (ostatně žádný čáp není 'zlý' ve smyslu zlomyslný, falešný...tak jak to chápeme jako lidi). Ani matka co eliminuje svoje mláďata, ani cizák, co obráží hnízda a vyhazuje vejce. Všem jen velí instinkt, v tom druhém případě třeba poškozený, ale to zvíře nepřemýšlí stylem 'co bych udělal hnusnýho, á, vejce, tak to zlikviduju, to je bude mrzet nejvíc'. Pud mu velí obsadit hnízdo a vyhodit cizí vajíčko a už 'nepřemýšlí', že sám nemá partnera a svoje tam mít nebude. Tenhle je taky zmatený, pravděpodobně se v něm mísí instinkty s naučeným a odkoukaným chováním a neví, co si počít. Bohužel, nakonec to bude malér pro všechny, bílí by udělali nejlíp, kdyby odtáhli a našli si jiné hnízdo, chtějí-li zachránit sezónu, ale to oni neví, no :-)

Re: Re: Re: Čert v Milíně

vložil: Zora čas: 24.3.2026 08:35:03Reagovat
Naprostý souhlas jak píše Jitu a Eva. Jak je Čert ale od brzkého rána pracovitý. Celé hnízdo si opravuje a jde mu to dobře. A ty dva bílé chudáky bere jako hrozbu. Instinkt je silný.
Ale že by přiletěla Čertice, to asi moc nepřichází v úvahu.

Re: Čert v Milíně

vložil: Zora čas: 23.3.2026 16:25:56Reagovat
Díky za vysvětlení. 14.51. Čert odletěl a zdá se, že na hnízdě panuje klid a pohoda.

Re: Re: Čert v Milíně

vložil: JituHčas: 23.3.2026 16:45:05Reagovat
A ještě jedno, od etoložky, která se zabývá přímo černými čápy.



zvyknú sa takto správať čierne bociany odchované v blízkosti bielych bocianov (zle pre tohto jedinca - zle pre tam hniezdiace biele bociany)

dôvod môže byť najpravdepodobnejšie ten čo som napísala (s krúžkovanými jedincami sa to potvrdilo - boli zo ZS, vychované spolu a/alebo v blízkosti bielych bocianov a nastal mix inštinktívneho/vrodeného a naučeného/odkukaného správania)

Válka na hnízdě v Milíně

vložil: Eva 2čas: 23.3.2026 14:15:35Reagovat
To jsem ještě nikdy neviděla, co se rozhořelo na hnízdě v Milíně. Černý čáp, přezdívaný po právu Čert, doslova šikanuje bílý pár, který si chce na hnízdě založit rodinu. Ledva si však místo na hnízdě vybojují, přiletí Čert a oba odtud vyžene. Avšak vyhání je i na azylovém komíně, v podstatě okupuje 2 hnízda najednou, je agresivní a přemůže tak lehce i ty dva bílé milence. Vypadá to jako rasová válka :-) Jak tohle dopadne????:
https://www.dubne.cz/zive-prenosy-webkamery/capi-hnizdo-2026/capi-hnizdo-2026.html

Re: Válka na hnízdě v Milíně

vložil: Eva 2čas: 23.3.2026 14:54:24Reagovat
... dejte si to od 13.56 hod. Do hry vstupují další 2 čápi a horror začíná.....

Re: Re: Válka na hnízdě v Milíně

vložil: Zora čas: 23.3.2026 15:34:22Reagovat
Tam se teda od 14hod.dějou věci.

Re: Re: Válka na hnízdě v Milíně

vložil: Zora čas: 23.3.2026 15:33:57Reagovat
Tam se teda od 14hod.dějou věci.

Re: Re: Válka na hnízdě v Milíně

vložil: Zora čas: 23.3.2026 15:33:34Reagovat
Tam se teda od 14hod.dějou věci.

