Obec Dubné - oficiální stránky

rychlý kontakt Obec Dubné, Dubné 60, 373 84 Dubné - tel: 387 992 034 - e-mail: obec[zavináč]dubne.cz

Přidání názoru ke článku 'Čapí hnízdo'

Zpět na článek | Počet příspěvků: 265 | Poslední aktivita: 17.6.2019 22:24:09

Aktivně se snažíme zamezit zasílání SPAMu, který je zasílán do našich stránek. Proto prosíme, odpovězte jednou číslicí na následující otázku:

Kolik kol má motorka?

LET O ŽIVOT - pomůžeme?

vložil: Andreačas: 17.6.2019 11:57:05Reagovat
Zdravím všechny milovníky čápů a všech živočichů. Sleduji hnízda bílých i černých čápů po celé Evropě již několik let, do diskuzí však vstupuji výjimečně. Letos jsem sledovala 6 čápů s batůžky na jejich strastiplné migraci, 4 z nich na cestě zahynuli, mezi nimi i náš Vodňan. Určitě jste všichni slyšeli o hrůzách v Libanonu, kde lidé jen tak pro zábavu ročně postřílí 25 mil. tažných ptáků. Prosím přečtěte o projektu LET O ŽIVOT a přispějte: https://www.darujme.cz/projekt/1201844 A prosím ty, co mají FB (já nemám), sdílejte! Ať se s naší pomocí vrací domů stále víc našich čápů, a nejen jich. Děkuji všem, Andrea.

Re: LET O ŽIVOT - pomůžeme?

vložil: helenačas: 17.6.2019 16:06:57Reagovat
Jak zabráním střílení ptáků kdesi v Libanonu tím, že pošlu kamsi peníze? \nOmlouvám se, ale k takovýmto žádostem o peníze jsem velmi nedůvěřivá. Já když posílám peníze, tak někam, kde jsem 100% přesvědčena, že dojdou svému účelu,tzn. asi na tři účty-projekty.

Re: LET O ŽIVOT - pomůžeme?

vložil: Evačas: 17.6.2019 13:35:32Reagovat
Děkuji za Vaši zprávu, jsem na tom podobně, sledovala jsem i Vodňana, denně pozoruji čápy na různých místech, ty, kterým se podaří nebezpečnou cestu zvládnout. Akorát mi není jasné, jak pomůžeme vybíráním peněz...Jsem dosti skeptická v podobných případech. O to více mě překvapuje, že naší nečinností necháváme za sledování kamer zemřít dalších xxx čápů v Evropě, kteří by zachránit šli. Viz Wamel atd atd.

Re: LET O ŽIVOT - pomůžeme?

vložil: Jolanačas: 17.6.2019 13:30:50Reagovat
Snad je to dobrý prospěšný projekt a je to asi to nejmenší, co můžeme pro ptactvo udělat. Bojím se ale trochu, že ty střílející bezmozky to nezastaví, ale snad to alespoň zmírní stávající situaci.

Re: Re: LET O ŽIVOT - pomůžeme?

vložil: Eva 2čas: 17.6.2019 22:24:09Reagovat
Pokud ti debilové nepochopí, že se to nemá dělat, že to jsou živí tvorové, kteří mají taky právo na život jako oni, tak neexistuje žádný prostředek tomu zabránit. Ani žádná sbírka. Bohužel.

Čapíci

vložil: Danačas: 17.6.2019 10:36:39Reagovat
Už nám vyrostli, bobíci malí. Jak by taky ne...při každém baštění je vidět, že jsou pořád při chuti. Rodiče mají co dělat, aby nanosili dost žab, myší a jiných dobrot

Re: Čapíci

vložil: Lýdiačas: 17.6.2019 20:09:31Reagovat
Pekne im rastú. O 18:00 bolo krmenie a veru dobre sa najedli. Mamina im doniesla také kúsky, ktoré mohli, oni bez problémov zjesť.

Dubné

vložil: Jolanačas: 17.6.2019 09:59:57Reagovat
17.6.19 -9:00 krmení, ale zase velký kus,nejspíš potkan, ale mrňousci si s tím zase neví rady.

krmení

vložil: Milenačas: 17.6.2019 06:05:09Reagovat
Dobré ráno přeji.V 5.15 přinesl čáp,myslím že to byl taťka,velké kusy potravy.Čápátka se s tím potýkala,větší už to zvládne,menší jen uzobával.\nNakonec to taťka dojedl,určitě jim to vrátí více natrávené.

holý krček

vložil: Romanačas: 16.6.2019 20:30:55Reagovat
Zdá se mi to, nebo má jedno z čápátek holý krček a to druhé ho má ochmýřený :-) ?

Re: Dubné Vlastíci

vložil: Ladislavačas: 16.6.2019 17:23:30Reagovat
Vlastíci jsou úžasní rodiče,17.13 střídání a krmení.Potravy mají dostatek a Toníci rostou každým dnem.

Re: Re: Dubné Vlastíci

vložil: Ladislavačas: 16.6.2019 18:27:51Reagovat
18.20 krmení mají se dobře:-)))

Sameček

vložil: Jarka ČBčas: 16.6.2019 14:13:52Reagovat
Pardon...upřesňuji na křídlech jak bílá přechází do černé...

Střídání a krmení

vložil: Jarka ČBčas: 16.6.2019 13:56:30Reagovat
13:28:49 přiletěl taťka a krmil

krmení

vložil: Milenačas: 16.6.2019 13:51:23Reagovat
Ve 13.30 také čápátka dostala hromadu jídla.Moc jim chutná.Jen nepoznám který z čápů baštu přinesl.

Re: krmení

vložil: Jarka ČBčas: 16.6.2019 14:02:41Reagovat
Sameček má zašpičatělá peříčka konečky- bílé než začne černé peří na křídlech.

Re: krmení

vložil: mojeevačas: 16.6.2019 14:01:20Reagovat
Někdo tady předtím vysledoval, že čápice má na pravém křídle a ocasu bílé skvrny (snad od výkalů), takže zatím to rozpoznávám podle toho a přiletěl a krmil taťka. Ale až nám čápice oprší, bude to rozpoznávání těžší :-))).\nJo, a tu větev přinesla čápice při předchozí střídačce.

střídání a krmení

vložil: mojeevačas: 16.6.2019 10:25:04Reagovat
Dnes 09.26 střídání a 09.28 krmení, obě čápata se hned dala do jídla, potěšitelné :-)

Re: střídání a krmení

vložil: Evačas: 16.6.2019 10:28:07Reagovat
Díky za zprávu, jsem tu dneska jen na chviličku a právě se mi zdálo, že mláďata moc nedostávají jíst, čápi stále upravují důlek, ale krmení jsem neviděla ani při zpětném přehrávání.

Re: Re: střídání a krmení

vložil: mojeevačas: 16.6.2019 13:54:38Reagovat
13.28 -13.29 hod.- zrovna jsem přišla a koukla, a opět měla štěstí a zrovna zase bylo právě střídání a krmení. Pak jsem zkusila zpětný záznam a zachytila taktéž střídání a krmení v 11.26 hod. Vypadá to, že rodiče pilně létají pro jídlo a teď přinesla čápice i větev a snad začínají dělat ohrádku :-)

Re: Re: Re: střídání a krmení

vložil: Evačas: 16.6.2019 16:39:31Reagovat
Ano, během odpoledne mají čápata už poněkolikáté hostinu. Skvěle!

Diskuse

vložil: Jajačas: 15.6.2019 21:16:50Reagovat
Dobrý večer, do diskuse běžně nepřispívám, ale nyní mi to nedá.....hnízdo nemám možnost často sledovat, a protože mě dění okolo čapího hnízda zajímá, byla jsem ráda i za různá info z diskuse . Lhostejno, jakym slovníkem je co komentováno. Každý to má jinak nastavené, jinak se vyjadřuje a jinak něco prožívá. Teď mám ale pocit, že po pár nepěkných rýpancich od určitých přispěvatelů se diskuze zadrhla. Mě osobně \'infantilni\' příspěvky, pokud nikoho neurazí, nepřipadají zdaleka tak hloupé, jako ty, co mají potřebu slovník druhých zesměšňovat. Takže za mě.....všem rýpalům děkuji :(

Re: Diskuse

vložil: mojeevačas: 16.6.2019 09:02:13Reagovat
Pro jaja : hezky jste to napsala, naprosto souhlasím, mně také se daleko více zamlouvaly příspěvky, kde se někteří (a proč ne) rozněžnili nad malými čápátky - na rozdíl od příspěvků, kde se ti \'nejchytřejší\' pozastavovali nad vyjadřováním těch prvních. Proč neprojevit radost nad tím, že se narodila čápátka, a proč jim nepřát, aby se ji dařilo, na tom přece není nic špatného.\nA reakce na rýpnutí od Jméno mé byly naopak úsměvné, evidentně schválně ještě víc zdrobnělinek, což asi irča nepochopila :-)))\nMně osobně se dřívější příspěvky líbily a byla bych ráda, kdyby se ostatní nenechali těmito dvěma negativními poznámkami odradit a v dřívějším milém duchu pokračovali :-) .\nHezký den všem !!!

Re: Diskuse

vložil: Ančačas: 15.6.2019 21:48:49Reagovat
Nepíši sem často, ale současné příspěvky, kde dochází k vzájemnému napadání mi vadí. Prosím prestaňte se zbytečně dohadovat a radujte se z toho, že je dubenské hnízdo po 2 letech zase obsazené krásnou čapí rodinkou a že máme možnost pozorovat, jak čápata v péči rodičů prospívají a roatou

Od té doby

vložil: Irčačas: 14.6.2019 22:54:53Reagovat
Od té doby, co tady nějaký pan Jméno mé napsal svůj postřeh, tak se tady některé ženy ze sebe snaží udělat ještě větší ťunťata a ňuňata než dřív. No asi jsou tak hloupé opravdu.

Re: Od té doby

vložil: Ladislavačas: 15.6.2019 07:12:46Reagovat
Věnujme se raději pozorování a pocitu radosti než hloupostem.Nemusíme za každou cenu něco psát..............

Re: Re: Od té doby

vložil: Jarkačas: 15.6.2019 14:25:26Reagovat
Přesně tak..já se jen kochám :-)

Re: Re: Re: Od té doby

vložil: Ladislavačas: 15.6.2019 14:28:29Reagovat
:-) :-)

Čapí rodinka

vložil: Danačas: 14.6.2019 14:14:46Reagovat
Krásně papkají, bobíšci malí. Mají nějakou žabku k svačince. A maminka si stoupla tak, že jim dělá stín. Šikovná je

Re: Čapí rodinka

vložil: Lýdiačas: 14.6.2019 16:49:55Reagovat
Teraz okolo 16:20 rodič doniesol vodičku na osvieženie, aj ako by nejaké hady. Pre malých síce trochu menej drobného, no ale, druhý rodič ked príde, tak im zase možno niečo drobného donesie a tak ich pomaly prevychovajú. Ked budú väčšie, potom im dobre padnú väčšie kúsky.

:)))))

vložil: Barčačas: 14.6.2019 12:02:15Reagovat
To je zas diskuze...Nehádejte se a radši sledujte našeho Ťutínka a Ňunínka ,jak hezky papaji-_:-))

Ťu,ťu

vložil: Jirsová M.čas: 14.6.2019 06:44:30Reagovat
Vážený pane,jméno mé je uvedeno. Je to váš ale i můj názor. Jsou to divocí ptáci. Přisuzovat jim vlastnosti či myšlení lidské je nesprávné. Přesto jsem velice ráda, že se tady v Dubném vylíhli čapíci. Řeči o poznamenaném , nešťastném hnízdě, se mi vůbec nelíbili. Jsem také žena , matka, babička a chápu některé citové vyznání k malým mláďatům. Mám radost z jejich růstu, ale chápu i potíže , přírodní kalamity a jejich smrt. Nevydržel jste , no musel jste to napsat. A místo na hřbitůvku mám už také zakoupené, je velmi hezké.

Ťu,ťu

vložil: Jirsová M.čas: 14.6.2019 06:35:44Reagovat
Vážený pane,jméno mé je uvedeno. Je to váš ale i můj názor. Jsou to divocí ptáci. Přisuzovat jim vlastnosti či myšlení lidské je nesprávné. Přeto jsem velice ráda, že se tady v Dubném vylíhli čapíci. Řeči o poznamenaném , nešťstném hnízdě, se mi vůbec nelíbili. Jsem také žena , matka, babička a chápu některé citové vyznání k malým mláďatům. Mám radost z jejich růstu, ale chápu i potíže , přírodní kalamity a jejich smrt. Nevydržel jste , no musel jste to napsat. A místo na hřbitůvku mám už také zakoupené, je velmi hezké.

Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Jméno méčas: 14.6.2019 01:35:36Reagovat
Každý den se tady i několikrát dívám na hnízdo čápů a taky na jiná hnízda a nejen čápů . Občas se podívám i na zdejší diskusi, ale řeknu Vám, že co tady některé dámy umí vyplodit, to je fakt hrůza. To je samé ňu, ňu, ňu, ťu, ťu, ťu, pojmenovávání mímísků, přání do budoucna. Možná by i některé vylezly na hnízdo, kdyby to šlo a pohladily si ta ptáčátka. \nKristepane, to, na co se díváte, to jsou DIVOCÍ ptáci. To je příroda. Vy svými poněkud přitroublými kecy tady v diskusi předvádíte hrozné divadlo.\nPro ty, co tady budou určitě psát, že musím mít hrozný život, nebo že jsem asi puberťák a nebo bůhví co jiného na mou adresu, tak jsem naprosto normální chlap, miluji svou ženu a děti a nejvíc vnoučata, nekouřím, občas zajdu s kamarádkami a kamarády na jedno a žiju normální život, jako mnoho jiných.\nAle přiznám se k jedné úchylnosti, už jsem pro mou ženu a pro sebe zakoupil místo v kolumbáriu. :-))

Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Jitkačas: 15.6.2019 20:04:13Reagovat
Amen pane. Také pozoruji více čapích hnízd a nevím, co je horší, jestli infantilní čapí nadšenci nebo chat, kde to sklouzlo k výměně receptů a rad na zdravotní potíže, případně zážitků z víkendu. Ještě, že nejdou vkládat fotografie :) Třikrát hurá webmasterům, kteří živý chat na svých stránkách blokují.(Libštát)

Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Lenkačas: 15.6.2019 12:26:56Reagovat
Naprostý souhlas! Ale jak pravil klasik - nejhorší srážka je srážka s blbcem. Tak tu bude i nadále přihloupla diskuze bab postižených laktační psychózou a rádoby povznesené vzkazy těm, kterým to přijde na hlavu.

Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Čápčas: 14.6.2019 12:55:44Reagovat
Ty ženské jsou jak pominuté, v ČR nebo SR a vůbec v Evropě jsou tisíce hnízd čápů a tam nedělají ťu, ňu,ňu na makovské stránce se ženské hádají jestli viděla letícího káčera nebo straku. Raději to aninečíst.

Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: helenačas: 14.6.2019 13:25:41Reagovat
Pane Čápe...a co nebo kdo vám tedy brání to nečíst? Jděte na procházku, nebo na plovárnu, je tam nádherně, nemarněte čas tady s dětinskýma babama

Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Danačas: 14.6.2019 10:48:29Reagovat
Pane Jméno mé....pokud ta diskuse tady neblaze působí na vaši nervovou soustavu, tak ji nečtětě. Úplně jednoduchá rada. A jestli potřebujete uklidnit, tak si skákněte do kolumbária a vyleštětě si tam sklo na budoucím bydleníčku, ať ho máte připravené. Mějte se krásně zapšklý pane...jdu se dívat na malé čapí mimísky, jestli pěkně papají, bumbají a tak vůbec. Taky vám přeju krásný den. Pááá

Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Ivabčas: 14.6.2019 15:38:12Reagovat
Vtipné, ale pan se stejně nepouci:-)

Re: Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Karlačas: 14.6.2019 19:09:28Reagovat
Nepoučí, protože není *picnutý*, jako.některé z nás. :-))

Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Jméno méčas: 14.6.2019 12:14:09Reagovat
To vypadá na reakci Dobré A Neškodné Antikocepce.

Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Jméno méčas: 14.6.2019 12:14:09Reagovat
To vypadá na reakci Dobré A Neškodné Antikocepce.

Re: Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Jméno méčas: 14.6.2019 12:18:03Reagovat
A do třetice. To vypadá na reakci Dobré A Neškodné Antikoncepce.

Re: Re: Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: ivanačas: 14.6.2019 12:34:54Reagovat
Pane...ty vaše \'vtipné\' odpovědi odpovídají věku puberťáka. A opravdu stačí je napsat jen jednou... a i tak je jich až až

Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: mojeevačas: 14.6.2019 11:36:16Reagovat
Lépe bych to nenapsala :-))))))

Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: ivanačas: 14.6.2019 10:51:30Reagovat
:-) :-) :-)

Re: Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: květačas: 14.6.2019 10:52:03Reagovat
)))))))

Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Gabičas: 14.6.2019 06:40:54Reagovat
Naprosto normální chlape - “Jméno mé”, děkujeme za krátký životopis, velmi zajímavé...

Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Eva 2čas: 14.6.2019 12:22:34Reagovat
Pán určitě doma vaří kafíčka, obědíčky a večeřičky, to známe..... Kdybyste byl normální chlap, tak sem takové věci nepíšete a taky si budete koukat života užívat, a ne trávit čas bukováním míst v kolumbáriu......

Re: Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: ivanačas: 14.6.2019 12:31:13Reagovat
Uááááá...ty poslední tři slova

Re: Re: Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Ivabčas: 14.6.2019 16:55:31Reagovat
Paní Evo 2, moc trefně řečeno :-). Na druhou stranu alespon se díky pánům výše poradně zasmějeme :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Ťu, ťu, ťu. ňu, ňu, ňu

vložil: Eva 2čas: 16.6.2019 00:04:24Reagovat
No jasně, když je babinec, je to nuda. :-)))))

Dubnatka

vložil: Ivabčas: 13.6.2019 19:36:20Reagovat
S radosti vidím, ze se vykulila obě dvě capatka. Jsou čilá a roztomilá :-). Rodiče o ne krásné pečují. Preji jim pěkné počasí alespoň dokud trochu nevyrostou a pak dlouhý život :-)

:-)

vložil: Noračas: 13.6.2019 18:52:18Reagovat
V 17,59 vyvržena potrava a čapíci s chutí baští :-)\nJe krásné sledovat, jak se mají čile k světu !!!!!

Re: Dubné Vlastíci

vložil: Ladislavačas: 13.6.2019 19:30:42Reagovat
Ano je to nádhera!

Deny

vložil: Denyčas: 13.6.2019 18:18:34Reagovat
Moc velká gratulace do Dubného!!! Mají tam krásná čapí miminka,tak hodně štěstíčka a aby se rodičům dařilo je vychovat až do dospělosti ve zdraví!!!

Čápátka

vložil: Milenačas: 13.6.2019 17:00:47Reagovat
Jejda,už druhé čápátko je na světě.Vítej i ty drobečku.I tobě hodně štěstí do života.

Vše nejlepší

vložil: Zdeněkčas: 13.6.2019 17:00:22Reagovat
Všechno nejlepší dubenským čápátkům.

A hele, pinďousci jsou na světě :-)

vložil: Janačas: 13.6.2019 16:08:41Reagovat
Velmi blahopřeji novopečeným rodičům a snad se v tom vedru neupečou, já už málem.

Vlastíci

vložil: Ladislavačas: 13.6.2019 13:25:14Reagovat
Vlastíci povedli se vám,nádhera,lepší než televize s reklamou :-)

Re: Vlastíci

vložil: Štefančas: 13.6.2019 15:53:08Reagovat
Som milo prekvapený, že sa vyliahli obidve vajíčka. Je dobré že sa vyliahli tesne po sebe, takže by medzi mladými nemal byť veľký rozdiel vo veľkosti. Držím palce...

Re: Vlastíci

vložil: Eva 2čas: 13.6.2019 14:04:05Reagovat
To jo. Za zvuků zvonů se vyklubal Toníček :-)))))))))))))))))) To ani žádný PR odbor nevymyslí!!!!

Re: Vlastíci

vložil: Barčačas: 13.6.2019 13:59:46Reagovat
v 13,50 střídání a táta donesl i vodičku:)

Re: Re: Vlastíci

vložil: Lýdiačas: 13.6.2019 15:03:31Reagovat
Mám radosť, že to už aj tu v Dubnom ožilo. Tak veľa šťastia drobci. Nech sa Vlastíkovi a Vlastičke, vydari tento hniezdny rok. Krásny deň prajem všetkým pozorovateľom.

Blahopřeji

vložil: Marie Ptčas: 13.6.2019 13:06:52Reagovat
Hodně štěsti Toničce a Toníčkovi. Také jejich rodičům.

Čapí rodinka

vložil: Danačas: 13.6.2019 13:01:54Reagovat
Vítejte na světě Toničko a Toníčku. Hodně zdravíčka a dobrých, tlustých žab

Re: Čapí rodinka

vložil: Gabičas: 13.6.2019 14:25:59Reagovat
....a také milosrdné počasí vám přejeme :))

hodně štěstí

vložil: Annačas: 13.6.2019 12:15:17Reagovat
Kompletní rodinka, dvě čápátka, táta čáp se změnil a místo flámů pěkně sedí s mláďaty a stará se! Ještě trochu víc dobudovat hnízdo, nanosit klacíky na ohrádku a bude vše super!

Re: hodně štěstí

vložil: Evačas: 13.6.2019 12:37:17Reagovat
Hurá, držím palce, aby se smůla na hnízdě letos prolomila a mladí čápi spolu odchovali dvě zdravá mláďata. Snad!!!!! Moc jim to přeji a nám všem nadšeným pozorovatelům také.

Toník a Tonička

vložil: Barčačas: 13.6.2019 11:46:08Reagovat
Tonďa a Tonďa aspoň se to nebude plest\'))A jeden čápík má pokakaný letky na ocase, tak je podle toho dobře poznat , jak se střídají. Myslím, že je to máma, ale nejsem si jistá.))))

Re: Toník a Tonička

vložil: Jarmila V. čas: 13.6.2019 12:36:41Reagovat
Ano, s bílým flekem na pravém křídle je maminka. Taky jsem to vypozorovala. Když stali vedle sebe .... strašně moc jim fandím, jen ať malinko dodělají to hnízdo.

Re: Toník a Tonička

vložil: majačas: 13.6.2019 12:01:57Reagovat
Ano. Je to mamina.

Čapí rodinka

vložil: Danačas: 13.6.2019 11:42:33Reagovat
Pozoruji s radostí, že tatínek už přestal blbnout a začal se zodpovědně starat o svoji krásnou rodinku. Ráno přiletěl, přinesl plný zobák sena a vystřídal maminku. Je nádherné k nim nakukovat. Sice mi doma stojí práce, ale to nevadí...

Dubné

vložil: Jolanačas: 13.6.2019 11:36:53Reagovat
13.6.19 - 11:15 začíná se klubat druhé mládě. Rodinka je kompletní - hodně štěstí

Druhý čapoušek je na světě

vložil: Jaručas: 13.6.2019 11:27:49Reagovat
V Dubném je na světě už druhý čapík ????????

Vlastíci

vložil: Slávkačas: 13.6.2019 09:32:00Reagovat
Druhé vajíčko je naprasklé brzy bude další přírustek.To malinké jehrozně roztomilé.Přeji celé rodince hodně štěstí.