Re: Re: Re: Válka na hnízdě v Milíně

vložil: Zora čas: 23.3.2026 15:39:19Reagovat
Omyl a omyl. Tolikrát jsem to nechtěla poslat.

re dubné

vložil: eva.pčas: 22.3.2026 19:05:50Reagovat
je my do breku z milínského páru jak smutně sedí vedle a nemůžou domů ten zatracenej čert at táhne odkat přiletěl

Re: re dubné

vložil: JituHčas: 22.3.2026 20:58:23Reagovat
Čert je fakt pekelník, já vím, že by se to mezi čápomily říkat nemělo, ale fakt nejsem jejich fanda a ty strašný zvuky co vydává:)) Je mi trochu líto i jeho, má evidentně nějaký problém, včera jsme ho viděli lovit na louce u dálnice a to ve společnosti těch dvou bílých chudáků...prostě všechno špatně. Lokalita, potrava, chování a jako bonus zmar pro běláky. Snad kolem poletí nějaká hezká černá slečna co to má srovnaný a vezme tohohle ukníkanýho plivníka hezky do lesa, kam patří:)

Re: Re: re dubné

vložil: Zora čas: 23.3.2026 09:08:12Reagovat
Čerta je mi trochu líto, asi není v pořádku. Ne všechna zvírata jsou nám sympatická. Ale je pravda, že za normálních okolností by byl už někde v lese na hnízdě. Ale co je dnes normální. Tak snad kolem opravdu poletí nějaká černá nápadnice. Někteří čápi už ani neodlétají, velká část zimuje na smeťáku ve Španělsku. I o tom se psalo v souvislosti s ptačí chřipkou čápů.

27.2.2026 vyšel článek na ČT 24
'Ptačí chřipka zabíjí stovky čápů ve Španělsku.Teď začíná jejich migrace do Česka.'
Myslím, že to šlo i TV.

: re dubné

vložil: JituHčas: 23.3.2026 12:43:53Reagovat
Je to pravda, no...a hezky řečeno, ne každé zvíře je nám sympatické. Černý má tedy u mě z dneška další vroubek :-), v 8:11 napadl hnízdo ve Španělsku v Tajo a zničil obě vajíčka, podle toho, co z nich teklo, už byly vcelku nasezený:-/ Nakonec se tam udřepl a hnízdo obsadil. A Milínskej dneska opět vyrazil bílýho. Ale je to příroda a můžeme jen pozorovat, taky zajímavý. I když u těch v Milíně je to fakt problém, co se tomu čápovi stalo, jestli vyrostl u lidí, kdoví...ale chová se prostě mizerně.

jinak psali na chatu v MB, že v Turecku je nějaký extra psí počasí a spousta čápů tam uvízla. Tak se možná bude opakovat situace z loňska, kdy na plno hnízdech už byly nové páry a lítalo peří i vejce.

Re: : re dubné

vložil: Zoračas: 23.3.2026 14:28:19Reagovat
V Tajo je úžasné hnízdo nad vodou na skále, ale teda dějí se tam věci každý rok. Jak se chováme k sobě my lidé....
Černý v Milíně je opravdu zvláštní. Možná ho někde dokrmovali lidé, že se takhle usadil blízko nich. Jinak opravdu nových párů je dost. Bude to ještě zajímavé. Doufejme, že v dobrém. Hlavně bych už tady viděla ráda naší dvojici.

Milin

vložil: Evačas: 22.3.2026 14:06:41Reagovat
Ten černý čert v Miline si to hnizdo pořád hlídá
Ti dva chudáci sedí pořád vedle na komine a chtějí domů, ale odtud je taky vyhání. To jsem zvědavá kdo to vyhraje????. To je trouba, vždyť ho tam jeho partnerka asi nenajde. Dubny pořád nic....kdy se vrátili minule? Ještě mají čas?

Re: Milin

vložil: JituHčas: 22.3.2026 21:14:19Reagovat
Proti loňsku čas mají, Hugo asi 1.4. a Maru 9.4.(z tohohle dne mám první společnou fotku, tak jestli dřív, tak mezi)...ale loni byla migrace zpožděná, čápi obecně přiletěli dýl. Resp.byla taková roztahaná, první vlna to stihla a druhou zdrželo v Turecku a Bulharsku nějaký sněžení, pokud si dobře vzpomínám. Uvidíme, ještě zdaleka všichni doma nejsou;)

7:43:57

vložil: Zoračas: 22.3.2026 08:12:11Reagovat
Další přílet čápa na hnízdo. Vyčapnul se a za chvilku odletěl. Ale kdo to byl....?

Re: 7:43:57

vložil: Zoračas: 22.3.2026 08:27:25Reagovat
8:08:52 hod. se zdá, že ho něco vystrašilo a odletěl.

Re: Re: 7:43:57

vložil: JituHčas: 22.3.2026 10:04:01Reagovat
Tipuju, že to byl jen návštěvník. Hnízdo vůbec nepozdravil, koukal jak sůva z nudlí:) Tak uvidíme, jestli se vrátí. Takové aspoň máme rádi, že víme, na čem jsme, když se chovají jako pocestní a ne jako falešný domácí:))))

re dubné

vložil: eva.pčas: 21.3.2026 15:14:34Reagovat
jupí v milíně je už čapí pár

Re: re dubné

vložil: Evačas: 21.3.2026 16:18:51Reagovat
Už je tam zase černý. Teď je vyhnal.......

Hnízdo stále prázdné

vložil: Zora čas: 19.3.2026 16:35:35Reagovat
Tak to asi nebyl ani Hugo ani Maru. Přiletěl, přespal, odpočinul a asi zase pokračoval dál.

Re: Hnízdo stále prázdné

vložil: JituHčas: 19.3.2026 17:22:45Reagovat
Nojo...proto jsme je nemohli poznat:)) Achjo, už ani ti čápi nejsou, co bejvali...poutníci se chovají jak učebnicoví domácí, v Bohuslavicích Puntička obsakuje Bohdana tak často, že letos asi snese vejce on...co ještě přijde?:)))

Re: Re: Hnízdo stále prázdné

vložil: Evačas: 20.3.2026 08:07:27Reagovat
Jitu,teď jsem se tu nasmala, jak si ho Punticka ochočila. Taky si občas čtu co je nového v Bohuslavicich.... jj Punticka se snaží. Je mi ji skoro líto, co bude jestli se vrati Bohunka. Ale hlavně aby se vrátili M&H.

Re: Re: Re: Hnízdo stále prázdné

vložil: Zora čas: 20.3.2026 11:33:00Reagovat
Musím říct, že jsem se také zasmála nad reakcí Jitu.
Nahlížím, stále prázdno. Ale myslím, že je ještě čas. Prázdných hnízd je ještě plno. A možná je lepší když vajíčka budou později než dříve. Mám dojem, že na některých hnízdech v Německu už jsou.

To je divny

vložil: Evačas: 18.3.2026 11:47:27Reagovat
Tohle je nějaký divný. Od 6.30 byl na hnízdě jen jednou asi 5 min.pak už se tam neukázal....to vypadá, že to je jen někdo kdo přiletěl si odpočinout a přespat? Snad se pletu...

Re: To je divny

vložil: JituHčas: 18.3.2026 13:01:46Reagovat
No, je to zvláštní. Tak varianta B jak říkám: přeslušný vítač :-D Loni byl jeden takový ve východních Čechách, obešel všechny hnízda, každý pozdravil, nepočápil, přespal a zase odletěl. A všude po něm zůstaly modrý kolečka v mapě :-))

uvidíme jestli se vrátí, třeba je jen opravdu vyhládlý a chce se pořádně napucnout.

Re: Re: To je divny

vložil: Johana čas: 18.3.2026 20:39:11Reagovat
Nikdo na hnízdě

7:24:05

vložil: Zora čas: 18.3.2026 09:41:16Reagovat
Náš čáp se na chvíli zastavil na hnízdě, něco poopravil a odletěl. Možná Hugo?
Uvidíme.

Hugo nebo Maruska?

vložil: Evačas: 18.3.2026 07:23:20Reagovat
Ahoj všichni. Tak kdo je to? Asi si budeme muset počkat na přílet druhého čapika než to zjistíme. Já to vidím na Marušku.??....No ještě to bude napínavé.....tak jim držme palce, aby ten druhý co nejdřív přiletěl. ❤️

Re: Hugo nebo Maruska?

vložil: JituHčas: 18.3.2026 09:17:22Reagovat
Já 'to' vidím taky spíš na Marušku, kdyby mě někdo nutil do odpovědi a musela jsem se vyslovit, ale úplně jistá si nejsem. Přijde mi to drobnější a podsaditější než byl Hugo, ten je takový urostlý. Jenže jsem koukala na loňskou příletovou fotku, což byl nakonec jak se ukázalo opravdu Hugo a zprvu byl taky takový nanicovatý :-)), až později se vyloupl. Taky se mi zdá zezadu linka černého peří rovná (Hugo měl 'mickeymouse' , takovou vlnku:-) a z L boku měl Hugo takový zálom z toho černého peří, Maruška měla linii hladší, plynulejší oblouček. Ale oni přepeřují, tak to není úplně jistota. Taky včera se dal hned do úklidu, zato nepřinesl žádný materiál. To Hugo pro něj letěl a poctivě stavěl loni hned. Dnes ráno na snídani odletěl 'Maruščím' směrem :-) Prostě víc důvodů mám pro to myslet si, že je to Maru, ale uvidíme, kdo se vrátí jako druhý do páru ve skutečnosti :-) Hlavně, že je tady. Koukla jsem včera do Kvítkovic, tam bylo hnízdo večer už za tmy ještě prázdné.