Re: Vlastíci

vložil: majačas: 13.6.2019 11:28:38Reagovat
V 11.19 se odloupla skořápka druhého vajíčka.

odpověď na dotaz na zvuky rádia

vložil: mojeevačas: 13.6.2019 07:38:46Reagovat
Na můj dotaz, jestli se dá něco dělat s tím zvukem rádia při sledování čápů mi bylo odpovězeno toto : \n\'Dobrý den,\nmáte pravdu, zvuk je rušen krátkovlnnými rozhlasovými stanicemi, pro jejichž příjem jsou v tomto počasí ideální podmínky. Naše technické řešení není profesionální a neumíme se bohužel této nectnosti zatím zbavit.\nDěkujeme za pochopení.\nS pozdravem\nFrantišek Hronek\'\nTakže se s tím asi musíme smířit. \nVšem hezký den :-)\n

Vlastíci

vložil: Jirsova Mčas: 13.6.2019 06:54:45Reagovat
Na hnízdě přibyla tráva, malej je čilý, klape zobáčkem, hledá potravu.Je krásné vidět v Dubném zase mláďata.

Vlastíci

vložil: Ladislavačas: 13.6.2019 05:52:54Reagovat
5.35 střídání a krmení.

všiml si tady někdo střídání na hnízdě?

vložil: Annačas: 12.6.2019 20:44:47Reagovat
Koukám každou chvíli a řekla bych, že od té doby, co se čápátko vylíhlo, otec jenom zaklapal radostně zobákem, byl i pokus o krmení a pak zase zmizel. Čápová zase sedí sama, nejspíš hladová a žíznivá...a mimino by možná už teď taky mohlo něco spolknout...

Re: všiml si tady někdo střídání na hnízdě?

vložil: Sašačas: 12.6.2019 21:21:17Reagovat
Anno, to odletěla mamina, pak se vrátila na kontrolu a zase odlétla, od té doby sedí taťka.

Re: Re: všiml si tady někdo střídání na hnízdě?

vložil: Annačas: 12.6.2019 23:21:10Reagovat
Díky moc za zprávu. To se mi ulevilo!

čapíci v Dubném

vložil: Danačas: 12.6.2019 20:18:54Reagovat
Moc se mi líbí ty příspěvky tady. Jak to všichni prožíváme, to je krásné.\nA jak se vybírají jména pro ty prcky? Kdyby se třeba hlasovalo, tak já navrhuji, aby se dnešní čápátko jmenovalo Tonička. Je někdo taky pro?

Dubné

vložil: Ančačas: 12.6.2019 18:33:48Reagovat
Máte také přenos s hudbou?????

Re: Dubné

vložil: Martačas: 12.6.2019 20:04:04Reagovat
zvuk se dá vypnout, vlevo dole je amplion.

Re: Re: Dubné

vložil: mojeevačas: 12.6.2019 20:58:55Reagovat
Ale to vypnete všechen zvuk, i klapání čápů apod. a to by zase byla škoda. Koukla jsem se níže a napsala na kamery@dubna.cz, třeba to pomůže. Taky mě to totiž ruší.

Re: Re: Re: Dubné

vložil: mojeevačas: 12.6.2019 20:59:46Reagovat
Ne dubna ale dubne :-)

Re: Dubné Vlastíci

vložil: Ladislavačas: 12.6.2019 20:00:31Reagovat
Hudbu neposlouchám,dívám se na to maličké.Krásné!!!!!!!!!!

Re: Dubné

vložil: líbačas: 12.6.2019 19:43:58Reagovat
taky mě tu vyhrává hudba a , slabě občas i nějaké povídání, a docela mě to vadí,

Re: Dubné

vložil: Milenačas: 12.6.2019 19:25:21Reagovat
Ano ,také mám přenos s hudbou a zprávami v cizím jazyce.

Re: Dubné

vložil: majačas: 12.6.2019 19:24:41Reagovat
Taky mi tam něco hraje :-) Myslela jsem, že je chyba u mne.

Re: Re: Dubné

vložil: Eva 2čas: 12.6.2019 19:55:32Reagovat
Asi se sem napíchli španělští čápi :-)))))))))))))))))))

Čapík na světě

vložil: Jirsová Mčas: 12.6.2019 16:14:59Reagovat
Komentáře dole jsou pravdivé. Vzpomínám na UB v loňském roce. Rodiče také nezkušení. Ta nepřipravenost hnízda mě také udivuje. Přiznejme tomu nestarajícímu se tátovi, alespoň radostné klapání, spolu s mámou, nad svým malým potomkem.

Re: Čapík na světě

vložil: Danačas: 12.6.2019 18:54:12Reagovat
Je to úžasné pozorovat. On se celé dny flákal bůhvíkde a sotva se vyklubal prcek, tak přiletěl a zdá se, že se bude konečně i starat.

Re: Čapík na světě

vložil: Milenačas: 12.6.2019 17:40:03Reagovat
Vítej na světě čápátko a hodně štěstí.Snad to Vlastíci zvládnou a maličký dospěje.

Re: Re: Čapík na světě

vložil: Eva 2čas: 12.6.2019 17:57:08Reagovat
Vraťte si na 15.22 - tam to uvidíte. Vlasťátko je tu :-)))))

Re: Čapík na světě

vložil: mojeevačas: 12.6.2019 17:39:23Reagovat
Někdo jste viděli tátu čápa? Já ani při zpětném přehrávání ne.

Re: Re: Čapík na světě

vložil: Helena z ČBčas: 12.6.2019 18:10:24Reagovat
Já jsem ho viděla v přímém přenosu, přiletěl a oba nad maličkým několikrát zaklapali zobáky a on pak zase odletěl

Re: Re: Re: Čapík na světě

vložil: Danačas: 12.6.2019 18:52:24Reagovat
Ne ne...přesně v 15.30přiletěl, oba se láskyplně pozdravili a maminka odletěla. Táta udivěně okukoval, co se to tam hýbe a dokonce se mi zdálo, že si stoupl tak, aby miminu dělal stín. Pak se zavrtal břichem do hnízda a převzal péči o potomky on

Re: Re: Čapík na světě

vložil: Eva 2čas: 12.6.2019 18:00:53Reagovat
V 15.32, tedy 10 minut po vylíhnutí, dorazil i otec......

Re: Re: Re: Čapík na světě

vložil: mojeevačas: 12.6.2019 18:17:29Reagovat
Děkuju, vrátila jsem si to, a viděla. Moc se sice nezdržel, ale možná už letěl shánět nějaké jídlo pro maličkého? Člověk žasne, jak zvířata vědí, co mají dělat. Tahle čápice hned po vylíhnutí dala bokem skořápku, jinde je vidět, že v tomto vedru dospělí stojí a rozevřenými křídly dělají mláďatům stín, nosí vodu.......prostě úžasné. Tak držím pěsti, aby maličkému přálo štěstí !!

Re: Re: Re: Re: Čapík na světě

vložil: Danačas: 12.6.2019 18:55:07Reagovat
To odletěla máma, on si sedl na hnízdo

Re: Re: Re: Re: Re: Čapík na světě

vložil: mojeevačas: 12.6.2019 19:52:20Reagovat
Máte pravdu, teď jsem si vrátila záznam od 15.30 a je to tak. Přiletěl táta a převzal péči, ona odletěla a za chvíli se vrátila - možná zkontrolovat, jestli táta o čápátko pečuje zodpovědně :-))). A když to zjistila, v klidu odletěla znovu :-))).

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čapík na světě

vložil: Lýdiačas: 12.6.2019 20:32:02Reagovat
Predsa ho musel prísť privítať! Mám tak tiež veľkú radosť, že sme sa aj tu dočkali, prvého drobčeka. Veľmi si prajem, aby sa malému darilo, ale aj rodičom. Držme im palce. Krásny večer prajem všetkým.

střídání Dubné

vložil: Ančačas: 12.6.2019 15:45:17Reagovat
V 15.40 hod. První čápátko se vyklubalo. Tak vítej na světě!\n

střídání

vložil: Barčačas: 12.6.2019 15:41:55Reagovat
v 15.30 střídání a v 15.32 krmení, jsou nezkušení , ale snad to nějak půjde¨)))

čas: 14:57:45

vložil: Annačas: 12.6.2019 15:04:25Reagovat

Re: čas: 14:57:45

vložil: Alenačas: 12.6.2019 15:30:00Reagovat
Jo, konečně. Ale je to fakt nezkušený rodič, jestli to mládě brzo nezasedne tak se v tom slunci v prachovém peří uvaří.

je to tady!

vložil: Annačas: 12.6.2019 15:01:31Reagovat
Už se odloupla třetina skořápky :-)....kde je táta???

Konečně

vložil: Danačas: 12.6.2019 11:16:45Reagovat
Hurááá,už vykukoval...bobánek. To je tak dojemné

Re: Konečně

vložil: Annačas: 12.6.2019 12:10:24Reagovat
Klube se, ale mámy čápice je mi líto. Je stále na hnízdě tak sama. Otec v čudu, nenosí ani klacíky na zábradlí hnízda, nenosí trávu a seno na peřinky do důlku, neuklízí binec z hnízda, nechává v tom chuděru samotnou.Přijde mi bezradná.

Re: Re: Konečně

vložil: Danačas: 12.6.2019 12:39:12Reagovat
To je nezodpovědnej táta totiž. Akorát tam přiletí na noc se vychrápat...

Re: Re: Re: Konečně

vložil: Annačas: 12.6.2019 12:58:22Reagovat
Přesně. Ona se přece potřebuje přes den také proletět, něco sníst, napít se apod. Jenže taky musí sedět na vejcích - a nikdo nestřídá. To mě dost štve. Na jiných hnízdech rodiče spolupracují, střídají se oba (Bohuslavice u Trutnova, Uherský Brod, Makov atd.), tady nic takového nevidím. Máma stále sama na neupraveném a nepřipraveném hnízdě.

Re: Re: Re: Re: Konečně

vložil: Danačas: 12.6.2019 13:25:08Reagovat
Tak právě je hnízdo prázdné. Asi už chudinka měla velkou žízeň a musela odletět k vodě. Táta by potřeboval dostat na prdel.

Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

vložil: Barčačas: 12.6.2019 13:40:21Reagovat
Řekla bych, že se vrátil na hnízdo druhej čápík, má víc zablácený nohy a nechladí se otevřeným zobákem, ale možná se mýlím.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně

vložil: Annačas: 12.6.2019 13:51:13Reagovat
Kéž by to byla pravda a táta čáp přišel k rozumu....jenže třeba se máma jen rychle někde prošla vodou a něco sezobla a honem zpět na hnízdo...bohužel je nerozeznám. Kdyby aspoň jeden z nich měl kroužek na noze...

Re: Re: Re: Re: Konečně

vložil: Ladislavačas: 12.6.2019 13:05:05Reagovat
Střídají se,viďela jsem 2x probíhalo to v brzkou raní hodinu cca 03.je to málo.

Píp ze skulinky

vložil: Drahačas: 12.6.2019 09:20:38Reagovat
12.6. v 6.58 se už ve skulince něco mihlo.

Už se klube

vložil: Jirsová Mariečas: 11.6.2019 20:17:05Reagovat
Už se klube, zítra nebo ve čtvrtek se Toník vylíhne.Hnízdící jamka by mohla být trochu vystlaná, zase jsou to mladí rodiče.

Dírka?

vložil: Barčačas: 11.6.2019 19:51:08Reagovat
v 19.16 je něco vidět na vajičku. Je to dírka? Ćáp do toho trochu ťukl zobákem a zvětšilo se to...

Re: Dírka?

vložil: Danačas: 11.6.2019 20:28:17Reagovat
Jóóó...taky to vidím. Zítra už tam určitě bude malá Tonička

Vlastíci

vložil: Milenačas: 11.6.2019 17:40:53Reagovat
Zdravím všechny těšící se.Myslím ,že jméno Vlasťátka je moc hezké pro malá čápátka.

Vlastíci

vložil: Ladislavačas: 10.6.2019 21:27:38Reagovat
Krátce,na wamelu zraněná samička 3den chybí... Vlastíci nahlížíme každý den několikrát jestli už.... Hlavně příznivé počasí!

Re: Vlastíci

vložil: Barčačas: 11.6.2019 08:54:56Reagovat
Tak jestli to bude toho 13. a 15. ,tak to má svátek Tonda a Vítek, ))) .

Re: Re: Vlastíci

vložil: Danačas: 11.6.2019 11:43:50Reagovat
Nevím, jestli se pozná,kdo je kluk a kdo holka, ale jestli jo, tak holčička by teda mohla být Tonička

Re: Re: Re: Vlastíci

vložil: Barčačas: 11.6.2019 12:15:42Reagovat
no právě, že nepozná, ale nebudeme předbíhat, ono se taky může stát, že vajíčka budou neoplodněná....i když doufám, že čapoušci budou...))))

Re: Re: Re: Re: Vlastíci

vložil: Ladislavačas: 11.6.2019 16:29:56Reagovat
Ono je to úplně jedno jestli kluk nebo holka,hlavně ať se to podaří :-). Moc jsme zvědaví!

Re: Vlastíci

vložil: Evačas: 10.6.2019 23:29:26Reagovat
Wamel, to je letos smutný příběh...Myslím, že samičku už neuvidíme, že chudinka už svůj boj prohrála. Poslední společnou noc na hnízdě nezamhouřila oka, sameček ji pořád zobákem popichoval a oklovával,...Asi se už nedozvíme, jak to tam bylo. Snad za rok se tam zadaří.

Re: Re: Vlastíci

vložil: Eva 2čas: 11.6.2019 02:16:17Reagovat
Wamel lapnul letos černýho Petra :-( Bylo jasný, že když samička nebude mít potravu, kterou užírala čápátkům, tak to bude i její osud. I v Libštátě zůstalo jen jediný čápě.... Vlastík s Vlastičkou vypadají velice nadějně, proklove se Vlasťátko každým dnem, jasně. Stejně si myslím, že instinkt jim velel, udělat to hnízdo jinde, než bylo za Maxíka... Možná bychom čuměli, co všechno cítí a my o tom nemáme ani páru.......

Čekání

vložil: Evačas: 10.6.2019 08:31:02Reagovat
Zdravím všechny čápomily, jistě jste také už nedočkaví jako já, zbývají poslední dny a malí se začnou klubat z vajíček ven. Tak držme palce, ať všechno probíhá, jak má. Čekají nás v tomto týdnu veliká vedra, hlásí i srážky v průběhu června, tak ať je počasí k čápům milosrdné a nestane se nic zlého. Už jsme zažili leccos, že? Krásný den čápům i pozorovatelům.

Re: Čekání

vložil: Noračas: 10.6.2019 17:45:44Reagovat
Krásně napsané, souhlasím s Vámi a přeji čapíkům štěstíčko, krásné potomky a přívětivé počasí !!!!

Uvaha

vložil: Simonačas: 9.6.2019 10:06:41Reagovat
Už několik let jen koukám, jak agresivní jsou diskuze v Dubném, oproti jiným hnizdum. Zatímco jinde vládne dvojzpev jak říkal mudr Plzák, sem si zřejmě lidé jako MP , paní vykricnikova a další chodí srovnat své sebevědomí na tech, co mají jiný názor a cítění. Mezi svými blízkými již zřejmě neuspeji tak svou agresivitou a mentorovanim kazi náladu zde... snad jediná možnost na ně nereagovat a neobhajovat vlastni názor, na který má nárok každý. Neb o vyhrocenou diskuzi jim jde především.

Re: Uvaha

vložil: MPčas: 11.6.2019 00:48:26Reagovat
A kruciš, Vy jste mě odhalila. Nejste Vy náhodou psychiatrička ?Nebo jenom amatérka, co si na ni hraje ? \nTak u nás je to asi takto: Rodina, vše v pořádku. Zdraví, jakž, takž. Agresivita, jo, v tenisu neznám bratra. Rodinu týrám tak, že je štěstím bez sebe a prosí mne, už nic nevymýšlej, nikam nejezděme, neutrácej za dovolenou na Kubě, stačí nám slovenské Tatry.Žena mne prosí, pusť mě k tomu šporheltu, já chci taky někdy vařit, děti říkají, tak si taky někdy odpočiň. \nAle mám jednu obrovskou vadu. Hrotím diskusi na dubenských stránkách, musím se nad sebou sakramentsky zamyslet. \nNo a při tom si, dámo, stačí přečíst, co píše pan Hronek tam nahoře. \nA víte co? No vlastně nic, jste mně úplně jedno, Simono. Pac a pusu. :-)) Tím to pro mne končí a na takové, jako jste Vy už reagovat nebudu.

Re: Re: Uvaha

vložil: ivanačas: 11.6.2019 11:01:33Reagovat
No vy jste dáreček. Podle toho vyjadřování a reakcí vás tipuju na malýho kluka, který se velmi nudí. Je to tak, že? Uděláte dobře, když tu přestanete otravovat vzduch. Taky přeji krásný, slunečný den.

Re: Uvaha

vložil: majačas: 9.6.2019 18:15:51Reagovat
Naprosto s vámi souhlasím.I já několik dní nad tím přemýšlím, že to sem přesně to, co píšete napíšu. Odradilo mě vždy to, že by to vyvolalo zase nějakou agresi. Zcela jistě se jedná o jedince, kteří nemají soulad ve svém životě a své mindráky si chodí léčit sem. A máte pravdu, že jinde na diskuzích se to neděje.

Re: Uvaha

vložil: Barčačas: 9.6.2019 10:54:25Reagovat
A není to spíš naopak?

čapíci v Dubném

vložil: Danačas: 8.6.2019 12:03:20Reagovat
Prosím, nepamatujete si někdo z diskuzí tady, jaký byl důvod, že po té tragédii, (kdy se malí utopili v hnízdě), nikdo to hnízdo neupravil tak, aby bylo bezpečné? Psalo se tu o tom a já si nemůžu vzpomenout. Dík

Re: čapíci v Dubném

vložil: Janačas: 8.6.2019 19:07:00Reagovat
Omlouvám se, odpověď jsem nechtěně odeslala dříve než jsem chtěla. \nJeště jsem chtěla dopsat, že hnízdo se v tom roce, jestli se nemýlím, ani neplánovalo jakkoli upravovat. To až letos po skončení hnízdní sezony.

Re: čapíci v Dubném

vložil: Janačas: 8.6.2019 19:05:00Reagovat
No pokud si dobře vzpomínám, tak tehdy zasahovala hasičská plošina, ale z ulice je hnízdo strašně špatně dostupné i pro plošinu, takže záchrana nevyšla podle představ sledujících.

Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Danačas: 8.6.2019 19:59:16Reagovat
Ahá, tak takhle to bylo, to mi uniklo. Dík za odpověď. Tak letos se už snad zadaří. Držím našim miláčkům palce. Téměř denně k nim nakukuju, dokonce i když se vracíme k Budějicům, tak to bereme přes Dubné, abychom viděli, zda jsou doma. Nedávno jsme se dokonce s panem Čápem potkali. On letěl domů s nějakou žábou, nebo myší a my jeli po silnici...byl tam dřív, šikula.

Re: čapíci v Dubném

vložil: Ančačas: 8.6.2019 12:09:09Reagovat
Bude se opravovat letos na podzim spolu s opravou poslední části střechy kostela. Má být instalována nová hnízdní podložka.

Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Danačas: 8.6.2019 13:18:06Reagovat
No, to jsem taky četla o tom nepíšu. Tam u té tragédie bylo vysvětlováno, proč se nemohlo zasáhnout, když se čápata topila. Dokonce (tuším pak v srpnu) se utopila znova.

Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Romanačas: 9.6.2019 09:09:35Reagovat
a proč tu tragédii,která se stala před 2 lety, znovu a znovu do kola připomínáte? Nechápu.

Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Lenkačas: 8.6.2019 16:52:57Reagovat
V srpnu se žádná čápata netopila! A kamera je pro pozorování volně žijících ptáků. Do takových hnízd se nezasahuje! Ono by stačilo přečíst si text nad videem!!!

Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: MPčas: 9.6.2019 01:13:06Reagovat
Ano, tak to má být. Všichni ti, co se tady starají, jak by to mělo být a co by kdyby, by si měli přečíst to, co je napsané nad tím videem a přestat kecat do toho, co by měla obec Makov dělat a neudělala. Doprčic, to je příroda a ne ZOO. Tak si to uvědomte. Běžte někam do lesa a opravujte třeba ptáčkům hnízda, která jim spadla a nebo seďte na vajíčkách těch ptáků, které sežral třeba tchoř nebo kuna. Howgh..

Re: Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Helena z jihučas: 9.6.2019 11:17:19Reagovat
MP...nemáte nějaké problémy s nervama?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: MPčas: 10.6.2019 01:20:04Reagovat
I jdi Ty brepto. :-))

Re: Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: květačas: 9.6.2019 11:13:26Reagovat
Tak já tu nikde nečtu rady,nebo výtky, jak by se obec měla starat. Vy jo?

Re: Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Ladislavačas: 9.6.2019 08:02:49Reagovat
Souhlasím,lépe bych to nenapsala.

Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: helena z jihučas: 8.6.2019 17:56:49Reagovat
Paní se jen ptala na důvod PROČ se nezasahuje. Nemusíte být arogantní přeci

Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Danačas: 8.6.2019 17:49:37Reagovat
Co se rozčilujete! Můžu se snad zeptat,ne? Já si matně vzpomínám,(ale možná si to pletu s jiným hnízdem) že se jim pak vyklubali další čapíci a taky nepřežili, proto jsem se ptala. A vás to tak popudilo? Bože...

Re: Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Ivabčas: 8.6.2019 18:47:02Reagovat
Paní Lenka miluje vykřičníky a také by zřejmě chtěla určovat, co kdo muže napsat. Žít a nechat žít, paní Lenko...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Leiahčas: 9.6.2019 12:39:02Reagovat
Já s jejím názorem plně souhlasím, s vykřičníky, nebo bez. Zajímalo by mě, jestli v diskuzích o jiných hnízdech taky neustále omíláte, jak by se mělo zasáhnout a udělat to či ono. Taky tu už byl návrh na postavení stříšky, aby chudakum nepršelo do hnízda. A přitom je nad videem jasně napsáno, že do hnízda se nezasahuje a zasahovat nebude. Někteří lidé si pletou volně žijící čápy s domácími mazlíčky jen proto, že je mohou šmírovat. Kdyby bylo po mém, už by byla diskuze dávno zrušená. Pan Hronek má svatou trpělivost!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: květačas: 9.6.2019 12:55:09Reagovat
Leiah...taky jedna, která nepochopila úplně obyčejný dotaz PROČ se nezasahuje. Nikde nečtu od diskutujících rady, jak by se mělo zasahovat. Vy máte nějakou odpověď, nebo jen rozčilený příspěvek? Uklidněte se a jděte třeba do přírody, je tam hezky.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Ivabčas: 9.6.2019 17:52:57Reagovat
:-))

Re: Re: Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Simonačas: 9.6.2019 10:04:31Reagovat
Už několik let jen koukám, jak agresivní jsou diskuze v Dubném, oproti jiným hnizdum. Zatímco jinde vládne dvojzpev jak říkal mudr Plzák, sem si zřejmě lidé jako MP , paní vykricnikova a další chodí srovnat své sebevědomí na tech, co mají jiný názor a cítění. Mezi svými blízkými již zřejmě neuspeji tak svou agresivitou a mentorovanim kazi náladu zde... snad jediná možnost na ně nereagovat a neobhajovat vlastni názor, na který má nárok každý. Neb o vyhrocenou diskuzi jim jde především.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: čapíci v Dubném

vložil: Danačas: 9.6.2019 11:32:08Reagovat
Like

Rozmary počasí

vložil: Evačas: 6.6.2019 23:26:53Reagovat
Chvíli vedro, pak zase bouře a lijáky...Držím čápům palce, ať letos nepřijde žádná větší pohroma, než je právě teď tady v jižních Čechách.