Re: Re: Hugo nebo Maruska?

vložil: JituHčas: 18.3.2026 09:34:56Reagovat
Každopádně už je skoro 4 hodiny na snídani, tak doufám ,že to nebyl opravdu jen nějaký přeslušný host, který pozdravil hnízdo, uklidil ho, čápil přes okraj ohrádky a teď nám po přespání prchne někam o dům dál :-))

6:25

vložil: JituHčas: 18.3.2026 06:52:21Reagovat
Mikročápaneček, není divu, včera se už nikam neletělo a potom konečně frnk na snídani.

re dubné

vložil: eva.pčas: 17.3.2026 17:22:14Reagovat
sláva ze už je doma hugo

Re: re dubné

vložil: Johana čas: 17.3.2026 19:26:39Reagovat
Já to nepoznám

Re: Re: re dubné

vložil: JituHčas: 17.3.2026 20:14:33Reagovat
Nejste sama, nikdo si tu úplně jistý není:)) Na 99% je to domácí čáp, ale jestli Hugo nebo Maruška, to ukážou až další dny:) Taky dneska je unavený, nahrbený, uvidíme zítra, jestli se narovná a začne nosit klacky, bude to spíš Hugo. Dívám se na jeho první loňskou fotku, vypadal taky dost mizerně a přitom jak se vyloupl. Protože jinak bych si spíš myslela, že je to Maruška, čistě stavbou těla...Tak uvidíme:)

Re: Re: Re: re dubné

vložil: Leiahčas: 18.3.2026 12:44:34Reagovat
Jako první by se měl vrátit čáp, čápice až později.

Že by Hugo?

vložil: Barča čas: 17.3.2026 16:03:29Reagovat
15:52 přílet prvního čápa. Vítej doma!!! :⁠-⁠)

Re: Že by Hugo?

vložil: JituHčas: 17.3.2026 17:16:55Reagovat
Juchů, vítej doma! Taky si nejsem jistá, ani jeden neměl úplně jasný znak, tak musíme počkat na druhýho:)) Podle stavby těla mi přišel na první dobrou na Marušku ale potom se procházel a klapal a jak se narovnal, už vypadal mužnější:))) Rozhodně pokud Hugo, tak se úplně zahojila nožička, vypadá v super kondici.

Každopádně podle chování je domácí a to je hlavní. Tak uvidíme, kdy se vrátí parťák.

Hnízdo

vložil: Johanačas: 17.3.2026 12:22:25Reagovat
Škoda, že není vidět celé hnízdo

Re: Hnízdo

vložil: JituHčas: 17.3.2026 13:33:13Reagovat
Já vidím pořád stejně...sledujte na youtube?

Re: Re: Hnízdo

vložil: Johanačas: 17.3.2026 19:25:41Reagovat
Jj, už sleduji na YouTube. Diky

Výpadek kamery

vložil: JituHčas: 17.3.2026 09:23:43Reagovat
Dneska to zase nejede, snad půjde rychle opravit :-) Letos jsou čápi nějací splašení, už je obsazeno plno hnízd i ve východních Čechách, kam tradičně lítají až v půlce dubna...

Re: Výpadek kamery

vložil: Admnistrátorčas: 17.3.2026 10:08:52Reagovat
Opraveno.

re dubné

vložil: eva.pčas: 11.3.2026 15:20:33Reagovat
kamera je vyptutá kvuli příspěvkum nechápu proč

Re: re dubné

vložil: JituHčas: 12.3.2026 06:49:28Reagovat
už zase běží, šlo to už včera večer. Běžná porucha nebo výpadek, normálně jde. Určitě to není kvůli příspěvkům :-)

Vyčištění hnízda

vložil: Pozorovatelka čas: 6.3.2026 17:34:53Reagovat
Zdravím místní pozorovatele,
chci se jen zeptat, zda se plánuje čištění hnízda? Minulý rok se tam naneslo nepořádku a trochu by to chtělo posmejčit :(

Re: Vyčištění hnízda

vložil: JituH čas: 6.3.2026 19:06:35Reagovat
Pokud je tomu jinak, tak mě někdo z úřadu opraví, ale pochybuju. To musí čápi sami a určitě to zvládnou. Nanosí si seno a podložku, která je teď opravdu nelibá, zútulní a pročechrají za pár dní k nepoznání. Co se propustnosti týče, ta už koncem loňské sezóny byla ucházející, mám v mobilu ještě fotky ze silných dešťů, kdy do hodiny už čápata v louži nestála a nakonec určitě i tady v loňské galerii to půjde najít.