Dubné

vložil: Jana R.čas: 6.6.2019 18:47:32Reagovat
Nevíte někdo, co to mají čápi na hnízdě? Vypadá to jako šišky.

Re: Dubné

vložil: Alenačas: 6.6.2019 20:19:58Reagovat
Jsou to vývržky, tzn to co čáp nezvládne strávit vyvrhuje v podobě takovýchto šišek. I malá čápata vyvrhují, ale dělá jim to poměrně větší problémy než dospělým, většinou to vypadá jako by se dusila nebo něco špatného snědla.

Re: Re: Dubné

vložil: Jana R.čas: 6.6.2019 21:12:19Reagovat
Děkuji za vysvětlení.9.

Dubné

vložil: jčas: 6.6.2019 14:20:05Reagovat
6.6.19 - 13:50 a zase liják a v příštím týdnu se už budeme těšit na mrňousky. Snad tam rodiče přidají pár větví alespoň z té levé strany,dneska dělali trošku důlek, ale jinak pořád nic,snad proto, že jim hnízdo připadne dostatečně veliké. Třeba jsou mladí a ještě nemají zkušenosti, protože je to takové neobvyklé, ale věřím, že až jim to v hnízdečku obživne, tak se dobře postarají.

Re: Dubné

vložil: MPčas: 9.6.2019 01:15:42Reagovat
Tak snad si to čápi přečtou a udělají, co jim píšete. :-D

Čapíci

vložil: Danačas: 6.6.2019 10:53:12Reagovat
Prosím...dá se kamera pustit zpětně? Až se budou klubat čápátka. A jsem na dubenské kameře, takže mám na mysli čápátka v Dubném

Re: Čapíci

vložil: Martačas: 6.6.2019 11:09:33Reagovat
Pozpátku pustit jde a take je tu fotografie, tam je historie take.

Re: Re: Čapíci

vložil: Martačas: 6.6.2019 11:11:16Reagovat
Zase ten napovednik, má tam být fotogalerie

Dubne

vložil: Ivabčas: 4.6.2019 21:28:33Reagovat
Asi v dubnem padají nebo padaly kroupy, nevím, kamera se seká, není vidět čas. Doufám, ze to capik na hnízdě vydrží bez úhony, statečně sedel na vejcích

Re: Dubne

vložil: Martačas: 5.6.2019 00:00:04Reagovat
No já vidím stále stejný obrázek, je to zabíráno ve dne.

Re: Dubne

vložil: Ivabčas: 4.6.2019 21:38:59Reagovat
Možná to byl jen velký liják, v 18.00

Re: Re: Dubne

vložil: Lýdiačas: 5.6.2019 21:22:47Reagovat
No, na druhý týždeň, by už mali aj tu pomaly prichádzať, malý drobci na svet.

Re: Re: Re: Dubne

vložil: Evačas: 5.6.2019 22:32:26Reagovat
Ano, a budou mít co dělat, aby všechno čápi stihli. Někde už mají měsíční náskok, čápata třeba už stojí na hnízdě. Tak snad se našim čápíkm v Dubném bude dařit.

jiná hnízda

vložil: Martačas: 4.6.2019 20:53:04Reagovat
podívala jsem se na zpětné video a při vší té smůle, jsem objevila jedno hnízdo, je to záchranná stanice, kde je 6 už pěkných čápíků. https://www.youtube.com/watch?v=wJwCvILxpIU

Jiná hnízda

vložil: Milenačas: 4.6.2019 17:44:05Reagovat
Samička ve Wamelu se stále vrací na hnízdo,nožku má chudinka skoro černou.Je mi ji moc líto.

Re: Jiná hnízda

vložil: Ivabčas: 4.6.2019 20:58:50Reagovat
Dnes tedy capice vypadá hodně zkrousene, noha je horší, zřejmě ji to moc bolí. Chvilku jsem se odpoledne divala a nemohla si ani bolesti lehnout, alespoň to tak vypadalo. Už se ji to asi nezhoji, když ji místní nemohou pomoci, tak snad by bylo lepší ji uspat, aby netrpěla

Re: Jiná hnízda

vložil: Ladislavačas: 4.6.2019 19:03:40Reagovat
Také se dívám,je tam moc hezká krajina.Kdo-ví jestli by se dalo něco udělat pro její dobro.

Vlastíci

vložil: Ladislavačas: 4.6.2019 17:21:44Reagovat
Nevíte někdo proč mají Vlastíci bíle zbarvené nohy? Už se blíží den D.Jsme na ně zvědavý.Hlavně ať moc neprší dokud budou čerstvě narozená.

Re: Vlastíci

vložil: Martačas: 4.6.2019 20:12:12Reagovat
co jsem mohla číst, tak je to ochrana proti horku Používají vlastní výkaly nebo jak to napsat.

Ostatní hnízda

vložil: Jolanačas: 4.6.2019 10:39:27Reagovat
Osek: stavění hnízda a páření(pokud budou mláďata, co s nimi? je už hodně pozdě)\nMalonty: prozatím úspěšné hnízdění, 4 mláďata, už se staví na nožky\nškoda, že kamera se jen posouvá

Re: Ostatní hnízda

vložil: Martačas: 4.6.2019 20:13:57Reagovat
Je málo hnízd, kde by zůstala všechna mládata, většinou jedno nebo dvě zmizela.

Stay timolol, epididymo-orchitis, reactions 40mmol.

vložil: ovaciitaxaemčas: 4.6.2019 10:07:36Reagovat
http://mewkid.net/buy-amoxicillin/ - Amoxicillin 500mg Capsules Amoxicillin - Prix.achetercommander.fr pgr.kavp.dubne.cz.whb.db http://mewkid.net/buy-amoxicillin/

jiná hnízda

vložil: Martačas: 2.6.2019 17:02:27Reagovat
Na Oseku se nyní po několika týdnech objevil druhý čáp, zdá se mi, jako by měl na noze fixaci. Je možné, že byl v záchranné stanici a nyní ho pustili. Omlouvám se za příspěvek mimo Dubné, ale dost se tu o Oseku také psalo.

Re: jiná hnízda

vložil: Jolanačas: 3.6.2019 13:32:47Reagovat
Jsem moc ráda, že samička konečně našla k sobě partnera. To její smutné postávání nad svými vyjíčky, které trvalo snad měsíc bylo žalostné. Za rok tu spolu třeba vytvoří krásnou rodinku.

Re: jiná hnízda

vložil: Ludmilačas: 3.6.2019 08:26:44Reagovat
Dnes ráno vypadlo z hnízda na Nowym Kameini malé čápě. Zachránila ho síťka do které spadl, oni v Polsku pod hodně hnízd dávají záchranné sítě a tím to malé zachrání. Lidé ho odebrali do záchranné stanice.

Re: jiná hnízda

vložil: Martačas: 2.6.2019 17:31:15Reagovat
při dalším pozorování zpětně se asi jedná o kroužek a zabílenou nohu a není to žádná fixace. takže se ještě jednou omlouvám.

Re: Re: jiná hnízda

vložil: Ivabčas: 2.6.2019 19:50:44Reagovat
Děkuji za uporozneni:-). Vajíčka už vyhodili, jsem zvědavá, co bude dal, na mláďata je už asi dost pozdě

Re: Re: Re: jiná hnízda

vložil: Martačas: 2.6.2019 20:22:08Reagovat
Jedno dali na kraj hnízda a pak ho při pokusu o páření shodili.

Re: Re: Re: Re: jiná hnízda

vložil: Eva 2čas: 3.6.2019 23:41:28Reagovat
Teda, shodit dítě při radovánkách, to je teda nadělení! Myslím si ale, že ta 2 vajíčka už nebyla k dosezení..... Myslíte, že tento frajer, co té opuštěné chuděrce přibyl, je ten původní??????

Re: Re: Re: Re: Re: jiná hnízda

vložil: Alenačas: 4.6.2019 12:15:45Reagovat
Není, ten původní neměl žádný kroužek, viz snímek z 15.4. webkamera Osek , k dohledání na webu čapí hnízda.

az povyrotou capata ,rovnou spadnou dolu ,coz je uz ted

vložil: Blazkova čas: 1.6.2019 16:08:56Reagovat
capata spadnou dolu ,slo by uz ted jim pomoci?

Re: az povyrotou capata ,rovnou spadnou dolu ,coz je uz ted

vložil: Lenkačas: 1.6.2019 17:34:36Reagovat
A ta čápata nebudou mít rodiče? Nechte to na nich, oni vědí lépe než vy, co mají dělat! Ještě se ta mláďata ani nevylíhla a už tu blázníte!

Kdy?

vložil: Evačas: 1.6.2019 10:52:59Reagovat
Prosím, kdy asi se dá očekávat líhnutí prvního čápátka? Má to někdo spočítané? Ještě tak týden, nebo už je to méně?

Re: Kdy?

vložil: Barčačas: 1.6.2019 11:10:13Reagovat
13.6 a 15.6 myslím... 33 dní

Re: Re: Kdy?

vložil: Ladislavačas: 1.6.2019 15:43:11Reagovat
Ano od 10.6.můzeme očekávat líhnutí.Má to být,co se psalo,35 dní.

Re: Re: Kdy?

vložil: Evačas: 1.6.2019 13:34:51Reagovat
Aha, tak já na ně moc chvátám, času dost... :-) Děkuju

Libštat

vložil: Barčačas: 31.5.2019 20:07:10Reagovat
Mám dojem že v Libštátě leží další čápě bez života. Ale snad se mýlím.

Re: Libštat

vložil: Ludmilačas: 31.5.2019 20:53:14Reagovat
Během dne jsem také pozorovala, že hází hlavičkou, možná také mělo něco zaseknutého v krku a nebo se mohlo něčím otrávit. Je dost smutné, že mu někdo nepomohl.

Re: Libštat

vložil: Ludmilačas: 31.5.2019 20:41:01Reagovat
Oni mají perfektní hnízdo, co pozoruji, tak je docela málo krmí. Předloni jim zůstalo jen jedno a loni dvě.

Re: Libštat

vložil: alenačas: 31.5.2019 20:23:52Reagovat
bohužel další čápík umřel

Fohrde

vložil: Jolanačas: 31.5.2019 11:04:51Reagovat
31.5.19 - dost morbidní - čáp ve Fohrde (Německo) k vidění na youtube:\nsamice naprosto zdravé mládě vyhodí zobákem na okraj hnízda, pak ho vzala do zobáku,proletí se s ním nad hnízdem. Vrací se na hnízdo,mládě se brání a pak ho shodí z hnízda. Dost divné chování,když byla pouze tři mláďata,krmení nosili dostatek.\n\nMnichovo Hradiště: všichni čtyři mrňousci jsou již na světě a jsou v pořádku\n

čápi Dubné

vložil: Janačas: 29.5.2019 20:56:00Reagovat
nahlížím sem denně, vždycky si přejedu záznam a vyhledávám místa, když jsou na hnízdě oba, jak přilétají a odlétají, vítají se klapáním se zobáky na zádech.Občas i u toho tancují. Baví mi sledovat, jak do sebe nacpou velkou myš, jak se jeden ulívá a v jednom kuse vstává, zatímco druhý se x hodin ani nehne :-) A dneska v 17,25 se jeden čáp pořád vracel a na záznamu se mi zdálo, že kolem kroužil jiný čáp. Škoda, že nevidíme, co se děje okolo. Po těch deštích tam ani nemají rybník, když není hnízdo hluboké, snad jim čápátka pak nespadnou. To to teprv bude zajímavé :-)

Re: čápi Dubné

vložil: majačas: 30.5.2019 10:35:49Reagovat
Skoro každý den nalétává na hnízdo cizí čáp. Naši čápi se brání na hnízdě a většinou Vlastík potom vylétne a zřejmě svádí ještě boj ve vzduchu, protože se po chvíli spokojený vrací na hnízdo.\n\n\n\n\n\n

Alcalá de Henares Španělsko

vložil: Ludmilačas: 29.5.2019 16:13:43Reagovat
Dnes 11.30 tam kroužkovali čápata, uklízeli hnízdo a pak vrátili jen jedno, protože to druhé má v krku nějakou lézi, tak ho musí přeléčit, asi něco špatného spolklo. Oni Španělé mají kladný vztah k přírodě a starají se o čápy tak jako my a nejbližší naši sousedé.\nOmlouvám se, že píši o jiném hnízdě. Také už se těším na malé Dubňáky.

Re: Alcalá de Henares Španělsko

vložil: Drahačas: 30.5.2019 14:52:07Reagovat
Druhého čapíka dnes v 11 hodin ornitologové na hnízdod vrátili. Rodinka už je opět pohromadě.

Re: Re: Alcalá de Henares Španělsko

vložil: Ivabčas: 30.5.2019 16:02:22Reagovat
Tak to je dobra zprava, nebylo to tedy nic vážného. Ve Wamelu cap pracuje od včerejška na novych vajickach. Zajímalo by mě, jestli někdo neviděl, zda samici krmí.

Re: Re: Re: Alcalá de Henares Španělsko

vložil: Jolanačas: 30.5.2019 16:11:34Reagovat
že by krmil čápici ve Wamelu vidět nebylo, nevím zda je to možné, ale táta se mi zdá být opravdu smutný,leží na hnízdě a snažil se pářit. V Mnichově Hradišti už jsou tři mrňousci.\nNevím, abychom zde nedostali vynadáno, že si napíšem informace i o jiných hnízdech a osobně moc nechápu, proč tedy pozorovatelům čápů vadí informace i o jiných hnízdech. Je snad přeci dobré se o chování čápů dozvědět co nejvíce.

Re: Re: Re: Re: Alcalá de Henares Španělsko

vložil: Ivabčas: 30.5.2019 17:04:00Reagovat
Děkuji za info :-). Také nevím, proč bychom se zde nemohli bavit i o jiných hnízdech. Vždy tu byly i tyto příspěvky. Až se na zdejším hnízdě vyklubou Mali capici, jsem si jistá, ze většina komentářů bude patřit jim, tak jako v minulosti. Paní Maja jen napsala, co si mysli. Já se domnívám, ze správci tohoto přenosu informace o jiných hnízdech nevadi, jinak by to již nejspíš tady zmínil. Tedy alespoň tak soudím. Jen na okraj, pan Libor z Makova, pokud vím, nezakazal informace z jiných míst (nakonec je tam můžete najít) ale jen zadal, aby lidé omezili počet svých příspěvku na nejvýše dva denně.

Re: Re: Re: Re: Re: Alcalá de Henares Španělsko

vložil: Lenkačas: 2.6.2019 12:45:13Reagovat
Přečtěte si prosím úvodní text nad videem.

Dubné

vložil: Lýdiačas: 29.5.2019 13:26:10Reagovat
Budem fandiť mladému páriku v Dubnom, aby mali malých drobčekov. Ale čo mi je tak trochu divné na hniezde, že neohraničujú okraje hniezda konárikmi, ako to robia na iných hniezdach. Uvidíme neskôr, či sa pustia aj do toho. Prajem príjemný deň všetkým.

Re: Dubné

vložil: majačas: 29.5.2019 13:55:31Reagovat
Máte pravdu. I když jsem viděla na některých záběrech, že se snažili udělat ohradu, ale asi jim popadalo dolů.

Re: Re: Dubné

vložil: Lýdiačas: 29.5.2019 14:26:40Reagovat
Myslela som si aj to, že či im to aj vietor neodfúkol. Videla som už aj také hniezdo, čo na jar nosil konáriky a vietor mu to všetko odfúkol. Potom mali len v strede seno a na tom sedeli aj s vajíčkami, len si už presne nepamätám, kde to hniezdo bolo, či niekde v Poľsku, alebo kde, to neviem.

Re: Re: Re: Dubné

vložil: Jolanačas: 29.5.2019 15:58:45Reagovat
Oni se ty klacíky nemají o co zachytit a vítr to pokaždé sfoukne dolů. Přesně takové hnízdo bylo v Lindheimu(Německo - tam bohužel všech 5 mláďat uhynulo). Je potom asi velké nebezpečí, že až mláďata povyrostou, mohla by spadnout, přeci jen to roští je vždycky pěkná ohrádka.

Re: Re: Re: Re: Dubné

vložil: Jolanačas: 29.5.2019 16:17:04Reagovat
A myslím, že začnou hnízdo pořádně zdobit, až se přiblíží líhnutí. Snad už nebude foukat pořád tak silný vítr, jako tomu bylo na jaře a podaří se jim něco vytvořit. Pořád si říkám, jestli tohle není ten páreček, co se v loňském roce v srpnu tady zabydlel.

Re: Re: Re: Re: Re: Dubné

vložil: Lýdiačas: 29.5.2019 18:11:03Reagovat
Toto nie je ten vlaňajší párik. Vlani mala samička na nohe bledý krúžok.

můj názor

vložil: majačas: 29.5.2019 12:58:06Reagovat
Myslím, že mnozí diskutující si neuvědomují, že toto je oficiální stránka obce Dubné a tak příspěvky by se měly vztahovat k této obci a jejich čapímu hnízdu. Jinak dosytosti by mohli přispívat svými postřehy třeba na fb \'Spojil nás Makov a láska k přírodě\'.

Re: můj názor

vložil: Ladislavačas: 29.5.2019 16:21:41Reagovat
Souhlasím s Vámi,ale brzo se začne psát o Vlastíkách jen co se vyklubou na svět.Už se to pomalu blíží :-)

Re: můj názor

vložil: Romanačas: 29.5.2019 16:03:45Reagovat
Souhlasím s Vámi. Nestíhám Dubné pozorovat a tak se snažím \'být v obraze\' z diskuze, ale je těžké najít v tom velkém množství informace o čapím hnízdě v Dubném. Okrajově mě zajímají i jiné hnízda, prvotně sleduji Dubné.

Re: můj názor

vložil: Danačas: 29.5.2019 14:55:02Reagovat
Ano, máte naprostou pravdu. Taky sem chodím pro informace o \'našich\' čápech a těch je tu poslední dobou minimum.

Re: můj názor

vložil: Milenačas: 29.5.2019 13:14:24Reagovat
P.Majo,já myslím že nikomu nevadí,když si napíšeme krátké postřehy i z ostatních hnízd.Možná jen nějakým nerudným lidem.

Re: Re: můj názor

vložil: majačas: 29.5.2019 13:25:41Reagovat
Promiňte, ale krátké postřehy ? Od data 27.5. zde není jediný příspěvek, který se týká Dubného a tohoto hnízda. Celá stránka je z jiných hnízd. Kvůli tomu, že jsem napsala svůj názor, ještě nemusím být nerudná. Pan Libor Šejna na jejich stránkách také nechce příspěvky z jiných hnízd. A ještě jednou - toto jsou stránky obce Dubné.

Re: Re: Re: můj názor

vložil: Milenačas: 31.5.2019 17:03:38Reagovat
Omlouvám se za slovo \'nerudná\'.Měla jsem napsat \'netolerantní\'.

Re: Re: Re: můj názor

vložil: Leiahčas: 29.5.2019 17:31:17Reagovat
Také souhlasím, že se tu nepěkně rozmáhá komentování všeho možného i nemožného a dubenským čápům se věnuje jen sem tam něco. Už sem proto ani moc nechodím, protože to věčné vyhledávání mě dost otravuje.

Re: Re: Re: můj názor

vložil: Helena z Č.B.čas: 29.5.2019 14:11:22Reagovat
Naprostý souhlas s p.Majou,jsou to stránky Dubného a poslední dobou to opravdu tak nevypadá

Re: Re: Re: Re: můj názor

vložil: majačas: 29.5.2019 15:11:59Reagovat
Děkuji Vám za podporu. Snad se to zlepší.

Wamel

vložil: Milenačas: 29.5.2019 11:20:45Reagovat
To je mi moc líto,že čápátko zahynulo.Nevěřila jsem očím,když jsem teď viděla hnízdo prázdné.Ještě jsem si říkala,jestli ho ochránci neodnesli.\nVčera vypadal dobře,dopadlo to bohužel špatně.Tak snad příští rok...

Re: Wamel

vložil: Danačas: 29.5.2019 14:57:39Reagovat
V Dubném uhynulo čapí mládě?

Re: Re: Wamel

vložil: Ladislavačas: 29.5.2019 16:26:52Reagovat
Ne,ještě mají vajíčka.Mají se líhnout od 10.6.,,,,,,

Wamel

vložil: Ladislavačas: 29.5.2019 10:39:08Reagovat
V 9.11h taťka odstraňuje uhynulé mládě.Je to smutné.Můzeme jen spekulovat co se vlastně stalo.Určitě se to za rok povede!!!!!

Re: Wamel

vložil: Eva Lčas: 29.5.2019 11:50:34Reagovat
Ještě je možné, že se mládě udusilo. Večer otec vyvrhl trochu jídla a mláďátku se dostal do zobáčku s potravou kus klacíku, kterého se neumělo zbavit. Dlouho jsem sldovala co bude, jestli otec ten klacík mláděti vyndá. Potom už nebylo vidět, co se děje dál, tak si myslím, že tohle by mohl být důvod úhynu.

Wamel

vložil: Hana Plzenčas: 29.5.2019 07:25:18Reagovat
Malé čápátko je mrtvé!!!Myslím,že už od noci.Co se asi stalo...včera bylo v pořádku!!!Táta ho krmil....tak to musel být jiný duvod.Je mi to moc líto!!

Re: Wamel

vložil: Hankačas: 29.5.2019 10:08:27Reagovat
Včera dost pršelo, hnízdo bylo mokré a v noci podle předpovědi mělo být 6-8 st. Mládě zřejmě prochladlo, protože celou noc ho nikdo nezahříval. Včera bylo při chuti a vypadalo dobře. Je to smutné :-(.\n

Re: Wamel

vložil: Jolanačas: 29.5.2019 09:22:26Reagovat
29.5.19 -včera bylo krmeno dobře, ale celý den se mi zdálo, že mělo něco velkého nalepeného v zobáčku, možná se mohl i udusit. Toto hnízdo je strašně smutné, je mi jich všech tak moc líto.

Re: Wamel

vložil: Eva Lčas: 29.5.2019 09:15:04Reagovat
I mně je to moc líto. Vypadalo to, že je vše na dobré cestě. Čápice se vracela později, takže se mohl malý najíst. Dnes ráno se dokonce pokoušela něco pro něj vyvrhnout, tak jsem si pomyslela, že se začne s taťuldou starat....

Re: Wamel

vložil: Ladislavačas: 29.5.2019 08:24:56Reagovat
Všichni jsme věřili,že se vše obrátilo k lepšímu.Kluci byli neuvěřitelný bojovníci.Budeme doufat.že příští rok bude na tomto hnízdě veselo.Příroda je nevyspitatelná,proto bychom se měli naučit přijímat realitu a zákony prirody.Jedenkrát člověk pomůže a čtyřikrát pošlape co může.Pokud to někteří jedinci nezvládají neměli by se dívat.viz upozornění na webkameře v Dubném.N některá úmrtí bývají z nezjistenych důvodů.

Re: Re: Wamel

vložil: Eva 2čas: 30.5.2019 00:30:11Reagovat
Jen pro info: dneska se na hnízdě zase pářili, no nazdar....

Re: Re: Wamel

vložil: Eva 2čas: 29.5.2019 12:13:45Reagovat
No škoda, byl to boj, táta se dobře staral......

Libštát,Wamel

vložil: Milenačas: 28.5.2019 10:20:03Reagovat
Krásný den přeji i když dnes bude asi deštivý.V Libštátě čáp odstranil mrtvé tělíčko čápátka.Zbývající dvě vypadají dobře.A ve Wamelu hřeje otec malého.Snad už bude lépe.