Re: Re: Vyčištění hnízda

vložil: Pozorovatelka čas: 8.3.2026 08:55:18Reagovat
Mockrát děkuji za upřesnění :)

Poděkování adminovi

vložil: JituH čas: 6.3.2026 10:58:47Reagovat
1.za opravu pořadí příspěvků
2. Veliké díky za nahození možnosti vrácení záznamu.

A všem: máme hezký odečet, loni jsem byla na kroužkování ve Volyni, mladý čapík byl před pár týdny odečten v Salalah v Ománu. No...tak snad je stále v pořádku. Bylo to ještě před raketama. Nicméně i to je tedy teoretické zimoviště dubenské partičky BMM.

Re: Poděkování adminovi

vložil: Jolanačas: 9.3.2026 11:17:39Reagovat
také se přidávám s poděkováním za chod zpětné kamery....

Poštolka

vložil: Zora čas: 4.3.2026 13:39:18Reagovat
Dnes kolem 13.33hod. si na hnízdo přiletěla poštolka pochutnat na svém úlovku. Asi myš.

Re: Poštolka

vložil: Barča čas: 4.3.2026 13:55:12Reagovat
Taky jsem to viděla, jak si donesla myšku a v klidu poobědvala:) . Jinak taky zdravím všechny příznivce Huga a Marušky! P.s.: nebyla loni ta konverzace naopak, od nejnovějších příspěvků po nejstarší?

Re: Re: Poštolka

vložil: Administrátorčas: 4.3.2026 14:36:42Reagovat
Opraveno pořadí příspěvků.

Hnízdečko čeká

vložil: Zora čas: 1.3.2026 14:48:28Reagovat
Všechny vás moc zdravím a těším se na další čapí sezónu. Tak snad bude pohodová plná příjemných zážitků.
Hezký první jarní den.

Je to tady!

vložil: evačas: 28.2.2026 14:08:56Reagovat
Uteklo to jako voda. Zdravím všechny milovníky čápu a hlavně těch 'našich' Dubeňáčků. Věřím, že Maruška a Hugo jsou už někde na cestě a brzy obsadí svůj pokojíček a připraví pro čápátka hezký domov jako loni. Mějte se fajn a hezké jaro.

Hugo a Maruška

vložil: Dubeňáčka čas: 28.2.2026 12:39:29Reagovat
Oprava všechny

Hugo a Maruška

vložil: Dubeňačka čas: 28.2.2026 12:36:35Reagovat
Bšechny Vás moc zdravím.Přeji Vám všem hezké odpoledne.

11:46

vložil: JituHčas: 28.2.2026 11:48:24Reagovat
Krásný poštoláček na hnízdě. Asi už chce předat klíče:))

Kamera

vložil: Jolanačas: 28.2.2026 09:59:45Reagovat
Hezký den, půjde v letošním roce zase vracet zpět na kameře záznam? bylo to moc fajn.

Ještě prosba na admina

vložil: JituHčas: 27.2.2026 19:01:06Reagovat
@admin Bylo by možné zase nastavit funkci vracet si záznam zpět? Někde psali, že se to teď musí udělat manuálně, ale nerozumím tomu.

Moc děkujeme.

Re: Ještě prosba na admina

vložil: Administrátorčas: 4.3.2026 14:35:22Reagovat
Nastaveno.

Děkujeme za kameru

vložil: JituHčas: 27.2.2026 18:47:01Reagovat
A všechny moc zdravím v nové sezóně. Zimu jsme přečkali, uteklo to ajn cvaj:)

Snad se čápům bude dařit jako loni a nejlíp, když se nám vrátí Maruška s Hugem.

Evi, hnízdo je zatím prázdné. Včera se vrátil čáp do Sedlce, to je v našem regionu asi nejblíž, ale tam je to každoroční výjimka, zimuje asi blízko. Jinak zdejší čápi nejspíš lítají až do subsaharské Afriky a vrací se nejdřív koncem března, spíš v dubnu.

re dubné

vložil: eva.pčas: 26.2.2026 12:37:48Reagovat
chci se zeptat už přiletěl čapí pár z teplých krajů