Mnichovo Hradiště

vložil: Jolanačas: 28.5.2019 10:01:25Reagovat
28.5.19 - a už tu máme dvě čápátka, 9:30 mamka krmí, baští dobře. Hlavně ať není zima a vydatný déšť.

Wamel

vložil: Jolanačas: 28.5.2019 10:00:08Reagovat
28.5.19 - ano, mládě vypadá dnes mnohem lépe, pak dostal potravu hned o hodinu později ještě znovu od táty, všechno zbaštil. Táta o ukrýval, když začalo hodně pršet.

Wamel

vložil: Ladislavačas: 28.5.2019 09:24:32Reagovat
Mládě v 5.45h dostalo potravu od táty.Věřím,že to spolu zvládnou,ale samička..........:-(

Re: Wamel

vložil: Ladislavačas: 28.5.2019 18:13:02Reagovat
V 16.59h táta opět krmí.Kluci to zvládnou,jsou bojovníci :-)

Pro Jolanu:

vložil: Andreačas: 27.5.2019 15:18:42Reagovat
Nezlobte se, nechci se hádat, ale loni v Mnichově Hradišti nebyl ten nejmenší sourozenci uklovaný. Tady v Dubném takové zprávy šly, ale hodně tam pršelo, Benjamínek byl zesláblý a rodič ho ještě živého,i když už na pokraji úhynu, vyhodil z hnízda. Viz. pozorování hnízd na stránkách České ornitologické společnosti. V Libštátě je to smutné, mohl dostat třeba otravu z nějakého jídla, jak už zde někdo zmiňoval:-(

Wamel-boj o přežití

vložil: Evačas: 27.5.2019 15:18:04Reagovat
Maličký dostal od samečka po 15. hodině najíst. Malý je neskutečný bojovník! Pokud by táta mohl živit jen jeho, věřila bych, že čápíka zvládne odchovat. Když je ale na hnízdě spolu s mládětem i zraněná čápice, na malého nezbyde nic, samice všechnu potravu zblajzne sama. Pud sebezáchovy. Držím všem třem na hnízdě ve Wamelu palce.

Re: Wamel-boj o přežití

vložil: mojeevačas: 27.5.2019 16:09:55Reagovat
Dobrý den, také jsem to zrovna sledovala, jak přiletěl táta a malého nakrmil, a musím napsat, že jsem trnula, když se těmi velkými sousty málem dusil, že jí pomalu, a v duchu jsem ho povzbuzovala, aby pohnul, aby nepřiletěla zase jeho máma a nesnědla mu zbytek. Je fakt, že jí mně je také líto, ona vlastně je chudák zraněná a co jsem četla, zraněná zvířata pozbudou své pudové chování a chovají se jinak, proto také zřejmě žere malému jeho jídlo, za normálních okolností by se ho určitě nedotkla, naopak by přinášela potravu i ona. \nNezbývá, než abychom doufali, že malý bojovník to zvládne a že mámě se noha uzdraví !!!!

Wamel cape

vložil: Ivabčas: 27.5.2019 15:17:39Reagovat
Ve 14.55 se mlade dosyta nakrmilo, spuclo několik žab. Máma zrovna nebyla na hnízdě

Re: Wamel cape

vložil: alenačas: 27.5.2019 16:23:23Reagovat
Paní ivab prosím, všichni viděli jak \'dosyta\' se nakrmilo

Re: Re: Wamel cape

vložil: Pozorovatelčas: 27.5.2019 19:05:54Reagovat
Ivab je stará komentátorka a musí všechno obkecat, protože si myslí, že je velmi potřebné vše okomentovat.

Re: Re: Wamel cape

vložil: Pozorovatelčas: 27.5.2019 19:04:55Reagovat
Ivab je stará komentátorka a musí všechno obkecat, protože si myslí, že je velmi potřebné vše okomentovat.

Re: Re: Re: Wamel cape

vložil: Ivabčas: 27.5.2019 21:13:12Reagovat
Jen jednou reagují, je mi vás líto, jste duševní mrzacek. Z Makova vás vyrazili tak teď budete prudit zřejmě tady. Prosím posluzte si, když bez toho nemůžete být, pozorovateli

Re: Re: Re: Re: Wamel cape

vložil: Eva 2čas: 27.5.2019 21:54:57Reagovat
Ježíš, klid, každej a´t si píše, co chce, neokřikovat - máme stejnej cíl: koukat na ta nebožátka a fandit jim v přežití :-)))))))))))

Wamel

vložil: Evačas: 27.5.2019 15:01:49Reagovat
Lhostejnost tamních \'milovníků\' zvířat opravdu nelze ničím ospravedlnit. Proč já jako učitelka mám učit děti, že když najdeme zmrzačené zvíře, je třeba mu pomoci, když Holanďané nám nabízejí smrt čápů způsobenou nečinností lidí? To je veliký rozpor a značný alibismus, když se stále odvolávají na zákonitosti přírody. Čápice je vážně zraněná třetí týden, tři ze čtyř mládať již uhynulo a poslední, čtvrté mládě umírá nyní před zraky nás všech! Je to amorální, ať se aspoň na podobná videa nesmějí dívat děti!

Re: Wamel

vložil: Alena1čas: 27.5.2019 15:15:33Reagovat
Dobrý den, pokud Vám vadí přenos z Wamelu, tak se na něj nedívejte.\nUkazuje jen to, co se děje v přírodě, mezi divokými ptáky na mnoha hnízdech, ale protože tam není kamera, tak nikdo nekáže o morálce.\nTakže Holanďany bych neodsuzovala, ono leckdy vměšování lidí do přírodních dějů přináší jen zlo. Chranme přírodu i ptáky, ale nechme je žít i umírat přirozeně - i smrt je součást života.

Re: Re: Wamel

vložil: alenačas: 27.5.2019 19:36:19Reagovat
Paní Aleno1 reaguji na váš příspěvek čas:15.15.33.Nezlobte se řeknu vám můj dojem.Papouškujete kde co pochytíte bez vlasního názoru.Ve hnízdě ve Wamelu určitě neumírají přirozenou smrtí.To je dílo člověka.Co se týká kamer je to zásah do přirozené přírody.jsem pro,aby se tohle divadlo zrušilo.Kdo chce vidět přírodu může si tam dojít.Lidé už přírodě hodně ublížili,o tom nebudeme diskutovat,že?

Re: Re: Wamel

vložil: Evačas: 27.5.2019 15:25:10Reagovat
Navíc jde o čápa! Dle vyhlášky č. 395/1992 Sb. je v ČR zvláště chráněn jako ohrožený druh.

Re: Re: Wamel

vložil: Evačas: 27.5.2019 15:20:42Reagovat
Nesouhlasím. Když najdeme zraněné zvíře, je naší povinností přivolat pro něho záchranu. Souhlasíte? proto přece vznikají záchranné stanice. A když se totéž děje před zraky kamer a tím nás všech, tak toto pravidlo najednou neplatí? Proč? Tak se mžeme na zraněné živočichy vykašlat? Přece je to příroda! Trochu alibismus, ne?\n

Re: Re: Re: Wamel

vložil: Alena1čas: 27.5.2019 15:29:04Reagovat
Paní Evo, zkusila jste se zeptat ornitologů jak jde odchytit létající samice čápa? A pokud je v hnízdě mládě tak zda nějaká záchraná akce \nnezpůsobí jeho smrt. A jinak - pokud bude příznivá situace se žrádlem, tak v přede 2 nebo 3 lety odchoval čapí samec v Jedovnici na Moravě v přímém přenosu 3 čápata sám po úhynu čápice - někdy se zázraky dějí. Taky je mi mláděte i samice líto.

Re: Re: Re: Re: Wamel

vložil: elačas: 27.5.2019 16:17:53Reagovat
alena 1 pipina

Re: Re: Re: Re: Wamel

vložil: Evačas: 27.5.2019 15:55:35Reagovat
Neptala jsem se žádného ornitologa, žádného neznám. Nevím,je-li reálná šance odchytnout raněnou samici, také jsem o tom přemýšlela. Možná to lze, možná ne, ale rozhodně šlo u takovéto postižené čapí rodiny odebrat mláďata z hnízda a odchovat je uměle, jako např.v Makově. Jen naivní blázeň by věřil, že v tak komplikované a těžké situaci samec sám odchová celou početnou rodinu. Skoda každého zmařeného života, i když jde \'jen\' o životy čapí. Taky by možná bylo na místě, aby v podobných situacích vstoupil do diskuze skutečný znalec, odborník, který by nám situaci ozřejmil. Jediné, na co se ve Wamelu zmohli, bylo, že diskutující odstřihli z dalšího komentování. To není nejlepší zpusob komunikace s veřejností.

Re: Re: Re: Re: Re: Wamel

vložil: Eva Lčas: 27.5.2019 16:05:49Reagovat
Četla jsem všechny vaše komentáře a souhlasím, cítím to stejně, jako vy a děkuji

archivace diskuse

vložil: adminčas: 27.5.2019 13:52:29Reagovat
Diskusní příspěvky do 27.05.2019 byly archivovány.

Nowy Kamien

vložil: Ludmilačas: 3.6.2019 08:22:28Reagovat
Dnes ráno na hnízdě Nowy Kamien v Polsku vypadlo z hnízda malé čápě. Podle vyjádření se zachytilo na síťce pod hnízdem a zachránilo se. Lidé ho odebrali a tím se zachránilo. Oni v Polsku pod hodně hnízd dávají záchranné sítě.

Re: Vianen Holandsko

vložil: Ludmilačas: 31.5.2019 21:38:22Reagovat
Psala jsem, že dnes uhynula dvě čápata. Napravuji to, neboť jsem si vyhledala zpětně celou situaci. Oba rodiče jsou kroužkovaní, ale hnízdo napadl cizí čáp, jeden z rodičů ho odháněl, avšak nestačil na to. Cizí čáp obě čápata kloval, vzápětí nato přispěchali zřejmě hasiči a obě ještě žijící odebrali z hnízda. Snad je zachrání a ony se uzdraví. Takhle to bylo loni v Dlouhé Loučce.

Re: Vianen Holandsko

vložil: Ludmilačas: 31.5.2019 20:38:24Reagovat
Jsem docela zděšena, před několika dny zabili a pozřeli čápi jedno mladé a dnes uklovali zbývající dvě. Chuděrky byly uklované dokrvava a pak vyhozeny. Nevím co se to děje, jestli mají málo potravy, čápata už byla tak 3 týdny stará.

Re: Alcalá de Henares Španělsko

vložil: Ludmilačas: 29.5.2019 16:07:33Reagovat
Dnes tam kroužkovali v 11.30 čápata, vrátili tam jen jedno a druhé nechají 2-3 dny na ošetřovně, jelikož má v krku nějakou lézi, tak ho musí přeléčit. Jo oni mají k čápům takový vztah jak u nás a v okolních státech. Omlouvám se, že tady píši o jiném hnízdě, ale také už se těším na maličké v Dubném.
GPS
48°58'36.179"N 14°21'34.79"E

Aktuality

Oznámení o konání V. veřejného zasedání Zastupitelstva obce 24.6.2019 od 19.00 hodin
více
Rozpočtové opatření č. 7/2019
více
Veřejná vyhláška Ministerstva ŽP
více
nabídka pozemků k náhradním restitucím
více
Rozpočtové opatření č.6/2019
více
Rozpočtové opatření č.5/2019
více
Rozpočtové opatření č.4/2019
více

Oznámení o přerušení dodávky el.energie v Třebíně

Dne 30.4.2019 od 9.30 hodin do 12.00 hodin nepůjede el.proud Třebín - část obce (označeno na plakátech)


Rozpočtové opatření č.3/2019 schválené ZO 25.4.2019
více
Závěrečný účet obce Dubné za rok 2018 - schválený ZO 25.4.2018
více
Rozpočtové opatření č.2/2019 ze dne 18.3.2019
více
Dubenský běh pro dobrou věc - plakát
více
Veřejná vyhláška-Opatření obecné povahy-stanovení přechodné úpravy provozu k.ú.Křenovice
více
Veřejná vyhláška-opatření obecné povahy-Mze
více
Informace o zveřejnění rozpočtu,záverečného účtu,rozpočtových opatření,rozpočtového výhledu
více
Oznámení o zveřejnění rozpočtu na rok 2019 včetně všech rozpočtových změn a střednědobého výhledu rozpočtu na roky 2020 a 2021 Dobrovolného svazku obcí Blanský les - Podhůří
více
Dubenský běh pro dobrou věc - 4. ročník
více

Přerušení el.energie v Dubném

Oznamujeme, že 9.4.2019 od 8 hodin do 15 hodin nepůjde el.proud v Dubném směrem na Kvítkovice (č.p.639/4). Bude označeno plakátky.


Rozpočtové opatření č. 1/2019
více
Výr. zpráva o poskytování informací dle zák. č. 106/1999 Sb., za rok 2018
více
První venkovská debata se senátorem Pavlem Fischerem
více
První venkovská debata se senátorem Pavlem Fischerem
více
Program Venkovské debaty s Pavlem Fischerem
více
Medailonek senátora Pavla Fischera
více
Plesová sezóna v kulturním domě Dubné
více
Cena vodného a stočného pro obec Dubné na rok 2019
více
Informace k placení poplatků za komunální odpad za rok 2019
více
Rozpočtové opatření č.23 schválené RO dne 13.12.2018
více
Rozpočtové opatření č.22/2018 schválené ZO dne 13.12.2018
více

Střednědobý výhled rozpočtu na roky 2019-2022 schválený ZO 13.12.2018


Rozpočet obce na rok 2019-schválený ZO 13.12.2018


Předprodej vstupenek na "Silvestra"

Zveme Vás na "Silvestra" do KD Dubné 31.12.2018 od 20.00 hodin. Hraje G-CLUB, vstupné 150,-Kč. Předprodej vstupenek od 6.12.2018 na OÚ Dubné, tel.č.387992062.Předprodej bude probíhat do 19.12.2018.

 


Dražební vyhláška - k.ú. Křenovice
více
Rozpočtové opatření č. 20/2018
více
Rozpočtové opatření č. 19/2018 ze dne 19.11.2018
více
Návrh rozpoču na rok 2019 - Svazek obcí Blanský les -podhůří
více
Střednědobý výhled rozpočtu na roky 2020-2021 Svazku obcí Blanský les -Podhůří - návrh
více
Přístavba hasičské zbrojnice - objekt technického vybavení, Křenovice čp. 15
více
Rozpočtový výhled obce Dubné 2019-2022 - návrh
více
Rozpočtové opatření č. 18/2018 ze dne 8.10.2018
více
Zápis o výsledku voleb do Zastupitelstva obce
více
Informace pro občany - Úřad pro zastupování státu ve věcěch majetkových
více
Rozpočtové opatření č.17 ze dne 24.9.2018
více
MŠ Dubné čp. 127 - snížení energetické náročnosti budovy
více
Rozpočtové opatření č. 16 ze dne 19.9.2018
více
Rozpočtové opatření č.15 ze dne 19.9.2018
více
Rozpočtové opatření č.13
více
Rozpočtové opatření č.14 ze dne 27.8.2018
více

Výběrové řízení na funkci ředitel/ka "Lesní správa a pila Kamenný újezd"


Rozpočtové opatřření číslo 12/2018 ze dne 19.7.2018
více
Rozpočtové opatření č. 11 ze dne 14.6.2018
více
Rozpočtové opatření č. 10 ze dne 14.6.2018
více
Územní studie "Nad školou" k.ú.Dubné
více
Rozpočtové opatření č. 9 ze dne 30.5.2018
více
Územní studie "Křenovice-SO.Z.1.3 a SO.9.K" v k.ú.Křenovice u Dubného
více
Územní plán Dubné-právní stav po změnách č.1 a č.2
více
Územní studie Dubné, k.ú.Křenovice u Dubného "Lokalita BI.Z1.1"
více
Územní studie Dubné,k.ú.Křenovice u Dubného lokalita SO.1.K
více
Změna č. 2 ÚP (schváleno)
více
Územní studie "Dubné východ-lokalita SO.Z1.6"
více
Informace o zpracování osobních údajů - formát PDF
více
Informace o zpracování osobních údajů
více
Obecný seznam zpracovávaných agend z pohledu správce (obce)
více
Smlouva o poskytnutí individuální investiční dotace ze dne 14.5.2018 z rozpočtu obce Dubné
více
Rozpočtové opatření č.8/2018
více
Rozpočtové opatření č. 7/2018
více

Oznámení -zahájení stavby rozšíření Jaronického potoka v Jaronicích

Oznamujeme, že od začátku května2018 bude probíhat stavba v Jaronicích - Rozšíření Jaronického potoka v rámci společných zařízení po KPÚ -investor stavby je Pozemkový úřad České Budějovice.Občany prosíme o trpělivost při omezení v průběhu stavby.


Oznámení - zahájení stavby "Chodník,kanalizace Dubné-střed"

Oznamujeme občanům, že od května 2018 bude zahájena stavba "Chodník,kanalizace Dubné-střed". Součástí stavby bude i pokládka včetně rozšíření nového asfaltového koberce na vozovce od KD k České muzice. Celá stavba bude trvat cca do 15.8.2018. V průběhu stavby bude omezen provoz na silnici III/14322. Prosíme občany o trpělivost.


Rozpočtové opatření č.6/2018
více
Rozpočtové opatření č.5/2018
více
Závěrečný účet obce Dubné za rok 2017 shcválený ZO dne 11.4.2018
více
Rozpočtové opatření č.4/2018 ze dne 11.4.2018
více
VÝKAZ PRO HODNOCENÍ PLNĚNÍ ROZPOČTU ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELKŮ, DOBROVOLNÝCH SVAZKŮ OBCÍ A REGIONÁLNÍCH RAD sestavený k 28.2.2018
více
Rozpočtové opatření č.3/2018 schválené radou obce 22.2.2018
více
VÝKAZ PRO HODNOCENÍ PLNĚNÍ ROZPOČTU ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELKŮ, DOBROVOLNÝCH SVAZKŮ OBCÍ A REGIONÁLNÍCH RAD sestavený k 31.01.2018
více
Rozpočtové opatření č.2/18 ze dne 7.2.2018
více
VÝKAZ PRO HODNOCENÍ PLNĚNÍ ROZPOČTU ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELKŮ, DOBROVOLNÝCH SVAZKŮ OBCÍ A REGIONÁLNÍCH RAD sestavený k 31.12.2017
více
Oznámení o zveřejnění rozpočtu na rok 2018 včetně všech rozpočtových změn a střednědobého výhledu rozpočtu na roky 2019 a 2020 dobrovolného svazku obcí Blanský les-Podhůří
více
Rozpočtové opatření č.1 ze dne 18.1.2018
více
Oznámení o konání XXIV.veřejného zasedání Zastupitelstva obce dne 7.2.2018
více
VÝKAZ PRO HODNOCENÍ PLNĚNÍ ROZPOČTU ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELKŮ, DOBROVOLNÝCH SVAZKŮ OBCÍ A REGIONÁLNÍCH RAD sestavený k 30.11.2017
více
Obecně závazná vyhláška č.3/2017 - o místním polatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů
více

Rozpočtové opatření č.17 ze dne 20.12.2017


Placení poplatků v roce 2018:

Placení poplatků v roce 2018: Poplatky pro rok 2018 zůstávají ve stejné výši: Poplatek za odpady – 550 Kč za trvale hlášenou osobu. Poplatek ze psů – 200 Kč za prvního psa, 250 Kč za druhého a každého dalšího psa. Od 1.1.2018 je možno platit poplatky na účet číslo 6124231/0100, VS je složen z čísla části obce – Dubné – 1, Křenovice – 2, Jaronice – 3, Třebín – 4 a z čísla popisného, složeného vždy ze tří čísel. Například – Dubné čp. 35 – VS - 1035, Křenovice 102 – VS - 2102, Jaronice 6 – VS - 3006, Třebín 99 – VS - 4099. Od 29.1.2018 do 28.2.2018 (po roční závěrce) je možno platit poplatky v hotovosti na OÚ Dubné v úředních dnech (po 7,30 – 18,00, st 7,30 – 16,00). Kdo preferuje platbu složenkou, obdrží tuto začátkem března. Splatnost poplatků je 31.3.2018! Poplatky za odpady za trvale neobydlené objekty (550 Kč za objekt) mají splatnost 30.6.2018.


Rozpočtový výhled na roky 2017-2021 schválený ZO 20.12.2017
více
Schválený rozpočet obce na rok 2018 - ZO 20.12.2017
více
Návrh rozpočtu na rok 2018
více
Rozpočtové opatření č.15 a 16 ze dne 29.11.2017
více
Návrh střednědobého výhledu rozpočtu na roky2019-2020-Svazek obcí Blanský les-podhůří,Včelná
více
Návrh rozpočtu roku 2018+informace o schváleném rozpočtu a očekávaném plnění rozpočtu roku 2017- Svazku obcí Blanský les -podhůří,Včelná
více
Rozpočtové opatření č.14/2017 ze dne 19.10.2017
více
Rozpočtové opatření č. 13/2017
více
Rozpočtové opatření č. 12/2017
více
Dokumenty z XXII. veřejného zasedání ZO ze dne 27.9.2017
více
Dokumenty z XXI. veřejného zasedání ZO ze dne 19.7.2017
více
Návrh rozpočtového výhledu na roky 2017-2021
více
Rozpočtová opatření č. 10 - 11/2017
více
Dopravní automobil pro JSDH Dubné
více
Rozpočtová opatření č. 7-9/2017
více
VÝKAZ PRO HODNOCENÍ PLNĚNÍ ROZPOČTU ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELKŮ, DOBROVOLNÝCH SVAZKŮ OBCÍ A REGIONÁLNÍCH RAD sestavený k 30.06.2017
více
Rozpočtové opatření č. 6/2017
více
VÝKAZ PRO HODNOCENÍ PLNĚNÍ ROZPOČTU ÚZEMNÍCH SAMOSPRÁVNÝCH CELKŮ, DOBROVOLNÝCH SVAZKŮ OBCÍ A REGIONÁLNÍCH RAD sestavený k 31.05.2017
více
Rozpočtová opatření č. 2-5/2017
více
Dokumenty z XIX.veřejného zasedání ZO ze dne 11.5.2017
více
Dokumenty z XX. veřejného zasedání ZO ze dne 14.6.2017
více
Oznámení o zveřejnění rozpočtu,závěrečného účtu a rozpočtového výhledu DSO Blanský les-Podhůří
více
Obecně závazná vyhláška č.2/2017 o místních poplatcích
více
Obecně závazná vyhláška č. 1/2017 o nočním klidu
více
Dokumenty z XVIII. veřejného zasedání ZO ze dne 26.4.2017
více
Rozpočtová opatření č. 1/2017
více
Schválený rozpočet obce roku 2017
více
Rozpočtová opatření č. 19-20/2016
více
Výkazy související s rozpočtem obce
více
Rozpočtový výhled 2016-2019
více
Rozpočtový výhled 2016-2019 obce Dubné
více
Dokumenty z XVII. veřejného zasedání ZO ze dne 1.3.2017
více
Návrh rozpočtu obce na r. 2017
více
Starší dokumenty týkající se rozpočtu obce
více

Revize kotlů na pevná paliva

Seznam revizních techniků na kotle na pevná paliva najdete na www.aptt.cz. Informace ohledně revizí najdete na stránkách Ministerstva životního prostředí http://www.mzp.cz/cz/spalovaci_stacionarni_zdroje_300kW_sdeleni.


Informace pro občany Třebína - ČOV Třebín
více
Změna č. 1 ÚP obce Dubné (schváleno)
více